• bk2601

    Ahoj,

    Potřeboval bych poradit, nebo s někým pokecat na téma pořízení wattmetru na MTB.

    Spis asi dotaz na bikery co jsou trochu závodně založeni.

    Zatím mam ambice zúčastnit se 1–2 mtb závodu za měsíc a víc to asi nebude protože do toho ještě běhám a dělám Triatlon.

    Zajímá mě, zda vám wattmetr pomohl ve výkonu nahoru, zda jste treba díky watum (a dalším odvozenym hodnotám) začali na kole nějak systematicky trénovat, zda to pomůže zlepšit efektivitu šlapání, případně zda se dá (a jak dobře) pracovat s údaji o vyvážení L/P případně silovou fazi..

    Zkrátka, zda to má smysl pro hobby jezdce, který má ambice na závody pořizovat.

    Kamarádi mě zatím od watmetru na mtb odrazuji, pac vidí smysl primárně v použití na silnici, okrajově na Gravelu.

    Mimo jiné mám rád čísla, Waty mě lákají už jen ze zvědavosti a baví mě studovat statistiky a výsledky jednotlivých cvičení. Zkratka datafil.

    Hodinky i cyklo comp mám Garmin (Edge, 840 a Fénix 8)

    Přemýšlel jsem o Favero Assioma Duo, to je ale celkem raketa…

    Dále pak leda na kliku, případně koupit kliky Quarq.

    Jezdim na Treku s DUB středem a GX klikama. V příštím roce chci ale pořizovat komplet sadu TType, proto se mj nechce do současných klik investovat měřič.

    Na závěr jeden trapný dotaz. Veškeré dotazy bych si odpověděl sám, kdybych měl možnost vyzkoušet. Kdyby se našel někdo z okolí Olomouce, kdo by ty Favera Duo půjčil, byla by to pro mě asi největší výhra (samozřejmě ne zadarmo…).

    1 2
    • MichaelSimek  

      Já pořídil garmin pedaly, oboustrane a spokojenost. obcas to hodim z XC na CX nebo EN a obcas si je pujci pritelka na jeji CX. Funguji tak jak maji a kdyz jsem vic trenoval (po vyhoreni, abych se dostal zpet) tak byli k nezaplaceni pro me… + mam rad data, a kdyz jedu s rychlejsima tak si tim trosku pomaham drzet vykon abych se neuvaril, podobne na maratonech

      0 0
    • plzakj  

      Favero jsou v klidu. Mam jednostranej a jsem s tim spokojenej. Prehazuju xc/grevl/trenazer. Dat ti to ukaze sopoustu i behem jizdy. Koukni treba na videa od gplama mebo dcrainmaker. Muzes zacit s jednostrnnym a druhej dokoupit, pokud budes potrebovat. Na zakladni sledovani vykonu a trenovani IMO staci jednostrannej. Pro profi pouziti oboustrannej, ale to uz bude chtit i trenera nebo nekoho, kdo ta detailni data vyuzije pro tvuj trenink.

      0 1
      • bk2601  

        O jednostranném jsem taky přemýšlel…

        Jenže případné dokoupení druhého pedálu pak vyjde dráž, než když teď koupím celou sedu.

        To už raději vezmu nyní komplet.

        Každopádně díky za názor.

        0 0
    • žvejk  

      Ja mel do nedávná favero pedály jen na silnici a myslím, ze to k něčemu bylo, trénoval jsem podle toho a nemusel se stresovat tepovkou, která je fakt ovlivněna úplně vším docela hodně… Tepak vozim dal, ale víceméně pro kontrolu a aby to vše tak nejak zapadalo…

      Nedavno jsem pořídil favero MX 2, oboustranné protože nejakou disbalanci mam.. loni ti ale bylo v normě, max v těžkém tréninku to bylo 48–52, většinou ale 49–51, letos je to nějaké horší, prakticky vzdy 47–53. Což připisuji tomu, že jsem prestal plavat… ( Musím zase začít) Nicméně trénink intervalů přímo v terénu není úplně tak snadný jako když to jedeš na asfalte, stačí lesní cesta a uz je to poznat..

