Brzdy Shimano BR MT-520 - závlačka

138 nepřečtených
  • zit

    Ahoj, možná hloupá otázka, ale jde u těchto brzd BR MT-520 ta závlačka na zajištění destiček nahradit šroubem jako u vyšších modelu. Ta závlačka se mi moc nelíbí. A vypadá to že tam chybí jen závit a jinak by to šlo ? Dík za rady

    0 2
    • Kouba_2005  

      ano

      1 0
    • david25  

      Jako ty si fakt u jezdeni vsimas zavlacky na brzdach? Tomu rikam multi eagle eye :). Holt tak zavitnik a mas to.

      2 2
    • va-bo  

      Jestli ve třmenu není závit, musí se na vnější straně vyříznout. Doporučuji opatrnost, aby to neprasklo.

      0 0
    • Regnialf  

      U nižších řad je ta závlačka od nepaměti, vydržela dodnes a funguje.

      Na ježdění kolem kina tě to přežije.

      Pokud čekáš od brzd více, pak si pořiď lepší brzdy.

      2 0
    • worlusho  

      Nejlepší je vzít strojní závitník, vyříznout závit. Vůbec se ti nedivím, ta závlačka je opruz. Každá práce s brzdami, kdy je třeba vyndat desky, je šroub pohodlnější. Rady typu kup si vyšší model je docela zavádějící, jelikož šroubem disponuje jenom XT a XTR.

      1 1
      • Kouba_2005  

        Díra ve třmenu není dle tabulek pro řezání závitů, je větší, než by bylo třeba. Úplně v pohodě stačí rovnou třetí řezání, strojní závitník asi nikdo doma moc nemá.

        0 0
        • worlusho  

          Koupíš ho v každém hobby marketu ;) Už jsem jich takto předělal dost, ale je pravda, že to byly deore nebo SLX. Teď jsem měřil nějaký třmen z nižší řady a je tam díra 3,5mm.

          0 0
          • va-bo  

            Díra pro závit M5 by měla být asi tak 4,2 , takže v pohodě.

            0 0
            • Kouba_2005  

              A nevadí, že ten čep má M4? :-D

              1 0
              • va-bo  

                Pak by měla být díra cca 3,3 , tak by to nebylo úplně ideální. Ale žádný extra moment tam není potřeba, tak pohoda.

                0 0
                • Kouba_2005  

                  Ale normálně to funguje a závlačka jde utáhnout a dokonce drží :-) Jak jsem psal – rovnou třetím řezáním M4 a za dvě minuty komplet hotovo.

                  Taková blbost a co je kolem toho diskutování :-D

                  4 0
      • david25  

        520 sou deore a slx uz ten zavit maji ;)

        1 0
      • melda  

        Ale když mi chodí kola na servis tak chybějící šroub už jsem viděl, chybějící závlačku nikdy

        7 0
      • jonti  

        SLX 7100 ma sroub taky.

        1 0
    • Crazymore  

      Taky jsem po koupi SLX BR- na tu závlačku hleděl proč tam je když z druhé strany je závit do těla třmenu. Zatím jsem to nechal a uvidím jestli tam stále bude a jestli mě to bude srαt až s tím budu manipulovat :-)

      Co tak použít takový šroub opačně?

      0 0
      • va-bo  

        Musel bys to šroubovat zevnitř. To manipulace se závlačkou a kleštičkami je jednodušší. Jak často se mění destičky?

        1 1
        • Crazymore  

          Zevnitř myslíš jako od špic? Tam snad není problém, tam je místa dost. Osobně si myslím, že kdyby tam ta závlačka nebyla, nic by se nestalo. Nahoře ten nápad udělat na konci závit a dát tam matičku mi taky nepřipadá marný. Dal bych tam malou kulovou průchozí ať to pěkně vypadá :-)

          0 2
          • Vilém  

            Proc?

            Pokud nemas patricny sroub a nehodlas za nej platit, tak k nekterym deskam byvaji duralove srouby prilozeny.

            0 0
            • Crazymore  

              Teď jsi mě přivedl na myšlenku, že jsem si zapomněl koupit náhradní destičky i když to asi bude trvat než ty první sjedu :-) Tam fakt je kromě té rozpěrky i ten šroub se závlačkou součástí balení? To i kdyby se ta závlačka ztratila, bude pokaždé nová…

              0 0
              • Vilém  

                Kupoval jsem A2Z, organiky, pro XT a SAINT brzdy a u obojiho byl sroub soucasti baleni.

