Ktorý material brzdových dostičiek sa prehrieva najmenej: viem že sú sintrové, organické, metalové, atď. Každý vyàobca to volá inak. Poraďte.
Ktorý material brzdových dostičiek sa prehrieva najmenej: viem že sú sintrové, organické, metalové, atď. Každý vyàobca to volá inak. Poraďte.
počul som, že organické sa prehrievajú viac, má niekto také skúsenosti?
hele jsem z toho taky jelen vim jen z řad kolegu ,ze
organicke- nepiskaji snad i za mokra ,ale rychle se opotrebovavaji a nemaji v sobe kousky kovu
sintrovane- jsou tvrdsi pry tim hur brzdi ,pískaji za mokra ,maji v sobe kousky kovu a mene se opotrebovavaji
metalicke- by meli byt ty sintrovane teda podle ujisteni prodavajiciho.
Pokud rikam nejake bludy tak me opravte rad se poucim :))
Vozil jsem zatím samé organické destičky (a to už poměrně dost různých) a ještě se u žádných nestalo, že by za mokra nepkvílely.
aha tak kvilej asi vsechny ja jsem driv vozil BBB a ted fakt nevim jestli organicky nebo sintrovany ,ale myslim ze za deste ani nehlesly pak jsem chybne presel na nejaky bezejmeny a ted kvilej jako prase :((( predpokladam ze nedoporucis nejaky ktery nekvilej
takže ty máš v Avidech organiku – a dá se to poznat, protože kolokrám prodává jak oganiku tak sintr, ale kdo se má vyznat v tom co tam je orig :o)
Jinak desky co byly v Juicynách pískaly…nové KoolStopy nepískaly ani v dešti…
ad původní dotaz – taky by mě zajímalo…jestli se nepletu tak sintrované jsou odolnější než organika…
chcel by som si kúpiť nové platničky a myslím si, že avidy brzdy sú dosť náchylné na prehriatie, tak zháňam info a materiáloch platničiek. Ževraj tie nové typy avid platničiek sú dobré, ale aj oni majú dva typy materiálov.....
no vidíš a teď jak zjistit co za desky máme a jaké si pak koupit co – naprosto stejný problém :o)
Já jsem s těmi z odkazu níže spokojený a nepřehřívají se mi, ale ta informace o přehřívání je ode mě dost relativní. Vážím málo (67–70kg, momentálně 68,5kg) a k tomu tam mám 185-ku kotouč vepředu. Při vyšší váze + 160-ka kotouč to může být úplně jinak. Podle mě i destičkám, které jsou náchylnější na přehřátí ten větší kotouč hodně pomůže, při brždění se to bude zahřívat jako celek.
Je to tak, Sh525, FastStop,160 kotouč mě vadla v jednom kopci, dal jsem proto 180 a pohoda. Teď tam mám zase 160+KoolStop, brzdí fest, ale v tomto kopci zvadne eště dřív, jak ty FastStopy. Ale vážím: 80kg+ .-(
Kupoval jsem další tyhle www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… a to jsou stejné jako ty originální a jsou organické (to jsem na webu hledal a všude to tvrdí, já to vizuálně nepoznám, ale když jsem to našel z mnoha různých zdrojů a nikde nenašel informaci opačnou, tak to bude nejspíš pravda).
Sintrované by teoreticky měly vydržet déle, jak je to v praxi netušim, žádné jsem nejezdil. Ale hlavně může být problém u některých kotoučů, že jsou na sintrované moc měkké. Já se tedy do experimentů ze sintrovanými rozhodně hrnout nebudu, nevim o ničem, co by mě to zásadního přineslo.