      0 0
    • žvejk  

      Favero jsou podle mě nejlepší, ukazuje to spoustu věcí, vic jak vaťáky na klice nebo v pavouku a můžeš to dat na jene kolo. Ty mtb favero jsou o proti garminu levnější, jsou tenčí, lehčí a jsou jednoduše dobíjecí, nezkurviš tu krytku baterky jak to někde položíš… Uz jsem snimi párkrát na trailu trefil šutr, tak že jsem šel malem k zemi a v pohodě…

      0 0
      • Slavik  

        ukazuje to spoustu věcí, vic jak vaťáky na klice nebo v pavouku

        Můžeš to nějak blíže specifikovat?

        Děkuji

        0 0
        • žvejk  

          Opravdové vyvážení, u vaťáky v pavouku jen odhad. Pozici kufru. Účinnost slapani, jen pres ANT+. Zaberovou fazi, špičkovou zaverovou fázi. Cas ve stoje a v sedě. Možná jsem na neco zapomněl a možná to nejsou důležité věci, krom toho vyvážení, ale když uz za to platíš. A konkurence neni levnější…

          1 0
    • rdx  

      Mam na MTB uz nekolik let InPeak v leve klice. Mam porovnani s Quark {silnicka} a trenazerem Tacx Neo2t. Po letech se InPeak oproti Tacx nehnul ani o watt. Quark na silnicce ulitnul o +10w na FTP {slo by to prekalibrovat asi}

      Wattak bych si poridil pokud hodlas dat trenovani nejaky řád, strukturu a obecne o tom zacit premyslet trosku jinak, nez jen si jet udelat zizen.

      3 0
    • bk2601  

      Díky všem za názory.

      Aktuálně to mám tak, že tréninku věnuji cca 2 hodiny denně a ty bych chtěl maximálně využít. (Kolo, běh, posilka)

      Nemám úplně ambice na to, trávit na kole X hodin a hltat kvanta kilometrů. Je pro mě lepší (pocitově), dát si třeba 90 minut jízdu, s tím, že ji přizpůsobím požadovaným watům tak, aby mě ta jízda někam posunula a dala mi co nejvíc v těch oblastech, kde to potřebuji.

      Klasických projížděk na kole bez cíle, kdy jen jedu nakoupit kilometry v Z1 nebo Z2 (tepovkách) mám už za sebou dost.

      Stejně to mám s během, také raději zařazuji intervalové / tempové tréninky namísto jen klasického výběhu. A ono jestli je to 8 km intervalů, nebo 8km běh v Z2, je to docela rozdíl.

      Jako počítám s tím, že dlouhé vyjížďky na vytrvalost jsou potřeba a nehodlám je rušit, ale spíš je provozovat jednou za týden nebo dva.

      Zkoušel jsem si udělat pár tréninků bez watu jen na tepovku, ale to prostě nešlo. Buď byla problém rychlost, terén nebo vítr.

      1 0
      • tomxxx  

        watty jsou lepší metrika, než jen tepy.

        Jinak bych waťák kupoval co nejlevnější, stačí i jednostranný, pokud si hobík, ty pedály a oboustranné jsou zbytečně drahé a waťáky jsou asi nejporuchovější věc na kole. Někomu to sice drží roky v pohodě, ale pak stačí smůla, vzít někde blbě klikou, pedálem, nebo jen mít smůlu na počasí a vytopit ho…

        Jako jo, to vyvážení šlapání je hodně dobrá metrika, ale jestli to stojí za 2× takovou cenu, to si nejsem jistý. Ostatní metriky, jak tu vypisují z favera, jsou trochu gimmick, koukneš na to tak jednou, když to budeš mít nové, pak stejně čumíš jen na výkon.

        2 2
        • jonti  

          Jako majitel Quarqu v pavouku a bývalý majitel Favero, Stages a Power2max s disbalancí 48/52 to vidím stejně, stačí nejlevnější.