                0 0
            • mr.nikdo  

              Ke kterym?

              I desky Shimano pro XTR maji zavlacky.

              0 0
      • Vilém  

        Jaky sroub mas na mysli? Na fotu je sroub od banja.

        0 0
        • Crazymore  

          Nemyslím tenhle konkrétní, jen takový typ se závitem ne u hlavičky jako ten original :-)

          0 0
          • Kouba_2005  

            Proč bys to dělal, když stačí tu venkovní dírku protáhnout závitníkem a dát origo šroubek?

            0 0
            • Crazymore  

              Počkej, nechápu, na vnitřní straně je stejný závit? já to neměl rozhozené a nové brzdy jsem si nechal namontovat v servisu a od té doby na to nešáhl, tak nevím. A ten originál šroub dát z druhé strany snad neřeší to dodatečné zajištění závlačkou, bo na konci je šroub užší a bez závitu ne? Ježiš, já si to snad budu muset cvičně rozhodit ať pak nejsem překvapen jak to budu potřebovat :-)

              0 0
              • Kouba_2005  

                ty kokso, je to nějaký už moc zamotaný :D

                Šroubek má závit u hlavy a ve třmenu ho teda logicky potřebuješ na venkovní straně. Jestli je i na vnitřní, tak je to fuk, páč tam šroubek závit nemá a má menší průměr. Na tý straně – za tělem třmenu, dáš na šroubek jen ten pojistnej bazmek a je to.

                1 0
                • Crazymore  

                  No, přesně :-) Ale tady šlo o to zbavit se té pr´davé závlačky bo je nejen nesympatická a je jedno jestli je zevnitř nebo zvenku :-)

                  Ale jak říkám, pokud s ní nebude problém, nechám to tak. Jen jsem něco navrhoval zakladateli vlákna :-) Tím bych to uzavřel a dál nerozváděl…

                  0 0
                  • worlusho  

                    Ty jsi trochu mimo dotaz zakladatele, jemu šlo o tuto závlačku.

                    0 0
                    • Crazymore  

                      No jo, jsem debil co se nesoustředí :-) Přitom ta závlačka je ideální, jen se ohne a žádná starost :-)

                      A já si to naprojektoval na to, že se mi nelíbí ta závlačka na konci šroubu na mých nových brzdách :D

                      0 0
                      • Esi  

                        Tak ta segrovka na konci šroubu by asi šla nahradit vhodným lepidlem na závity ne?

                        1 2
                  • pepek  

                    A navíc ten tvůj návrh ani není závlačka, nýbrž drátěná segerovka :-)

                    0 0
                • zbartos  

                  Dá se někde sehnat tento šroubek se segrovkou, nebo přesně tato segrovka ?

                  0 0
              • va-bo  

                Na vnitřní straně třmenu závit není. Kdyby měl šroub se závitem na konci, musel by ho dát obráceně. Ale pochybuji, že by to šlo.

                0 0
    • va-bo  

      Já jsem to neporovnával, ale myslím, že manipulace se závlačkou je o 1/3 rychlejší než se šroubem. Ale použití červeného nebo zlatého šroubku A2Z bych pochopil.

      1 1
    • david25  

      Tvl hosi to je okurkova sezona? Co rozjede jeden sroubek vs zavlacka, kterou za jizdy proste nemuzes videt , dobre vy! :D

      6 2
      • Crazymore  

        Ale zase už jsme tady skoro všichni a na BF to opět žije, chtělo by to nějaké zrcadlo…

        0 1
        • Regnialf  

          Jj dalsi prijdou, az nastavi zrcadlo.

          Kdyby sroubek, ale zavlacka!

          1 0
    • e.n.turista  

      Měl jsem brzdy se šroubem, měl jsem brzy se závlačkou – funguje oboje, akorát u šroubu je problém vždycky najít klíč a pak mít něco na zajištění závitu.

