Už to prohání Justinas Leveika:
Tohle se mi líbí, škoda že je to mimo můj rozpočet. Na takové ty cesty po světě, kdy vůbec nevíš na co narazíš a zároveň se chceš hýbat poměrně dost kilometrů za den je to pecka.
A když vezmu jak chodí rudy s 30mm, tak s 60mm to musí být úlet.
@VojtaXY Nemyslím, dokonce bych řekl, že to může být celkem fyziologii blízká poloha, kdy dlaň není tak podél směru jízdy a vylomená dolů jak u mnoha silničních oblouků.
Jinak super monstercross, až na tu montáž košíku pod rámovkou, to leda tak s blatníkama.
Tak dnes jsem se stavil v Treku, aby mi zjistili pár věcí, který mě ke kolu zajímají. Pravděpodobně do něj půjdu. Jsem po letošní operaci páteře, a věřím, že to kolo pro mě bude splňovat požadavek maximálního možného odlehčení zátěže zad při cyklistice. Škoda jen tý hnusný barvy, ale to nějak případně zkousnu :)
Ječňák: s tímto názorem nesouhlasí uživatel Justinas Leveika:
https://www.instagram.com/p/DPCgkS6DJWA/?…
Samozřejmě to můžou být jen reklamní kecy pro sponzora, ale moc tomu nevěřím ;) Koneckonců jeho výkony na tom kole, co má na stravě, mi ta slova na insta dostatečně potvrzují.
Ten nosič vypadá jako na vahadlech a čepech, kdybyl byl součastí odpruženné hmoty, tak alespoň to je zajímavé.
Jinak nechápu, proč taková kola nestaví jako 29", normální XC full s beranama.
Ty páky mě nijak divný ani nepřipadaj, sám jsem to tak měl na FINNĚ v profilu. Dobře se stím řadilo, člověk jenom z vrchu ťuknul do tlačítka na páce a bylo přehozeno :)
VojtaXY: no to mě právě taky zajímá, bolí mě zápěstí jen si to představím
Me zajima, jak se to drzi za paky. To musi byt ruce hodne divne a boletive natocene.
čekal jsem trochu větší invenci. Jednočep, nesmyslný flare, zvláštní geo, samostatný locky. Korunu tomu dává lak veselá strakatá krává.
cyklista86, Singl: vyšší vidle znamená výše řidítka což pro malé velikosti může být problém. Sám to znám, mám s pevnou vidlicí hlavovou trubku 90mm vysokou, představec do negativu a bez podložek. Se 100mm zdvihu na gravelu bych už řešil upevnění řidítek na vidlici :-)
samorost: to jsou potom o zapojení všech smyslů a tedy zvýšení prožitku. Kromě toho, že si terén vychutnáváš drncáním, prachem, cinkáním šutrů o rám a ráfky zapojíš i chuťové buňky pro intenzivnější prožitek z jízdy. Sám to tak mám na fullu, ale bahno stejně mívám v hubě i bez toho.
120 uz je obsazeny…mezera je ted na 100 mm a s geo 2013
Ale nechci vypadat jak bejvalej kurak, kterej nahani kuraky…tak uz mlcim
jen na okraj: jak se pije z ty flasky takhle zahovněný od predni gumy?
cyklista86: Výrobci zdvih gravelového odpružení zvyšují postupně, rozkládají si to na několik let. Kdyby hned udělali třeba 120/120mm celobrko gravel s 60 mm gumami, tak už by nebylo moc kam se posunout a bylo by vymalováno.
Kdyz uz odpruzena vidle, tak bych tam chtel asi 100mm. Na co tam davat neco mezi co neni ani tak hleke a aero jako pevna vidle a zaroven nesnese mordor jako MTB vidle se 100mm?
potreboval bys bungalov. Zamerne jsem to prehnal.
Jinak ty vahy kol v dnesni dobe zjevne nejsou (marketingova) priorita – u kola za 190tyci bych fakt nechtel nic pres 10kg, bez ohledu na to jestli mi to realne neco prinasi nebo ne.
samorost: Spíše je otázkou co by jsi s sebou potřeboval aby to na tom nosiči mělo 20kg. Pro srovnání, naše expedičáky (viz galerie) váží prázdné s nosiči 16kg a v úplně plné výbavě to celkem vážilo 35kg. Čili výbava 19kg, ale na naprostý komfort na dlouhou cestu a i tak to jsou zadní 2×20l brašny, přední 2×12l brašny a celorámovka. A to jsme s sebou měli stativa skládací gril. Jako více toho tahat nebudeš a ani tak jsme se na 20kg výbavy včetně hmotnosti samotných brašen nedostali.