          K čemu je dobré to vyvážení? Když vím, že to mám po úraze a ať dělám co dělám, nikdy už ta noha nebude stejně dobrá jako druhá, nic s tím nenadělám. Maximálne hodně posilovat obě strany.

          0 0
          • jkcz  

            Tady bych úplně nesouhlasil. U mě poměr 45/55 a hodně se hýbe v závislosti na kadenci a celkové zátěži. Jsou okamžiky, kdy se dostanu i na 50/50. Takže v podstatě každá výjižďka dává trochu odlišná čísla – odlišný poměr.

            0 0
            • jonti  

              45/55 uz je docela velky rozdil. U me to osciluje mezi 48/52 a 49/51,tak me to netrapi. Na silnici mam jednostranny Stages a na MTB v prevodniku Quarq a pro bezny trenink mi to uplne postacuje.

              Me vyhovuje jezdit intervaly v terenu, idealni je dlouhy vice mene kopec, ktery je treba na hodinu nebo hodinu a pul. Tocit se tam a zpatky me moc nebavi.

              1 0
            • plzakj  

              IMO idealni je 55/55 :~)

              4 0
          • bk2601  

            Je pravda, že cena je to jediné co mě od Favera odrazuje.

            Ne, že bych ty peníze neměl, ale pořád si tu investici nějak neumím obhájit.

            Vyvážení a silová fáze jsou údaje co mě lákají, ale bojím se, že dopadne jako s běžeckou dynamikou. Sleduji jen výkon a GTC.

            Asi to udělám tak, že půjdu do řešení inPeak a příští rok po upgradu sady na TType to tam pošlu a nechám si to předělat.

            1 0
          • rejdy  

            Já mám (potvrzeno Stages, 4iiii, Quarqem) disbalanci od 50:50 v Z2, resp. při jízdě po rovině a kadenci 90+ někam do přechodu Z4/Z5 (max. 49:51). Při jízdě do kopce i s relativně ok kadencí (80+), mám už v Z3 48:52, v Z5 a stoupání 10 %+ to jde v extrému do 45:55. (patrně důsledek 15letého hraní hokeje).

            Takže na silnici, kde mám teď jednostranný 4iiii, jezdím jen vytrvalost a intervaly nechávám na MTB s Quarqem. (u 4iiii se dá měnit scale factor, ale abych to během jízdy přecvakával v mobil appce už by mě celkem štvalo).

            Jinak, kdybych kupoval teď, vezmu oboustranný Favera MX, táta má jednostranný a funguje perfektně. Oboustranný vyjde levnějš než Quarq, ukazuje toho víc a snadno přehodíš na jiný kolo. Pokud nemáš takhle specifický problém s disbalancí, vem, jak píšou nade mnou, levnej na levou kliku a hotovo.

            0 0
        • Prazak0  

          Ano, jednostranný určitě stačí a watty říkají víc než TF. Jezdit dle wattů mi dává smysl při jízdě na silnici, kde je dobrá vozovka a nemusí člověk řešit okolní provoz. U špatného povrchu silnice nebo v terénu ty watty lítají, jak se člověk přizpůsobuje povrchu, po kterém jede. Koukat na budík může chvíli někoho motivovat, ale podruhé bych si wattmetry neřídil. Aby se člověk natrénoval to naprosto nepotřebuje. Bohatě stačí měřit tep, i když ani to není nutné.

          Když jsem sledoval tréning skupiny s Tadejem Pogačarem, tak ty watty tam dle profilu trati stejně lítaly, nedrželo se to fixní, občas tam měly vyšší intenzitu, prostě stoupání, tak to šlo nahoru. Nemá valný smysl se snažit držet nějakou fixní hodnotu wattů, když člověk ji nemá ani exaktně stanovenou od odborníků. Pro Tadeje to měření smysl má ke zpětnému vyhodnocení, s hodnotami asi pracuje trenér a lékař.

          Jezdit nějaké watty mi dává smysl na trenažeru, tam si to předem stanovit a dle plánu jezdit. Na silnici za provozu se to drží hůře a v terénu už vůbec ne. Jestli wattmetr, tak leda na nějakou silničku, na které bude najíždět kilometry na silnici, na vlastní MTB mi to nedává smysl.

