• Tomkac

    Ahoj panove, potrebuju pomoct. Koupil jsem si rebu RL 2012.. Dneska jsem ji asi 3 hodky projizdel a porad nemuzu nastavit takovy chod jaky bych si pral.. Nastrikal jsem nohy silikonovym olejem aby se rychleji zabehla. Nafoukal jsem ji podle tabulky (mam 72kg s batohem 75) takze tam mam 110–115 (teda doufam kolo je ted v garazi) Libil se mi hodne jeji chod pri 90ti az 100 psi, ale to jsem chodil docela dost nadoraz.. Ve ktere komore pridat nebo ubrat abych dosahl tak jemneho chodu ale nechodil az na doraz???? Mam rad takovy houpavejsi zacatek zdvihu..

    0 0
    • h4nz3k  

      Jseš si jistej že jsi chodil na doraz? Já měl nafoukáno 100 psi na 103 kilo a na doraz jsem se nedostal, teďka mám 120 a mám rezervu 20 mm… To musíš jezdit hroznou prasečinu…

      Jinak by se vidlice měla rozchodit po výměně oleje, teďka pokud ji máš novou tak ho tam moc není aby se líp zaběhla tak bych zkusil výměnu oleje, foukáním komor to moc neovlivníš, leda zmenšení tlaku v + komoře ale když chodíš na dorazy tak to nemá smysl…

      0 0
      • nox159  

        vymenou jakeho oleje za jaky prosimte? ;-)

        0 0
        • h4nz3k  

          Výměnou tlumícího i co je v nohách za olej s nižší viskozitou.

          Myslím že v historii je o tom dost a myslím že ty víš o čem mluvím…

          0 0
          • nox159  

            prave ze nevim…

            tlumici by tam mel byt 5ka a v nohach 15ka ne? do noh bych ridsi asi nedaval a tlumeni jde u reby i s tou 5kou nastavit tak aby vyrazne kopala.( jestli se neletu ).. takze fakt nevim co tim myslis…

            0 0
            • h4nz3k  

              Někdo doporučoval do tlumení 2,5 wt a do noh 10, prý hlavně na zimu ale že to tam pak nechával i přes sezonu a trošku to zvýší citlivost.

              0 0
              • xshreck  

                do tlumení bych jiný než 5 nedával a do noh dávám hustější než 15

                0 0
                • blisterexist  

                  do tlumení bych dal 2,5, vozím to tak a je to supr

                  0 0
                  • xshreck  

                    co ti to přidá? Akorát to budeš víc škrtit

                    0 0
                    • Vilém  

                      Zas to jde lehceji do zdvihu.

                      0 0
                      • xshreck  

                        jak myslíš že jde lehčejí do zdvihu? Nevšim jsem si žádného špatného chodu. Jde mi lehce, s minimálním odtrhem. Odskok nasytavený tak, aby to nekopalo.

                        0 0
                    • blisterexist  

                      jednoznačně to jde lehčejc do zdvihu a líp to zobe, hustší olej dělá vidlici takovou strašně máslovou, odskok mám stejně povolený skoro na max

                      0 0
                      • MirosPikos  

                        Takže to máš na zajíce? To pak děsně kope, nebo ne?

                        0 0
                        • blisterexist  

                          nekope, když máš o 2 psy v negativce víc:-)

                          0 0
                          • MirosPikos  

                            Zajímalo by mě, jak nefoukáš vidlici s přesností na 2psi :) tím ovšem nepopírám, že nemáš pravdu :)

                            0 0
                          • xshreck  

                            negativku hustím míň

                            0 0
                            • Vilém  

                              Tak to te potom zadny lehci chozeni do zdvihu zajimat nemusi:)

                              0 0
                              • xshreck  

                                chci vysvětlit tvůj pojem „lehčí chození do zdvihu“

                                mám tlaky 135/130. Už při přefoukání o 2psi ti zajede skoro o půl centimetru (což je ještě v normě). Takže chci slyšet co jsi tím myslel přesněji :)

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Proste pokud je ridsi olej, tak logicky musi kompresni casti tlumice protect rychleji. Takze potom jde vidle snadneji do zdvihu. Nejlip bys to pocitil pri rozdelane vidlici, kdyz rukou tlacis pistnici tlumice dovnitr.

