Ahoj, možná hloupá otázka, ale jde u těchto brzd BR MT-520 ta závlačka na zajištění destiček nahradit šroubem jako u vyšších modelu. Ta závlačka se mi moc nelíbí. A vypadá to že tam chybí jen závit a jinak by to šlo ? Dík za rady
Ahoj, možná hloupá otázka, ale jde u těchto brzd BR MT-520 ta závlačka na zajištění destiček nahradit šroubem jako u vyšších modelu. Ta závlačka se mi moc nelíbí. A vypadá to že tam chybí jen závit a jinak by to šlo ? Dík za rady
ano
No ale musel by vyrezat zavit :)
Samozřejmě, vždyť to sám píše.
No pise ze tam chybi zavit, ne ze si ho bude rezat :D
proc, zavit staci na konci a na nej natocit 2 kontramatky :-)
Jenze ten sroub ma zavit u hlavicky ;) tak si vezmes mensi maticky a rovnou vyrezes? :D
Jako ty si fakt u jezdeni vsimas zavlacky na brzdach? Tomu rikam multi eagle eye :). Holt tak zavitnik a mas to.
Jestli ve třmenu není závit, musí se na vnější straně vyříznout. Doporučuji opatrnost, aby to neprasklo.
Vykašlat se na to za mne zbyteční kurvitrko .
U nižších řad je ta závlačka od nepaměti, vydržela dodnes a funguje.
Na ježdění kolem kina tě to přežije.
Pokud čekáš od brzd více, pak si pořiď lepší brzdy.
Nejlepší je vzít strojní závitník, vyříznout závit. Vůbec se ti nedivím, ta závlačka je opruz. Každá práce s brzdami, kdy je třeba vyndat desky, je šroub pohodlnější. Rady typu kup si vyšší model je docela zavádějící, jelikož šroubem disponuje jenom XT a XTR.
Díra ve třmenu není dle tabulek pro řezání závitů, je větší, než by bylo třeba. Úplně v pohodě stačí rovnou třetí řezání, strojní závitník asi nikdo doma moc nemá.
Koupíš ho v každém hobby marketu ;) Už jsem jich takto předělal dost, ale je pravda, že to byly deore nebo SLX. Teď jsem měřil nějaký třmen z nižší řady a je tam díra 3,5mm.
Díra pro závit M5 by měla být asi tak 4,2 , takže v pohodě.
A nevadí, že ten čep má M4? :-D
Pak by měla být díra cca 3,3 , tak by to nebylo úplně ideální. Ale žádný extra moment tam není potřeba, tak pohoda.
Ale normálně to funguje a závlačka jde utáhnout a dokonce drží :-) Jak jsem psal – rovnou třetím řezáním M4 a za dvě minuty komplet hotovo.
Taková blbost a co je kolem toho diskutování :-D
Jo jo :-)
520 sou deore a slx uz ten zavit maji ;)
Njn, poslední SLX co jsem měl v ruce měly ještě závlačku :D ,
Zavlacka a zavit se nevylucuji.
kolega má čerstvě aktuální slx 7100 z kupkola a má tam z fabriky šroubky
SLX a XT maj asi šroubek.
Ale když mi chodí kola na servis tak chybějící šroub už jsem viděl, chybějící závlačku nikdy
SLX 7100 ma sroub taky.
Taky jsem po koupi SLX BR- na tu závlačku hleděl proč tam je když z druhé strany je závit do těla třmenu. Zatím jsem to nechal a uvidím jestli tam stále bude a jestli mě to bude srαt až s tím budu manipulovat :-)
Co tak použít takový šroub opačně?
Musel bys to šroubovat zevnitř. To manipulace se závlačkou a kleštičkami je jednodušší. Jak často se mění destičky?
Zevnitř myslíš jako od špic? Tam snad není problém, tam je místa dost. Osobně si myslím, že kdyby tam ta závlačka nebyla, nic by se nestalo. Nahoře ten nápad udělat na konci závit a dát tam matičku mi taky nepřipadá marný. Dal bych tam malou kulovou průchozí ať to pěkně vypadá :-)
Proc?
Pokud nemas patricny sroub a nehodlas za nej platit, tak k nekterym deskam byvaji duralove srouby prilozeny.
