Potřebuji poradit, půjde Salsu zachránit?

Přidat foto

Přátelé, potřebuji odbornou radu. Minulý týden jsem zjistil, že mám prasklou sedlovou trubku u své Salsy Bucksaw, což je full fat, pokud někdo nezná. Nevím kdy a kde jsem k tomu přišel. Na kole jsem nějakou dobu nebyl a při poslední jízdě to tam zřejmě nebylo, nebo nemohlo být tak velké, protože teď kolo dosti vrzalo a to mi při jízdě hodně vadí, takže bych to určitě řešil a našel dříve. Ale to je teď nepodstatné. Můj jiízdní styl je takový spíše „turistický“, nejsem už nejmladší a mám po operaci zad, takže žádná „střelba“. Jsou to dvě trhliny vycházející z otvoru pro vedení bovdenu pro teleskop. Jedna se zastavila o návarek pro smyk, druhá téměř obkroužila celou trubku, viz. přiložené foto. Materiál rámu by měly být slitina 6066, asi ve stavu T6, co jsem našel na webu. A teď to podstatné. Půjde tohle zavařit, aby kolo žilo dále? Bohužel, dnes se již nevyrábí a sehnat bazarový kus je téměř nemožné, tak bych byl rád za každou radu, co s tím nebo kde. Našel jsem doporučení na CykloAdam, tak zkusím oslovit. Také jsem zde četl vlákno o opravě Al rámu karbonem, ale to bylo v jiném místě. Myslím, že samotné zavaření asi úplně nepomůže, spíše bych to viděl na „přeplátování“? Návarek na smyk nepotřebuji, tak by se dal případně odstranit a sedlovku bych mohl řešit externím vedením. Foto modré Salsy je z netu, je to lépe vidět, kde je to místo.

(vloženo 10.4.25)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
zirecek
zirecek

12.4.25 07:28

Oprava nejistá, cena vysoká, vzal bych nový rám z Číny.

Reagovat
kondor
kondor

10.4.25 16:46

Můžeš zkusit "tuto opravnu ":https://www.skodamotor.cz/…rovanim.html píšou tam, že to i tepelně zpracovají. Nebo to někde nechat kvalitně svařit a klidně tam dodělat nějaké vyztužení a následně kontaktovat tuto kalírnu , tam ti jistě navrhnou řešení.

Reagovat
Azmir
Azmir

10.4.25 16:05

Pises, ze to nikdo za rozumne prachy dneska nedela. To mozna klasicke tnacky, ale co cinan? Neverim ze nejaky fat full nebude k dispozici ;-)

Reagovat
Tomcat
Tomcat

10.4.25 15:29

Rám dožil. Nikdo normálně kdo to dělá komerčně to neopraví tak aby to plnilo dlouho zase původní účel a nestála oprava stejně jako přední rámový trojúhelník. .Při svaření to stejně praskne znova a dříve, nebo jen jinde.

Prostě únava materiálu je to dural 10let starej má na to nárok.

Reagovat
MrazekBike
MrazekBike

10.4.25 14:00

Jo, ta oprava rámu karbonem tady na fóru mě vcelku zaujala, ale tam to byl jakoby spoj do „téčka“, tak nevím, jak by se případně choval přímý spoj? Myslím, že jedna firma co opravuje karbon rámy je kousek od nás, v Opavě, tak by to byla možnost, pokud bych do toho nešel sám na základě rad z toho vlákna :-).

Reagovat
easyrider
easyrider

10.4.25 13:49

Na to tepelko se ho určitě zeptej (Ale kluci na fŕu říkali… :D), ať nevyhazuješ prachy a energii jako já :)

Mimochodem vzít to nějakým kompozitem mi vůbec nepřijde jako blbej nápad. Dáš do háje ten návarek, zalákneš, nabalíš tam X vrstev a ciao! Případně to dát borcovi, co opravuje k. rámy…

Reagovat
MrazekBike
MrazekBike

10.4.25 13:29

Díky všem za reakce. Problém s novým rámem je ten, že zřejmě kromě amerického Foes Racing to dnes nikdo nedělá. Tam je cena mimo moje možnosti. Ještě se tedy dělá ICAN v karbonu, ale jeho největší velikost by pro mě byla malá, dle tabulky s geo. Snažím se právě najít někoho, kdo by to zvládnul na profi úrovni. Mluvil jsem už s pánem z CykloAdam a ten v tom nevidí problém, jen jsem z toho rozhovoru nepochopil, jestli to potom tepelně upraví nebo ne. Budu se na to případně muset přeptat. To Marino nezní špatně, to asi zkusím poptat. Ocel mám rád :-).

Reagovat
kubad
kubad

10.4.25 13:05

najít někoho kdo to udělá s tepelnou úpravou + zesílení, a bohužel nový lak, úplně levné to nebude

Reagovat
Jenda
Jenda

10.4.25 12:54

Osobně bych se na to vyprd a radši investoval peníze do novýho rámu. Chápu že zrovna tento styl rámu se bude blbě shánět..

Možná jestli borci z Marino bikes by nebyli schopní svařit něco se stejnou geo akorát z oceli?

Reagovat
Georrge
Georrge

10.4.25 12:48

Samotne zavareni bez tepelne upravy stacit nebude, praskne to hned vedle, je to exponovane misto. Zkusil bych odstranit uchyt presmykace, zavarit a zesilit omotanym karbonem. Bude to ale stat vic, nez jen proste zavareni.

Reagovat
kondor
kondor

10.4.25 12:35

Hmm, podle netu to je slitina 6066, jestli seženeš někoho, kdo to potom tepelně upraví, můžeš to rysknout.

Reagovat
kondor
kondor

10.4.25 12:27

easyrider: ano, chce to zjistit jako slitinu používají, já po sváření 3 měsíce na kole nejezdil – čekání na nový lak + nějaké komponenty.

Reagovat
easyrider
easyrider

10.4.25 10:58

Nechával jsem vařit rám z 6061 a prasklo to okamžitě. 6000 řada se musí tepelně zpracovat po svaření. Takže jestli najdeš firmu, co to udělá dobře, ideálně přidá výztuhu, tak proč ne. Ale zadarmo to nebude… RB používá 7020, to se stejně jako 7005 dokáže srovnat samo na vzduchu, potřebuje jen čas…

Reagovat
orm
orm

10.4.25 10:23

Ja mel na fullu prasklinu na stejnem miste. Nechal jsem to svarit a prasklo to nad tim. Pak znovu a stejny vysledek. Ztrata casu a penez z meho pohledu. Treba ty budes mit stesti. Ja bych do toho uz nesel, odepsal to a udelal si radost novym ramem.

Reagovat
keymaker
keymaker

10.4.25 10:17

Já nechával u CykloAdam svařovat naprasklou zadní stavbu a drží to. Na kole se teda moc nejezdí, ale zatím OK.

Reagovat
kondor
kondor

10.4.25 06:41

U CykloAdam mi svařovali u RB sedlovou trubku a drží už 2 roky. Já ale mohl musto svaru vyztužit dlouhou sedlovkou a to tady nepůjde.

Reagovat

Další galerie z kategorie

jinotaj 4
gersa 11
Kubánec 20
logoman 21
hovado_cz 22
waters 70