• scret

    Vzhledem k tomu, ze soucasny gravely se cim dal vic blizi MTB, zvazuju prekopat soucasny HT na gravela…

    Aktualne mam pevnou karbonovou vidli vepredu, tak se to nabizi. Kola jsou stejny? Tzn. da se jen vymenit plaste? Jaka se da maximalni vnitrni sirka rafku? 25, 27??

    Pohon mam 1×11, XTR, kazeta 11–46… Daji se dokoupit treba jen gravel paky? GRX? Bude to chodit s XTR saltrem? Jaky je pomer tahu lanka?

    Jak jsou na tom brzdy? daj se nechat aktualni trmeny a hadice a napojit to na gravel paky?

    Clovek by musel vymenit prevodnik za vetsi a jinak by to melo chodit, ne?

    Nebo si to predstavuju jako hurvinek valku? :(

    Zkousel nekdo podobnej bastl?

    2 4
    • Singlespeed  

      Průměr ráfků je stejný jako u 29-er. Vnitřní šířka je u posledního modelu gravelových Zippů 32 mm, tak není třeba se toho bát. Řadicí páky GRX s XTR nefungují, poměr tahu lanka je jiný. GRX 1×11 přehazka s vyosenou kladkou by však 46 zubů mohla sežrat, rozsah se dá podpořit výměnou horní kladky za excentrickou, čímž se vyosení kladky ještě zvětší (tak jsem nedávno úspěšně potunil 11-speed XT šaltr). Pokud vyměníš převodník za větší, tak se tam nemusí vejít a bude brousit zadní stavbu, to bych si určitě pohlídal.

      1 0
      • scret  

        Mas pravdu, prevodnik by zrejme mohl byt problem. Koukam, ze se vozi cca 40T a to uz se na beton nevleze…:(

        Takze koupit i saltr… Co SRAM, nepobere treba 46 kazetu?

        0 0
        • scota  

          40T vozí akorát starý dědkové jako jsem já ;-) Borci vozí 42T i více.

          1 0
        • Hrabex1  

          ten GRX prevodnik je vetsi a navic bliz k ramu…Jedine tam tad mtb kliky 2 × 11 a sundat z nej maly prevodnik. Ale ten vetsi prevodnik je limitovany 38z. Vetsi se nedelaji.

          0 0
      • scret  

        Jinak dle shimana 11sp. GRXo pobere jen kazetu s max. 42 pastorkem…

        45 pobere az 12ka…

        0 0
        • Hlavis  

          Garbaruk raminko a kladky toto resi, ale levne to neni…

          0 0
          • Vilém  

            Neni uz pak lepsi pouzit MTB saltr a nejaky prevodnik tahu?

            0 0
            • tigermoth  

              Řešil bych to převaděčem spojitosti :)

              Beze srandy, tohle mě zajímá, teoreticky upravit efektivní délku páky, kde je chycené lanko by mohlo fungovat, ne? Samozřejmě líp by se prodlužovalo než zkracovalo.

              Chvilku jsem takhle bastlil supáka z profilu, měl jsem takové období, kdy moje nabourané zápěstí nechtělo rovné rodla moc tolerovat, ale nakonec jsem se vyléčil a poskládat to zas jak to bylo.

              0 0
            • samorost-sazavsky  

              https://bikepacking.com/…drivetrains/#V

              u toho prevodniku bude nejhorsi zjistit ty presny udaje tahu. Pak uz je to celkem sranda to i doma vyrobit ( 3dtisk) .Zkousel jsem, tahy jsem si meril rucne, docela to chodilo, i kdyz je to samozrejme bastl.

              0 0
              • tigermoth  

                Díky za odkaz, to vypadá schopně.

                Jelikož jde o kruhový tvar kladek, matematicky by to mělo být snadné, jelikož známe krok řazení i šaltru, ne?

                0 0
                • samorost-sazavsky  

                  jasne, proste trojclenka dvou prumeru a dvou tahu lanka no. A doufat ze ty indexace maji stejny / linearni prubeh.

