• old biker

    co na to říkáte, asi není co vyrábět

    0 0
    • gemini  

      Já 32" vítám…a ještě raději bych je uvítal na silnici, nebo alespoň gravelu ( kde si myslím, že se jich časem dočkáme )

      1 0
    • Tomcat  

      UCI to nezakázala..... ;-)

      Asie má co vyrábět , ono pro xx% asijské populace jsou i 29 moc velký a EU a USA zas tak absolutně odvetví nedrží.

      Vzhledem k tomu že výrobní portfolio musí být nějak odstupňované 26 –27– 29 –32, tak masivní segment trhu mít 32 asi nebude . Není duvod aby probudkt manageři to zacílili tak aby si to konkurovalo s 29" . V některým segmentu cenovým segmentu podle mě 32 nebudou a bude to jen vyšší třída XC kol a tím nebudou kola za –50 bez slevy. Pneu by taka neměli být za cenu 29 tedy 2000,– za relativě normélní plašť.

      Takže bych to viděl na 26 lowend/kids , 27–29 střed až high end , 32 jen high end

      1 2
    • RttB  

      To je zase jen krátké přechodné období (stejně jak tomu bylo u 27,5"). Počkám si na 35" :D :D

      11 1
      • Tomcat  

        27,5 je tu furt , ale v jiném segmentu než kam míří ty 32"

        0 1
        • RttB  

          Sám na dvou kolech mám 27,5" a co si budeme povídat – už je to takovej přežitek (krom disciplín jako dirt, pumptrack, apod). Ono „je tu furt“ se dá napsat i o 26" které jsou pořád k vidění.

          1 1
          • Tomcat  

            Enduro/ dh / dirt není přežitek. Sem psal ale v jiném segmentu než kam míří ty 32" . 26 sice je k vidění ale je to lowend na 29 i 27 jdou sehnat věci který jsou stále ve vyšší třídě. Na 26 spíš jen bazar.

            0 0
    • kubad  

      Proč ne, nějaké zákazníky si to asi najde, bude spousta nadšených to vyzkoušet já asi taky :D , ale v nějaké extra čísla prodejů nevěřím, pro vysoké lidi určitě alternativa

      1 0
    • mr.antik  

      Když se dá celkem v pohodě dneska jezdit se 165cm výšky na 29, tak pro vyšší lidi určitě fajn, hlavně teda v gravel segmentu bych viděl veliký plus.

      0 0
    • VencaSup  

      Už teď při mé výšce 175cm mám velikost rámu M na 29. To budu mít S na 32? Pro malé lidi to nebude.

      0 1
      • gemini  

        Ne, budeš mít pořád M, jen na větších kolech…:-)

        0 0
        • VencaSup  

          Manželka má na 29 ram ve velikosti S. Do toho rámu se vejde již jeden košík na láhev. Při 32 ten rám bude muset být ještě menší kvůli kolům…

          0 0
          • gemini  

            No manželka asi nebude úplně cílovka…

            2 0
            • VencaSup  

              Pro malé lidi ty 32 nebudou, takže počítám, že to bude jen okrajová záležitost.

              0 0
            • Tomcat  

              Průměrná výška populace v Asii, jižní střední Americe je do 175cm. Takže pro většinu asijských a jiho/středoame­rických populací mají 26" a 27,5" kola stále větší praktický význam než nové 32" nebo aktuální 29". Ten trh je mnohem větší než EU a USA dohromady..

              0 0
              • RttB  

                Jeď se někdy podívat na dětské XC závody, kde už běžně 150 cm vysoké děti jezdí 29" kola na XS rámech. Těch vláken na toto téma i zde najdeš dost. Takže 32" při tebou zmíněných 175 cm problém nebudou.

                Ne, sám toho nejsem zastánce, ale tak to prostě je. Budoucnost ukáže.

                1 0
      • gemini  

        Ne, budeš mít pořád M, jen na větších kolech…:-)

        0 0
      • skaj  

        Ja asi nerozumim tomu, jaky jiny ram bys na svou vysku mel uz ted mit…

        0 0
    • cibi  

      abych to odlehčil:

      stále je kam růst

      https://www.mtbiker.cz/…bohatsi.html

      >>>Velikost předního kola se pohybovala mezi 48 a 52 palci<<<

      0 0
    • ZdeNECK1  

      podle mě, na techniku a downcountry to moc nebude,

      na maratony, shorttraky proč ne.

      Gravel už ma širší kola a odpružení, tak proč ne větší kola, stejně tak na HT nebo na HT s beranama, proste kolo na kochani, najizdeni kilaku bez techniky 32palce, proč ne.

      pak mi je tedy jen záhadou, proč silničky od velikosti 56 mají mit jen 28kola – tam se nabízí taky 32 :)

      0 0
      • mr.antik  

        Jaká by měla být na silnici výhoda větších kol?

        0 0
        • va-bo  

          Větší setrvačnost, lepší udržování rychlosti i směru ?

          0 0
          • mr.antik  

            na to stačí nalejt olovo do ráfků…

            1 0
            • jIrI___  

              Je vtipné, jak se marketéři honí za snížením hmotnosti na ráfcích a pláštích bo „rotační hmotnost, jede to jak střela“ a teď naopak přidání hmotnosti na totožných místech u 32" pokládají v reklamních letácích za výhodu :)

              3 2
              • va-bo  

                Gyroskop.

                0 0
                • Prasopes  

                  na to ti stačí neutrácet peníze za lehký kola:-) Stejně je to sranda, léta se tlačí že kola musí být co nejlehčí a najednou máme super výhodu v setrvačnosti a gyro efektu těžkých kol, čehož dosáhneme jejich zvětšením:-) njn, prodávat se musí

                  9 0
              • pepek  

                Přidáš hlavně poloměr – ten je na druhou.

                0 1
                • mikub  

                  Obvod kruhu je 2 * pi * r, tam zrovna druhá mocnina není. Nárůst hmotnosti je lineární (i když šestinásobkem).

                  0 3
                  • pepek  

                    Setrvačnost je hmotnost krát poloměr na druhou

                    3 0
                    • scortis  

                      Jojo ale zas se zmensi uhlova rychlost, pokud rotujici kolo nahradime obruci tzn. Kdyby vsechna hmotnost byla ± rafek a guma pak je rotacni energie Er=1/2Jomega2, J=m*r2, omega =v/r tedy Er = 1/2* mr2v2/r2= 1/2mv2 coz je stejne kineticka energie. Takze celkova energie rotujiciho kola (a tedy i energie potrebna ke zrychleni) je priblizne dvojnasobek (realne mene) nez nerotujicich casti, coz se i dost casto uvadi.

                      Dle tech vzorecku by se tedy mohlo zda ze to na polomeru kola vubec nezalezi, ten je ale jeste schovany v te hmotnosti ktera s velikosti rafku poroste vicemene linearne. Tedy se da (pomerne velkym) odhadem rici ze energie na roztoceni 29 vs 32 kole je 32/29=1,103 tedy o 10 procent vetsi.

                      6 0
              • TK75  

                Lehčí líp akceleruje, ale těžší ma zase větší setrvačnost.Prodat se musí oboje ))

                3 0
        • jonti  

          Menší valivý odpor.

          Lepší přilnavost.

          Horší aerodynamika bude ale zásadnější.

          0 0
    • wilda81  

      To nezakázání 32" se týká jen XC nebo i silnice?

      0 0
    • firon  

      hezké shrnutí výhod a nevýhod 32":https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • oddie  

      No konečně. Chudáci děti, které rodiče ve 12 letech prdnou na 29", se dneska nemají už kam posouvat, tak pak aspoň ve 14 dostanou důstojného nástupce :)

      9 0
    • Mara4921  

      Na stránkách Stollu už jsou konkrétní termíny, kdy půjde jejich full 32 do výroby: https://www.stoll-bikes.com/p32/

      0 0
    • yetti  

      To když budeš chtít dát za auto, talk abys měl alespoň RAMa, aby to nečouhalo půl metru na každou stranu ;-)

      0 0
      • Tatut  

        4 cm navíc na každou stranu.

        0 0
        • yetti  

          dost pochybuju, že 32" bude mít stejný rozvor kol jako 29" a naroste jen poloměr. Řekl bych, že celková délka kola bude o dost větší

          0 0
          • Lišák  

            Taky mám pocit, že když k sobě postavím moje kola RB IQ 26" a Author Vision 29", oboje „M“, tak celková délka bude o víc, než +4 cm.

