• sifi1

    Ahoj, mam prvu odpruzenu vidlicu, chcel by som sa spytat na niekolko otazok. 1) vyzaduje si ne­jaku pravidel­nu udrzbu? (cho­dim asi raz za dv­a dni na cca 20–30km)

    1. piskanie, mam ju asi 1 tyzden, no akosi mi piska, pokial prednym kolesom na nieco vydem (kamen, atp), je to iba mierne piskanie, dost kratke
    2. voda – pokial prsi a nestihnem sa schovat, pripadne, pokial sa nohy zaspinia od blata, potrebuje namazat, alebo to staci klasicky po uschnuti blata ocistit na sucho?

    Vopred velmi pekne dakujem za hocijaku pomoc, s pozdravom sifi1

    0 0
    • t29  
      1. odpružená vidlice pravidelnou udržbu vyžaduje

      1a) pokud jezdíš po pevném, neprašném povrchu, tak jednou za čas (týden, dva) otřít mokrým hadrem a stříknout na vnitřní nohy trochu silikonového oleje

      1b) pokud jezdíš v blatě a prachu, tak to samé, ale po každé vyjižďce

      1. konkrétně ti neporadím, zkus říct typ vidlice a třeba někdo bude vědět
      2. po setření špíny vždycky namazat – viz bod 1
      0 0
    • Lister  
      1. moc bych si s tím hlavu nelámal, jednou za rok nechat prohlídnout servisem
      2. tipuju tlumení, ale chce to vědět typ vidlice
      3. nemažu, neviděl jsem v tom smyls, občas jen otřu, ale prostě to nehrotím. Možná to má vliv u vazelinou mazaných kousků, ale takou momentálně doma nemám ani jednu.
      0 0
      • siafu  

        no akorat jenom takove rozebrani a slozeni vidle v servisu prijde na 800 kc:((

        0 0
        • jonti  

          Bezne je to 500, vyber si spravny servis.

          0 0
          • siafu  

            priste si clovek koupi gufera a vymeni olej radeji sam;)

            0 0
            • Patar  

              Za kolik si myslíš, že koupíš ta gufera? Navíc na montáž těchto gufer potřebuješ specielní narážeče, aby nedošlo k poškození břitů, které jsou na rozdíl od normálních gufer otočeny směrem ke stírákům, t. j. nahoru. Výměna pouzder je pak samostatnou kapitolou. Demontáž, vyčistění(tlakové), zpětná montáž musí být prováděna pravidelně dle provozních podmínek, o seřízení LO musíš také něco vědět, o néplních rovněž. Pro složitější opravy je také třeba vlastnit řadu nástrojů a nářadí (kleštiny atd.)

              0 0
              • Martyss  

                Zatím se tady mluvilo o normální údržbě, kam výměna pouzder rozhodně nespadá. Co jsem viděl gufera MTB vidlic, tak na nich nevidím nic spešl. Jako náplně použíješ předesané oleje, které jsou naprosto běžně k sehnání. Sou­hlasím, že pro rozbrání vidlice je potřeba někdy spešl náčiní, které nemám moc cenu kupovat, když rozebíráš jednu vidlici jednou ročně a je lepší dá vidli do servisu. Pak nemusíš řešit kam s olejem…atd..

                0 0
                • Lišák  

                  Jen detail: Na vidlici se nepoužívají gufera, ale stírací kroužky.

                  Gufera se používají pro utáčivý pohyb.

                  Stírací kroužky se používají pro posuvný pohyb. 

                  0 0
                • Patar  

                  Tato slečna z Brna se domnívala, že si vymění  gufera sama.NEVYMĚNÍ bez příslušného nářadí . Vyměnit může pouze stíráky, gufera jsou umístěna mezi horním pouzdrem a stírákem a jsou specielní konstrukce, ne jako běžná hřídelová těsnění. Cena se pohybuje od 400 do 560,– Kč bez práce. Dělám servis SR SUNTOUR a Marzochi.

                  0 0
                  • siafu  

                    OK, chci menit jednou za rok toto tesneni (viz obr.) a dvakrat rocne olej… z toho, co pisou ve Velu, mi k tomu chybi akorat nastrckovy klic…

                    0 0
                    • Patar  

                      Jedná se pouze o horní stírací kroužky, které trpí vlivem nečistot nejvíce- obrušují se břity. Po demontáži vnějších nohou se dají vypáčit(pkud se nemontují zpět) a nové lze snadno zamáčknout, potře – li se pvrch glycerinem, nebo silikonovým mazivem.

