29x2.0
29x2.0
29x2.0
29x2.0
29x2.0
cestou na V.Lopeník
zvážnica 2025
2× podložka pod predstavec 1+1cm (5g)
Omotávka Author Gravel (80g)
Sedlová objímka Specialized 31,8 (13g)
Brzdové kotúče Galfer road 160mm centerlock (110g 1 ks vrátane matice)
titánové skrutky na brzdy a adaptéry (14g)
Kolesá nextie 45,DT350,cxray,dt squorx alu (1480g)
Košík na fľašu Titan 2ks (33g 1 ks)
Ježko +krytka (21g)
Batéria AXS (25g)
Pevné osi specialized 12×100 – 12×142 (52g)
Brzdové adaptéry (2g+6g)
láska na 1. pohľad v roku 2021 hneď pri predstavení ( https://bikerumor.com/…e-big-tires/ )
Prechádzam z cyklokrosového stevens superprestige 2018 ktorý som využíval ako gravel ale potreboval som niečo univerzálnejšie hlavne s možnosťou väčších plášťov. Sem dám kľudne 29×2.0.Rodina sa rozrastá, času je stále menej ,ostatné bajky pôjdu z domu a tento som skladal aby vydržal roky, bol pohodlný, odolný, v rámci možností lahký, rýchli a krásny aby som na ňom rád jazdil. Všetko spĺňa podľa predstáv. V budúcnosti je v pláne výmena kolies za niečo do 1200g na špagátoch. Tieto kolesá som použil z predchádzajúceho bajku. Plášte sú ťažké… ale sú veľmi rýchle, prejdem na tom tom všetko, dezén mi nechýba, jazdím na tom v teréne len za sucha, nedrží to hlavne na zjazdoch po lúkach ale dá sa stým žiť.Som shimanista celý život(primárne kôli brzdám a ohlasom na sram), nikdy som nejazdil sram a už vôbec nie Transmission ale keď predstavili T-type a priamu montáž na rám tak sa mi to velmi zapáčilo, chcel som to jazdiť kôli pevnosti -na gravel blinduro som na poslednej RZ zlomil 105 di2 prehadzovačku…
Po ohlasoch na nové sram cestné páky a brzdy som si povedal že to risknem, snáď si nedovolia za tú cenu predávať brzdy ktoré nebudú 100% .Sú perfekné ! Som rád že som do nich išiel aj keď cena bola dosť hustá. nový Force ešte nebol v čase keď som kupoval diely, inak by som red nekupoval aj keď tie leštené strmene sú krásne.
13sp. ma neoslovilo aj keď by bol celý bajk lahší, rozsah prevodov mi plne vyhovuje, velkosť prevodníka super. Sedlovka-zatial čína, idem skúsiť odpruženú VCLS canyon,je doma ale ešte som sa nedostal k nahodeniu. fotky bajku budú lepšie, pokazil sa mi foťák…
Fotrík to neprekusol a keď videl ten rám tak si musel kúpiť hnedú verziu, dali sme ho streknúť lesklým lakom, má to na grx di2 2×12
(vloženo dnes)
Značka | Specialized |
Model | Crux |
Modelový rok | 2025 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 7,8 |
Rám | Specialized crux UDH 2025 fact 10r (963g-vrátane alu šróbov na košíky) |
Vidlice | crux carbon fact 12r (417g-nezrezaný stĺpik) |
Hlavové složení | specialized (52g) |
Kliky | EASTON EC90 SL Carbon 175 mm (369g) |
Středové složení | Sting BSA 30mm ST-130-30 (86g) |
Měnič | SRAM XX Eagle Transmission Derailleur | 12-speed (441g) |
Řazení | SRAM RED AXS |
Převodník | GARBARUK | Easton CINCH | 46 black (95g) |
Kazeta | SRAM X0 Eagle Transmission Cassette | 10-52 teeth (380g) |
Řetěz | SRAM GX T-type (280g) |
Náboj přední | DTswiss 350 |
Náboj zadní | DTswiss 350 |
Brzda přední | SRAM RED AXS shift/brake lever 2x12 left and right including flat mount brake calipers and brake lines (334g neskátené hadice) |
Brzda zadní | SRAM RED AXS shift/brake lever 2x12 left and right including flat mount brake calipers and brake lines (353g neskátené hadice) |
Ráfek přední | Nextie 45mm 28dier (400g) |
Ráfek zadní | Nextie 45mm 28dier (400g) |
Dráty | Sapim cxray 28ks |
Pedály | SHIMANO XTR PD-M9100 Race (313g) |
Řídítka | NEWMEN Advanced G Gravel Carbon 420 mm (200g) |
Představec | Tune Geiles Teil 4.0 predstavec, Ø-31.8 mm 85mm (115g) |
Sedlovka | carbon čína 27,2 (172g) |
Sedlo | Selle italia SLR kit carbonio (135g) |
Pláště | PANARACER GravelKing SS 700 x 45C TLR čierny (558+559g) |
Peslezedirou: Však ať, ve sjezdu s rychlým obutím na rychlém kole jako když najde :-) Z druhé strany má převod 46/52, s tím může šplhat po stěnách v rámci gravelu. Osobně by mi teda vadilo odstupňování takové kazety…
Super, jen ta barva je jakási nevýrazná, zdálky to připomíná podomácku přestříkaného favorita,
Fakt pekny barevne, takovy svezi…
Parádní grevlík, líbí se mi převelice barevně, jen ten převodník budí respekt :-) to bude s plášti 45mm jak 55/11 na silničce.
Moc hezký, asi hlavně proto, že na tom nesvítí banner Specialized nebo S-Works. Před rozkliknutím jsem myslel, že je to Speedvagen :) Super hmotnost
To je jako fakt pěkný no. VCLS tam nedávej, vyskočí ti to na 8.0 kg :)