• Cavendish

    Ahoj,mám starší tachometr Beta 2. Dřív sem do něj nastavoval hodnotu podle tabulek v návodu (2133mm). Pak sem ale provedl podle návodu tady na B-F měření s otáčkou kola od ventilku k ventilku a odečetl jsem hodnotu 2010mm (na kolo sem tlačil,tlak 8 baru).A začal sem jezdit.Všiml sem si ale šílených odchylek. Např na jedno závodu na 65km mi to při hodnotě 2133 ukázalo 64,5km ale při hodnotě 2010 jen 59,5km!A na bězných 50km vyjížďkách mi to háže rozdíl 3–4km.Mám ty tachometry 2 a tak sem vyzkoušel i druhý,leč ten se choval stejně.Co teď s tím?Neřeknu když bude na 50km odchylka 500m ale 4km?

    0 0
    • se-se  

      že ty si z nás děláš šoufky

      0 0
      • Cavendish  

        Myslíš?

        0 0
        • se-se  

          no skoro to tak vypadá:

          1. pokud jsi opravdu nastavil nejdříve 2133 a pak 2010, tak je naměřený

          rozdíl naprosto logickým výsledkem:

          2010/2133=0,9423

          64,5*0,9423=60,8

          rozdíl 60,8 – 59,5 je nepřesnost – jel jsi prostě malinko jinak

          1. pokud tvé velikosti kola a obutí odpovídá podle návodu výrobce 2133 a

          ty jsi naměřil 2010, tak něco není v pořádku, protože

          2133/3,14=679 mm

          2010/3,14=640 mm

          což je rozdíl na průměru 39 mm a to je na odchylku vlivem pláštů naprosto nesmyslně moc.

          Buď jsi špatně měřil, nebo máš nějakou špatnou tabulku.

          0 0
          • Cavendish  

            Tož já nevím…proměřím to na delší vzdálenosti abych snížil chybu a uvidíme

            0 0
            • se-se  

              ježiši – nejdříve zjisti, kde je chyba ne. Nemůže přeci být v pořádku rozdíl mezi tabulkovou a skutečnou hodnotou 39 na průměru kola – to je totál nesmysl. Navíc, pokud tabulková hodnota přibližně sedí (jak uvádíš mělo to být 65 km), tak lze dovodit, že tabulka je zřejmě správně. Podle zkušenosti, když je v tabulce rozměr kola a pneu které mám obuté, tak to se skutečností sedí tak 1 max 2 %

              0 0
              • Cavendish  

                No aby tě náhodou nekleplo,diť říkám že to přeměřím,čimž pádem budu hledat chybu žejo…

                0 0
          • Vilém  

            Nebo udavana delka zavodu je jina.

            K tomu se muze pricist nejaka nepresnost nastaveni.

            Proste premerit treba na dvou nebo trech otackach kola.

            0 0
    • borda  

      ja na tyhle navody kaslu. vzdyky pomoci knizky :-) a metru zmerim polomer kola a spocitam obvod. mmch zrovna dnes jsem testoval odchylka computer gps a vysla mi odchylka 2,5 %. takze to nehodlam do budoucna resit jinak.

      0 0
    • jesperx  

      Čísla v návodech tachometrů jsou vždycky velmi nadnesený. Já mám v Sigmě nastaveno pro 26×2,1 plášť 2062 mm – jedna otáčka kola po označení fixou.

      0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • romachain  

      Taky je možný, že sis pohnul se snímačem nebo magnetem a tak ti to občas nenačte otáčku. Nebo ti někde odchází kabeláž, zlomenej vodič uvnitř izolace, kterej občas ten signál nepustí… Možností je spousta. Každopádně věř spíš na naměřenej obvod než na výpočet a tabulky. GPS má taky trochu odchylku od reálu, dobře nastavenej tachometr změří ujetou vzdálenost nejpřesněji.

      0 0
    • Cavendish  

      Tak sem to přeměřil.Otáčka po zemi se zatížením ukazuje 2090–2100mm,změření průměru kola ukazuje i se zatížením 2120mm a tabulka po znovu přečtení (nevím kde sem vzal 2133m) říká že pro 700×25C je to 2124 a pro 700×23C je to 2092 takže ais udělám nějaký průměr a bude to.

      0 0
      • Cavendish  

        Chyba pro 700×20C je to 2092mm

        0 0
        • Cavendish  

          Nastavím 2100mm a to bude asi dobrý kompromis.

          0 0
          • jesperx  

            A co máš vůbec za plášť??

            Tady je pro orientaci přehled kompromisních obvodů jednotlivých plášťů:

            http://www.mountainbike-page.de/…dumfang.html

            0 0
          • se-se  

            dovoluji si poznamenat,´že nějaký kompromis nedává pražádný smysl. Jediné správné řešení je co nejpečlivěji změřit hodnotu a nastavit co naměříš. Měření je nejpřesnější, když na správně nahuštěných gumách sedneš na kolo a odjedeš například 10 otáček a pak to změříš například dobrým stavebním pásmem.

            0 0
            • pepek  

              A co tak se projet pod radarem? Tady je máme v každé druhé vesnici a měří všechny stejně. Případnou odchylku si každý soudruh snadno vyřeší pomocí trojčlenky (pokud ji ovládá).

              0 0
              • se-se  

                no fakt je, že to lze provést, ale schopen snímat cyklistu a taky přesnost je asi nevelká.

                a propó – na to že ten který soudruh ten výpočet zvládne bych moc nesázel :-)))

                0 0
                • pepek  

                  Přesnost je velmi dostačující, cyglistu to snadno zachytí. Soudruzi, trojčlenku neovládající, si to mohou nechat spočítat osobou blízkou.

                  0 0
                  • se-se  

                    Já tedy mám zkušenost, že reaguje tak polovina radarů. A neměří na desetiny km/hod, takže si myslím to na nastavení nestačí. Na jakousi kontrolu to ale vhodný je a ani není nutný nic přepočítávat- stačí kouknout jestli tachometr ukazuje totéž co radar.

                    0 0
                    • pepek  

                      tady měří na desetiny. Teprve pokud nastane neshoda mezi radarem a tacháčem, nastupuje trojčlenka.

                      0 0
                      • se-se  

                        To je asi nějáká bohatá obec. U nás se měří jen na celý a na spoustě míst to maj i vypnutý

                        0 0
                      • borda  

                        na desetiny mozna jo, ale urcite ne presne.

                        0 0
      • mrozu  

        OMG jak asi tabulka může vědět, jaký máš plášť a ráfek, když u každé kombinace může být jiný obvod? Změř pořádně tu otáčku po zemi, zadej to do tachometru a neřeš kraviny.

        0 0
    • saddik  

      Odchylka je přímo úměrná změně nastaveného obvodu, to je jasné. Potřebuješ to prostě nastavit co nejpřesněji podle skutečnosti. Údaje jako délku závodu nebo co mají kamarádi vůbec neřeš, jako reference to není dostatečně přesný a nic to neznamená, měření obvodu kola na zemi metrem je samo o sobě pravděpodobně výrazně přesnější (pokud máš toleranci centimetr, což se dá, tak je to jen 0,5% chyba), takže tento údaj klidně ber jako výchozí. Pokud chceš s něčím srovnávat, tak buď kvalitní GPS záznam na silnici v rovině, nebo si najdi na netu nějaké dva geodetické body u silnice, vypočti si jejich vzdálenost, projeď to a porovnej se změřenou vzdáleností.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.