                  A samozrejme je jednodussi to koupit a nikomu nevnucuju to vyrabet doma. Me to jako geometricky cviceni bavilo…

                  0 0
              • Vilém  

                Proc vymyslet neco co uz je vymyslene?

                Pokud chce clovek usetrit, nebo se realizovat, tak proc ne, ale jinak?

                1 0
                • xtonda  

                  Asi tak shiftmate stojí 30€, výrobek z plastu z 3D tisku je otázka co by vydržel.

                  0 0
    • squalo  

      Asi nejslavnější monster gravel tady na BF.

      https://www.bike-forum.cz/…monstercross

      Na FB je vyloženě skupina na tyhle přestavby.

      1 0
    • krabica  

      Ser na to, vždyť máš parádní flatbar gravel. :-)

      0 0
      • scret  

        to jo:)) Nicmene vetsi moznost uchopu by se nekdy hodila… Navic bych nemusel prodavat soucasny HT a kupovat gravela… Proto ty berany a proto celej napad vzniknul…

        0 0
        • enjoy  

          Pořiď si vnitřní rohy( pokud ještě nemáš) a buď v klidu :-)

          0 0
        • Hrabex1  

          MTB ramy byvaji mnohem delsi, takze na berany pocitej s mnohem kratsim predstavcem a berany s minimalnim reach. Jestli uz ted mas treba 7 cm predstavec, o moc to uz nezkratis. Musel bys to vyzkouset.

          0 0
    • TK75  

      No a kdyz to ma pevnou a dejme tomu treba lehke karbon vyplety, pneu jako Thunder Burt (mel jsem na grevlu) na riditkach (ktere jsou treba lehce uzsi nez bys mel na mtb) vnitrni rohy a kokpit komplet lehce nizko .....tak nestaci tomu kolu rikat „gravel“? :))

      Urcite by to v tehle sestave nejelo jinak nez gravel s berany

      Ale jak pises…pravda, ten uchop u beranu nekomu sedi na dalky vic.To jo

      3 0
      • scret  

        daval jsem Aspeny 2,1 a nebylo to ono… V moment, kdy dam gravel plaste, tak budou zase spatne prevody… A navic rovny rodla + rohy nenabidnou tolik, co berany…

        0 0
    • černápole  

      O jakém kole je prosím řeč?

      0 0
    • Eastwood  

      Uz zkousi vyrabet neco podobnyho. XC s berany: https://www.zivotsgarminem.cz/…tb-klasickym

      0 0
      • scret  

        k tematu prosim…

        Vim o tom… To mi neresi aktualni dotaz :)

        0 0
    • skaj  

      Mozny problem bude s delkou posedu. Pokud je ti kolo dobre dlouhe ted, gravel/silnicni predstavec a berany jsou vyrazne delsi nez typicky predstavec na mtb.

      Kompenzovat to muze trochu jiny, polozenejsi styl posedu. Ale bacha – dost casto se na tyhle prestavby z tohohle duvodu berou kratsi ramy.

      0 0
      • scret  

        toho bych se asi nebal… polozis trochu posed, jak jsi psal… A po projeti par gravelu je tam celkem rezerva, bych rekl…

        0 0
        • Lister  

          Kolik ma ten tvůj rám reach? Jestli jsi nad 400mm tak to problém může být velký.

          0 0
          • squalo  

            Zrovna u Cube bych se dlouhého reache neobával.

            Problém může být maximální velikost převodníku.

            Btw kolik do toho chceš dát peněz? Aby nakonec nedávalo větší smysl vzít něco takovýho https://allegro.cz/…a0d0609d885e?…

            0 0
            • Lister  

              Můj odhad je ze se budeme bavit o hodnotách mezi 420–440 mm ve velikosti L což je scretakova velikost.

              A na to pak vymyslet kokpit, aby se na to natáhl už může být problém.