          0 4
          • tomxxx  

            Co znamená, že ti lítají watty? Já když si pod kopcem řeknu, že ho pojedu na 300W, tak jsem schopný držet 290–310w celkem v pohodě. Je jasný, že pak na rovině jedeš jinak, ale zase konstantně jsem schopný držet konstantní výkon.

            A na biku je to super na závody, hlavně na dlouhé, když znáš svůj výkon, jedeš striktně čísla a nepřetočíš se. Naopak pak vidíš že soupeři jančí a buď bys na ně stejně neměl, a nebo není možný, aby to vydrželi, když běžně dojíždí kolem tebe.

            4 0
            • jonti  

              Taky hodne pomuze ze zavodu znat svoje ftp, je to lepsi nez si delat test.

              0 0
              • Prazak0  

                Test si amatér zpravidla nechá udělat jednou třeba na jaře, jenže ta hodnota se může postupem času měnit.

                0 0
            • Prazak0  

              U tréniku Tadeje P. tam taková mírná stoupání jezdili na vyšší watty. Tím lítáním myslím rychlou a krátkou změnu hodnoty, asi dané velmi nekvalitním povrchem, nebo např. kousek po rovině, pak opět stoupání, tak po té rovině to krátce spadne, mluvím o pár metrech. Na nějakém táhlém kopci se udrží výkon celkem snadno, kde se mění sklon, tak tam to skáče.

              0 0
              • jonti  

                To velmi krátké snížení nebo zvýšení výkonu ničemu nevadí. Zásadní je nejet minutu 450W a následně pokračovat na 240W, když mám jet 300W.

                Na MTB wattmetr mám a je přínosem jak v tréninku tak na závodech.

                0 0
                • rejdy  

                  Přesně tak, ty výkyvy v členitém terénu jsou normální. Obrázek 1 – kamenitý výjezd, volné klacky, změny sklonu, povrchu, neustálé řazení. Obrázek 2 – výjezd po suché polní/lesní cestě s relativně konstantním sklonem a minimem řazení.

                  0 0
                  • ladys  

                    Proto jsou intervaly v terénu takové jaké jsou. Převody mají velké skoky. Navíc tak jak dokážeš držet výkon a řadit, to neumí ani lidi co si myslí, že na kole umí jezdit. To že by jsem jezdil cílené intervaly na MTB, jsem úplně vypustil. Max na jaře než zmizí posyp. Ono i na silnici když fouká nárazový vítr, tak lítají watty nahoru dolů a blbě se drží stálý výkon. A to nemám problém řadit nahoru dolů a pracovat s kadencí.

                    0 0
                    • TheJD  

                      Nejsem si jisty, co jsi timto chtel rict. Ze lidi neumi jezdit v terenu stabilni Watty? Ze to neumis ty? Ze to neumis ani na silnici, kdyz fouka vitr? Spis si myslim, ze bys chtel nerealne hladkou krivku vykonu. Neco jako muzes videt v erg modu na Wahoo trenazerech ve vychozim nastaveni. Jenze to neni realita, ale algoritmem vyhlazena realna data.

                      1 0
                      • TheJD  

                        Neco takoveho mam na mysli.

                        A pro srovani stejny borec venku, nestrukturovana vytrvalost. Nevyhlazena data narozdil od treninku na trenazeru.

                        0 0
                      • ladys  

                        Ty to umíš, já se snažím. Pokud je výkonová rezerva snáze se to drží. Na silnici, když fouká proti vítr a okolo jezdí auta, tak stále narušují proudění vzduchu. Chvíli jedeš skoro po větru a pak dostaneš náraz protivětru a kamion v protisměru. Pak jede kamion po směru. I když si myslím, že to umím řešit a řadím jak o život, tak výkon občas letí –20 +40W.

                        Většina lidí v terénu neumí jezdit, včetně mne. To nemusí být ani těžký terén, ale šotky. Ani snad nepřemýšlí jakou zvolit stopu. Po pár kilometrech vidím, jestli můžu jet v háku nebo musím jet špic.

