• Tom23

    Dobrý den, chtěl bych se s vámi poradit (vylít si srdíčko). Jsem majitel tohoto stroje https://archiv.cube.eu/cz/2021/435062 a řeším teď několik problémů.

    1. Takové cinkání od přední brzdy. Byl jsem s tím ve dvou servisech a oba se shodli, že je to 203mm kotoučem. Prý neřešitelné. Jedině zkusit dát 180mm.
    2. Kazeta na výměnu. Problém je, že tady je ještě nějaký obyčejný ořech. A najít 12s kazetu na obyčejný ořech je dosti limitující ve výběru. Říkal jsem si jestli nekoupit rovnou celé zapletené kolo, třeba s tím Microspline ořechem ať tam můžu dát třeba 12s SLX kazetu.
    3. Někdo se v tom předemnou vrtal a mám tam teď přehazku Deore, kazetu Sram, řazení SRAM a řetěz Shimano. V servisu říkali, že by to bylo dobré sjednotit. Jaký na to máte názor vy, případné řešení.

    Děkuji za váš čas.

    0 0
    • scalar  

      To není kolo.

      4 3
    • Kouba_2005  

      1.Čím větší kotouč, tím větší pravděpodobnost cinkání. Jsou kotouče k tomu náchylnější a jsou i méně náchylné. Za sebe doporučuji Sram HS2 – je tlustší (2mm) a jak ho jednou srovnáš, tak už zůstane. Při zahřátí se kroutí minimálně. Hodně taky udělá hrubost vzorku pláště. U některých dochází při konkrétní rychlosti k nějakým harmonickým frekvencím a kotouč si pak občas cinkne, obzvlášť na tvrdém povrchu.

      2.Použij kazetu Sram, ta s rozsahem začínající 11z pastorkem pasuje na HG ořech, netřeba hned pořizovat celé nové kolo.

      3.To, co tam máš, spolu funguje, netřeba vše od jené značky, ale jestli chceš vyhazovat peníze .....

      3 0
    • va-bo  

      Škrtání takhle velkého kotouče s touhle vidlicí je normální. Já bych to neřešil. Co se týče pohonu, dát tam SRAM řetěz můžeš vždycky.

      0 0
    • Jáchym 1  

      Možná by nebyla marná repase br.třmenů.Můžou lehce váznout pístky a v kombinaci s ,,obyč,,kotoučema je cinkání na světě.

      0 1
    • Tom23  

      Mimochodem jak poznám, že je kazeta na výměnu? Kromě toho, že mě to teď naposledy řekli v servisu a když jsem to měl cca 2 měsíce zpět v jiném servisu tak prej dobrý. Vyměnil tam řetěz a kazetu nechal. A právě po výměně toho řetězu tam začlo takové přeskakování při záběru. To by možná mohlo bejt fakt tou kazetou. Jestli to není něco od motoru.

      0 0
      • Jáchym 1  

        Jasná známka opotřebování kazety.Vyměnit.

        0 0
      • va-bo  

        To je přesně ono. Ale u téhle kazety jdou objednat tři nejmenší pastorky samostatně, není potřeba měnit celou kazetu. Cena cca 500,–.

        0 1
        • Jáchym 1  

          Záleží co zbytek.Máš pravdu,že ty tři nejmenší bývají KO nejčastěji,ale i čtvrtý může být popravený.

          0 0
          • va-bo  

            To může, pak jedině celou kazetu. Ale ještě jsem se s tím nesetkal. Záleží na čem nejvíc jezdí.

            0 0
            • Jáchym 1  

              Já i s většíma pastorkama u ektrokola.Pán jezdíl Beskydy a dorovnal i převodník.

              0 0
    • Tom23  

      Kluci, když objednám teda tuhle kazetu nevadí, že k tomu mám nový řetěz shimano?

      0 0
      • va-bo  

        Já myslím, že to fungovat bude. Příště objednej řetěz SRAM GX.

        1 0
    • Tom23  

      Zkusím teda ten předek dát 180mm a zrovna se pokusím i vyměnit destičky.

      Bude to takhle kompatibilní? kotouč

      "destičky ":https://www.kupkolo.cz/…nou_z125687/

      0 0
      • Jáchym 1  

        Budeš potřebovat kratší šrouby,protože odebereš adaptér a destičky bych doporučil polymerové.Pokud tedy nebudeš ,,sjezdovat,,

        0 0
      • va-bo  

        https://www.kupkolo.cz/…80p-p2_z5914

        tenhle adaptér. A SLX kotouč bude stačit.

        0 0
        • Tom23  

          Ok, já myslel že žádný adaptér nepotřebuji. Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak žádný adaptér bych nepotřeboval kdybych tam dával 160mm kotouč. Jinak jsou ty adaptéry potřebné.

          1 0
          • va-bo  

            Myslím si, že RS Recon je na 160 mm. I podle toho adaptéru, co tam je teď na 203.

            0 0
          • va-bo  

            … a destičky bych zkusil Galfer.