přinese ti to tuning v podobě krásně modře vyžíhaných kotoučů od přehřátí. Sice nebudeš muset měnit destičky, ale doporučuji rovnou založit vlákno „Jaké kotouče?“ :-)
Jsem myslel zásadního pozitivního a tohle moc pozitivní teda není :-)
to mam tedy asi sintrovany pac mam ty kotouce trosku zabarveny ,ale problem v tom nevidim brzdi to porad stejne dobre jen za morkra to silene kvílí jinak mam Hayes HFX 9 XC a vubec deta netusim ktery koupit aby nekvilely :((((
No ja mam v BB5 jeste original s kteryma jsem to koupil a jeste jsem neazil aby piskaly. Nepiskaji ani v mokru. Samotneho by me zajimalo jake tam jsou, ale podle sruktury jsem to ohodnotil na sintrovane :-)
no vidíš, mě BB7 s origo deskama v okamžiku, kdy mám mokrej kotouč nebo desky, piští jak vlak.
k tomu rozdeleni… mam dojem, ze jsou:
ale prd vim, jakej je rozdil ve funkcnosti a rad bych se to dozvedel :)
polymer ale taky patri do organicky chemie:) a ja si ted koupil nejaky cesky, a ty jsou kompozitovy.....co-to-je-nevim ale brzdi to a ma to zakladni matros z najake slitiny medi tak to snad vede teplo
:o) Mozna mas pravdu, fakt se v tom nevyznam. Ale podle fotek si pod pojmem organicke predstavuju takovou tu zmuchlanou slamu :)
z vlastnej skusenosti:
najlepsie su sintrovane:-)
na hayesoch som skusil BBB(organic), Hayes(organic/sintered), Fibrax(organic/sintered) a suverenne najlepsie su Fibraxy sintrovane… vydrzia dlho, lepsie zvladaju vysoke teploty(mensia tvorba sklenneho povrchu na platnicke) a zda sa mi, ze trochu lepsie aj brzdia(priamo som to nemohol porovnat)
nemáš nějaký odkaz???
Praveze celosintr fibraxy se mi prehrivaly ze vsech desticek nejvic, ale zase na tu slabotu s LX nejvic brzdily
chlapi,mám juice 5 a kúpil som si do predu sintrované clarks-y a prehrievanie je fuč. majú síce trošku slabší nastup ako cool stopy, ale trošku lepší ako origoš, takže teraz sa na tie brzdy môžem plne spoľahnúť. Skúšal som to prehriať naschvál, už začínali smrdieť, ale účinnosť nestratili. Na obale bolo napísane down hill, vrele doporučujem.
Hoši, mně nějak uniká jak poznáte/porovnáte to, jak hodně se zahřívají?
Já jsem si po sjezdu sáhl jenom jednou a už to nikdy dělat nebudu !-)
To poznáš snadno, pokud brzdy nikdy neuvaříš, tak se ti moc nepřehřívají a vůbec to nemušíš řešit. Pokud brzdy uvaříš, tak to rychle poznáš, protože začnou vadnout až přestanou brzdit.
Sahat na kotouč opravdu není dobrý nápad, to už je lepší na něj káponout vodu z láhve/camelu a hned každého sahání přejde :-)
Metalicke (sintrovane) vydrzi vetsi teplotu, dyl vydrzi, ale vic hobluji kotouc. Lepe odvadi teplo, ale zase ho odvadi do trmene, coz muze znamenat vyssi nachylnost na prehrati kapaliny. Organicke se rozpadnou pri nizsi teplote, ale zase neprenasi tolik teplo do trmene. Vydrzi min a jsou setrnejsi ke kotouci.
takže na jakýkoliv kotouč můžu použít organiky, a sintry jen na kotouč pro sintrované desky?
Jedine omezeni co se tyce kotoucu a materialu desek ma Shimano u nekterych svych mechanickych kotoucovek. Na kotouci je psano neco ve smyslu, jen pro organicke desky. Pri pouziti sintrovanych dochazi k vytrhavani materialu z kotouce. Pokud je kotouc primerene kvalitni, tak by mel pobrat obeje typy desek, jen s tim, ze metalicke ho driv ojedou.
dík