Kolo jsem si pořídil jako doplněk k endurku na ježdění po trailech v zimě a když je hnusné počasí. Člověka to snadněji vytáhne ven když mu kolo pomůže elektrickou silou :-))).
Kolo je dost těžké, ale má i tak velmi dobré jízdní vlastnosti a po přesednutí na klasické kolo má pocit že analog je dost nestabilní a moc nežere. Orbea je díky váze a odpružení opravdu tank. Váha se asi nejvíc projevuje na brzdách. S DB8 jsem spokojený nebyl a dost rychle je vařil. Zkusil jsem změnit páku za SLX společně s DB8 a různé desky, dal vetší kotouč dopředu, ale nikdy jsme nedocílil požadovaného účinku. Až výměna za hayesy konečně pomohla a brzdy se nepřehřívají.
Ještě jsem si pořídil z výprodejů v německu lepší odpružení od foxu.
Jinak na kole se jezdí velmi dobře i přes vysokou váhu, samozřejmě není to tak hravé jako klasické kolo, ale jakmile to člověk rozjede nebo mu pomůžou skoky, tak se opravdu královsky baví.
Díky motoru to víc žere řetězy, brzdy potřebují častěji výměnu desek, takže provozní náklady jsou horší, ale taky toho člověk násobně víc ujede. Traily co mám poblíž jsem dal tak 4× za vyjížďku na analogu. S elektrem jsem na 12 jízdách. Vlastně to je osobní lanovka na každý kopec :-). Pár lidi co znám už analog prodalo a na elektru jezdí i do bikeparku.
Co se mi nelíbí tak je integrované vedení v hlavovce – asi nejhorší vynález ever. Ničí to kabely, dostává se tam bordel. Děs běs. A klidně bych si dokázal představit lepší dojezd. Bude někde okolo 1500–1800m výškových v eMTB módu. Kolo mám dva roky, takže dnes bych si koupil něco jiného s Boschem GEN5 a 800Wh baterkou, protože dojezdu není nikdy dost :-) … Případně něco s DJI.
(vloženo 24.9.25)
Značka | Orbea |
Model | Wild H20 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 25,5. |
Rám | Alu, Bosch CX Gen. 4, 160mm, 750Wh |
Vidlice | Fox 38 GRIP2, 170mm |
Tlumič | Fox X2 2025 |
Kliky | e*thirteen e*spec Direct Mount |
Měnič | Shimano XT M8100 |
Řazení | Shimano Deore M6100 |
Převodník | 34T |
Kazeta | Shimano CS-M7100 10-51t |
Řetěz | Shimano M6100 |
Brzda přední | Hayes Dominion A4 |
Brzda zadní | Hayes Dominion A4 |
Brzdové páky | Hayes Dominion A4 |
Ráfek přední | Race Face AR 30c |
Ráfek zadní | Race Face AR 30c |
Řídítka | OC Mountain Control MC30, Rise20, 760mm |
Představec | OC Mountain Control MC20 |
Sedlovka | OC Mountain Control MC2, 200mm |
Sedlo | Selle Royal Vivo |
Pláště | Maxxis Assegai + Maxxis Minion DHR |
Lister: Zatim překvapivě dobré hodnocení :-O …
No já taky nekoukám už na klasická kola, přijde mi že za posledních 5 let nevydali jediné kolo které by mě něčím lákalo že by to byl nějaký posun.
Mně se na tom éčku i líbí, že člověk úplně přestane řešit váhu, stejně to je těžké tak je fuk jaký tam dá gumy a komponenty. Nekteří kámoši měli éčka s transmissioneme který prodali a dali tam linkglide shimano. Já taky koupil nejzákladnější model a vyměnil jen odpružení a hlavně ty brzdy.
Asi jedno z nejlepších poježdění kromě ilegálů jsem měl na Kraličáku kde jsou super enduro traily, tam to bylo na éčku famózní a navíc to šlo lehce vyjet po asfaltce nahoru :-)) A věřím že to bude i super třeba na Rychlebkách :-), ale tam jsem se na tom ještě neodvážil, ale kámoš tam byl, pojezdil toho 3× víc – koupil 3× pásku – myslím že fajn.
To, že tě to vytáhne i když se ti nechce je přesně to, proč bych si e-bike koupil. Kolikrát se mi nechce šlapat 40 minut k prvnímu trailu a na zimu to musí být super. U nás s nástupem éček lidí na trailech nepřibylo, ale chápu, že u více frekventovaných lokalit to může být problém. Až si to jednou před sebou obhájím, hlavně tu cenu, tak mi to bude stát v garáži :D
Budeš upálen ;-D
Na testy klasických kol už moc nekoukám, poslední dobou spíš sleduju vývoj v tomhle odvětví a už dlouho mě svrbí prsty.
Nemám problém na silničce nalítat deset tisíc ročně a myslím, že většině členů BF bych ujel, ale do terénu mi to začíná dávat čím dál tím větší smysl
hawrda: To by byl sen aby to jelo jako motorka, bohuzel to da max 25 a do trochu prudsiho kopce to nejede nijak extra ani na turbo …
Já myslím, že už se policajti můžou vykašlat na naháněni benzín motorkářů v lese.
I když se asi moc nepřetrhli.
Tohle je ve své podstatě to samé, jen místo spalováku to má elektro.
Traily co mám poblíž jsem dal tak 4× za vyjížďku na analogu. S elektrem jsem na 12 jízdách. Vlastně to je osobní lanovka na každý kopec :-).
Jo, tohle se u nás na ilegálech už taky projevuje. Vyježděný, rozjebaný… Tak nějak jako by tam jezdil trojnásobek bajkerů. To už je sakra poznat. :-(
Spíše kolo na FR/DH a napiš jaké máš zdvihy P+Z