Cube CrossRace SL 2020

Přidat foto

Po přestavbě. Hmotnost 10,8kg.

Stav před přestavbou, sloužil dobře, ale přestával stačit rozsahem převodů. Hmotnost v tomhle osazení 11,2kg.

V plným osazení, tak jak s ním jezdím, hmotnost 12,2kg. V brašně opravná sada s knoty, lahvička bezduš. tmelu, pumpička, duše, nářadí, müsli tyčinka a lehká bunda.

Tohle kolo jsem si pořídil na zkoušku na jaře 2024 jeté z Cyklobazaru, potom co jsem zhodnotil, že na svém XC HT jezdím z 90% asfalt a cyklostezky a zbytek jsou maximálně polní a lesní cesty. Původní výbava byla dle odkazu https://www.bike-life.cz/…range/d36576?…. Po roce ježdění jsem zjistil, že rozsah 1×11 mi nestačí (jezdil jsem na kazetě většinou 4 nejmenší pastorky). Začal jsem koukat jak kolo předělat na 2×11. V červenci se mi pak dostala do rukou kompletní sada SRAM Rival ASX i s kolama Fulcrum Racing 800. Protože jsem při přestavbě měl kompletně odstrojený rám, tak jsem rozhodl dát kolu nový lak. Pro barevnou kombinaci jsem se inspiroval kolem Cube Cross Race C:68X rok 2025. Na rámu jsem si taky vyhrál se tmelením svárů (kromě místa u zadní osy, na to už jsem neměl trpělivost a ani čas). Přestavbu jsem dokončil na začátku září a jízda na něm mě tak chytla, že jsem následující dva měsíce vždy večer při rozhodování, zda jít běhat nebo na kolo, šel většinou na kolo (a to je běh můj primární sport, díky bohu přichází zima, tak snad něco naběhám, ať si to na jaře nevyčítám).

(vloženo 8.11.25)

v.tomanica
Ohodnoť bajk: (4.8  / 26 hlasujících)
Značka Cube
Model CrossRace SL
Modelový rok 2020
Velikost 56 cm
Hmotnost 10,85
Rám Cube Aluminium Superlite
Vidlice CUBE Cross Race Disc, Carbon
Hlavové složení FSA Orbit Z-t ECO
Kliky SRAM Rival 46-33
Středové složení Sram Dub PressFit 86,5mm (Road)
Přesmykač SRAM Rival ASX D1
Měnič SRAM Rival ASX D1
Řazení SRAM Rival ASX D1
Převodník SRAM Rival 46-33
Kazeta SRAM Rival 10-36
Řetěz SRAM Apex
Náboj přední Fulcrum Racing 800 DB
Náboj zadní Fulcrum Racing 800 DB
Brzda přední SRAM Rival hydraul.
Brzda zadní SRAM Rival hydraul
Brzdové páky SRAM Rival ASX D1
Ráfek přední Fulcrum Racing 800 DB
Ráfek zadní Fulcrum Racing 800 DB
Dráty Fulcrum Racing 800 DB
Pedály Shimano XT PD-T8000
Řídítka Ritchey COMP Streem III, BB Black
Představec Aerozine XS7 90mm
Sedlovka Ritchey Comp Zero - 0 offset
Sedlo Selle Italia X3
Pláště TUFO SPEEDERO 36mm

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Myslik
Myslik

8.11.25 20:33

Dík za odpověď ohledně lakování… Pokud jsi to dělal sprejema, tak nechápu… Ty dokonalé přechody v modré, červená – oranžová – troufnul bych si na to možná s painbrushem… Každopádně poklona, pane!