      1 1
      • Esi  

        asi tak, zlatá závlačka, neztratíč jí funkce je úplně stejná je nová ke každým destičkám a i kdyby nebyla dala by se použít několikrát ta samá

        2 0
        • Youda  

          U B01S byla ta závlačka pro moje třmeny krátká, tak mám doma sbírku závlaček a používal jsem stále tu původní. U B05S už dodávají 3 závlačky pro různé modely brzd.

          1 0
      • worlusho  

        A u závlačky zase kleště, nebo jsi na tom tak dobře jako Alžběta Pomořanská? ;)

        2 0
        • va-bo  

          Když je konec závlačky vyhnutý jen málo, jde to narovnat třeba i pětikorunou.

          1 0
          • Youda  

            Přesně, není důvod obě nožičky ohnout na maximum a ještě doklepnout kladívkem.

            1 0
          • worlusho  

            Tak jinak, když jdu měnit destičky, tak mám u sebe většinou nářadí , byť klidně cestovní, ale ne peněženku :-D

            0 0
            • Esi  

              když jdeš měnit destičky tak budeš mít i ty kleště, mimo to ta závlačka se dá vyndat i bez nich pokud jí teda někdo zběsile neroztáhl, tam stačí opravdu pár mm a potom jí vyndáš i bez kleští a přitom určitě nevypadne

              3 1
              • worlusho  

                Já bych to neřešil, kdo si neumí utáhnout šroub, aby ho neztratil, tak ať si tam dá závlačku. ;) Já se s kleštěmi k výměně destiček fakt zaobírat nebudu. Jinak musím uznat, jsi dobrý, když prsty dovedeš ohýbat A2 závlačku, šel jsem si to zkusit do dílny, ale nechtěl jsem skončit s perforací kůže.

                2 0
                • Kouba_2005  

                  Tak někdo louská mezi palcem a ukazovákem vlašáky, pro toho nějaká závlačka není problém :-D

                  1 1
                • Youda  

                  Píše, že ji vyndá bez kleští a ne holou rukou. Stačí kapesní cyklonářadí atd.

                  0 0
                  • pm74  

                    Takze zvednes potencial zbytecneho poskrabani trmenu na dvojnasobek. Me ta zavlacka taky vysira, zejmena kdyz je vzorne roztazena a neni to na jeden uchop. A i kdyz neni, stejne musis laborovat, jak si ji natocit, aby se vlezly kleste a nesesmekly.

                    Nejvic mi asi nesedi to cheapacky technicky reseni, kdy roztahovanim ocelove pojistky nutne zvejkas hlinikovou diru, nebo minimalne barvu.

                    0 2
                • Vilém  

                  On psal, ze ji rovna prstama?

                  0 0
                  • worlusho  

                    Máš pravdu, špatně jsem ho pochopil. Ale určitě bude lepší, když si vezme kleště. ;)

                    0 0
                • e.n.turista  

                  Ono jsou tam závlačky A2 nerezi?

                  0 0
                  • worlusho  

                    Abych řekl pravdu, ještě jsem rezavou závlačku neviděl. Jenom u Lojzi a ten tam měl hřebík, prý to drží líp jak závlačka. :-D A teď vážně, je to nemagnetické nerez a pro borce co jezdí v zimě budou mít jistě i A4. ;)

                    2 0
                    • mech1  

                      Nikdy jsem o materiálu závlačky nepřemýšlel. Je fakt, že závlačka pro Sram má jinou barvu než Shimano, pokus magnetem, Shimano nemagnetická – nerez, Sram magnetická, ocel s povrchovou úpravou, nejspíš zinkovaná.

                      1 0
                      • tomvv  

                        I některý nerez může být magnetický, ale asi by to nenatírali, kdyby to byl nerez

                        0 0
                        • pepek  

                          Natěrač závlaček-to musí být hrozná práce :-(

                          0 0
                        • mech1  

                          Tak jasně, že může. Bývá slabě magnetický, podle složení. Tady je úplně jiná barva, je to pozinkované a ne natřené.

                          0 0
    • Markony  

      OMG s údivem sleduji jak tokový kosočtverec dokážete rozebírat furt do nekonečna .