Teď jsi mě přivedl na myšlenku, že jsem si zapomněl koupit náhradní destičky i když to asi bude trvat než ty první sjedu :-) Tam fakt je kromě té rozpěrky i ten šroub se závlačkou součástí balení? To i kdyby se ta závlačka ztratila, bude pokaždé nová…
Kupoval jsem A2Z, organiky, pro XT a SAINT brzdy a u obojiho byl sroub soucasti baleni.
Ke kterym?
I desky Shimano pro XTR maji zavlacky.
Jaky sroub mas na mysli? Na fotu je sroub od banja.
Nemyslím tenhle konkrétní, jen takový typ se závitem ne u hlavičky jako ten original :-)
Proč bys to dělal, když stačí tu venkovní dírku protáhnout závitníkem a dát origo šroubek?
Počkej, nechápu, na vnitřní straně je stejný závit? já to neměl rozhozené a nové brzdy jsem si nechal namontovat v servisu a od té doby na to nešáhl, tak nevím. A ten originál šroub dát z druhé strany snad neřeší to dodatečné zajištění závlačkou, bo na konci je šroub užší a bez závitu ne? Ježiš, já si to snad budu muset cvičně rozhodit ať pak nejsem překvapen jak to budu potřebovat :-)
ty kokso, je to nějaký už moc zamotaný :D
Šroubek má závit u hlavy a ve třmenu ho teda logicky potřebuješ na venkovní straně. Jestli je i na vnitřní, tak je to fuk, páč tam šroubek závit nemá a má menší průměr. Na tý straně – za tělem třmenu, dáš na šroubek jen ten pojistnej bazmek a je to.
No, přesně :-) Ale tady šlo o to zbavit se té pr´davé závlačky bo je nejen nesympatická a je jedno jestli je zevnitř nebo zvenku :-)
Ale jak říkám, pokud s ní nebude problém, nechám to tak. Jen jsem něco navrhoval zakladateli vlákna :-) Tím bych to uzavřel a dál nerozváděl…
Ty jsi trochu mimo dotaz zakladatele, jemu šlo o tuto závlačku.
No jo, jsem debil co se nesoustředí :-) Přitom ta závlačka je ideální, jen se ohne a žádná starost :-)
A já si to naprojektoval na to, že se mi nelíbí ta závlačka na konci šroubu na mých nových brzdách :D
Tak ta segrovka na konci šroubu by asi šla nahradit vhodným lepidlem na závity ne?
A navíc ten tvůj návrh ani není závlačka, nýbrž drátěná segerovka :-)
Ještě navíc… :D
Dá se někde sehnat tento šroubek se segrovkou, nebo přesně tato segrovka ?
Na Ali je toho moře, jak šrouby (pozor na délku) všemožných barev, tak drátěný ségrovky.
Díky. Myslel jsem ale v ČR, příp. v EU.
Na vnitřní straně třmenu závit není. Kdyby měl šroub se závitem na konci, musel by ho dát obráceně. Ale pochybuji, že by to šlo.
Já jsem to neporovnával, ale myslím, že manipulace se závlačkou je o 1/3 rychlejší než se šroubem. Ale použití červeného nebo zlatého šroubku A2Z bych pochopil.
A závlačka nezatoste.
A pri vymene desek ji vzdy vymenis.
A kdyz ztratis zavlacku na sroub, tak muzes sroub i ztratit po ceste…
Za 20 let jsem neztratil ani závlačku šroubu ani šroub samotný a ani mi nezarostl. :D
mr.nikdo má beztak i ty plastový zajišťovátka na Shimano šroubech, co drží třmen :-) co kdyby náhodou ztratil celej třmen, že jo
1 jsem mel sroub povoleny jizdou :D
Ale nekde uz na B-F jsem videl, jak byl sroub ztracen ;)
.
Se to spatne zaradilo.
Ale kupodivu na 1 kole ho fakt mam :D.
Ale z jineho duvodu ;)
A z jakého? Pochlub se :-)
Silnicni kolo – je tam pod hlavou sroubu. Takze jako podlozku.
Jako tohle? :-)
To, co tam je, vypada jinak. Praveze melo i cast pod hlavou sroubu ;)
Určitě myslíš tohle, že?
Ha, tak jsem kecal.
Uz ho tam nemam a nemam ani tu zavlacku.
