• Pepa71

    Ahoj, zdravím a přeji hezký den. Mám na Vás zkušenější dotaz. Poptávám dámské horské elektrokolo, výška 168 cm, terén kopcovitý, Silnice, cyklostezka, lesní a polní cesty. Okolí Jánské Lázně, Černá Hora. Nemohu se rozhodnout mezi motorem. Vybírám mezi Bosch, Panasonic a Bafang. Mezi značkou, Leader Fox, Lectron, Crussis, CTM, Apache. Jaké máte prosím zkušenosti. Děkuji za rady a odpovědi. Ať Vám to pořád šlape a jezdí.

    0 3
    • Kouba_2005  

      Vyzkoušet a uvidíš, každou chvíli je někde nějaká testovací akce, furt mi to chodí do mejlu :-) Osobně bych vybral Bosch, jelikož s jediným mám zkušenosti. Bafang je mi už od názvu odpornej, Panasonic ani nevím, kam se montuje. To jsem ti pomohl, co? :-D

      0 0
      • scalar  

        Panasonic motor mám v kazeťáku a šlape přes 30 let jako hodinky, můžu doporučit.

        1 0
      • Pepa71  

        Díky za odpověď. Osobně jsem zastáncem Bosche a Panasonica. Dle recenzí a el.technologie. Koukám na to z pozice chlapa. Ženské se zamilovaly do barev Crussise, to byl dobrý tah. Mě je od začátku výběru proti srsti, nevím proč. Žena zkoušela Leader Fox, Lectron, Crussis. Barevný cirkus se jí líbí nejvíce, to si ženský řeknou mezi sebou a nekoukají na parametry. Jsem se nějak rozepsal. Díky a ahoj.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Ono záleží, jaké určení to kolo bude mít. Jestli pohodové kratší vyjížďky za pěkného počasí, tak dobře poslouží všechny stroje. Hlavně se musí líbit, takže bych pro klidnou domácnost dal zpátečku a paní nechal vybrat dle líbivosti designu. Na hnusným, byť nejlepším, kole, paní buď nebude chtít jezdit nebo bude furt remcat :-D

          3 0
        • XNeo  

          Žena ať vybere barvu a ty to zkus sehnat v použitelné technice. :)

          Tvé zadání má rozpyl opravdu velmi široký. Prvně – jaký na to máte rozpočet? Výběr mezi Boschem a Bafangem je asi jako zda mercedes nebo dacii. Co vím od servisu, tak bafangy 4×x měly vyšší spotřebu než třeba Bosch a Shimano, takže potřeba tahat a platit za větší baterku pro stejný nájezd. Bosch používá své Bosch baterie, Shimano své + shimanem certifikované a kvalita je velmi dobrá, do Bafangů, Panasoniců apod. mohl dát výrobce kola kvalitní baterii, ale i docela šrot což jako laik těžko poznáte, ale ve výdrži (životnosti) může být docela propastný rozdíl. Nevím odkud jste, ale zajel bych k nějakému většímu prodejci (např. typu Akumo, ekolo, apod., který má i vlastní servis pohonů a znají ty motory i po servisní stránce) tak Vám poradí celkem dobře + má žena možnost se na to svést a pak vyberte. Jinak náhradní motor bosch, shimano stojí ±20tkč, což sice není lidovka, ale zase to není na zruinování peněženky.

          1 0
          • yorg  

            Podle obsahu příspěvku soudím, že se v oblasti motorů orientuješ.

            Jaký máš názor na Sport Drive pro elektrokola od Rock Machine? Mára naznačuje, že je použitelný pro „hobbyturisty“ . Je to jen marketing nebo to má reálný základ?

            Nebo tam platí to, co naznačuje a v dalším videu k servisu motorů to, že motor drží v záruční době a pak, kdo ví?

            Věk na ekolo už asi mám a jezdím s průměrnou kadencí dlouhodobě kolem 75 za rok najedu kolem 3000km po lesních cestách a asfaltkách (žádné skoky) a tak by mi to docela vyhovovalo.

            0 0
      • Pyxisek  

        Ahoj. Kde je možnost se zaregistrovat, abych dostával info o testovacích akcích?

        0 0
        • Vrci  

          Že by v nějakým větším e-shopu, který kola prodává. "odběr novinek/Newslet­teru“?