                                  Clovece co to mas za pumpu a manometr na ni, ze dokazes foukat s presnosti na jednotky psi?

                                  0 0
                                  • mr.nikdo  

                                    Kdyz das do tlumeni 15 olej, tak to rukou pomalu nezatlacis…

                                    0 0
                                  • xshreck  

                                    nemám, psal to tam wojtek. Stačilo se přiblížit k rovnovážnému tlaku a vidla začně zajíždět ;) takovou kravinu bych nenapsal. Pumpa mi měří na těch 5 osů přesně.

                                    Jak citelný rozdíl je s 2,5? Nejsou pak problémy s netěsností či tak?

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Na rebe jsem tuto vymenu nedelal, takze ti nedokazu rict jak moc to bude poznat. Delal jsem to na Blackovi a nejakym starsim Suntouru, kde mela ma 55kg pritelkyne problemy s citlivosti a pretlumenosti. Poznat to bylo. Z netesnosti bych nemel zadne obavy, pokud tesni s 5W tak s 2,5W bude jiste taky.

                                      0 0
                                      • xshreck  

                                        pokud bych dal 2,5, tak by se mi nejspíš odtrh snížil tak, že by to bylo asi až moc. už teď to bere každé houvínko.

                                        Třeba někdy testnu.

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                                    • blisterexist  

                                      2.5 je citelný rozdíl bych řekl, co jsem zatím zkoušel všechny reby s 5w tak to bylo prostě moc přetlumené

                                      ještě by šlo zvětšit otvor kompresního ventilu:-)

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        To pak musíš vyrobit nové-větší to kovové šoupátko, originální to pak nezakryje a nepujde lock.

                                        0 0
                                        • blisterexist  

                                          no tojo, lock bude spíš jako zvýšení komprese, ale kdo lockuje vidli?:-D já skoro vůbec

                                          0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            0 0
                                  • MirosPikos  

                                    S přesností na 2 PSI to nafoukám do tý chvíle, než pumpu odpojím a vždycky něco málo ujde ať se snažím sebevíc.

                                    Pumpa je nějaká starší Manito Ta v odkazu má nápis Author, ale jinak je stejná.

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      Je to marný, je to marný, je to. . . . .

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                      • mxv  

                        co sem si vsim, tak vetsina lidi jezdi vidlice nehorazne pretlumene. Pokud jezdis ostreji tak potrebujes, aby vidlice stihala a ne aby se zatloukla do zvihu. A s 5W je i nejvic otevrena jeste mirne pretlumena.

                        0 0
                        • blisterexist  

                          přesně, co jsem zkoušel novou rebu tak mám pocit že se ani nehýbe jak je to přetlumené, nemůže to vubec brát malé nerovnosti

                          já bych uživil i olej 0w:-)

                          0 0
                        • nox159  

                          kde a co tu jezdis? rad bych se priucil necemu ostrejsimu… :)

                          pis na mail, ICQ, nebo klidne tady…

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Jenže pak zase kope a to je často ještě horší, minimálně se tak dá v hodně nevhodnou chvíli ztratit kontakt předního kola s terénem.

                          Navíc nedotlumená vidlice na překážce stíhá jít příliš rychle ze zdvihu zpět, což má za následek, že za překážkou získá kontakt s terénem mnohem déle, což je také problém.

                          Pokud není verze s HS expanzí, tak to žádný olej nevyřeší, vždy to bude přetlumené nebo kopat. A při kompromisním nastavení to pak současně kope a i je přetlumené (i když od každého méně než pro ta krajnější nastavení).