      1 0
      • kejda  

        Taky jsem vcelku ohromen, jak na téma závlačka může vzniknout 250 reakcí :))

        1 0
      • zdenek  

        Tak snad už někdo konečně založí jiné, podobně zásadní téma. Třeba „Vozit či nevozit čepičky ventilků“ by mohlo mít šanci konkurovat. :-)

        0 0
        • J1RKA  

          Tj snad kazdymu gramari jasny :D

          2 2
          • cibi  

            no já nevím to bláto co Ti našplíchá do ventilku taky něco váží…

            (ale já jsem divnej, vozím autoventilky)

            1 0
            • va-bo  

              U galuskovýho ventilku to snad nehrozí. Tam ty čepičky mají význam jen estetický.

              0 0
              • Esi  

                Mam čepičky s integrovaným klíčem na povolení ventilku.

                2 0
                • kejda  

                  Já taky, na předním kole. Je to super

                  0 0
                  • va-bo  

                    Kolikrát jste to použili?

                    0 0
                    • e.n.turista  

                      za život stovky pířpadů

                      0 0
                      • va-bo  

                        Jen snad při doplňování mlíka? Jinak není potřeba to vyndávat. A u dušových ventilků to ani vyšroubovat většinou nejde.

                        0 1
                        • Vilém  

                          Stovky pripadu rika, tak jsou to stovky pripadu, tomu ver.

                          1 1
                        • e.n.turista  

                          čepička s integrovaným povolováním, ventilku na autoventilku byla a je nutnost. Na kole jezdím něco k půl století – až na poslední dvě kola vše mělo autoventilky – většina defektů znamenala nejjpohodlnější řešení vyndání ventilku. A že těch defektů na všelijakých těch pologaluskách a jiných cosipláštích bývalo.

                          0 0
                          • parduba  

                            A jakou to má spojitost s názvem vlákna_?

                            0 0
                          • J1RKA  

                            hele autoventilek jsem na zadnym kole nemel, dyk to asi nevleze doty diry v rafku, celej zivot se ucim :)

                            0 0
                            • mech1  

                              Když máš správnou velikost díry v ráfku, vejde se i autoventilek…

                              0 1
                              • Youda  

                                Sice jsem moc ráfků nezažil, ale vždy ta díra byla větší než průměr galuskového ventilku. Používám matičky s tím osazením, které „vymezí“ tu vůli.

                                0 1
                                • mech1  

                                  V podstatě každé kolo na obchodě, kde je galuskový ventilek už od výrobce, má ráfek s malým otvorem. Tam AV opravdu nedáš.

                                  1 1
                              • parduba  

                                A kam přijde ta závlačka?

                                1 1
                            • Esi  

                              Myslim ze driv to bylo velkém, taky mam na jednom kole autoventilek

                              1 1
                    • Esi  

                      Vždy když dolévám mliko, nemusím hledat klíček na ventilek

                      2 1
                    • kejda  

                      Tykat mi nemusíš, ale x krát ročně. Když doplňuju mlíko na třech kolech, to je hned…

                      0 1
                      • va-bo  

                        Já rači používám klíček. Lepší manipulace.

                        0 1
                        • Vilém  

                          Lepsi manipulace nez co? Manipulujes tim s jakyma ventilkama?

                          0 0
                          • J1RKA  

                            galuskovejma preci

                            1 0
                            • Vilém  

                              Ja si prave nejsem vubec jisty, tady vicero lidi skace od jednoho k druhymu, proto se radsi ptam.

                              Pokud galuskovejma, tam mi to moc elegantni neprijde.

                              0 0
                              • J1RKA  

                                no tu matici pouzivam prave taky, jednu mam hozenou v ty dolejvaci nadobce a druhou vozim s naradim nakole, ty cepicky jsou takovy, no jednouse je nekde venku pri dofukovani nechas :)

                                0 0
                                • Vilém  

                                  Vozim cca takoveto cepicky a neni problem. Jelikoz jsem zvykly je mit proste na ventilku a venku nedofukuju, tak jsem zatim neztratil.

                                  0 0
                                  • J1RKA  

                                    tak to mas kliku :) pokud sestavim zebricek servisnich ukonu v prirode, jednoznacne jeto dofukovani kola, pak dloooooho nic, potom asi 2–3× trhlej retez, < ted beru komplet partu >

                                    0 1
                          • va-bo  

                            Je to na oboje AV i FV.

                            0 0
                          • va-bo  

                            … lepší manipulace pro dílenské použití.

                            0 0
                        • kejda  

                          Já to mám součástí ventilku, chytrá věc :)

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.