            Ten Author jsem vybral schválně, protože má z mých 29" největší úhel vidlice, tudíž je nejpodobnější IQ.

            Zítra to změřím.

            0 0
            • Radek Broz  

              Tak kola se ale taky prodlužovala ne z nutnosti, ale z nějakýho vývoje geo.

              2 0
              • Esi  

                Přesně, když vedle sebe postavím svoje deset let staré HT 29” XL a 2 roky starý canyon lux trail velikost L, tak je ten full delší snad o 10cm. Ta geometrie dělá hodně a jestli na větších kolech zase trochu položí vidlici, tak už to za osobní auto nedáš :-)

                0 0
                • Radek Broz  

                  Tady je porovnání geo Zoceli https://www.instagram.com/p/DRz8XjKjBrD/?…

                  0 0
                • Breakpain  

                  Ale dáš … mám poměrně úzké auto a vozím za tím sjezďáky zcela bez problému ;-). A to bych řekl, že delší nebude.

                  Auto to přesahuje, zpětná zrcátka mají tak 2/3 vyplněnou záplety, takže tam skoro nic nevidím a vesele jezdím ;-)… Opatrnost, předvídat a 3× se rozhlídnout, že můžu změnit pruh a nebyl nikdy problém :).

                  0 2
                • zirecek  

                  Porovnávat HT a Full z hlediska délky rozvoru kol je motání hrušek a jablek dohromady. Delší rozvor u celopéra je logický krok uživatelsky a konstrukčně.

                  1 3
                  • Stavel  

                    Nemyslím. Délka zadní stavby je skoro stejná.

                    0 0
                    • Vilém  

                      On psal neco o delc e zadni stavby?

                      1 0
                      • Stavel  

                        No tak rozvor je daný délkou zadní stavby a úhlem hlavy. Úhel hlavy na kategorii HT vs FULL závislý není a o zadní stavbě už jsem psal výše.

                        1 0
                  • RttB  

                    Napsat to takto všeobecně je blbost. Trailové HT může být v pohodě dlouhé (ano, myšleno rozvor) stejně jako full.

                    Je to jen o geometrii (úhlu vidle a délce zadní stavby) a tu může mít TH stejnou jako endurko. (Např. Cannondale Habit HT má taky klidně 127 cm, apod.)

                    1 0
    •  

      Je to jinak. Správně je že se nebude zakazovat.

      UCI v současné době nestanovuje žádný maximální průměr kol v disciplínách Cross-Country (XCO) a Sjezd (DH).

      Naopak je stanovený pouze minimální průměr a to 20 palců.

      Na stole bylo i omezení maximálního průměru na 29er a to od r. 2026 (právě kvůli existujícímu průměru 32er), ale to padlo a pravidla se měnit nebudou. Volba max. průměru tak zůstává dál zcela v režii týmů.

      4 0
    • NahoruDolu  

      Myslim, ze ty 30 a 32 pujdou ruku v ruce s vyvojem pouzivani horskych kol. Uvidime, ze lidi budou mene soutezit v xcc a do budoucna zanikne jako xcm. Takovy 2 proudy budou gravely a e-endura do kterych se budou cpat tyhle vetsi velikosti.

      0 2
      • jonys  

        XCC jde zatím jenom nahoru. Už je nejen na MS, ale i na ME, jezdí jej i U23… Ideální dnešní TV sport – krátký, rychlý, těžko předvídatelný, kontaktní. V běžeckým lyžování je sprint už každý druhý závod, jezdí se i dvojice, v biatlonu sprint štafety, ani už se v tom nevyznám, ale doba zkracování… S 32 kolama naopak čekám, že se někteří na XCC začnou ještě víc specializovat.

        0 0
        • jonti  

          Na XCC, kde je zásadní především zrychlení a obratnost, se víc hodí spíš zmenšení na 27,5 kola. 32 kola budou spíš pro maratonce a míň technické ježdění. Nebo pro terénní gravel.

          0 0
          • TK75  

            Jestliže šlo díky geo udělat 29 takovou že je stejně hravá jak 27.5 ale při zachování výhod velkých kol, tak možná to půjde i u 32.Ale já tomu nevěřím…myslím že 29 byla hrana pro tohle.Nakonec stejně většina 29 rámu už jde hlavně po stabilitě (dlouhej zadek reach rozvor) a na „hravost“ se kašle.Asi si to lid žádá

            0 0
            • jonti  

              Tomu pomohlo nejvíc zavedení lehkých karbonových ráfků.

              Nedávno jsem ještě měl 27,5 trail kolo a žádná 29 se hravostí nechytá, vždy je to tank, který je rychlejší, ale hravější není.

              0 0
              • kubad  

                u 32" bude dost problém jít za sedlo :D

                0 0
                • jIrI___  

                  O důvod více na trh zavčasu uvést skutečný AssSaver :)

                  0 0
                • zirecek  

                  Pro mě nikoliv. Bez teleskopu samozřejmě. Už se těším na 32", kolo pro pořádné chlapy. To bude tank, limitem do kopce budou pouze nohy, fyzička, :⁠-⁠).

                  0 0
                  • TK75  

                    Když vidím jak je o to je zájem i v tak malém rybníku jako je bf, tak se asi dockas…po světě je nejspíš obrovská skupina jezdců, který o to stoji

                    1 0
                    • šlapatko  

                      Já se těším jak malej Jaryn, jen budu trpělivje vyčkávat než to projde porodním bolestmi. Prvně chci vyzkoušet celopevný mullet 32–29 :-)

                      0 0
                      • VojtaXY  

                        To neni mulet. Je to stejne jako rikat mulelt 29×2.4 vepredu a 29×2.35 vzadu. Mulet je 32" a 26" :D

                        0 0
                  • Tomcat  

                    Zvláštní jak ti poradní chlapy to tvrdily i o 29 co ? Bohužel oni přijdou jini pořádní chlapy a budou na tom stejně jak s 26, 27.5, 29…. trate se přizpůsobí, výkony taky .

                    Možná by bylo lepšího od MTB se přesunuli ke gravelu tam jsou i nesportovci a necyklisté. Budou víc v klidu protože tam není takový tlak na techniku jízdy dokonce ani na výkony protože mnozí bikepackeri připomínají spíše batůžkáře , tedy je to velmi Inkluzivní a Nízkoprahové Ale pozor i tam se objevují kritické hlasy že někdo kazí gravel tím že se opovažuje dokonce jezdit rychle a technicky

                    . Prostě podle mě to není v hledání nějakých technických řešení ale prostě vo hledání psychologickýho safe space , protože ti lidé vlastně furt za něčím utíkají nebo před něčím utíkají a tím nejsou myšlený zrovna výkony technika jizdy. Ale spíš mají potencionální strach z toho že zase něco nesjedou nebo někdo zajedeje, nebo si koupí technicky lepší kolo. A tak třeba právě ve skupině gravellistu by se asi cítili bezpečněji , než mezi nějakýma vyšvihanýma pořádnýma chlápkama.

                    Ono podobně to trošku zkyslo i někomu kdo uvažoval ebajku . Protože si myslel že bude největší opičák opičák v tlupě no jo jenže to není dogma ani to s velkým D . A prostě je to vždycky jenom do doby než se posunou hranice a nebo se objeví větší opice.

                    0 5
                    • BB  

                      musím se přiznat, patřím mezi ty útěkáře, utekl jsem od pevné vidlice k vidlici odpružené, utekl jsem od ráfkových brzd ke kotoučovým, utekl jsem od HT k FS, utekl jsem od 26" k 29", utekl jsem od pevné sedlovky k teleskopu. Ale že bych to dělal z toho důvodu, že jsem měl potencionální strach, že něco nesjedu, tak to se musím smát, to je fakt blbost všech blbostí.