            0 0
      • vaclaw  

        Já nevím, já bych tam menší kotouče nedával. Jestli nejde brzda seřídit tak, aby kotouče necinkaly, tak bych si na to radši zvykl nebo zkusil jiný kotouče. Menší kotouč ti sníží brzdnou sílu a zároveň hůř odvádí teplo.

        0 1
        • va-bo  

          Tam to spíš bude tím, že se kroutí 32 mm vidlice. Změna kotouče to asi nevyřeší. Kotouče 180 mm na rekreační jízdu asi stačí.

          0 0
          • vaclaw  

            Njn, fair enough ;)

            0 0
          • va-bo  

            No, možná jestli je stávající kotouč trochu křivý a když se to sejde, tak to škrtá. Tak by výměna to mohla zlepšit, ale pochybuji. Ta vidle to asi nezvládá.

            0 0
            • LM  

              Škrtající kotouč by mohl jít srovnat, ale jestli se to kroutí kvůli 32 mm vidlici, tak tam nepomůže ani svěcená voda :-)

              1 0
              • va-bo  

                Tak tak, já bych to neřešil. Je to trochu nepoměr. 32 vidle, 4 pistkové brzdy a 203 kotouč.

                0 0
                • vaclaw  

                  Hlavně když za tu brzdu trochu víc vezmeš tak už to musí docela házet.

                  0 0
                  • va-bo  

                    Jo jo, chuděra dostává zabrat na to ečku.

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Tohle mě vždycky pobaví :-) Jak na éčku? Myslíš, že na éčku dostávají komponenty víc zabrat? Ano, pohon třeba jo, ale jakej je podle tebe rozdíl oproti biocyklistovi, který furt točí 300W? Jedinej rozdíl je tam ta váha kola, ale třeba na tlumení či brzdy je fuk, jestli to kolo váží 20kg a pilot 80kg nebo 12kg kolo a pilot 90kg, ne? Soustava, kterou to musí odtlumit, ubrzdit je furt stejně těžká. Komponenty jako řetěz, kazeta či brzdy se opotřebovávají víc nesprávným užíváním než tím, že je to éčko.

                      0 1
                      • va-bo  

                        Hlavně u vidlice to teda znát je. Mně se na ečku kroutil i Lyrik tak, že to občas škrtalo. Teď mám FOX 38 a ta se teda nekroutí.

                        0 0
                      • gersa  

                        Tak jsme na BF, kdo tady jezdí pod 300W AVG, ten sem nepatří..... že ano

                        A ještě se mi líbí myšlenka, že e-biker je vždy lehčí než Bio. Alespoň o rozdíl v hmotnosti kol, ať je vesmír v rovnováze

                        3 0
                        • va-bo  

                          Kouba má taky ečko :-)

                          1 0
                          • Kouba_2005  

                            Přesně tak, už jen elektriku. A proto si myslím, že kolo se opotřebovává dle toho, jak s tím člověk zachází a používá a ne tím, jestli je hybnou silou soustava motor + jezdec nebo jen jezdec.

                            0 1
                            • kejda  

                              To je to éčko, co nabízíš za 2 kila v sekci daruji, levně prodám?

                              Za ty prachy to musí letět…

                              0 0
                            • Vilém  

                              Tak jiste, treba u prevodu to bude uplne jedno.

                              0 0
                        • Kouba_2005  

                          Nehledal jsem žádnou statistiku, jestli je ebiker lehčí nebo těžší, na kolech i ekolech jezdí lidi z obou konců spektra. Ano, obecně je názor, že na éčku jezdí jen obézní lidi, hodně rozšířený, ale jak píšu – nemám podklady pro potvrzení či vyvrácení tohodle názoru :-)

                          Tady jde ale o to nadměrné opotřebení – no jo, dyť je to éčko, tam ten matroš je hoří. Za mě kktina.

                          0 1
                          • jan.pernik  

                            Dnes, kdy už většina kol to má integrováno do rámu, to problém není. První levné modely s motorem v náboji byla obyč kola, na kterou někdo dal těžké závaž na nosič a s výkonem, který se u toho nepředpokládal. Takže praskaly špice, řetězy, rámy.

                            1 0
                          • va-bo  

                            Já s tím souhlasím. Ale pořád si myslím, že 32 mm vidle je málo. Proto už i Suntour začal i ty nejlevnější vidle pro ečka dělat na 34 nohách. Navíc pro 29", kde ta páka je ještě krapet delší.

                            1 0
                            • vaclaw  

                              Tak podle mě se sejde víc faktorù. Prostě éčko je těžší, tudíž je potřeba větší síla, než když stejný jezdec jede bez motoru. Dále tam jsou větší kotouče, kde bude zase větší páka na nohy vidle. Navíc běžný uživatel na éčku pojede častěji tak rychle, že bude muset víc brzdit, takže se to častěji projeví. Zase nezkušený jezdec bude málo brzdit přední, takže to tak často nepozná…

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.