Po přestavbě. Hmotnost 10,8kg.
Stav před přestavbou, sloužil dobře, ale přestával stačit rozsahem převodů. Hmotnost v tomhle osazení 11,2kg.
V plným osazení, tak jak s ním jezdím, hmotnost 12,2kg. V brašně opravná sada s knoty, lahvička bezduš. tmelu, pumpička, duše, nářadí, müsli tyčinka a lehká bunda.
Tohle kolo jsem si pořídil na zkoušku na jaře 2024 jeté z Cyklobazaru, potom co jsem zhodnotil, že na svém XC HT jezdím z 90% asfalt a cyklostezky a zbytek jsou maximálně polní a lesní cesty. Původní výbava byla dle odkazu https://www.bike-life.cz/…range/d36576?…. Po roce ježdění jsem zjistil, že rozsah 1×11 mi nestačí (jezdil jsem na kazetě většinou 4 nejmenší pastorky). Začal jsem koukat jak kolo předělat na 2×11. V červenci se mi pak dostala do rukou kompletní sada SRAM Rival ASX i s kolama Fulcrum Racing 800. Protože jsem při přestavbě měl kompletně odstrojený rám, tak jsem rozhodl dát kolu nový lak. Pro barevnou kombinaci jsem se inspiroval kolem Cube Cross Race C:68X rok 2025. Na rámu jsem si taky vyhrál se tmelením svárů (kromě místa u zadní osy, na to už jsem neměl trpělivost a ani čas). Přestavbu jsem dokončil na začátku září a jízda na něm mě tak chytla, že jsem následující dva měsíce vždy večer při rozhodování, zda jít běhat nebo na kolo, šel většinou na kolo (a to je běh můj primární sport, díky bohu přichází zima, tak snad něco naběhám, ať si to na jaře nevyčítám).
(vloženo 8.11.25)
| Značka | Cube |
| Model | CrossRace SL |
| Modelový rok | 2020 |
| Velikost | 56 cm |
| Hmotnost | 10,85 |
| Rám | Cube Aluminium Superlite |
| Vidlice | CUBE Cross Race Disc, Carbon |
| Hlavové složení | FSA Orbit Z-t ECO |
| Kliky | SRAM Rival 46-33 |
| Středové složení | Sram Dub PressFit 86,5mm (Road) |
| Přesmykač | SRAM Rival ASX D1 |
| Měnič | SRAM Rival ASX D1 |
| Řazení | SRAM Rival ASX D1 |
| Převodník | SRAM Rival 46-33 |
| Kazeta | SRAM Rival 10-36 |
| Řetěz | SRAM Apex |
| Náboj přední | Fulcrum Racing 800 DB |
| Náboj zadní | Fulcrum Racing 800 DB |
| Brzda přední | SRAM Rival hydraul. |
| Brzda zadní | SRAM Rival hydraul |
| Brzdové páky | SRAM Rival ASX D1 |
| Ráfek přední | Fulcrum Racing 800 DB |
| Ráfek zadní | Fulcrum Racing 800 DB |
| Dráty | Fulcrum Racing 800 DB |
| Pedály | Shimano XT PD-T8000 |
| Řídítka | Ritchey COMP Streem III, BB Black |
| Představec | Aerozine XS7 90mm |
| Sedlovka | Ritchey Comp Zero - 0 offset |
| Sedlo | Selle Italia X3 |
| Pláště | TUFO SPEEDERO 36mm |
Dík za odpověď ohledně lakování… Pokud jsi to dělal sprejema, tak nechápu… Ty dokonalé přechody v modré, červená – oranžová – troufnul bych si na to možná s painbrushem… Každopádně poklona, pane!
Pěkné koleso prokouklo, palec za vlastnoruční potunění! Tu máš jasných pět a přeji ti, ať taky něco málo naběháš a neproháníš se pořád na tomto krasavci! ;-)
@zirecek – je to zvyk z dřívějška, když jsme ještě jezdili s dcerami, byl jsem na vyjížďce rodinný servisák. Je pravda, že co jsem přešel na bezduše, tak jsem za posledních 5 let nemusel na vyjížďce řešit defekt. V tomhle počasí využívám brašnu jako blatník, ale na horní rámové trubce jsem si dodělal fixační body pro malou brašničku, tak je v plánu jezdit jenom s ní (a zredukovat obsah pouze na to, co opravdu potřeba). Bonus bude, že si volním sedlovku pro radar, už jsem napsal Ježíškovi (inspiroval manželku).
Co se týká karbonových kol, tak mě to láká, ale zatím necítím potřebu a nechám si to možnou radost na později (s přesahem do dalšího projektu).
@Vilém – nechtěl jsem do svárů moc zasahovat, tmelu zůstalo na kole cca 20–30 gramů, brousil jsem tak, aby se radiusy dotýkaly vrcholů svarových housenek.
@Myslik – ano, tmelení karosářským tmelem s obsahem hliníku, celkem byly potřeba čtyři fáze tmelení, než jsem byl spokojen. Lakoval jsem sám, dcera když viděla výsledek, tak si taky rovnou objednala během zimního servisu nový lak. Naštěstí mám v domě dost prostoru na dílnu a u takový práce si odpočinu (a můžu si kupovat kupovat nářadí, na což mám asi úchylku).
Tmelit svary? Vetsina lidi se ubira opacnou cestou, hmotnost spis snizuji.
Parádní práce i kolo, líbí! Ještě by tomu slušely karbon kola :)
Jinak přestavbu na dvoupřevodník zcela chápu, taky se budu vracet k 2×11. Ikdyž mám pilu 44 s kazetou 11–40 a rozsah mi nechybí, tak to prostě není ono. Jezdím převážně asfalt a jak se člověk dostane nad 35km/h což je docela často (foukne do zad, mírné klesání, nebo se prostě dobře vyspíš :-), tak ty hrubé skoky jsou prostě oser.
Díky všem za hodnocení. Co se týká převodu, kombinaci 33–36 využiju během vyjížděk často, třeba vyšlápnout u nás Kryštofovo údolí do Křižanského sedla nebo nahoru na Ještěd by s 46–36 už dost bolelo. A rozsah převodu je teď pro mě do Jizerek ideální.
Tak to je pecka! Oceňuji tmelení svárů, vypadá to dokonale… Tmeleno karosářským tmelem? Lakoval profík? Pokud sám, tak mi spadla čelist. Velká gratulace!
Jako s 46–36 se dají jezdit menší kopce. To ta po rovině ani nepotřebuješ menší prevodnik. Do Alp bych to chápal.
Pěkná práce a žádnou radu nebo doporučení,co je pro Tebe nejlepší Ti psát nebudu :-)
Proč v té podsedlové brašně vozíš tolik věcí, když jezdíš primárně asfalt? Půlku z toho bych nechal doma.
Pokud jsi jezdil jen malé pastorky, tak stačilo dát větší převodník. Teď vozíš zbytečně navíc nevyužitý přesmyk a malý převodník. Měl jsem podobný problém, vyřešila to větší placka a kazeta 10–36 místo 10–44.