                      5 0
                    • skaj  

                      Kamo sorry, ale ty mas ve svem zakomplexovanem vnimani sveta fakt problem. Takhle zapskle plivani na uplne vsechno kolem se jen tak nevidi…

                      Rozhodne bych doporucoval si teda ujasnit, kdo je ten mytickej poradnej chlapek co vsechno sjede na dverich od stodoly, ale pritom vzdycky prijde s necim lepsim a nekonec ma i ecko!!!???:)

                      2 0
                    • mr.antik  

                      Doufám, že jezdíš na HT 26 s úhlem 70st, 110mm představec a chrochtáš si, jak jsi na ten cyklobyznys vyzrál…

                      0 1
                    • RttB  

                      Tak to doufám, že pořád jezdíš s autem z osmdesátých let, doma topíš uhlím, namísto mobilu máš jen pevnou linku a starou černobílou televizi, chodíš v šusťákové soupravě a s paní používáš jen maximálně ovčí střívko, když vlastně jakýkoliv pokrok odsuzuješ. :D Vůbec nechápu, co děláš na internetu? Nebylo by ti lépe s Mormony, nebo Amiši?

                      3 5
                      • Tomcat  

                        Tak si to přeci ještě , znova, vydýchej se snazil sem se to napsat bez chyb ale možná to je moc složitý kdyz vynecháme konfirmační zkreslení. Ve zkratce proti tobe to není.

                        0 2
              • TK75  

                No můj 29 Nordest je hravejsi než bejvalej 27.5 Orange Měl sice menší kola, ale delší reach, rozvor.Zadek byl taky o pár mm delší.Je to jen o geo a dobře zvolené velikosti.To jsem si z toho odnesl ja

                Tank ani omylem :))

                0 0
          • jonys  

            Ne. Ty tratě se jedou v obrovských rychlostech. Nové Město, Crans Montana, Lenzerheide, Kanada…všude je dlouhatánský asfalt+rovina kolem depa. Většinou pak jeden kopec a padák k cílový rovince. Nevím, kde by bylo něco jako serpentýnky. nebo prudkej kopec-optikou top závodníků. Naopak třeba ta rock garden v USA, tu na 32 prohučí mnohem snadněji. Potřeba je hlavně rychlost a poziční jízda.

            0 1
    • Pikaču  

      S 195 cm bych na XC bral hned 32 palcu kola.

      Silnicka by taky bodla ale kdo to pak ma převážet tak velké…

      2 0
    • TheJD  

      To uz se nebude vlezt do auta :/

      0 0
    • jIrI___  

      Se svými XL rámy zvětšení průměru kol vítám, konečně by celé kolo mohlo vypadat proporčně lépe. Teď už jen pár let počkat, až se tento standard rozšíří a výrobci vypilují geometrie rámů. Ostatně tenhle proces si už vyzkoušeli při přechodu z 26" na 29" :)

      2 0
    • Hrabex1  

      Bojim se bocni tuhosti takovych kol. I kdyby by byly standardne s boost naboji.....

      1 0
    • ceo  

      U velikostí s, M a dost možná i L bych se u 32 obával o toe overlap. Uz na gravelu je to nepříjemné, XCM možná pro někoho, ale na XCO při dnešní technice by to mohl být velký problém

      0 0
      • mikub  

        Narozdíl od gravelu máš úplně jiný úhel a offset vidlice. MTB má navíc delší rám a kratší představec.

        0 0
        • jIrI___  

          Ty rozdíly mezi MTB a gravelem se už postupně stírají, gravely s moderní geo už jdou cestou dlouhý rám a 40–50 mm představec, k tomu úhel vidlice se už postupně taky zmenšuje i na hodnoty kolem 69°. Ale i přesto ten overlap u 32° gravelů bude v podstatě jistotou. Ale na několika ze svých gravelů jsem overlap měl poměrně výrazný (tuším starý X-Road na tom byl nejhůře, k tomu noha vel. 45) a nijak mě to neomezovalo, takže osobně toto není věc, která by mě od 32" odrazovala :)

          2 0
          • mikub  

            Jako 32 a problém overlapu beru MTB.

            U Gravelu je to úplně jiná písnička. Tam je problém u předního kola snad na všech bodech (nejen u kliky, ale i hlavová a spodní rámová trubka). Navíc primární benefit velkých kol → menší nájezdové úhly, zas na šotolinových cestách tak zásadní není.

            0 0
            • mr.antik  

              menší drncání je naopak zásadní, když necheš řešit odpružení.

              0 0
    • kubad  

      hezké video, asi to potřebuju :D minimálně se na něčem takovém povozit, stavba + nějaké testování

      0 0
      • roud  

        Připomíná mi to ninera co jsi míval :)

        0 0
      • TK75  

        Neuhaus ani nemá u 32 moc dlouhej zadek

        440 mm chainstay na 450 mm reach

        https://www.pinkbike.com/…neuhaus.html

        0 0
        • enjoy  

          A má to i výhodu, že s pneu s normálním vzorkem ti rám rovnou i oholí bahno ze zadního kola.

          0 0
          • samorost-sazavsky  

            a kdy z jdes za sedlo zafunguje misto bidetu/ hajzlpapiru.

            2 0
            • ceo  

              Nedivil bych se, kdyby brzy objevily 32/29 Mx rámy. Použitelnost bude větší než u čisté 32

              0 0
              • Tatut  

                Asi ano. Aby se položila hlavova trubka tak se natahuje vidlice… ale Proč cpát na XC kolo 140 mm vidlici když můžeme dat větší přední kolo.

                0 0
            • TK75  

              i 29 je občas hajzlpapir…ale jen tak lehounce s laskou

              Aby člověk věděl že nemá srabit a lézt kilak za kolo))

              0 0
              • ceo  

                Zrovna ty víš, že na nějakých mistech to jinak nejde. Třeba když musiš hned pod zlomem zastavit, tak že to nemůžeš dropnout ani skočit a musíš předek prostě spustit. Nebo nájezd přes zlom před tím, než si nahodiš zadek… Nebo blbě odhadnutý odpal kdy předek začne klesat moc brzy… Pak je každý cm drahý a rozdíl původem hnědé čárky zvenčí/ zevnitř velmi malý,????

                0 0
                • TK75  

                  Je jsem olízlej často.Mam spis kratší reach (schválně) takže na prudkym a i vůbec když se hejbu všude se to stane.Potom doma vytáhnu 27.5 zadní kolo a chvilku koumám že ho tam dám.Potom si vzpomenu o kolik to ale hůř drželo do stran a vyprdnu se na to)) zatím teda

                  0 0
                  • ceo  

                    Myslím, že na mě bude 32 moc s ohledem na mou výšku nepřevyšující průměr. ALE stejné připomínky byly slyšet při příchodu 29. Dokud nenarazím na vlastní fyzické limity – právě příliš často odřený zadek, tak si prostor k rústu větších kol nechávám…

                    Obávám se že 32 už pro mě za limitem budou. 32 má o dost výš středy kol → bude větší offset středu → rozměr střed – vrch 32 kola bude větší než jen nárůstem na 32 → zadek daleko blíž Z kolu. Tedy pokud to nenatáhou celé dopředu tak, že bych se zadkem nad Z kolo ani nedostal… Zase ukočírovat něco s rozvorem nad 1500, snad přes 2m celkové délky… nevím, nevím a člověk by to nedostal ani do manuálu..

                    1 0
          • TK75  

            Na to přijdou…prostě sedlovou trubku posunou hodně před střed?Třeba..

            Možná tím ale zase naroste to spodní koleno co má teď Ibis u celoper

            :)

            0 0
    • Wakizashi  

      Sakra, zrovna nedavno jsem poridil 700c carbon kola na muj graveroad! Myslim, ze na mojich 195cm 32" bude fajn. Spise by mne zajimala silnice/gravel te­dy.

      Mtb jiz nemam. Videl jsem uz nejake video na ta 32", kde bylo negativum vetsi odpor pri vyssich rychlostech, ale kdo vi, jak by se to chovalo v realnych podminkach pri prejizdeni nerovnosti v terenu ci spatnem asfaltu. Treba moc fajn a diky dnesnim moznostem v Cine by i ta hmotnost mohla byt ok za ok cenu. :-)

      0 0
    • LTZ1000  

      Kolo s 32" ráfkama bude blbě zatáčet.

      0 2
      • kubad  

        to se říkalo i o 29" :D a Qeyron to vyřeší

        0 0
        • LTZ1000  

          „to se říkalo i o 29“ :D a Qeyron to vyřeší"

          Doufám, že nové modely od Qayronu vůbec budou. :-)

          0 0
    • michomin  

      Kluci konstruktérský budou muset zapracovat na pevnosti rámů, těch 10 % nárůstu kol se přece jenom projeví. Už teď to praská docela dost. A opticky, pro místní estéty, dojde tak trochu k disproporci komponentů – počet zubů na převodníku půjde dolů.