              0 0
              • tompca  

                Problém s reachem nebude, měl jsem GT Grade Sport v M a reach byl 405mm (mám 172cm), L má 425mm, standardně je z výroby osazen 60mm představec. Nevýhoda kratšího představce na gravelu je spíš stabilita kola ve větších rychlostech na silnici (v balíku bych s tím jezdit nechtěl), zase v terénu je to kolo lépe ovladatelné.

                0 0
          • scret  

            Dle tabulek by mel byt cca 418

            0 0
            • Lister  

              Takze jsi tak plus 20–25mm než běžný gravel v tvé velikosti.

              Představec 60–70mm a hledat řídítka, která budou mít reach 70–75mm. Jinak to bude moc dlouhé.

              0 0
            • TK75  

              Jo…jenze reach 420 je u Cube statickej s vidlici o zdvihu 100 mm.Takze delka osa-korunka 51 cm.Jestli tam mas 49 cm karbonku, tak se reach natahl jak v sagu aspon o centak.Takze reach uz ted je aspon 430.

              Ted jeste delka predstavce plus reach na beranech 50–60 mm.

              Jenze… berany jsou uzsi, takze to te zas priblizi.Zaver je, ze se nedopocitas a chce to prekrocit reku (kdyz jinak nedas ))) ale nebal bych se pouzit kratkej predstavec 50–60 mm, ponevadz k nemu bude jeste 50–60 mm reach u beranu.Dohromady jak rovny riditka a 100 predstavec

              Asi…teda)

              1 0
        • skaj  

          No ja bych se prave toho bal nejvic:) Protoze kdybych vzal soucasne ramy u Cube, tak nejvetsi Nuroad gravel v XL je v reachi kratsi nez jejich hardtail v S. A to uz je sakra rozdil…

          0 0
          • Singlespeed  

            Krátký Nuroad je natažený dlouhým představcem. Pokud porovnáme přímo stejné velikosti, tak třeba v L má Nuroad reach 392 mm + 100 mm představec a mtb Reaction reach 439 mm + 70 mm představec. A rozdíl je najednou jen 17 mm. Takže při „tabulkově“ stejné velikosti rámu stačí dát na Reactiona třeba 60 mm představec (superkrátké představce od 50 mm osazuje na gravely třeba Canyon) a berany s backsweepem a jsme v pohodě na délce Nuroadu.

            0 0
            • skaj  

              Takze si mozna zmrsil rizeni a porad mas kolo o jednu velikost jinde:) Jako jde to, ale presne proto bych se tohohle bal nejvic…

              0 0
              • Singlespeed  

                Krátké představce a dlouhé rámy se začínají postupně objevovat na nejmodernějších gravelech. Vůbec bych se toho nebál.

                1 0
                • skaj  

                  A to ja jo. Nevis, jak mu kolo sedi ted, neznas jeho aktualni predstavec. Potrebuje specificka riditka, kratky predstavec – nevhodne pokud zamysli “vice silnicni” gravel. Kdy jindy je cas k obavam a poradnemu rozmysleni akce, dvakrat mer jednou rez, nez ted. Takhle od stolu rict, ze to nemuze byt problem nema nic spolecneho s realitou…

                  0 0
            • Lister  

              A teď ještě přičtěme dosah řídítek a páky a bude na tom ležet. Tvoje kolo ma 409mm a ty jsi mnohem vyšší a úplně jiný somatotyp než scret.

              Bavíme se tady o hodnotách, které nedosahují agresivní závodní silničky. Ano používají se tam delší predstavce, ale na gravelu nechceš ležet jak na silnici – pokud nezávidíš.

              Navíc v terénu nemáš jinou šanci než se stále držet za páky a tak je pohodlný posed v této pozici naprosto stěžejní.

