Otázka je poměrně jednoduchá. Jak se stavíte k pravidelnému servisu kola? Jste spíš tým „Dodržuju servisní intervaly“ nebo „Řeším problémy až nastanou“?
Super video k tomu zpracoval můj oblíbený youtuber Michal Smutný – odkaz na video tu
(vloženo 7.8.25)
Skoro hodinu poslouchat unylý hlas youtubera Smutného snad nevydrží poslouchat ani jeho nejzarytější příznivec :-) .
LM: to ja vse vim, mel jsem/mam vic kol od fullu po HT, ale existuje jeste jedno a za mne nejlepsi univerzal a ten se jmenuje fatbike :-). Ja prave uz definitivne zvazuji, ze se vseho zbavim a necham si jen fatbike. Vse a vsude projede a staram se jen o klasicke veci, pohon, brzdy, bezna loziska (stred, hlava, naboje) a “jen” navic resim reverba axs.
Jednak je to pro mne srdcovka, a proste me ta jizda bavi nejvic a taky ta jednoduchost se mi strasne libi, kor kdyz ma clovek male deti a min casu :-).
LM: tak pokud jezdíš tolik, tak těch 20min na malý servis vidlice a 20min na malý servis tlumiče není zas takový problém si najít. Ona ta funkce je pak strašně poznat. Já to třeba dělám jednou za 2 měsíce, za ty míň bolavé ruky mi to stojí :)
Lachtis: kolo bez odpružení je fajn na takové to popojíždění nebo výletování, ale do terénu to chce fulla. Je super, když má člověk více kol a netahá tak toho fulla všude. Prodlužuje to servisní intervaly. Jinak bych s letním nájezdem 40+ hodin měsíčně měl dělat malý servis vidlice každý měsíc a půl.
Zaujal mě nepotřebný malý servisní interval pro pružinu. Možná bych si v budoucnu mohl postavit nějakého „otloukánka“ s pružinou vepředu i vzadu :-)
Aduldinho: jj, cim dal vic si to taky rikam :-). Ale vse je otazka casu, financi, priorit.
Sistematicx: Starý olej jsem vždy nejprve vypustil a prdlo to až po roce a půl provozu :-P. Jinak když jsem charger damper začal tak 2× ročně odvzdušňovat, tak tam vždy byla bublinka, takže si to přisává i vzduch…
LM
Jestli ta fuska nerupla spis kvuli tomu ze si to pres spodni seal head postupne prisává olej. 4× jsi tam doplnil olej do spodni h noh takze to mělo co cucat hezky. Me na Zebu rupnul mech po roce a na boxxeru taky. A oboje bylo na velkejch servisech.
„Nesahám na to, co funguje.“
Velký servis jednou za sezonu u kol, které jsou v permanenci – ani jedno nemá tlumení, takže o starost méně :-)