      Já osobně vracel 3 rámy 29 – dva prasklý, u jednoho rám vibroval od brzdy.

      0 1
    • filipes  

      První zajímavý článek ohledně porovnání – https://www.pinkbike.com/…er-game.html

      2 0
      • embi  

        32" k nicemu, dobry vedet) Tak snad to brzy umre a zustane v zapomneni. Dalsi useless standard fakt nepotrebujeme.

        1 4
        • gemini  

          A to teď píšeš i za nás, co vozí XL-XXL rámy, nebo jen zastupuješ svoji vzrůstovou skupinu??

          5 0
          • J1RKA  

            :DDD tak basket taky neni pro kazdyho

            2 1
            • gemini  

              I malý kašpárek si může zahrát divadlo v NBA…viz info z google: Tyrone Curtis „Muggsy“ Bogues (* 9. ledna 1965, Baltimore, USA) je bývalý americký basketbalový hráč. S výškou 160 cm je historicky nejmenším mužem, který kdy hrál za prestižní basketbalovou ligu NBA…:-)

              0 0
          • embi  

            Proc potrebujes vetsi nez 29" kola a ja ne?

            0 0
            • kamaro  

              To je pravda. A proč vůbec máme ty 29" kola? Nebylo by lepší kdybychom měli 20"? Byla by tam brutální úspora hmotnosti na ráfku a plášti, kola by byla krásně tuhá. Přesto to z nějakého důvodu nikdo nedělá…

              3 0
              • embi  

                Protoze to ze 29" je lepsi nez 26" neznamena, ze 32" je lepsi nez 29".) Nehlede na vysku jezdce.

                0 0
                • zirecek  

                  Je naprosto logické užití 32" kol pro dlouhány.

                  Je to stejný začátek a dva tábory nadšenců a odpůrců jako u kotoučovek, 29tek, atd. Stále stejná písnička. Prostě 32" nebrat!

                  0 0
                  • VojtaXY  

                    Takze to je budoucnost jako v pripade 29 a kotoucu? :D

                    0 0
                    • zirecek  

                      Je naprosto logické užití 32" kol pro dlouhány.

                      Stejně jako menší průměry pro osoby menšího vzrůstu, dětí. Stejně tak šířka řidítek, délka klik.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Dopadne to nakonec tak, že 32´´ bude i ve velikosti XXXS s metrovými řídítky a nejdejší kliky na trhu budou mít v souladu s posledními trendy 150 mm. A dlouháni, ti zase ostrouhají.

                        1 0
                      • jonti  

                        To az tak logicke neni, vsichni pojednou pres stejne velke kameny, koreny. Jen ten vetsi a tezsi nebude mit takovy problem s vetsi hmotnosti celku.

                        0 0
                        • zirecek  

                          A proto je to logické, že osoby většího vzrůstu mohou mít adekvátní cyklovýbavu.

                          0 0
                          • šlapatko  

                            Zní to logicky, ale pozor. Předpokládám že výrobci pojedou klasickou konfekci. Opravdoví dlouhání zase ostrouhají.

                            2 0
            • gemini  

              …to je jak ptát se kamoša z Afriky, proč potřebuje XXL šprcku, když Ty si vystačíš s eSkem…

              2 0
              • ladys  

                Zajímavé postřehy, vzhledem k bydlišti šlapky :D

                1 0
            • ceo  

              Potřebovat nevím, ale jak víš že 32 nebudou pro tebe lepší? Minimálně to líp vypadá a u kategorie XCM to i líp pojede

              0 0
              • jonti  

                Proč myslíš, že to pojede líp? Bude to minimálně o kilo těžší a bude to spíš tank než hravé kolo.

                Možná to někde pojede rychleji, ale jinde zase pomaleji.

                1 0
                • kubad  

                  to se psalo i u 29" uvidí se :D , v principu je to jak píšeš, může to vyvážit grip a lepší překonávání překážek, taky nemusí

                  a ještě je ve hře kombinace 32/29"

                  1 0
                • Prasopes  

                  o kilo asi ne, ale dosáhnout menší váhy bude zase těžší a mnohem dražší. A to se, Horste, vyplatí!!! (výrobcům, samozřejmě)

                  2 0
                • ceo  

                  Úplně přesně ty samé argumenty se snášely na hlavu 29, když začínaly a jak to skončilo…

                  V článku píše, že přenášelo daleko méně únavy, méně naklepávání, otřesů. To samé proběhlo i u 29 oproti 27,5 nebo 26. Tam nevidím prostor pro změnu, je to dáno fyzikou – větší obruče snadněji překonávají překážky a nerovnosti. U většiny tohle bude hlavní faktor oproti času nebo ovladatelnosti.

                  IMO proběhne to samé – posadí tě na 32, zjistíš, že to jede hladčeji a koupíš… Kromě toho taky budeš víc mezi koly = větší stabilita. To taky u 29 hrálo roli. Rychlost se přizpůsobí časem. Samozřejmě určitá skupina jezdců, která má prioritu v ovladatelnosti s tím bude mít problém. Pro určitou výšku bude problém prostor nad zadním kolem, ale jestli tahle prvotní testovací mula byla o 3sec na 5 min. rychlejší, tak se dá očekávat, že XC bude 32/32, trail 32/29 a na DH imho taky přední 32 dostanou časem.

                  2 0
                  • kubad  

                    přesně tak, a jestli to bude na závodech rychlejší se taky brzo zjistí :D

                    0 0
              • mikš  

                tak proč ne rovnou 35,nebo38? Ty pojedou ještě líp,a pro dvoumetrové čahouny naprostá nezbytnost.

                2 0
                • jIrI___  

                  To až za deset, patnáct let. Přeci markeťáci nevytasí všechna esa na stůl najednou.

                  0 0
                • Ukrutony  

                  Všechno má nějaký svůj apex a pak se to ustálí na optimu. Jistě svou poznámku nemyslíš vážně

                  0 0
        • makimaki  

          Mohl by se objevit jeden místní nestor a aktualizovat svoji poučku: 32" NEBRAT!

          2 0
          • mikš  

            :-) nestora nebrat

            0 0
          • zirecek  

            32" nebrat! A to za žádnou cenu, nikdy.

            Kotoučovky nebrat!

            Jednoplacku nebrat!

            Elektrické řazení nebrat!

            Bezduše nebrat!

            Široká řidítka nebrat!

            Kombo řidítka nebrat!

            1 0
        • filipes  

          No mě v tom zaujalo, že 32 byly na okruhu natolik rychlejší, že by to mělo citelný dopad na výsledky XCO a z toho usuzuji, že to bude příští sezónu dost týmu zkoušet.

          0 0
          • Venda  

            A nebylo to rychlejší, protože smazali výhodu 29 oproti 32 v hmotnosti?

            0 0
      • Mamut  

        Pomerne dokladne porovnanie, chlapik je nadseny z gripu, zhorsenie manevrovatelnosti povazuje za „manageable“. Spravili aj opakovany test na okruhu, kde merali vykon, tepovku a cas a vysiel im aj casovo lepsi 32" nez 29". Ale za cenu toho, ze navesili 1.3kg zavazie na 29" aby porovnavali nie vahovu usporu/narast, ale len vplyv rozmeru kolies. Chapem, co ich k tomu viedlo a ma to nejaku svoju logiku, ale az za 10 rokov niekto pride s napadom, ze treba ludom zase zacat predavat 26", aby sa trh hybal, tak neverim, ze nebude propagovat usporu vahy ako jednu z hlavnych vyhod. Takze zanedbat narast vahy pre 32" tiez nepovazujem za fer. Aj ked az/ak sa to rozbehne, tak narast vahy bude mensi, mono len polovicmy, pretoze toto bol len custom -made prototyp a kadejakymi vahovo neoptimalizovanymi vychytavkami (predlzovacie patky prednej vidlice a pod.) aby to vobec mohlo jazdit.

        1 0
        • gerrard  

          Ona poptávka nakonec rozhodne jestli to byla slepá vývojová větev nebo jestli to byl dobrý nápad na oživení prodeje kol.