                          0 0
                          • pepek  

                            Nemáš pravdu, bez HS expanze je 2,5W jediná možnost, jak zajistit, aby to stíhalo žehlit za rychla. Nekope to. Přitlumit je to třeba pouze v pomalých trialových pasážích, nebo při teplotách 30+st. (Mluvím o RVL, 130mm)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Vozil jsem 2 Reby bez HS expanze s originál olejem. Obě se zcela povoleným tlumením. A obě už znatelně a nepříjemně kopaly. Větší přitlumení bych ale také nesnesl jak jsem zvyklý z dalších kol na HS expanzi, takže jsem jezdil tenhle kompromis, který byl špatný v obou směrech.

                              U třetí Reby, kterou jsem měl už s HS expanzí to už bylo o hodně lepší, ale pořád to nebylo oproti Foxu ono. Zřejmě HS okruh chtělo ještě více povolit.

                              Bude to jistě ovlivněno i dost hmotností jezdce.

                              Teď už naštěstí žádnou vidlici bez dobře fungující HS expanze nejezdím.

                              0 0
          • jachymk  

            Výměna oleje/vazelíny za olej s nižší viskozitou zvýší citlivost vidlice. Nekdo tomu říká tuning, ale je to tak :-)

            0 0
            • xshreck  

              :D

              0 0
            • MirosPikos  

              Tak v tom případě si při nejbližší výměně oleje zahraju na ladiče neboli tunera :)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • Tomkac  

        doraz tam byl na 120 procent.

        0 0
      • hctr  

        Tak to jsi srac, mam 80kg a foukam 120psi a na dorazu jsem kazdou vyjizdku. Ano mam nafoukane obe komory neboj:) Jeste pocitej s tim, ze jak vyndavas pumpu tak ti tak 10psi uchcije.

        0 0
        • h4nz3k  

          No nejezdím žádnou divočinu tak se ani nedivím, uidím v průběhu sezony jestli se něco změní a dostanu ji dál..

          0 0
        • Tomkac  

          jo myslim ze bych to taky dostal na doraz i pri 120ti, ale jak rikam pri 100 a 100 psi je ten chod proste skvely a chtel bych se nejak dostat k tomu, aby tak skvele chodila a nebyl furt na konci zdvihu…

          0 0
        • Vilém  

          Tak to si oprav koncovku pumpy, jestli ti neco uchcava.

          0 0
          • MlokCZ  

            Přesně tak. Jako kdyby se to tu neřešilo snad už 100×, ale zase to někdo napíše…

            0 0
        • Vhalasta  

          neuchcije, jo už opakuju

          0 0
          • hctr  

            Nevim co se tu resilo, pokazde kdyz vyndavam pumpicku tak to trosku odpusti jak to vysroubovavam a neni to jen u moji pumpy tak nevim co je spatne :o, ale to je fuk dycky nadouakm proste o 10vic a je to. Ja s tim problem nemam:d

            0 0
            • pepek  

              Hmm, tak to máš problém :-)

              0 0
            • hrajem  

              Nebo, to bude vzduch z ventílku, netřeba přefoukávat…

              0 0
              • hctr  

                Tak proste to trosku zasyci a konec, moc to nehrotte me to nevadi a vam to nedela takze pohoda ne ;D

                0 0
                • Georrge  

                  me to dela taky, ale v zadnem pripade to neni vzduch z vidlice :))))

                  0 0
                  • hctr  

                    Tak to byla asi jen moje domnenka, v tom pripade foukam, jeste trosku vic nezjsem uvedl tlumic na 170 a rebu na 130 na 80kg a dorazy jsou na dennim poradku. A rekl bych, ze nejsem zadne maslo co jede na ukor kola.