                      0 0
                  • Lišák  

                    Mohl by jsi sem dát fotku toho gufera? Nebo nějaký link? Nikdy jsem si ve vidlici žádné­ho gufera nev­šimnul.  Suntour XC-PRO-SL 2003, Manitou Black comp 2003, Suntour URL 2001?, RST 381R 1999?, Suntour Epicon 2007, Manitou Axel elite 2004. Tyto vidlice jsem měl rozdělány.

                    0 0
              • siafu  

                no tak nevim… me jde o nejaky bezny servis tady toho, co delali ve Velu – to myslim doma zvladnu respektive se to budu muset proste naucit… gufera plus tesneni, co potrebuju, stoji myslim kolem 500 kc…

                Naposledy me servis prisel pres 1300 kc a platit kazdej rok min. 2 litry jen za servis vidlice je neco, do ceho se mi zkratka nechce opakovane investovat. Jezdim i v zime, takze jednou za rok servisovat Sid Team bohuzel nestaci…

                0 0
                • JSt  

                  proc dvakrat? staci jednou po zime. bych tu vidlu moc nerozmazloval ;-).

                  0 0
    • Martyss  

      Jakou máš vidlici?

      0 0
      • sifi1  

        vidlica je MANITOU Sliver Super Lockout, 100mm, TPC,

        ps, velmi pekne dakujem za vsetky odpovede,

        0 0
        • Martyss  

          Po každé jízdě otři vnitřní nohy a stříkni na ně a stíráky sili­konový olej ve spreji.  Jednou ročně jí dej na komplení rozborku do servisu. Pokud je nová, tak bych pro klid duše zkontroloval či nechal zkontrolovat množství oleje po ujetí několika stovek kilometrů.

          0 0
          • Martyss  

            Silikonový olej se důležitý kvůli mazání horní břitu stíráků. Ten není mazán olejem s vidlice.

            0 0
          • zmolko  

            mam novu vidlu "Suntour XCM HLO ":http://www.srsuntour-cycling.com/…12/index.php?… tlmenie je tam olejova patrona. ma najeto nieco vyse 350km. treba tam teda za isty cas doliat olej alebo take nieco? ked ano, tak kde ho mam doliat a aky olej? sory, ale som v tomto uplny zaciatocnik. diki

            0 0
            • jonti  

              Ja by som to neriesil a jazdil, ked funguje ako ma. V minulosti sa stavalo, a zrejme aj teraz stava, ze vidlice z vyroby mali niekedy prilis malo oleja, mohli sa zadierat a poskodit, preto ich iny tu na fore doporucovali dat rozobrat a pripadne doliat olej.

              0 0
            • lutte1  

              tahle vidlice je mazaná vazelínou , žádný olej se nedolévá , maximálně stříkni vnitřní nohy silikonovym olejem .)

              0 0
              • zmolko  

                takze tam nie je nikde ziadny olej, len vazelina, no to je dobre. a ten silikonovy olej pouzivam, mame ho v garazi

                0 0
    • m4rkus  

      Po kolika km by se měla promazat vazelínou vidlice? Mám pružinovou vidlu..Případně jaká je nato vhodná. Díky

      0 0
    • RomanH  

      Reknu Ti to takhle. Mam Z3 Coil z roku 2001. V cca prvnich trech letech jsem ji kazdeho pul roku (po cca 2500 km) rozebral, vycistil kazdou cast, vymenil olej, 1× za dva roky o-krouzky. Ted jen po kazde vyjizdce ocistim hadrou prach z kluzaku, striknu trosku silikonoveho oleje a 1× za rok vymenim olej – rozdil ve funkci oproti predchozim letum nepozoruji. Mozna to nekdo nazve prasarnou, ale na funkci to opravdu vliv nema. Stiraky i poouzdra mam porad puvodni, i kdyz uz mam pro jistotu nove v zasobe.

      0 0
      • pepek  

        Ano, ano, taky pozoruju klesající frekvenci udržby všeho.  A jezdí to taky !!

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.