          0 0
          • Pyxisek  

            Díky ta tip. Ve vyhledavači mi pořád vyskakovaly jen výprodeje testovacích kol.

            0 0
    • va-bo  

      Bafang M500 není špatnej, jsou na to veškeré náhradní díly. Bosch je samozřejmě nejlepší, ale servis v případě poruchy za euroceny. Záleží na rozpočtu.

      0 0
      • Markony  

        Jen ne bafang měl jsem v rukách motor M 400 a po 6000 km do něho zatekla voda přes kliky a mechanické častí KO . .

        0 0
        • va-bo  

          Mel jsem v dilne motor Yamaha, a stejny problem. Elektronika KO… voda v motoru.

          0 0
        • Pepa71  

          Díky za info.

          0 0
          • va-bo  

            Našel jsem i fotku, není příliš kvalitní, ale je to vidět.

            0 0
            • Vilém  

              Jakpak se to tam protlaci? Vapka? Jizda v desti s mopedem na strese auta?

              0 1
              • va-bo  

                Zimní dojíždění do práce. Žádné brody. Naneštěstí ta voda byla asi dost slaná a tak to elektronika nerozdýchala. Ale utěsnění motoru nic moc, žádné simerinky, jen o-kroužky. Jedna zima nedokončená. Cena opravy údajně 1.000 Euro.

                0 0
                • Vilém  

                  Ono v te zime asi i kondenzuje vody uvnitr pohonu, pokud to taha i dovnitr, do tepla.

                  0 0
                  • va-bo  

                    Je to možné. Ale vyřešil to nějak s pojišťovnou. Asi úspěšně, protože namísto opravy koupil nové ečko, úplně stejné. Takže má jedno na náhradní díly. :-)

                    0 0
            • Kouba_2005  

              To je ovšem šlendrián a zatěsnit motor přece nemůže být takový problém. Po kolika letech se to takhle pokazilo?

              0 0
      • Pepa71  

        Nějak mi Bafang nepřirostl k srdci. Díky za info.

        0 0
      • Andy5  

        Mohu doporučit motor Bafang M510 s kontrolerem FC 2.0-nejnovější typ a je dobrý, přes Besst pro se nyní dají mimo jiné nastavit hladiny přípomoci. Max. rychlost přes kabel z Ali , nebo přes starší verze Besst. Motor je snadno rozebratelný a součásti (převody, ložiska, torzní sensor) vyměnitelné. Měnil jsem vadný torzní senzor. Výkonově stačí-uživatelé uvádějí příkon až 840 W na displeji.Tato poslední verze s FC 2.0 má i hladký plynulý záběr. Displej DP C 245 je nejlepší-velmi dobře viditelný. Motor mám v rámu Dengfu E-10 s baterií 48V/840Wh.

        0 0
        • va-bo  

          Jo, dobrá informace.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 1
        • Pepa71  

          Díky za rady a zkušenosti. Tvoje odpověď je dostatečným přínosem, pro mě.

          0 0
    • va-bo  

      Pannasonic Ultimate dává až 95 Nm, Bafang M500 90 Nm, Bosch 85 Nm. Pokud by se uvažovalo u zvýšení max rychlosti podpory (což se nesmí), Bafang to řeší nastavení v SW, ostatní pohony vyžadují instalaci čipu.

      0 0
    • JirkaVe  

      Nedávno jsem ženě koupil níže uvedené. Nemá to ani jeden z uvedených motorů, ale Shimano. Není to ani jedna z uvedených značek. Vypadá lépe, než na fotce, funguje dobře (zatím ale malý najezd), navíc není příliš těžké. Není horské, ale polní/lesní cesty zvládá s prehledem.

      Hodně rozhodla cena ve výprodeji – planoval jsem jiné, ale 20 kKč rozdílu rozhodlo.

      Pořád ženě na svém biogravelu ujíždím (pokud to není fakt do kopce), ale rozdíl ve výkonnosti se stal snesitelnějším.

      https://www.cyklocentrum.cz/…-2020-author

      2 0
      • va-bo  

        Jo, Shimano jsou velmi dobré motory. Akorát že většinou jsou na ečkách vyšší cenové kategorie. Chce to sledovat akční slevy..

        0 0
      • Pepa71  

        Díky za info. Kouknu na to.