                        ERG nejezdím, na mém trenažéru to moc nefunguje a v Rouvy to také podpora neřeší.

                        0 0
                        • TheJD  

                          Myslim si, ze jsi nepochopil podstatu me zpravy. Kdyz vidis cisilka ±40 W od toho, co bys chtel jet, nemusi to byt idealni, ale jestli na 10s average jsi tam, kde chces byt, je to urcite v pohode. Muzes na tom pracovat, abys to zlepsil, ale jak zminujes velke narazy vetru nebo nejaky teren, tak tam ani profici nezvladnou nezvysit/nesni­zit vykon.

                          Jinak na mtb na nejakych sotolinkach a polnackach neni problem se drzet v podstate stejne dobre jako na silnici. Dulezite je si uvedomit, ze prevody nejsou tvuj jediny nastroj na zmenu vykonu. Stejne dulezite jsou zmeny kadence, ktere ti resi male zmeny ve sklonu nebo treba ten protivitr.

                          0 0
                          • ladys  

                            Možná ne. Snažím se držet zadaný průměrný výkon, k tomu sleduji 3s výkon. Tak aby jsem mohl reagovat na změny sklonu, větru atd.

                            Jo to se zde dá na MTB, je zde spousta rovinatých cest. Psal jsem to již výše nemám problém s řazením ani regulací kadence. Kadenci i na delší jízdy, kdy jdu občas ze sedla mám většinou k 90. Většinou na MTB nejezdím plánované intervaly, spíš se na MTB ničím pro zábavu :)

                            0 0
                        • Prazak0  

                          V hustém provozu, což znamená nejdřív 10 km, než vyjezdu z Prahy, tak se prvně musím přizpůsobovat tomu provozu. Předjíždí auto, další jede v protisměru, ne tak široká vozovka, zkrátka sleduju toto, občas lehce zvolním, Ty nárazy protivětru to taky ovlivní. Nebo v závěru, mám tam stoupání, mezitím krátká rovinka, i když přehodím na těžší převod na pár metrů, tak tam pevné watty se drží těžko. Jet někde venku, kde není takový provoz, po rovině nebo rovnoměrné stoupání, tam se to udrží snadno. Když si to samé kolo upnu to trenažeru, tak tam ty watty udržím velmi snadno na jedné hodnotě, odchylky budou nepatrné, venku to jde podstatně hůře.

                          0 0
                          • ladys  

                            Praha je Praha. Musím také jet buď na hlavní silnici nebo hodit kolo do auta a popojet jinam. Také musí být člověk trochu připravený na realitu. Počasí, vítr, provoz…

                            0 0
          • Kaire  

            Ber v potaz že podle toho chce systematicky trénovat. Beru se jako velký hobík, a nedokážu si bez wattů a tepovky jezdit. Nepotřebuji to ani zpětně nějak vyhodnocovat. Prostě díky tomu vím co si moje tělo vydrží a můžu se tak mnohem lépe hlídat.

            Když máš problém s výkyvy tak si nastavíš zobrazení na w/3s, nebo třeba na w/30s. Když se zapojí svéprávnost, tak musí člověk umět vyhodnotit jestli tlačí víc kvůli bordelu pod kolem, nebo kvůli adrenalinu.

            1 0
    • Daf  

      Podle wattmetru se rozhodně trénuje líp, než podle tepáku. Hlavně kvůli zpoždění tepů a taky různých dalších vlivů ovlivňující tepovku. Oboustranný wattmetr má výhodu, že měří přesněji. Myslím si, že málokdo dává trvale 50/50. Ten rozdíl vyvážení může být jiný při různé zátěži, popř. únavě. V mém případě vyvážení L/P kolísá většinou mezi 3 až 10%. Jinak co se týče MTB, tak např. jezdit intervaly v terénu není často dobře dost možné kvůli členitosti terénu. To budeš muset trénovat na silnici. Ideální je mít oboustranný wattmetr na silničním kole, pak by jednostranný na MTB asi stačil jako orientační měřidlo pro závody.

      1 1
      • bk2601  

        Silničku nemám.