          2 0
        • Prasopes  

          mě už teď moje stávající 29 v XL přijde monstrózně obří a neohrabaná, vlastně už ani na tom kole moc nejezdím, prostě na tu krávu nějak nerad sedám:-( 32 tomu asi moc nepomůže, řekl bych

          0 0
          • Ukrutony  

            To je možná taky daný tím, že dneska je každé kolo položený dlouhý tank, protože každej hrozně potřebuje vidět přední kolo někde v dáli před sebou a marketing nebo lidi tady ti tu budou zarytě tvrdit že půl stupně na hlavě dělá kolo :D Stupeň ke stupni, a najednou – pro jednoho dělá, pro druhého oddělá :D

            0 0
        • jonti  

          Problém to bude spíš u levnějších kol, i teď běžný DC full typu Trek Top Fuel v hliníku na SLX váží cca 15kg, na 32 kolech bude vážit 17,5kg.

          1 0
          • Tatut  

            Ebike bude řešení.

            Ja kolo nad 15 už neuslapu. Jen z kopce dolů.

            0 0
          • gemini  

            Top Fuel v hliníku taky není kolo na XC a MX tratě…Je třeba si uvědomit, že je tady v první řadě řeč o použití na XC a maratony především pro vysoký lidi – no a zatím to tady odsuzují lidi co mají 175 cm a chtěj s tím jezdit enduro…

            1 0
    • Sulka  

      Do techniky 32 nechces, to je jasny. Kolikrat tam ani nechces cistou 29. Takze to bude dobry tak na zavody typu kola pro zivot, nebo jak se to jmenuje, kde to odjedes i na gravelu. Jeste mozna nejaky maratonsky trate, a ty nejednodussi svetaky. Pak to bude dobry pro velky pany na cyklostezky kde to s uspechem nahradi 29. Takze o to zajem muze bejt

      0 1
      • orm  

        Ja spise doufam, ze se to uchyti u silnicky nebo gravelu. Mam 10 let stary gravel a dosud zadny duvod k upgrade. Tohle by konecne mohl byt duvod.

        1 1
    • ceo  

      Docela se divím, že ty 32 nenasadili první na gravel. Tam to dává největší smysl

      0 0
      • kamaro  

        Na gravelu se 32" přeskočí a bude rovnou 36". Alespoň já to tam mám v plánu :-)

        2 0
        • TK75  

          Nás geniální kytarista taky trpěl tím, že se vždy zamotal do až moc složitých kudrlinek při skládání…a bylo třeba mu ukázat jednodušší cestu :D

          650b…to je na grevlu neprekonatelny­.Pevny kolo potřebuje velkou hbitost

          0 0
        • Jenda  

          Jenže ty na 36 při troše rámařské snahy pak budeš moc jezdit i hlavou dolů :-D

          0 0
          • kamaro  

            Předpokládám úplně atypickou konstrukci vidlice, protože řidítka budu potřebovat dostat na úroveň vršku pláště. Při mých 167cm to bude výzva :-)

            1 0
      • zirecek  

        Gravel 32" jsou, například český Merit na gravelbike.eu.

        0 0
    • ceo  

      Je to snaha zachránit trh s analogy. O úspěchu rozhodne také to, jestli tento rozměr bude ok pro e-bikes

      0 0
      • TK75  

        No…to vidíš moc složite se zachranou trhu :)) Proste jen xc závodaci koukají kde co ještě nahnat…a zkusit větší rozměr je logickej krok, potom co se jim osvedcila trail geo a masitejsi vidle zdvihy

        Jestli jim to něco přinese, tak to použijí

        0 0
        • ceo  

          Vycházím z toho, co mi řekli lidí z oboru. Značky na vývoj analogu rezignovaly. Nový endura a trail biky se téměř nevyvíjí. Závodní xc přežívají kvůli image. Soustředí se na eMTB. Podívej se , jak dlouho je na trhu S enduro, jekyll. Giant taky jen není barvy a vahadla. Trek udělal platformu, na které bude stavět od DC po lehčí enduro a e-verze. Pak tedy má platformu na drsnější enduro, ale taky odvozuje light eMTB. Samozřejmě budou vyjimky.

          Dealer Cannondale mi říkal, že vývojový plán je na silnice, gravel a eMTB. Novy mtb neviděl vůbec v roadmapě…

          0 0
          • TK75  

            No tak gravel a e-mtb bude jezdit asi většina…mi tak prijde, když to vidím kolem

            2 0
            • ceo  

              je to tak. Byť já gravela po 1000km prodal, protože na 60% na nezpevněných cestách je HT XC přeci jen lepší a ta univerzalita HT XC tam prostě fakt není, to je uměle šířený blud.

              3 0
              • Tatut  

                prošel jsem si stejným kolečkem…

                Gravel se postupně posouvá směrem k XC – flat bar gravel, monster gravel… Marketing to jen urychlí. Za pár let možná MTB hardtaily zmizí jako kategorie a klasické XC se bude prodávat pod názvem gravel. A pokud budeš chtít MTB, nabídnou ti eMTB.

                0 0
                • TK75  

                  Nejlepsi mtb hardtail budou (tak jako uz roky) dělat menší značky a hlavně z nejlepšího materiálu pro hardtail…a to je ocel :)

                  Závodní speslackej …ten možná dojde k přejmenování na gravel ))

                  Nebo vůbec zmizí

                  2 0
                  • Tatut  

                    ocel je pro ty malé značky jen únik před tím, že neumí karbon :D

                    5 0
                    • Tomcat  

                      Umí , ale cena technologie pokud chtějí individuální výrobky a né poptat asii. .

                      Osobně čekám že hodně lidí když nakonec uvidí kolik bude stát konfekční 32 . Který z pohledu marketingu nemá duvod být stejně levné jako slušné 29" jak se říká stáhne vocas.

                      0 0
                    • TK75  

                      Ale prd…Transition dělal karbonovej Throttle cca 2018 a přešel zase na ocel.

                      Navíc to není o tom že to ty značky (treba Chromag, Cotic atd) neumí …ve smyslu jsou to zabari, ale jejich volba před x lety.Proste bylo něco na trhu, jim to nesedělo…at uz materialove nebo i geo.Tak šel a navrhnul svoje podle toho co cítil že funguje nejlíp.

                      A je fakt, že je ocel pro hardtail neprekonatelnej material.

                      0 0
                      • ceo  

                        Vybral bych si karbon.

                        Mám obojí a za mě uhlí lepší.

                        Ocel má výhodu, že se mnohem snadněji a výrazně levněji dá dělat custom geo a je prostě výrobně levnější. Na formy carbonu to chce větší série, aby se zaplatily. Možná, kdyby slevnily tisk/carbon trubky

                        0 0
                        • TK75  

                          Tvoje volba…

                          Nicméně po světě se prohání spousta jezdců spokojeně na ocelakach, karbon moc nefrčí v téhle kategorii…důvod to ma))

                          0 0
                          • Ukrutony  

                            Možná v tvým světě trailových kol, to je třeba si přiznat

                            1 0
                          • ceo  

                            Jaký?

                            Trolové HT jsou pro určitou skupinu. Touha odlišit se v tom hraje roli.

                            Karbon je lehčí, pevnější, líp tlumí, je pohodlnější, dá se líp opravit. Nevýhoda je, že se může štípnout, zatímco ocel bude mít jen důlek…

                            Pokud porovnám moje crmo a uhlí, tak uhlí je výrazně líp vyvážený. Možná je to těžká unikátní hlava, co mám na singlebe

                            0 3
                            • TK75  

                              Odlišit?Tak to by mě nenapadlo…

                              Vetsina ma stejnej důvod proč je z crmo bmx.Odolny, nestojí majlant a člověk z toho není rozbitej/unavenej a nemusí se k tomu chovat jak k princezne

                              Váha na rámu kilo?Nepodstat­né…reálně ten rám přidá kilo váhy, ale taky enduro odolnost.

