• Mehy

    Ahoj. Známý má kolo Crussisa chtěl by dát lepší brzdy, protože původní nedostačují. Navrhnul jsem mu Shimano XT BR-M8120 – 4 pístová a vzadu si nejsem jistý adaptérem, kvůli změně velikosti kotouče z 160mm na 180mm. Vpředu by to neměl být problém, ale pro jistotu přidám foto. Tam bych chtěl dát z 180mm na 203mm. Jde mi vysloveně jen o adaptéry.

    Děkuji všem.

    0 1
    • novas752  

      Těm rychloupínákum se 4 pístový Shimano bude velice líbit, zvlášť na vidlici. To tu bude další vlákno „kamarádovi škrtají kotouče“.

      4 0
    • Mehy  

      Jde mi o to, aby to lépe brzdilo a tak třeba jen jaký zadní adaptér by byl potřeba pro změnu z 160mm na 180mm. Děkuji.

      0 0
      • e.n.turista  

        mnohem lépe to bude brzdit, když to, co tam je uchladíš a dáš tomu dobré desky – takže stačí vyměnit desky a kotouče. Není třeba na to narvat pomalu trailové brzdy, protože na to, to kolo nebude akoarát zafičí za šílený prachy do brzd.

        Pro pocit můžeš dát dopředu 180tku kotouč (pokud tam není) – ono je to taky o technice, jak člověk s brzdama pracuje.

        0 1
      • va-bo  

        https://www.kupkolo.cz/…0p-p2_z5914/

        Sice píšou přední, ale je to jedno.

        0 0
      • novas752  

        Tak tyhle Levely jsou brzdy dost mizerný, dal bych tam nějaký 2 pístkový Shimana – naprosto stačí Deore 6100, pro fajnšmekry XT 8100. + dobré 180mm kotouče a lepší destičky (který snesou větší teplotu = Shimano metalický nebo např. fialový Galfer).

        Supersilnou 4 pístovou brzdu bych tam rozhodně nedával – s touhle vidlicí to pak při brždění zatáčí doleva. :-)

        0 0
        • Tomket  

          Ty Levely nejsou zas tak hrozné. Jak jsem psal, dopředu jsem nahodil 203 mm kotouč Galfer, dozadu nechal 180 mm, oboje Galfer destičky a přestal jsem mít důvod měnit brzdy.

          0 0
    • Mehy  

      Špatně to brzdí a při intenzivnější brzdění se rozvibrují brzdy. Změnou velikosti a kvalitou kotoučů jsem si myslel, že by se tento problém dal vyřešit. O čtyřpístkách jsem až tak neuvvažoval, ale bylo to na přání majitele. Pokud je to špatně, tak bych zůstal u dvou. Kotouče bych chtěl dát XT a i brzdy.

      0 0
    • Tomket  

      Ahoj, klidně tam nech ty SRAMy.

      Dopredu budeš potřebovat adaptér, já sám mám Galfer https://www.snowboard-zezula.cz/…mm/pn-143772

      Dozadu postačí ten, co máš vepředu.

      Kotouč jsem dal dopředu Galfer 203 mm https://www.snowboard-zezula.cz/…mm/pn-139409

      Dozadu jsem dal ten zepředu.

      Destičky také Galfer.

      Do 2K skvělý upgrade.

      0 0
    • va-bo  

      203 kotouč na RU bych se asi bál tam dát.

      2 0
      • Tomket  

        Co je RU?

        0 0
        • va-bo  

          Rychloupínák. To není pevná osa.

          1 0
          • Tomket  

            Ah, tak to nemám zkušenost.

            Řešil jsem to nedávno na svým kole. Mám teda pevné osy.

            0 0
            • e.n.turista  

              no právě a RU je rád za 180 tku – respektive pod zátěží se tomu všechny vůle systému posčítají a je to pak dobré téma na řešení a dlouhé diskuse u piva

              1 0
        • Mehy  

          RU, pokud chápu správně, je to rychloupínák.

          1 0
    • Mehy  

      Podle všeho by tedy mělo stačit nechat vpředu 180mm a to samé dát i dozadu. Zvolit třeba SLX kotouče a buď SLX brzdy a nebo XT. Podle volby majitele?

      2 0
    • va-bo  

      Tak tak, jak píše Novas, bude tady nové vlákno „kamarádovi škrtá kotouč“

      0 0
      • Mehy  

        Pardon. Myslel jsem dvoupístky SLX a nebo XT, podle volby majitele.

        0 0
    • Mehy  

      A pokud bych dal dopředu větší kotouč (z 180mm na 203mm), znamenalo by to menší síla na páce a větší na kotouči a také by se kotouč lepé chladil. Tak by to mohlo lépe brzdit a nedocházelo by k vibracím. Přeci když budou kotouče 180mm a hamstnu na brzdu, bude síla podobná, jako když budou 203mm a přibrzdím trochu víc, ale bude se lépe chladit a mít kotouč i delší životnost. Nejde mi oí to dělat z průměrného kola něco super, jen upravit, aby to fungovalo pořádně.

      0 1
      • va-bo  

        To je všechno pravda, ale vidlice a uložení přední osy ve vidlici to nezvládne.

        0 0
      • e.n.turista  

        Tak dej lepší desky a chladivejsi kotouč a neblbni s 203 to je tak velké, že to po Záhradí často skrta z principu rozměru a není to vada, ale vlastnost

        0 0
      • novas752  

        Větší kotouč už bych tam nedával. Ze zkušenosti je to na různý vibrace daleko náchylnější.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.