        O vyvážení nemám vůbec přehled a neumím ani odhadnout.

        Otázkou je, zda je reálně k něčemu dávat 10k navíc, za dva údaje a možná trochu přesnější měření.

        Duální Favero stojí na KupKole 18 tisic. inPeak bych měl do kliky za 8500.

        Takže mě hodně hlodá, zda ta silová fáze a vyvážení je pro hobíka natolik klíčové, abych za to dával 10k navíc.

        0 0
        • rejdy  

          To vyvážení je klíčový za předpokladu, že se mění podle zatížení, kadence, sklonu kopce, jako u mě. Pokud mi to v Z2 kecá o jednotky wattů, tak je to fuk. Ale pokud to následně v Z5 kecá kvůli dysbalanci 45:55 o desítky wattů, nedá se podle toho trénovat, resp. by si to člověk musel pořád přenastavovat v aplikaci (pokud to daný watťák umožňuje), nebo si to v hlavě přepočítávat a jet míň/víc wattů, než ukazuje budík.

          Pokud dysbalanci daný jedinec nemá, nebo je konstantní, není údaj o vyvážení důležitý (neberu teď nějaké poúrazové ježdění a sledování vývoje, apod.)

          0 0
        • Daf  

          A co Inpeak duální montáž? To by zas tak drahý být nemuselo.

          0 0
          • bk2601  

            Chci kupovat v příštím roce komplet novou sadu, včetně karbonových klik.

            Takže spíš bych na letošek vzal tu jednostranu a příští rok, podle peněz nechal buď pouze přehodit, nebo rovnou na nové kliky udělat duální.

            Jen by mě zajímalo, co tím duálním navíc získám? U pedálů chápu, že díky tomu mám i to vyvážení L/P, plynulost šlapání, pozice ve stoje / v sedě…Ale tohle z kliky nejde ne?

            0 0
            • jonti  

              Z kliky jde získat stejná data jako z pedálů když máš dva nezávislé senzory, jako to třeba Inpeak má. Z převodníku nezískáš tolik metrik, ale celkový výkon na rozdíl od jednostranného měření sedí a vyvážení to odhadne taky dobře.

              0 0
            • Daf  

              Vyvážení L/P máš taky, díky tomu to právě měří přesněji. Máš údaje z obou klik. To ostatní jsou podle mě zbytečnosti, Měl jsem dřív silniční Favera které Cycling Dynamics taky uměly. Ale na to jsem koukal jen za začátku. Pak jsem to v computeru vypnul.

              0 0
              • bk2601  

                Jak se to pak propojuje? To budu mít v Garminu jakoby dva senzory výkonu? Nebo se pak ty dva pojí do jednoho ?

                0 0
                • rejdy  

                  Chová se to jako jeden.

                  0 0
                  • bk2601  

                    Tak to je fajn, super.

                    To asi půjdou touto cestou.

                    Ještě si ověřím, jak je to s přehozením na jiné kliky v budoucnu.

                    Jinak kamarád mi říkal, že se to musí před každou cestou kalibrovat, ten inpeak v klice. Moc se mi to ale nezdá…Kalibroval to někdy, někdo z vás?

                    0 0
                    • TomasTTT  

                      není to kalibrace, je to nulování offsetu. Kalibrace se děje ve fabrice. Nové snímače jsou dost stabilní a běžně se offsetová hodnota vůbec nemění. Dává smysl to občas pustit, když se hodně změní teplota, vyměníš baterku nebo si trefil kliku nějakým šutrem.

                      Jestli myslíš přehození wattmetru z jedné kliky na druhou, tak na to zapomeň.

                      0 0
                      • bk2601  

                        Aha, super, díky za objasnění.

                        Tak to je celkem blbý, že mi to časem nevymění. Trochu jsem doufal, že ano…

                        0 0
                    • Slavik  

                      Záleží jak si to nastavíš, jestli automatické nulování (ano jmenuje se to kalibrace) před každou jízdou nebo si to jen občas v aplikaci vynutíš.