                              Váhu má smysl řešit na výpletech

                              Opravit?Ocel vydrží a když ne zavaris

                              Líp tlumí?Hardtailparty dělal test cca dvou stovek toho nej co tady je.Ocel titan karbon rámy.Zaver je že záleží hlavne na tom jak je využitej potenciál materiálu, jde navrhnout a vyrobit klidně ocelak co bude tvrdej. Nicméně většinou ty ocel rámy jsou pružnější, než karbon rámy…ty mají zas víc race pocit.Tuzsi

                              Já vím jedno, s ocelakem můžu jezdit techniku X dnů po sobě a nejsem zničenej.Neresim pády nic.

                              Vyvážený?Jo..věřím že Mondraker dovede navrhnout lepší geo než Singlebe který se hardtailum nevěnují (je to jen na zakázku ramarina cehokoliv)

                              0 0
                      • TK75  

                        UK Pace cycles dělá třeba celopera v karbonu, hardtail ocel..vydrží hrubý zacházení, není nepříjemne tvrda, nevrze.Dokonalej nástroj na „vzít a jet“ pakliže rád technický ježdění bez starostí

                        0 0
                        • Ukrutony  

                          Tady to „karbon je přehnaně tvrdý“ je taky nějakej fandovskej mýtus ne? Kdyby výrobce chtěl udělat karbec pružný, tak přece může. O tomhle modulování vlastností materiálu si naopak může ocel nechat jen zdát. Nemám nic proti oceli, jenom mně přijde že to až moc nepokrytě žereš :D

                          2 1
                          • TK75  

                            Nepíšu že karbon je přehnane tvrdej.Pisu že ocel není nepříjemne tvrdá. Když má rám vydržet, zvládat trail, tak se materiál přidá…výsledek je že třeba hliník je potom tvrdej jak prase.Karbon aby vydržel, taky naroste…jak váhou tak tím že je třeba tuhej.Coz je fajn pro start kola, ale ne uz tak pro jezdeni

                            Jo nemusí…dokud s ním nejebneš o sutr:)

                            0 0
                            • Ukrutony  

                              Promiň tedy, domyslel jsem si to špatně :)

                              0 0
                            • ceo  

                              Karbon si vlastnosti nastavíš, jak potřebuješ. Pro každý místo i celek.

                              Nechci se s tebou přehadovat, kdo má pravdu. Je to subjektivní. Ohradil jsem se proti tvému absolutnímu prohlášení, nikoliv proti názoru.

                              Moje ocel je vepředu méně tuhá a komfort má taky karbon větší. Ze sebe jsem cíleně loni šel po karbonovém ht. Není jich moc. Mondraker zrovna karbon hodně umí. Možná štěstí. Pro mě obrovskou výhodou karbonu je větší možnost tvarování. Moje osobní preference je velký sloping typu mondraker, unno apod. Ocelové rámy takový sloping neumí, aby měly tuhost. Třeba zrovna Nordest je pro mě no go už kvůli tomuto.

                              Btw měl jsi souběžně Crmo a karbon?

                              0 0
                              • TK75  

                                Nechápu co píšeš o slopingu…vždyť ten tvuj mondraker má na stejnej reach 460 o 3 cm vyšší sedlovou trubku než Nordest.Jinak ocelaku ktery u reache 460 maji sedlovou klidne jen 38 až těch 47 (co má Mondraker) je dost :)

                                Mě ta moje někde dole pod kolenem bohate stačí na dirt pocit…navic ta úzká ocel nepřekáží tolik jak siroky trubky

                                0 1
                                • ceo  

                                  Nechápu, proč jsi tak militantní.

                                  Btw právě kvůli tomu jsem bral M, protože 47 bych nedal

                                  Fun fact enduro má REACH 470 a XC 440, ale vzdálenost střed sedla – střed řidítek je u XC o 20mm větší…

                                  0 0
                                  • TK75  

                                    To zní možná tak to neosobní psaní…militantní nejsem.Nemyslim to ani nejak kategoricky.Takze nakonec máme stejný sloping..43 trub­ku.No nic…ta já jen k tomu no go :)) Oni nakonec ty rámy nějak v realitě vypadají kolikrát dost jinak než si člověk mysli podle fotek nebo cisel.

                                    Karbon máš určitě fajn…já jsem rád za svého oře, další rám pořídím stopro opet ocel.I když tenhle budu mít nejspíš vedle něj až do konce dnů :)

                                    Jo a omlouvám se jestli jsem ti přišel militantní a dělal ti vrásky…to jsem nechtel

                                    0 0
                                    • ceo  

                                      Vrásky mi rozhodně neděláš. Vymezil jsem se proti tvrzení, že jediný správný materiál pro dc ht je ocel. Pro tebe ano, pro jiného ne. Asi se shodneme na tom, ze hlinik to opravdu nebude. S ocelí nemám problém. Mnohdy půjde i o konkrétní provedení. Kamarád měl ocelového Marina. Ten měl tak ztenčované trubky, že je promáčkl ve střešním nosiči. Špatný karbon může být daleko horší než ocel.

                                      0 0
                                      • TK75  

                                        Já o DC nikde nemluvil…

                                        Psal jsem obecně o mtb pro radost

                                        0 0
                                        • zirecek  

                                          Karbon nebrat!

                                          Ocel je primárně snaha se odlišit a jednoduchost malých výrobců. Kvalitní ocel je lepší než tuctový karbon. Za mne karbon vede: řidítka, rám, ráfky. Kolo je adekvátně tuhé a přitom není tak ostré v projevu. Ocel ve větších velikostech je prostě měkká.

                                          0 0
                                          • TK75  

                                            Karbon mám rad na ráfky. Pro rámy celoper mi prijde taky idealni karbon nebo hlinik.Silniční kola, nebo podobné, kde jde hlavně o výkon taky karbon.Ocel osobně beru jako ideální materiál vyslovene pro fun hardtail

                                            0 0
                                            • zirecek  

                                              Ano, to mi připadá jako správné pojmenování.

                                              Pak je otázkou, kolik je uživatelů „fun HT“. Skupina zákazníků tu je, menší firmy to uživí.

                                              Pro nás je jenom dobře, že máme možnost volby, což je super.

                                              0 0
                                            • Tatut  

                                              Co se stane když ocelový HT vystavím dešti a vodě?

                                              0 0
                                              • TK75  

                                                Nic…chromolybden.

                                                Hele spousta těch rámu má ED coated vnitřek trubek..takovej tmavej povlak.Metoda, která využívá elektrický proud k nanášení rovnoměrné, tenké ochranné vrstvy barvy (obvykle na bázi epoxidu) do vnitřních prostor.Mel to třeba i obyčejnej českej Qayron

                                                A když ne, tak stačí hned na začátku striknout vosk na dutiny pro klid duše.Jinak jsou taky všude dírky aby se nedržela voda uvnitř a vše vyschlo

                                                Můj Nordest začíná u mě čtvrtej rok, předtím ho měl chlapík cca rok.Celorocni provoz…nikde ani náznak reznuti.

                                                Počítám že někdo kdo má třeba ocel silničku, bez nějakého ošetření vnitrku a jezdí každý den XX kilaku po prosolený silnici v zimě, tak třeba mu to za deset let odejde?

                                                0 0
                      • Tomcat  

                        Transion je mala značka ? Hmm ok Trasin je malá značka stejně jako Vitus, YT bikes , ROse a podobní. To není něco jako Kingdom Bikes nebo Zoceli či Singlebe který byly asi na mysli

                        0 0
                        • TK75  

                          Není…jen příklad u někoho známého kdo zvolil ocel i prestoze mohl volit karbon

                          Menší značka jsem myslel Stanton i jiní s tradicí ocelového hardtailu.

                          Plus o něco větší Cotic Chromag atd

                          Prostě je tu roky X značek co rozhodně nedělají ocel ht protoze něco nedovedou jinak.

                          Potom ještě dnes XX framebuilderů na zakázku

                          Kingdom dělá titan, Zocelac celopera…moc pevnaku asi neudělal.To bych dal přednost někomu jako Production Privee kde vidím léta dotahovani detailu

                          0 0
                          • Tomcat  

                            Jenže …jen příklad u někoho známého kdo zvolil ocel i přestože mohl volit karbon..... to přeci ne neguje …X značek co rozhodně nedělají ocel ht protoze něco nedovedou jinak… .

                            Opravdu malé značky na levný kompozit nedosáhnou. Protože v asii nemají dobrou cenu ze malý objem objednaných. Pokud vůbec je budou řešit. N nebo protože technologie aby to pekli sami je drahá. A to ještě počítám že dotyčný má vzdělání aby to dokázal konstruovat.

