Co vy a pravidelný servis?

Přidat foto

Otázka je poměrně jednoduchá. Jak se stavíte k pravidelnému servisu kola? Jste spíš tým „Dodržuju servisní intervaly“ nebo „Řeším problémy až nastanou“?

Super video k tomu zpracoval můj oblíbený youtuber Michal Smutný – odkaz na video tu

(vloženo 7.8.25)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Singlespeed
Singlespeed

8.8.25 14:10

Skoro hodinu poslouchat unylý hlas youtubera Smutného snad nevydrží poslouchat ani jeho nejzarytější příznivec :-) .

Reagovat
Lachtis
Lachtis

8.8.25 10:11

LM: to ja vse vim, mel jsem/mam vic kol od fullu po HT, ale existuje jeste jedno a za mne nejlepsi univerzal a ten se jmenuje fatbike :-). Ja prave uz definitivne zvazuji, ze se vseho zbavim a necham si jen fatbike. Vse a vsude projede a staram se jen o klasicke veci, pohon, brzdy, bezna loziska (stred, hlava, naboje) a “jen” navic resim reverba axs.

Jednak je to pro mne srdcovka, a proste me ta jizda bavi nejvic a taky ta jednoduchost se mi strasne libi, kor kdyz ma clovek male deti a min casu :-).

Reagovat
kolo.bazar
kolo.bazar

8.8.25 09:55

LM: tak pokud jezdíš tolik, tak těch 20min na malý servis vidlice a 20min na malý servis tlumiče není zas takový problém si najít. Ona ta funkce je pak strašně poznat. Já to třeba dělám jednou za 2 měsíce, za ty míň bolavé ruky mi to stojí :)

Reagovat
LM
LM

8.8.25 09:40

Lachtis: kolo bez odpružení je fajn na takové to popojíždění nebo výletování, ale do terénu to chce fulla. Je super, když má člověk více kol a netahá tak toho fulla všude. Prodlužuje to servisní intervaly. Jinak bych s letním nájezdem 40+ hodin měsíčně měl dělat malý servis vidlice každý měsíc a půl.

Zaujal mě nepotřebný malý servisní interval pro pružinu. Možná bych si v budoucnu mohl postavit nějakého „otloukánka“ s pružinou vepředu i vzadu :-)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

8.8.25 09:25

Aduldinho: jj, cim dal vic si to taky rikam :-). Ale vse je otazka casu, financi, priorit.

Reagovat
wilda81
wilda81

8.8.25 09:19

Kdyby všechno neříkal 5×, tak video může mít 10 min.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

8.8.25 08:57

Bez odpružení je prostě život jednodušší! :-)

Reagovat
theedge
theedge

7.8.25 21:33

Dobrý video

Reagovat
LM
LM

7.8.25 18:20

Sistematicx: Starý olej jsem vždy nejprve vypustil a prdlo to až po roce a půl provozu :-P. Jinak když jsem charger damper začal tak 2× ročně odvzdušňovat, tak tam vždy byla bublinka, takže si to přisává i vzduch…

Reagovat
Sistematicx
Sistematicx

7.8.25 18:04

LM

Jestli ta fuska nerupla spis kvuli tomu ze si to pres spodni seal head postupne prisává olej. 4× jsi tam doplnil olej do spodni h noh takze to mělo co cucat hezky. Me na Zebu rupnul mech po roce a na boxxeru taky. A oboje bylo na velkejch servisech.

Reagovat
Pepe72
Pepe72

7.8.25 16:59

Vždyť je to motorka.

Reagovat
LM
LM

7.8.25 15:39

„Nesahám na to, co funguje.“

  • Tohle jsem si říkal, když jsem 4× za rok dělal malý servis vidlice ale ignoroval Charger damper. Pak mi prdnul měch :-)
  • Jinak teleskopku a ložiska řeším, až když to začne chodit hůř.
  • Brzdy minimálně jednou ročně odvzdušnit případně rovnou vyměnit i kapalinu.
  • Malý servis vidlice, když začne hůř chodit a začnou z toho bolet ruce. Pike RC zhruba po 50 hodinách jízdy. Manitou Mattoc Pro vydržela citlivá výrazně déle.
  • Velký servis odpružení (nová těsnění) tak jednou za 2 roky (cca 400 hodin jízdy:-))
Reagovat
keymaker
keymaker

7.8.25 15:22

Velký servis jednou za sezonu u kol, které jsou v permanenci – ani jedno nemá tlumení, takže o starost méně :-)

Reagovat
jIrI___
jIrI___

7.8.25 13:51

Nesahám na to, co funguje.

Reagovat

Další galerie z kategorie

TJK 18
TJK 4
TJK 0
GGW 0
filipes 37
kolo.bazar 14