Pokud někdo jede bikepacking, tak tahá minimální množství a ukrajuje z komfortu – nebude s sebou tahat gril. V té brašně poveze karimatku, stan, spacák, možná oblečení na spaní. Tyto věci budou vážit 2,5kg + samotná brašna. Ty těžší věci (vaření, elektronika) budou v celorámové brašně.
Pro někoho jako já, který si oblíbil geometrii silničky a rád jezdí i po polňačkách by to mohlo být fajn. Jen se mi nelíbí ta hmotnost. Samotný rám s tlumičem má 2,5 kg. Pro srovnání Epic World Cup 1,77 kg.
TK75: V tržně zajímavých státech EU vládnou v segmentu fullů jednoznačně elektra a lanovky. Tam se tohle asi opravdu nechytne. Za své tam jezdí hlavně silničáři nebo silničářům příbuzná individua. Klasický hardtail je tam po smrti a sportovní univerzální full bez motoru skoro taky.
Dneska ma vejletni celopero na cesty (kvuli pohodlicku) spousta lidi a to i v eu.Takze nevidim zadnej duvod proc by to tady nemelo smysl a za louzi ano
co ja vim kam bych ho daval. Jenom – kolik na takovej nosic navesis aby to kolo bylo jetelny – 20kg? No. Kolo jako takovy musi umet uvezt jak 50kg strizlika tak minimalne 110kg+ chlapa. Cili – 20kg nakladu v nastaveni nehraje roli a na neskutecnou houpavost to nebude mit vliv, tim spis, pokud je to neodpruzena hmota, jako tady.
to je zajimavy, ja kdyz jezdim tak se mi to houpa presne tak akorat :D
a xc full se da nafoukat nepitome a skutecne?
Jako tohle bude super pohoblný, ale full expediční gravel s nosičem, to je pěkná debilita. To pružení se bude neskutečně houpat, i když to nafoukám na hmotnost s nákladem, bude to hrozně pitomý.
Tohle je už XC full. I berany mají flare takový, že kdyby byl jen o něco větší, už to budou rovná řidítka.
Zit zpet na Zelandu, tam neco takoveho chci! :) Ovsem u nas mi full gravel uplne smysl nedava. Cilovka bude primarne mimo Evropu. Za me fajn, ze to existuje.
Niner s tim prisel uz pred 6 lety. Neujalo se to. Mozna prisel brzy … Kdyz clovek vidi co za kola jezdi na gravel zavodech v USA a zaroven s tim vyhravaj, tak to asi smysl pro urcite pouziti ma. Gravel se rozdelil do nekolika vetvi, podobne jako horska kola. Pro me je gravel neco jineho. Slovo, ktere mne to vystihuje je jednoduchost. Pokud bych chtel jezdit na slozitem kole, tak si koupim MTB.
Pro Evropana těžko pochopitelné, když je tady pon 10km jízdy jakémkoliv směrem nějaká asfaltka… Ale v třeba v Arizoně, Austrálii atd. je to na tamní podmínky jak dělané. Myšlenka vzniku je nějaký dobrodruh nebo maratonec z prostředí prérií atd.. ne český Pepík. Okruh zájemců je velmi úzký, ale silný.
Za mě je to přesnej opak toho co od gravelu chci :D jednoduchost a bezudrbovost je v tahu :/
Janouch: Proč ne? Více úchopů. Oblouky jsou i na fatech. Nebuďme tolik konzervativní :-)
Dat tam normalni sedlovku a min rozcapene berany a je to fakt pecka pracant.. :)
Moc se mi to líbí :-) Mám nutkání postavit monstercross s domácích zbytků. Zima je ideální čas na prasopsy :-D
Na mě moc složitostí, ale poletí to dobře. Žádné odsedávání v lehké terénu. Jen dupání do pedálů.
Dávám tomu 1, maximálně 2 roky, kdy se řidítka narovnají úplně a světě div se – zpět MTB!
voprali muj stezkomet, parchanti.
Odvážný počin. Cílovka v Evropě asi moc velká nebude, v USA mezi gravelovými entuziasty by se to mohlo chytit, ale moc tomu nevěřím.
Čekal jsem, jestli do toho Trek půjde. Rozhodně je to pro mě, a moje rozbitý záda, hodně zajímavý kolo :))