        0 0
    • va-bo  

      Trochu jiný soudek.

      https://dolekop.com/…bike-special

      Čekal bych trochu jiné osazení pro jednotlivé modely a ceny (Fox-RS-SRAM).

      0 0
    • Sabulak  

      Prosím o zkušenosti ekolem od els moto… Mají dobrou nabídku, cenově jsou kola rozdílná. Na co se při koupi zaměřit?

      0 6
    • galerida  

      Pri možnosti navýšenia rozpočtu by som nevolil ani jednu z týchto značiek, nakoľko rámy týchto značiek sú „na cenu“ a osadiť do nich motor bez toho, aby motor nepukal a nevydával pazvuky po pár rokoch môže byť problém. Bosch je úplne niekde inde proti všetkým ostatným čo sa týka spoľahlivosti ( napr. proti Bafangu) a niekde úplne inde čo sa týka popredajných servisných služieb a možnosti zohnania náhradných dielov i po pár rokoch ( panasonic ?, yamaha – úplne tragédia). A taktiež si dovoľujem skromne poznamenať že sila motorov v praxi nezodpovedá uvedeným Nm od výrobcov ( vyskúšané viackrát na viacerých modeloch viacerými ľuďmi). Pokiaľ je ale hlavným meradlom cena do 50000 KČ a farebná kombinácia zabudol si ešte na MTF. V tejto cene sa stále pohybuješ medzi základnými elektrobicyklami pre rekreačných jazdcov bez nejakých nárokov. Čo sa spoľahlivosti týka tak 1. Bosch, 2. Panasonic, 3.Bafang … motor ma fungovať a nie meniť len také serepetičky ako snímače a pod. , všetko stojí čas a peniaze. Mne sa sa vidí momentálne v tejto kategórii ako najlepšia voľba Kellys na panasonicu – rámy majú o kus lepšie ako hore spomínané značky.

      1 0
      • XNeo  

        Hlavně už nikdy nechci Crussis – co nebylo na první pohled vidět, tak ošizené – barvy super. No holt každý jednou začínal. Servisní pozáruční podpora = 0.

        Bafang pouze pokud máte fakt našponovaný rozpočet. Za mě Bosch a Shimano. Panasonic neznám, tak nebudu ani hanit, ani doporučovat.

        Kellys byl na ečko můj tajný favorit, nakonec skončil druhý a vzal jsem jinou značku.

        0 0
    • Andy5  

      Při výběru motoru elektrokola je zásadní , který parametr upřednostnujete-zda je to výkon, spolehlivost ,opravitelnost a dostupnost náhradních dílů, možnost přečipování (zvýšení max. rychlosti nad 25 km/hod), budoucí výměna jen motoru za silnější a modernější verzi atd. Dle tohoto parametru se dramaticky mění vhodný výběr motoru pro Vás. Například motor Bosch je výkonný a spolehlivý, ale v generaci 4 naprosto nevhodný pro přečipování. Bafang M510 je asi o něco slabší a s obtížnějším nastavením hladin , ale je zase snadno opravitelný, přečipování snadné a bezproblémové a možnost budoucí výměny motoru v široké řadě (M500, M510, M600, M560). Nabídka motorů na trhu je široká, ale každý má nějaké přednosti a nevýhody.

      1 1
      • petyn  

        Ahoj mohl by jsi nejak rozvest proc Bosch smart motor je nevhodny pro nacipovani? Par lidi v okoli ho jezdi s cipem, ale pry az posledni aktualizace ( cca pred 14 dny ) jim nejak odpalila cip. Dekuji