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

8.11.25 20:02

Pěkné koleso prokouklo, palec za vlastnoruční potunění! Tu máš jasných pět a přeji ti, ať taky něco málo naběháš a neproháníš se pořád na tomto krasavci! ;-)

Reagovat
v.tomanica
v.tomanica

8.11.25 15:21

@zirecek – je to zvyk z dřívějška, když jsme ještě jezdili s dcerami, byl jsem na vyjížďce rodinný servisák. Je pravda, že co jsem přešel na bezduše, tak jsem za posledních 5 let nemusel na vyjížďce řešit defekt. V tomhle počasí využívám brašnu jako blatník, ale na horní rámové trubce jsem si dodělal fixační body pro malou brašničku, tak je v plánu jezdit jenom s ní (a zredukovat obsah pouze na to, co opravdu potřeba). Bonus bude, že si volním sedlovku pro radar, už jsem napsal Ježíškovi (inspiroval manželku).

Co se týká karbonových kol, tak mě to láká, ale zatím necítím potřebu a nechám si to možnou radost na později (s přesahem do dalšího projektu).

@Vilém – nechtěl jsem do svárů moc zasahovat, tmelu zůstalo na kole cca 20–30 gramů, brousil jsem tak, aby se radiusy dotýkaly vrcholů svarových housenek.

@Myslik – ano, tmelení karosářským tmelem s obsahem hliníku, celkem byly potřeba čtyři fáze tmelení, než jsem byl spokojen. Lakoval jsem sám, dcera když viděla výsledek, tak si taky rovnou objednala během zimního servisu nový lak. Naštěstí mám v domě dost prostoru na dílnu a u takový práce si odpočinu (a můžu si kupovat kupovat nářadí, na což mám asi úchylku).

Reagovat
Vilém
Vilém

8.11.25 13:31

Tmelit svary? Vetsina lidi se ubira opacnou cestou, hmotnost spis snizuji.

Reagovat
Elektronik743
Elektronik743

8.11.25 12:00

Parádní práce i kolo, líbí! Ještě by tomu slušely karbon kola :)

Jinak přestavbu na dvoupřevodník zcela chápu, taky se budu vracet k 2×11. Ikdyž mám pilu 44 s kazetou 11–40 a rozsah mi nechybí, tak to prostě není ono. Jezdím převážně asfalt a jak se člověk dostane nad 35km/h což je docela často (foukne do zad, mírné klesání, nebo se prostě dobře vyspíš :-), tak ty hrubé skoky jsou prostě oser.

Reagovat
v.tomanica
v.tomanica

8.11.25 09:01

Díky všem za hodnocení. Co se týká převodu, kombinaci 33–36 využiju během vyjížděk často, třeba vyšlápnout u nás Kryštofovo údolí do Křižanského sedla nebo nahoru na Ještěd by s 46–36 už dost bolelo. A rozsah převodu je teď pro mě do Jizerek ideální.

Reagovat
Myslik
Myslik

8.11.25 08:40

Tak to je pecka! Oceňuji tmelení svárů, vypadá to dokonale… Tmeleno karosářským tmelem? Lakoval profík? Pokud sám, tak mi spadla čelist. Velká gratulace!

Reagovat
Nydlak
Nydlak

8.11.25 08:23

Jako s 46–36 se dají jezdit menší kopce. To ta po rovině ani nepotřebuješ menší prevodnik. Do Alp bych to chápal.

Reagovat
Jáchym 1
Jáchym 1

8.11.25 07:52

Pěkná práce a žádnou radu nebo doporučení,co je pro Tebe nejlepší Ti psát nebudu :-)

Reagovat
zirecek
zirecek

8.11.25 07:46

Proč v té podsedlové brašně vozíš tolik věcí, když jezdíš primárně asfalt? Půlku z toho bych nechal doma.

Reagovat
easyrider
easyrider

8.11.25 07:22

Povedené, hlavně ten lak. Už tomu chybí jen plastový obruče ;)

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

8.11.25 07:04

Pokud jsi jezdil jen malé pastorky, tak stačilo dát větší převodník. Teď vozíš zbytečně navíc nevyužitý přesmyk a malý převodník. Měl jsem podobný problém, vyřešila to větší placka a kazeta 10–36 místo 10–44.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Greyhound 13
v.tomanica 12
Suisaida 21
Neil100 13
vik 59
vapes 6