Eie kola
Eie
Pohon
Červené doplňky
Převodník a tlumič
Sedlo
Tak zase jedna taková skládačka co začala nápadem si konečně zkusit celoodpružené kolo. Koukal jsem na možnosti a nakonec moje volba padla na opětovný skok do neznáma a to zkusit něco z Číny. Po pročtení recenzí se mi pro můj styl jízda zalíbil rám FM 027 od Tantan/Seraph, který se na Aliexpressu prodává hlavně pod značkou BXT. Já nicméně objednal od výrobce a čekal, první rám se prý ztratil v Německu … kdoví jak to bylo, tak obratem poslali nový. Když dorazil tak jsem nějak přeskládal díly ze staršího kola (Hardtail v profilu) a koupil pár nových.
No a pak začala série mnoha úprav. Hlavní a nejnovější z nich jsou kola od EIE koupená přes místního člena Tomáše, která začala výprodejem nábojů DT, co jsem našel ve vlákně „Výhodné ceny komponentů…“ které mě teda už stálo hodně peněz.
Další byl upgrade kit tlumiče na debonair, který to taky hodně pozvedl.
Jinak se mi různě povedl poshánět komponenty po výprodejích a většina je z Shimano řady XT. Jediný takový experiment jsou brzdy. Tam jsem vzal starší třmeny SLX a k nim hodil XT páky co jsou originálně na LV olej, oficiálně to není kompatibilní, ale hlavní rozdíl by měl být ve třmenech, takže tam mám starý Shimano olej a už dva měsíce to funguje bez problému.
Poslední věc o které přemýšlím je tomu dát nějaký paintjob po tom co jsem viděl kola od Fazzyho. Líbila by se mi třeba vínová metalíza, ale to by zas chtělo jiný hadice, takže nekonečný příběh :D
Je to takový Downcountry univerzál, na občasné blbnutí po lese a na trailech, co ale zvládné i výlet po cyklostezce s přítelkyní :)
(vloženo dnes)
Značka | FK |
Modelový rok | 2025 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 12 |
Rám | Seraph FM027 |
Vidlice | Rockshox SiD RCT3 Motion Control 120mm |
Tlumič | RockShox Monarch RL DebonAir |
Kliky | Deore XT FC-M8100 170mm |
Středové složení | Deore XT BB-MT800 |
Měnič | Deore XT RD-M8100 |
Řazení | Deore XT SL-M8100 |
Převodník | Alugear Oval 32z |
Kazeta | Deore XT CS-M8100 10-51z |
Řetěz | Deore XT CN-M8100 |
Náboj přední | DT Swiss 240 |
Náboj zadní | DT Swiss 240 EXP |
Brzda přední | SLX BR-M7120 + Sram HS2 180mm |
Brzda zadní | SLX BR-M7120 + Sram HS2 180mm |
Brzdové páky | Deore XT BL-M8200 |
Ráfek přední | EiE A29C29D25 29mm AM |
Ráfek zadní | EiE A29C29D25 29mm AM |
Dráty | DT Swiss Competition |
Pedály | PD-M540 |
Řídítka | RaceFace SixC Carbon 785mm |
Představec | RFR Trail 55mm |
Sedlovka | RockShox Reverb Stealth 150mm |
Sedlo | ElitaOne Carbon (S Power) |
Pláště | Maxxis Ardent 3C EXO (2.4 vpředu, 2.25 vzadu) |
Zvlášní stavba, moc se mi nelíbí:
XC rám dělaný na 100mm vidlici s zvedlou vidlicí, co docela výrazně položí už tak položenou sedlovou trubku, k tomu Sid na 32 nohách na 120mm, Monarch tlumič místo Sidluxe, čtyřpístkové brzdy na XC kolo na 180mm kotoučích, DT 240 a těžké ráfky, trailová řidítka, trailový přestavec.
Celé by mi to dávalo smysl na trailovém rámu se zdvihy 140/130.