        0 0
    • galerida  

      Legislatíva EU tlačí BOSCH ako europskeho výrobcu k tomu, aby čo najviac zamedzovali už od výroby možnostiam čipovania. Bafang má toto akože papierovo v poriadku, ale inak má hlboko v p****, takže to čipneš i na diagnostike. Shimano uvedieš v apke, že bajk je v USA a tiež máš otvorené…atď. Takže Bosch je najsvedomitejší a problém s novou generáciou je ten, že je systém nastavený tak, že apka v mobile ti ťahá aktualizácie automaticky a tie pri spárovaní s motorom automaticky posiela motoru – nevieš to bloknúť. Čip to neodpáli (aspoň čo viem ja), ale začne systém blbnúť, nefungovať ako má. Ten čip je robený napr. na verziu bosch smart 24.1.0.0 a akonáhle ti systém prepíše software napr na 24.1.0.1 , tak tvoj čip nevie rozpoznať, čo to je. Obísť sa to dá jedine tak, že ak máš na smarte čip a funguje, nesmieš k tomu pripojiť mobil s aktualizovanou apkou. A nesmieš isť ani na diagnostiku, lebo tam ti to na rozdiel od predchádzajúcej verzie nedá možnosť systém neaktualizovať, ale automaticky to prepisuje najnovšou aktualizáciou. Pri staršich Bosch systémoch sa dá bajk diagnostikou okontrolovať, ale systém neprepisuje aktualizáciu, čo pri nových ide automaticky. Takže tie „odpálene čipy“ by mohli pokojne fungovať na predaktualizovaných bajkoch a kámoši môžu zháňať čipy a čakať, kým niekto niečo nevyprodukuje na práve nimi používaný software v motore. Aspoň ja to takto chápem. Nejaký macher – servisák z Bosch(alebo z firiem, čo robia čipy) by ti to asi vysvetlil lepšie, dúfam, že som nezavádzal informáciami.

      0 0
      • pocestny  

        Jen ze zvědavosti, ten Bosch 4.gen. bez mobilního telefonu nefunguje?

        Jinak, nestačilo by jen nastavit menší obvod kola, aby ukazoval 25km/h, ale jel reálně třeba 33? To by snad šlo změnit i zadarmo, ne? Myslím, že už jsem se na to kdysi ptal, tehdy u 3.gen., ale nepamatuju si odpověď.

        0 0
        • Jáchym 1  

          Bez mobilu funguje.

          Úpravou obvodu kola v rámci rozsahu,který diagnostika dovolí, se nedá nic zasadního nezmění.

          0 0
          • pocestny  

            Jaké rozmezí to teda dovoluje?

            0 0
            • Jáchym 1  

              Z hlavy Ti to teď nedám,jen vím,že jsem zkoužel nastavit min. vs. max.obvod a porovnával,co to udělá s max.rychlostí přípomoci.Výsledek 0 0 nic.

              Ten motor má od výrobce nahranej kontejner přímo pro konkrétní kolo do kterýho je pak instalovanej.Zoh­ledňuje to všechny parametry kola vč.rozměrů plášťů,převodu apd.Moc se s tím,,drbat,,nedá.

              0 0
              • pocestny  

                Hele, vycházím z toho, že rychlost kola řídící jednotka vypočítá z otáčení kola pomocí magnetu. Přípomoc je ze zákona omezená 25km/h. Kdybych nastavil řekněme o třetinu menší obvod kola, tak reálně pojedu 33km/h a řídící jednotka vypočítá 25km/h (=displej neukazuje reálnou rychlost). Jestli to diagnostika umožní, to nevím. Třeba umožní změnu o 10%, a nic to neřeší, proto se ptám.

                Docela by mě zajímalo, jestli obvod kola u 3.gen nejde nastavit přímo pomocí „Purion“ ovladače… zkusim google

                0 0
                • va-bo  

                  Neumožní, jen nastavis rozdíl v rozměru pneumatiky( v řádu milimetru).

                  0 0
                  • pačes  

                    Třeba u Bosch Performance Line CX (2 generace) to šlo změnit z nějakých 2300mm na 2180mm. Dával jsem 27,5 kola místo 29 a bez toho by to rychlost docela dost zkreslovalo. Taky jsem tam hodil čip, ale ta moje s tím stejně víc jak 30km/h nedá, takže asi zbytečná investice.

                    0 0
                • Jáchym 1  

                  Tak velkou změnu to nedovolí.

                  Další skutečnost je ta,že rychlost na zobrazená na ebiku se neshoduje s GPS údaji.Ta ukazuje míň.

                  Tvá úvaha je určitě logická,jen si myslím,že právě proto aby takto snadno nešlo tam bude omezení.

                  0 0
                • Vilém  

                  Kolikrat ti to ma jeste napsat?

                  0 0
                • Tatut  

                  A když das magnet na kliku?

                  0 0
                  • Jáchym 1  

                    Si myslím,že by se brzy ozval SW nějakou chybou.Neseděla by rychlost jízdy vs.otáčky motoru.

                    0 0
      • petyn  

        Diky

        0 0
      • Jáchym 1  

        V aplikaci se dá zakázat automatickou aktualizaci,ale jinak je to tak jak píšeš.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.