                            A ocelový rám ti stačí znalosti a konstruování z první poloviny minulého století. A ještě nemusíš řešit ekologii protože u kompozitu máš dost tekutého sajrajtu , jak jako surovinu tak jako odpadu. V tomhle je výroba z oceli opravdu jednoduchá a „čistá“

                            Motivace Transionu a jiných větších není ekonomika výroby , ale marketing . Nějaký menší segment si to žádá a mechanika. Kde ocel je víc „heavy duty use“ .

                            0 0
                            • TK75  

                              Sám víš že ocelovej hardtail je tu roky a je to osvědčenej silnej nástroj do lesa.Neni potřeba nákladnější výroba z karbonu, když ocel je na tohle perfektní.Asi je to taková odbočka, jiná kolej než karbonovej full větších značek, přesto tu je, prezil a bude dál díky tomu jak ta ocel jezdí, je nenarocna atd atd

                              Já dal za rám cca 11t…tři roky neustále v provozu, náročný podmínky pády atd..navrch ten pocit kterej to má za jízdy..radost vzít do ruky

                              0 0
                              • TK75  

                                Skoky:D

                                0 0
                              • Tatut  

                                hele jako možná mě i přesvědčíš :) karbon nechám manželce a sám si koupím ještě oceláka..

                                já bych to hlavně potřeboval někde zkusit projet. Jsou někde v čr testovačky?

                                Dural už nechci to je obvykle brutálně tvrdé a mě se jízda na takovém kole nelíbí..

                                0 0
          • Jenda  

            Upřímně, máš pocit že je ještě co na současných trail a enduro rámech resp. jejich geo co zlepšovat? Teď všichni blbnou s high pivotem, protože je to víc vidět než optimalizace zadní stavby posunem čepu o pár mm. Jenže valná většina jezdců mimo bf bublinu si ani nedokáže správně nastavit tlak natož tlumení, takže je to celé spíš o designu než reálném zlepšení fce.

            0 0
        • jonys  

          Přesně! Ten tlak na legalizaci jde odtam. Oni můžou jezdit jen co UCI dovolí. Doma můžeš mít cokoliv.

          A ten vývoj tam je tímhle směrem, souvisí to s vývojem tratí. Ustupují dlouhý, prudký stoupání, mnohem víc to jde do rychlosti. Takže co ztratíš do kopce, o to budeš rychlejší z kopce a ve výsledku se to vyplatí. Rock gardeny a vysoký kořeny na větších kolech přejedou jako nic. A XCC jednoznačně. Flückiger psal v blogu, že dřív měl kolo o 3kg lehčí, než teď! Váha už není takový faktor. Paradoxně se s většíma kolama můžou zase trochu snížit zdvihy, ne.

          0 0
      • filipes  

        Mě to přijde super pro

        1. neodpružená kola na technicky jednoduché/pohodové ježdění
        2. HT eMTB – motor má akceleraci dobrou, přejede to bez pružení lépe překážky, stejně je to neohrabané
        3. závodní XC, kde borcí mají techniku i sílu se s větším kolem poprat a za odměnu ušetřit vteřiny až desítky vteřin.

        To jsou dohromady dost zajímavé segmenty, aby se to vyzkoušelo, zbytek se uvidí.

        4 0
        • Lachtis  

          Presne, ja se na HT 32 moc tesim a je dost mozne, ze pak skutecne XC/DC fulla prodam a poridim tohle. Jak rikam, za mne rozmer 32 chvalim a tesim se.

          0 0
          • Tatut  

            já jsem zvedav jestli bude XC DC HT existovat víc jako 32/32 nebo mullet 32/29

            0 0
          • Tomcat  

            …ze pak skutecne XC/DC fulla prodam a poridim tohle… jo jo 32HTXC je vyloženě náhrada za 29DC Full :o) . Jinak řečeno vrátit se k tomu pomalému loudání, po né tak moc rozbitých a technicky jednoduchých trasách. Které by na fullu mohlo mohlo vypadat krapet nepatřičně a né tak „dynamicky“. .

            0 0
            • Lachtis  

              Ale ja nepsal nic o tom, ze to je obecne nahrada a ze si to lide budou nahrazovat timto kolem:-D. To rozhodne neni a to je snad kazdemu jasne. Tohle je ciste moje rekneme vize budoucnosti. HTcka povazuji za super kola a prave s 32 to bude zase o neco pohodlnejsi a rychlejsi. Cili pro MNE to muze byt super a pak pro MNE to muze znamenat, ze prodam fulla a zustanu jen u fatbiku a HT 32.

              0 0
              • J1RKA  

                ja se uz fulla sai nevzdam, ale ten HT32, no uvidime

                0 0
              • jonys  

                I tim bude zavodni scena zajimava. Posledni dobou uz HT bravalo jen par holek. Lecomte nejvic. Chlapi vubec. Ted se muze zase vic taktizovat-vzit na vikend 32 HT, nebo 29 full…

                0 0
                • Tomcat  

                  a myslíš že mnohým jde o závodní scénu ? Jim spíš jde o levný HT, na kterým ušetří při vyjížďkách co nejvíc síly a levně . To levně, protože zase blíž pohodlí a průchodnost terénem k fullu, ale né za cenu fullu..

                  Jak tu padlo v minulosti často pohledem do Stravy by zjistili, že někdo to zajel rychleji a s otevřeným tlumičem…

                  0 0
                  • jonys  

                    Mne jde o zavodni scenu :-)

                    Sleduju to a tesim se na novy aspekt, troufam si rict game changer. Jsem zvedavy, kdo kdy po 32 sahne, na srovnani a tak.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      A víš že se to větví na Lachtise , který podle všeho žádný WC ambice nemá ? Podle všeho ani ty trailové.

                      32 by tak pro někoho mohl být spíš úniková strategie , protože 29 moc trail , oni nemají techniku a gravelit nechtějí tak 32 s výhledem, že to bude klidný… …bohužel situace se bude opakovat jako u 29. Jen stím, že podle pravidel tržního prostředí pokud by někdo nechtel 32" dotovat, 32 by neměly být levný jako 29"

                      0 0
                      • jonys  

                        Nerozumim co rikas.

                        0 0
                        • Tomcat  

                          To jsem pochopil už tím tvým před tím příspěvkem.

                          Jednak 32 tady diskutují lidi , který podle profilu a na to na co se ptají a jak odpovídají opravdu nebudou ti , kteří se perou o bednu, byť třeba jenom v nějakých lokálních závodech.

                          Druhá věci je to že 32 jsou jednak pro velké jezdce ano. Ale taky nevypadá že budou určeny na technické tratě , proto ten únik . Protože mnozí lidé zjistili že 29 jim nezajistili jistotu nebo exkluzivitu , že to neni jen o tom jak jsou namakaný, ale o tom že musí umět ještě jezdit, tím je myšleno technika. Bohužel u 32 se situace opakuje, zapomněli na to jak se to vyvinulo od 26 přes 27 k 29. A zase se objevuje představa toto pohodlného levného a spolehlivého kola, kde se moc nenadře, ale dodá mu výkony. Nakonec ho vlastně budou používat jako dneska někdo gravel protože tam je malá šance že někdo pokoří ztrapní nebo jim ukáže prostě zrcadlo že jedno jestli ma pod sebou 26, 29 teďka má super novoui32 ale stále jezdí velkou tužku .

                          Takže odděl nějakej pohled jezdců který opravdu jezdí na výkon tedy zavody a jsou velký. Od toho jak jezdí normálně mainstream. Uvědom si že naprostá většina takových těch veřejně přístupných trailových lokalit je většinou právě pro lidi kteří budou sedět na sedle jak dildo A chtějí se akorát svézt bezpečně dolů z kopce v momentě kdy přijde nějaká kořenová pasáž nebo nějaký rockgarden nepomůže jim svěcená voda natož 32.

                          1 0
                          • skaj  

                            A to se prave pletes, protoze presne tem lidem, co jsou v technice slabsi, 32” vyrazne pomuze na rockgardenech a v korenovych pasazich. Proste to projedou snaze a bez nutnosti pilotovat, nebudou tolik resit stopu, nebudou se zasekavat, budou mit lepsi grip. Uplne presne jako jim dneska pomaha 29” ve srovnani s 26”.