                      0 0
                    • Kaire  

                      To „kalibrování“ spočívá v tom že dáš kliku do vodorovné polohy a zmáčkneš tlačítko na cyklopočítači. Trvá to asi tak 5s. Wattmetr si to sám vyžádá po výměně baterky. Nikdy jindy sem to teda ani nedělal.

                      0 0
                      • Slavik  

                        No, jestli je dáváš do vodorovné polohy, tak potěš koště. :-)

                        0 0
                • Slavik  

                  Jako jeden duální.

                  0 0
                • Daf  

                  Jeden, např u Favero pedálů to fungovalo tak, že pedály komunikovaly mezi sebou, ale jen jeden posílal souhrnná data do computeru.

                  0 0
            • Daf  

              Jestli plánuješ nové kliky, tak si je už teď kup rovnou s wattmetrem, a nebo si kup ty pedály. Wattmetr na klikách přehodit nejde.

              0 0
              • Slavik  

                Myslím si že to normálně prodejci wattmetrů přehodí. Samozřejmě za nějaký bakšiš.

                Třeba zde: https://www.inpeakstore.cz/forever/

                0 0
                • Daf  

                  Ten program je o tom, že tam namontují nový, jen asi s nějakou slevou.

                  1 0
                • Kaire  

                  Raději bych prodal stávající kliku a koupil novou s novým wattmetrem. Ten malej cenový rozdíl tomu i dost nahrává.

                  0 0
                  • bk2601  

                    No aktuálně mám na kole sadu Sram GX Eagle.

                    V příštím roce chci celou sadu předělat na TType GX AXS…

                    Jenže nevím teď jak do toho.

                    Můžu dnes koupit tyto kliky?

                    https://www.kupkolo.cz/…174_z132071/

                    S tím, že bych dokoupil i podložky, protože mám střed klasický DUB PF92.

                    Nevím ale, jestli by mi ty TType kliky fungovali na klasické hazce.

                    0 0
                    • jonti  

                      Fungují, používám je tak, převodník T-type je i oficiálně kompatibilní s Eaglem. Naopak to fungovat nemusí.

                      Víš ale, že tohle o ose je jednostranné měření, stejné jako když se měří v levé klice?

                      0 0
                    • TheJD  

                      U tohoto pozor. Tento typ wattaku meri vykon pouze z leve kliky, nikoliv celkovy. Celkovy meri kliky s wattakem v pavouku, na kterem je uchyceny prevodnik.

                      0 0
                      • bk2601  

                        Teď nějak nechápu.

                        Když dám watak do levé kliky, tak měří celkový výkon.

                        Ale když je watak v ose, měří jen jednu nohu a je nutné si to ručně násobit, abych měl reálný výkon?

                        0 0
                        • TheJD  

                          Ne. Wattak v leve klice bude merit vykon na leve klice. Wattak ve stredu je spojeny s levou klikou a taky meri vykon na leve klice. Wattak na pavouku (prevodniku) meri celkovy vykon a odhaduje rozlozeni vykonu prava/leva.

                          0 0
                        • Daf  

                          Obecně jednostranný wattmetr měří výkon jedné nohy a výsledek násobí dvěma ;)

                          0 0
                        • žvejk  

                          On ti to vynásobí sam, ale je leva noha krát dva :⁠-⁠)

                          0 0
                          • bk2601  

                            Aha, tak už je mi to jasné.

                            Takze si klidně mohu koupit ty kliky a nechat to přehodit.

                            Se stávajícím řešení by to mělo fungovat a do budoucna to budu mít alespoň v sadě na TType

                            0 0
    • Kaire  

      Když na to máš, tak je to smysluplný upgrade. Navíc dnes to nestojí takovou raketu.

      Furt sem si říkal že je to k ničemu, až sem jeden dostal s kolem. Mimo trénink je to i dobré pro sledování se při samotném závodě, aby si se nevyndal v první půlhodině. Za mě stačí v poho jednostranný. Už pár let mám na MTB i silnici Inpeak a bez problému.

      V pedálech se mi to nikdy nelíbilo, když vidím co musí MTB pedály snášet.

      3 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.