                    0 0
      • blisterexist  

        já mám 65 kilo, rebu nafoukanou na 115psi a na dorez ji dostanu v poho:-)

        0 0
        • h4nz3k  

          Kurňa tak to budu muset začít asi víc prasit.. :)

          0 0
          • blisterexist  

            skoro každou vyjížďku doraz, ( ale ke konci to brzdí mazací olej, takže nejdu uplně tvrdě na doraz

            0 0
        • hctr  

          No tez to asi jeste prifoukam, jezdim na tom chvili a tlumic mam tez nejakej divnej, porad na dorazu a to mam na nejakych 160ti

          0 0
        • mr.nikdo  

          Hm… 65 kg, zdvih 120 mm. Ted tam mam cca 60 PSI :-D. Ale trosicku pridam…

          A na doraz chodim obcas :-)

          0 0
          • hctr  

            Tak mas asi super techniku a jezdis cisteji jak Brian Lopes ;)

            0 0
            • mr.nikdo  

              Netusim. Ale pri foukani na Sag tam bylo cca 9,5 cm chodu… Takze v klidecku.

              Vetsinou chodi tak 1/2 zdvihu…

              0 0
        • xshreck  

          á teda doraz necítil ještě… 135/130 s 78kg :)

          0 0
    • pepek  

      Jseš si jistý, že máš negativku nafoukanou?

      0 0
    • MirosPikos  

      Jezdím 110 + i – s mýma 90kg a spokojenost. Na doraz nejdu, nebo bych se musel hodně snažit.

      0 0
    • blisterexist  

      přifoukni pozitivku, a do negativky dej o 10 psi víc než do pozitivky

      0 0
      • h4nz3k  

        To mu vidle zajede do zdvihu ne?

        0 0
        • blisterexist  

          o pár mm, ale není problém vidli rozdělat a těch pár mm na zdvihu přidat:-)

          0 0
      • Tomkac  

        presne neco takoveho jsem chtel slyset… Mam ti duverovat??? :-D

        0 0
        • blisterexist  

          já to tak vozil, začátek zdvihu je uplně takový vyhlazený že ani nevíš že pruží

          0 0
        • MirosPikos  

          Dělají to tak lidi. Sice se to nemá (RockShox to píše). Ale pokud to nejde nadoraz, nemuselo by to ničemu vadit :)

          0 0
          • blisterexist  

            nevím proč by se to nemělo, RS píše jen že obě komory foukat stejně:-)

            0 0
            • mandel  

              Já to na RVL vozím stejně a žádnej problém s tim nemám :)

              0 0
          • MlokCZ  

            Pokud se nepřekročí maximální povolený tlak, tak to ničemu nevadí.

            Jenže na druhou stranu to ničemu významně nepomůže. Pasivní odpory to nesníží (a ty jsou problémem citlivosti) a super citlivá vidlice to stejně bez úpravy nikdy nebude.

            Naopak bych řekl, že to klidně může být i o chlup horší (ohledně citlivosti). Přefoukáaná negativka oproti pozitivce nic neřeší a pouze budou všude větší tlaky, které nepatrně zvednou pasivní odpory.

            Jediná situace kdy je dobré použít tohle řešení (tedy třeba místo 110/110psi foukat 120/130psi v pořadí pozitivka/nega­tivka) je ten, kdy je potřeba zvětšit progresivitu (tedy když při rozumné sagu chodím často na doraz).

            0 0
    • Tomkac  

      no je mozne, ze jsem ji proste jeste jen nezajel.. (predchazejici recon mi chodil o chlup lepe) Jinak, je mozne ze mi z leve nohy z gufera tece nejaky olej nebo vazelina?? Moc se mi to nelibi… prava je uplne cista, jen stira prach…

      0 0
      • mxv  

        to se ti nelibi opravnene, ale je mozne ze to prestane, ze to je jen zbytek oleje mezi brity gufera..

        Jinak myslim ze sis vybral spatny rocnik, pokud jsou Reby pozmenene stejne jako RVL DA 2012. Ty maji totiz o dost zmensenou negativku a naopak zvetsenou pozitivku, coz velmi zlinearizovalo jeji chod. tzn. tvrdsi zacatek a snadnejsi dosazeni dorazu. Pokud by to tak bylo, tak by ti pomohlo koupit starsi Dual Air kit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.