                            To, ze do nejakeho “switchback like” terenu to bude mozna horsi, vubec neresi. Tam se nevydavaji na 26”, 29” a ani 32”.

                            1 3
                          • jonys  

                            Prkmin, ale to je debata po ose koha vuz.

                            Hobici si muzou jezdit na cem chteji.

                            Ja pisu o profikach, kteri muzou sedlat jen co povoli UCI.

                            https://www.instagram.com/…DCGJ6QWumGB/?…

                            Tady krasne vidis, jak nejlepsi technik usetri silu a ziska naskok na gardene. Ale jakmile by ti ostatni meli 32, projedou to mnohem hladceji-viz Skaj nize. Samozrejme ze vetsi kolo prejede lip vetsi prekazky. Plati u aut, plati u motorek, plati u kol.

                            0 0
                    • jonti  

                      Ve světovém poháru současné tratě vyhovují spíš menším a lehčím jezdcům, co mají pořád dobrou výbušnost. Těch větších a robustnějších jako Kulhavý nebo Van der Poel ve špičce moc není. Pro ně to až taková výhoda nebude a bude těžší využít potenciál 32 na maximum.

                      0 0
                      • jonys  

                        A proto vyhral GC Blevins,mistrem sveta je Hatherly A zavod na nejvic nejvrchartejsi a nejrechnictejsi trati Aldridge. Ok.

                        2 0
                        • jonti  

                          Asi kazdy z nas vidi neco jine, ze podivej, jak je Blevins hubeny. Pro nej je prirozene mit o –5–10kg svalu vic. Mozna i proto nedokaze mit stabilni formu celou sezonu. Podle me je to neco podobne jako driv Wiggins nebo Froome – vezmi velkeho a silneho jezdce, minus 10kg, a mas porad schopneho tempare co dokaze jet i do kopce.

                          0 0
                          • jonys  

                            Ma 186/76. To je postava ryzich sprinteru. Najdi mi ve startovce SP 3 vetsi chlapy. To neni W/kg jezdec. Ten tezi prave z ubytku tezkych W/kg kopcu. Ty kratsi samozrejme vybombi.

                            Jeho pokles formy letos mel 3 duvody: nemoc, teren (Spesl marny na blate) A samozrejme doba Schurtera je pryc-je to vyrovnane, kdyz mel peak v dubnu, tezko to udrzi do rijna. Nicmene vyhral s obrovskym naskokem.

                            0 0
                            • Singlespeed  

                              Blevins uvádí hmotnost 68 kg při 185 cm. To je vzhledem k výšce mnohem vychrtlejší než třeba Pogi.

                              1 0
                              • jonys  

                                Das zdroj?

                                0 0
                                • rejdy  

                                  Před pár lety (cca 2020–2022) měl Blevins na Stravě hmotnost i veřejná data o výkonu. Uváděl myslím nějak 67,5 kg, výkon z pohledu wattu na kg tomu odpovídal. Ono to zkresluje, má široká ramena, trochu typ jak Jorgenson z Vismy, ale v porovnání s MVDP má těch svalů výrazně míň, přitom ten má ± míry, co jsi uváděl. Aldridge, to je jiná…

                                  0 0
                                  • jonys  

                                    O cely 2kg vic nez Fluckiger :-)))

                                    Blev uvadi 77. Viz Pinkbike a mtbdata. Mel min, v juniorech, ale driv. Jeste kdyz mel i tuk a min svalu prave. Srovnat jeho figuru s Froomem a nazvat ho temparem, borce, co je presne opak-vyhrava neskutecnym zrychlenim, idealni zavod je takticky do posledniho kola…Hosi sorry. Nekdy si ho v NMNM prohlidnete.

                                    Ma svaly na cyklistu solidni. MVDP byl letos vyhublej mnohem vic.

                                    Trate sly do narocnosti nekdy do 2021. Pak to vzalo jiny trend a pod tlakem WB to je cim dal rychlejsi. I XCC treba v Leogangu uz neni jako driv, kdy si to tam davali Cink s Fluckigerem a desitka se pomalu nevesla do minuty.

                                    0 0
                                    • orm  

                                      WB snad uz asi nijak. WB bylo prodano Netflixu. Eurosport cast zustava pod Discovery. Tak uvidime jak to bude pristi rok.

                                      0 1
                                      • jonys  

                                        No, to je dobrý joke. Hlavně abychom ještě nějakou cyklistiku vůbec viděli…

                                        1 0
                                    • rejdy  

                                      S Froomem ho nesrovnávám, ale přibral teda až v posledních 2 letech, protože ještě 2022 jezdil sweetspoty na cca 330W, FTP intervaly na 370W, minutovky 500–530W (pokud mu teda výrazně nekecal watťák) Tzn. to samý, co jezdí o 10 kilo lehčí Cink. Pokud by měl 77kg už v tý době, tak by to bylo tak na KPŽ…

                                      0 0
                                      • jonys  

                                        To mi připadá hrozně málo.

                                        https://www.youtube.com/watch?…

                                        Tady říká Charlie, že má 90 (!!!). To asi trochu kecá, ale 10kg by si snad neubral. A minutovku říká, že chce mít 1000. A má 915. To by neměl Blev v XCC šanci, se koukni na Cinka. A přitom je toho král. A už 2021 vyhrál MS XCC a doma XCO, si pamatuju ten jeho nástup ze skupiny top borců. Asi se trochu vysekal, nula tuku, ale je fakt docela kus chlapa na cyklistu.

                                        On má takovou plaveckou figuru – dlouhý ruce a nohy, široký záda. To zkresluje, vypadá hubený, ještě vozí v uplým dresu stažený celý bicepsy. Ale zase si skoro myslím, že je vyšší, jsem ho v NMNM právě potkal po závodě a zdál se mi tak na 190.

                                        V podcastu říkal, že má rád kopce i prudký, ale max do minuty. To je přesný, to on umí. Ne takový to MVDP, Koretzky, Pidcock z nuly na 100 za 3 vteřiny, ale z už tak rychlýho to roztočit a pálit pryč. A dlouhý spurty, v NMNM XCC to bylo neskutečný jak dlouho to vydržel.

                                        K tématu: přesně tihle borci na 32 půjdou si myslím. Blev, Aldridge, Gaze, Schwarzbauer… Ve většině XCC to bude podle mě velká pomoc, o tom jsem přesvědčenej. U XCO se uvidí, do kopců váha problém, no ale pak ty sjezdy, klopenky, rock gardeny, kořeny, rovinky…tam všude oni jedou fakt rychle a větší kola využijou (vč. pohodlí a šetření sil).

                                        2 0
                      • jonys  

                        Cink o letosni Andore:

                        „Byl jsem už na trati a jsem trošku zklamaný. Už i z Andory udělali rychlou trať. Je to změněné dost – ubrali kopce, ty, co zůstaly, zkrátili.“

                        Rychlost, snaha o mensi selektivitu a tim padem napeti az do konce. To je trend trati dneska, ktery si vymysli WB. Jednoznacne trend pro vetsi, silnejsi, rychlejsi jezdce.

                        0 0
          • jIrI___  

            Bude to chtít pár let počkat, než rámaři vychytají geometrii. Stejně jako při přechodu z 26" na 29" :)

            1 0
            • Lachtis  

              Jj to je pravda, uvidime, jak do toho moc budou vyrobci dupat a predhanet se :-). Ja se fakt tesim a hned jak to pujde si neco vyzkouset, tak to otestuji.

              0 0
            • Singlespeed  

              U 29-er vychytávali tak dlouho geometrii až lidi začali kupovat raději gravely a poslední modely HT 29-er de facto už nikdo nechce.

              1 1
              • J1RKA  

                tipuju ze geometrii to nejspis nebude

                2 2
                • zirecek  

                  Dnešní 29ky HT jsou sjezdařské speciály.

                  Udělali to záměrně, aby vytvořili prostor pro gravely, protože je potřebuji prodat lidem.

                  Nyní už začíná trochu střízlivější pohled, s příchodem 32" snad bude opět univerzálnější HT. I když je to spíše přání…

                  1 4
    • TomasHa  

      32" kola vypadají skvěle pro maratony a gravel ježdění těším se, jak bude fungovat jejich geometrie u běžných jezdců.

      3 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.