Pamatuji si, ze fakt byla pod hlavou sroubu. Takze si to muzu pamatovat i blbe ;)
nepletes si to se sroubem na kotouci?
?
Test – reakce na Koubu
Ty tam mám taky a na předchozích jsem je měl celou dobu :D
?
?
Já osobně taky ne,ale zarostlý šroub jsem v dílně už řešil.
Šroub se asi sám nevyšroubuje, ale pojistka (závlačka) na konci šroubku se při mytí smetáčkem potratit může. Už se mi to stalo.
mytí je zlo! :-)
Tak je tam nedávám.
Ja ho ztratil na Trunov trails, nastesti Dusan mel plastovy drc pasek, kterym to slo nahradit. Zam me zavlacka je 100% blbovzdorne reseni, narozdil od sroubu, pravda, ze ten pojistny dratek(seigrovku) jsem tam pravdepodobne nemel.
:D a ze to nejde
Tak tak. A je u každých destiček nová.
Tvl hosi to je okurkova sezona? Co rozjede jeden sroubek vs zavlacka, kterou za jizdy proste nemuzes videt , dobre vy! :D
Ale zase už jsme tady skoro všichni a na BF to opět žije, chtělo by to nějaké zrcadlo…
Jj dalsi prijdou, az nastavi zrcadlo.
Kdyby sroubek, ale zavlacka!
Měl jsem brzdy se šroubem, měl jsem brzy se závlačkou – funguje oboje, akorát u šroubu je problém vždycky najít klíč a pak mít něco na zajištění závitu.
asi tak, zlatá závlačka, neztratíč jí funkce je úplně stejná je nová ke každým destičkám a i kdyby nebyla dala by se použít několikrát ta samá
U B01S byla ta závlačka pro moje třmeny krátká, tak mám doma sbírku závlaček a používal jsem stále tu původní. U B05S už dodávají 3 závlačky pro různé modely brzd.
A u závlačky zase kleště, nebo jsi na tom tak dobře jako Alžběta Pomořanská? ;)
Když je konec závlačky vyhnutý jen málo, jde to narovnat třeba i pětikorunou.
Přesně, není důvod obě nožičky ohnout na maximum a ještě doklepnout kladívkem.
Tak jinak, když jdu měnit destičky, tak mám u sebe většinou nářadí , byť klidně cestovní, ale ne peněženku :-D
když jdeš měnit destičky tak budeš mít i ty kleště, mimo to ta závlačka se dá vyndat i bez nich pokud jí teda někdo zběsile neroztáhl, tam stačí opravdu pár mm a potom jí vyndáš i bez kleští a přitom určitě nevypadne
Já bych to neřešil, kdo si neumí utáhnout šroub, aby ho neztratil, tak ať si tam dá závlačku. ;) Já se s kleštěmi k výměně destiček fakt zaobírat nebudu. Jinak musím uznat, jsi dobrý, když prsty dovedeš ohýbat A2 závlačku, šel jsem si to zkusit do dílny, ale nechtěl jsem skončit s perforací kůže.
Tak někdo louská mezi palcem a ukazovákem vlašáky, pro toho nějaká závlačka není problém :-D
Píše, že ji vyndá bez kleští a ne holou rukou. Stačí kapesní cyklonářadí atd.
Takze zvednes potencial zbytecneho poskrabani trmenu na dvojnasobek. Me ta zavlacka taky vysira, zejmena kdyz je vzorne roztazena a neni to na jeden uchop. A i kdyz neni, stejne musis laborovat, jak si ji natocit, aby se vlezly kleste a nesesmekly.
Nejvic mi asi nesedi to cheapacky technicky reseni, kdy roztahovanim ocelove pojistky nutne zvejkas hlinikovou diru, nebo minimalne barvu.
On psal, ze ji rovna prstama?
Máš pravdu, špatně jsem ho pochopil. Ale určitě bude lepší, když si vezme kleště. ;)
Ono jsou tam závlačky A2 nerezi?
Abych řekl pravdu, ještě jsem rezavou závlačku neviděl. Jenom u Lojzi a ten tam měl hřebík, prý to drží líp jak závlačka. :-D A teď vážně, je to nemagnetické nerez a pro borce co jezdí v zimě budou mít jistě i A4. ;)
Nikdy jsem o materiálu závlačky nepřemýšlel. Je fakt, že závlačka pro Sram má jinou barvu než Shimano, pokus magnetem, Shimano nemagnetická – nerez, Sram magnetická, ocel s povrchovou úpravou, nejspíš zinkovaná.