              0 0
              • Lister  

                PS: teď se dívám na ta řidítka a běžně maji dosah kolem 50 až 55 mm. Takze to by uz šlo. Taková možná časem budu potrebovst na silničku: -)

                0 0
    • cft  

      vubec se toho neboj, predelal jsem ht na tenhle paskvil a moc se mi na tom libi jezdit. Mam tam kratkej predstavec, posed mi vyhovuje i na dlouhy jizdy. Puvodne tam bylo gx 1×12 predelano na grx 1×12 – paky, prehazovacka, vetsi prevodnik, jesta dam hladsi plaste a hotovo.

      1 0
      • Lister  

        Zajimave.

        Ale ty řídítka by to chtělo otočit dost dolů. Takhle si zbytečně natahuješ posed a ještě se ti musí blbě sahat na páky z dolního úchopu.

        0 0
        • cft  

          riditka jsou dobre, to zkresluje fotka. dolni uchop cajk ve sjezdu pri brzdeni dosahnu pohodlne a to mam maly ruce.

          0 0
          • Lister  

            Tolik fotka nezkresluje. Horní část řídítek za pakama máš vodorovně možná trochu i stoupá a proti tomu páky na nich dost nízko, abys z toho dolního uchop na ně vůbec dosáhl.

            Sagem bych neargumentoval to udělá tak 1st ty jsi mimo tak o 10.

            0 0
    • blackboy007  

      https://www.wtb.com/products/nano?…

      Dej na kolo tyto pláště a uvídíš, nepotřebuješ jiná říditka stačí dát pláště co jsou více do lehkého terénu, a na cyklostezky atd, jezdil jsem na nich 3 roky a najel jsem na nich 3000 km

      1 0
    • scret  

      Diky vsem za komenty. Predstavoval jsem si to trochu jednodusi a neuvedomil si nekolik zasadnich veci, delka posedu a velikost prevodniku… To je fakt lepsi se na to vyprdnout a koupit rovnou gravel, ktery bude sedet a nebude to prasopes…

      Kdo ma cas a chut experimentovat, tak asi dobry… Ja asi nemam uz ani jedno :))

      3 0
      • Lišák  

        Navíc bych k tomu řekl, že tam, kam Tě pustí tlustý gumy, Tě zase nepustí „úzký“ berany, takže za mě je fatgravel / monstercross tak nějak hooodně specifické kolo, s využitím jen pro toho, kdo to staví naprosto cíleně.

        0 0
        • scret  

          neslo tolik o gumy, naopak, tam vidim, ze ty jsou velky limit… Mam aktualne Aspeny 2,25ky a ikdyz super leti (na danou kategorii), na gravel gumy to fakt nema a je to jako srovnavat XC gumu s EN…

          0 0
        • cft  

          „úzký“ berany až tak limitem nejsou, aspoň pro mě, limitující je teleskop sedlovka, kterou tam dávat nebudu. Potřebuju přidělávat podsedlovku a nechci na beranech další páčku.

          Ale to už se bavíme o těžších sjezdech a trailech a tam to kolo je použitelný, ale ne určený.

          0 0
      • černápole  

        Takové přestavby se snad dělají, že je to celkem sranda-)

        1 0
      • Silverback  

        Hele takhle jsem chtěl předělat z HT na gravel Silverback Superspeed, ano, bylo by to dlouhý, ale poslední důvod byl, že bych do rámu nedostal 11s silniční kazetu…

        Obulel jsem mazla, prodal a koupil Revolta, dal silniční kazeru a je to

        0 1
        • Vilém  

          Co ma ram spolecneho se silnicni 11sp kazetou?

          1 0
          • Silverback  

            Nevešla se, respektive se silniční kazetou mi řetěz na 11-zubým pastorku leštil rám…

            0 0
            • Vilém  

              Tipuju, ze nebyla na 11sp road orechu. Pokud to tak bylo, tak existuji i silnicni kazety pro klasicky HG orech.

              No, ale ted uz asi stejne nic.

              1 0
    • Hnoj  

      Co se týče kompatibilit, nedávno jsem narazil na tohle:

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.