Girona zpáteční 2.díl

Přidat foto

Mont Ventoux

Mont Ventoux

Mont Ventoux, s kempováním se tu moc nemažou, na tomhle parkovišti je nějaký obytňák snad každý den v roce

Suse-la-Rousse, namísto návštěvy zámku jsem tady věnoval půlhodinku výměně lanka řazení, vyšťourat roztřepený zbytek z páky vždycky chvíli trvá (a pro tentokrát to odnesl jeden šroubek krytu páky který jsem po jeho čtvrtém upadnutí na dlažbě už nenašel a tak zůstal ve Francii (zato jsem tam našel spoustu jiných věcí - matičky, vlásenky, imbusy - nic z toho ale nebylo ode mě)

první jaderka, kterou na cestě podél Rhony míjím - Tricastinská

Rhona u Donzere

most přes Rhonu u Donzére

most přes Rhonu u Viviers

most přes Rhonu u Rochemaure

hrad Rochemaure

jaderka Cruas

jeden z přítoků do Rhony u Le Pouzin - je libo po mostě nebo brod?

u Rhony

jez u Beauchastel, větrný rukáv, z jeho tvaru (na kterém proužku se lomí dolů) lze jednoduše spočítat aktuální rychlost větru, bohužel přímo proti mě

Saint-Christophe La Grotte (nahoru jsem to vzal pěší trasou abych se vyhnul silničnímu tunelu), prý sjízdné, podle mě jedině shora dolů na fullu

snad jediné vyznačené sedlo na celé trase

objížďka, takových bylo nepočítaně, většinou šlo skrz, sem jsem ale nejel protože dole chyběl most

ecole elementaire = základní škola, skoro v každé vesnici, vedle pak bývá Mairie = radnice

Annecy

Annecy

most přes Les Usses, nyní už jem pro pěší a cyklisty, nový silniční je hned vedle

Ženeva

Jak člověk stárne, tak zpomaluje. Naštěstí mu to taky začíná míň vadit. Takže i když původní plán byl ujet to domů za týden (max. 8dní), i těch 9,5dní (227 hodin) nakonec nebylo špatných když vezmu v úvahu, že

  • skoro všechny dny bylo vedro nad +30 s bezoblačnou oblohou
  • centrum každého města jsem prošel pěšky (to pak průměr rychle padá)
  • kvůli absenci dvou mostů a dalším objíždˇkám trasa narostla asi o 100km
  • bohužel všechny technické problémy (lanko řazení, destičky, lepení, stávkování garmina, ulomení obou bidonů) mi vyšly na dopolední dobu která je nejvhodnější pro jízdu, to se pak v odpoledních vedrech těžko dohání
  • od Španělska až do Ženevy protivítr, především na pobřeží a pak podél Rhony určitě 10–15m/s (viz foto větrného rukávu) – jednu chvíli jsem se chytil do háku za dva důchodce na elektrokolech kteří na rovinatém štěrku podél Rhony drželi 20km/hod, ale tohle vražedné tempo jsem vydržel asi jen deset minut, pak jsem odpadnul. Vypadá až směšně to, když se míjím s protijedoucími cyklisty a na nich vlaje oblečení směrem dopředu a oblak prachu který na štěrku vyrábějí se sune pár metrů před nimi, za nimi už je čisto. Paradoxně se pak nejlíp jelo v bouřce u Bodamského jezera (konečně vítr do zad) a následném několikahodinovém dešti (to nefoukalo vůbec).

(vloženo 26.6.25)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Jáchym 1
Jáchym 1

dnes 06:26

Na tohle je potřeba mít srdce dobrodruha a neotřesitelnou morálku.

Moje poklona.

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

26.6.25 21:04

Krása!

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

26.6.25 20:41

Ta plošina na obr. 2 je připomínka francouzských základen jaderných raket. V 80. letech zde fungovaly dvě baterie s celkem 18 sily raket S3 s termonukleární hlavicí. Sila byla rozmístěna v prostoru mezi Rustrelem a Ventoux. Komunikační centra byla dvě na hřebeni Mont Ventoux (jedno z nich viz obrázek), na hřebeni SV nad Aurelem bylo jedno ze dvou stanovišť řízení palby, druhé bylo dole u Rustrelu. Vše se dá nalézt na mapách.cz, stačí zadat „SSBS“, takže je možné si udělat „termojadernou“ cykloturistiku :-) .

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

26.6.25 19:50

Lepší se potit na kole, než se potit v práci.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Stanooo 4
Stanooo 3
Stanooo 7
HonzaP9 6
mum-on-bike 20
Raf 11