I některý nerez může být magnetický, ale asi by to nenatírali, kdyby to byl nerez
Natěrač závlaček-to musí být hrozná práce :-(
Tak jasně, že může. Bývá slabě magnetický, podle složení. Tady je úplně jiná barva, je to pozinkované a ne natřené.
OMG s údivem sleduji jak tokový kosočtverec dokážete rozebírat furt do nekonečna .
Taky jsem vcelku ohromen, jak na téma závlačka může vzniknout 250 reakcí :))
Jako že ukrajina vlákno je snad zábavnější? :-)
Tak snad už někdo konečně založí jiné, podobně zásadní téma. Třeba „Vozit či nevozit čepičky ventilků“ by mohlo mít šanci konkurovat. :-)
Tj snad kazdymu gramari jasny :D
no já nevím to bláto co Ti našplíchá do ventilku taky něco váží…
(ale já jsem divnej, vozím autoventilky)
U galuskovýho ventilku to snad nehrozí. Tam ty čepičky mají význam jen estetický.
Mam čepičky s integrovaným klíčem na povolení ventilku.
Já taky, na předním kole. Je to super
Kolikrát jste to použili?
za život stovky pířpadů
Jen snad při doplňování mlíka? Jinak není potřeba to vyndávat. A u dušových ventilků to ani vyšroubovat většinou nejde.
Stovky pripadu rika, tak jsou to stovky pripadu, tomu ver.
vysroubujes, dofouknes, zasroubujes, 2 stovky zbytecny prace :DDD
Věřím.
On si, tak nejak mimodek, preskocil na autoventilek, to je pak tezky.
čepička s integrovaným povolováním, ventilku na autoventilku byla a je nutnost. Na kole jezdím něco k půl století – až na poslední dvě kola vše mělo autoventilky – většina defektů znamenala nejjpohodlnější řešení vyndání ventilku. A že těch defektů na všelijakých těch pologaluskách a jiných cosipláštích bývalo.
A jakou to má spojitost s názvem vlákna_?
hele autoventilek jsem na zadnym kole nemel, dyk to asi nevleze doty diry v rafku, celej zivot se ucim :)
Když máš správnou velikost díry v ráfku, vejde se i autoventilek…
Sice jsem moc ráfků nezažil, ale vždy ta díra byla větší než průměr galuskového ventilku. Používám matičky s tím osazením, které „vymezí“ tu vůli.
V podstatě každé kolo na obchodě, kde je galuskový ventilek už od výrobce, má ráfek s malým otvorem. Tam AV opravdu nedáš.
Když použiješ vrtačku.
A kam přijde ta závlačka?
Myslim ze driv to bylo velkém, taky mam na jednom kole autoventilek
Vždy když dolévám mliko, nemusím hledat klíček na ventilek
Přesněěěěě
Tykat mi nemusíš, ale x krát ročně. Když doplňuju mlíko na třech kolech, to je hned…
Já rači používám klíček. Lepší manipulace.
Lepsi manipulace nez co? Manipulujes tim s jakyma ventilkama?
galuskovejma preci
Ja si prave nejsem vubec jisty, tady vicero lidi skace od jednoho k druhymu, proto se radsi ptam.
Pokud galuskovejma, tam mi to moc elegantni neprijde.
no tu matici pouzivam prave taky, jednu mam hozenou v ty dolejvaci nadobce a druhou vozim s naradim nakole, ty cepicky jsou takovy, no jednouse je nekde venku pri dofukovani nechas :)
Vozim cca takoveto cepicky a neni problem. Jelikoz jsem zvykly je mit proste na ventilku a venku nedofukuju, tak jsem zatim neztratil.
tak to mas kliku :) pokud sestavim zebricek servisnich ukonu v prirode, jednoznacne jeto dofukovani kola, pak dloooooho nic, potom asi 2–3× trhlej retez, < ted beru komplet partu >
Je to na oboje AV i FV.
… lepší manipulace pro dílenské použití.
Já to mám součástí ventilku, chytrá věc :)