finální lakování
Příprava trubek před lepením
pasování trubek v lavici
vakuované mufny
Ahoj Všem!
před pár dny jsem se s Vámi podělil o svůj koníček a ukázal Vám poslední Enduro rám, co prošel našima rukama.
Ted se rád pochlubím i jeho bratříčkem, který vznikal spolu s Enduro rámem – Gravel.
Rám je vyroben z karbonových trubek vlastní výroby, poslepován a mufny vyrobeny přímo na rámu vakuací. Desing řezaného karbonu s modrými glitery
Pokud chceš více naší práce
(vloženo 5.8.25)
Značka | Brinc Bikes |
Model | Gravel 1.0 |
Modelový rok | 2025 |
Velikost | 59 |
Hmotnost | 9,5 |
Rám | carbon |
Vidlice | Carbon, Thru axle |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Shimano GRX RX600 / 40 T / 175 mm |
Středové složení | Shimano |
Měnič | Shimano GRX RX812 |
Řazení | Shimano GRX RX600 |
Převodník | Shimano GRX 600 |
Kazeta | Shimano SLX M7000 (11 - 42 T) |
Řetěz | KMC X11-93 |
Náboj přední | Shimano RS470 |
Náboj zadní | Shimano RS470 |
Brzda přední | Shimano GRX RX400 |
Brzda zadní | Shimano GRX RX400 |
Ráfek přední | Rodi Ryot 25 (tubeless ready) |
Ráfek zadní | Rodi Ryot 25 (tubeless ready) |
Řídítka | Spec G |
Představec | Race Face Ride |
Sedlovka | Crank Brothers Highline 100 |
Sedlo | Fizik Terra |
Pláště | Schwalbe G-one allroad |
Přesně jak píše Azmir. Náklady na materiál nejsou nijak drastický, to se bavíme o cca 10k. Ale ten materiál musíš nějak zpracovat a na to jsou potřeba formy a kopyta. My na formy hodně použiváme 3D tisk ať už přímo na formy nebo na kopyta pro laminátové formy. Soustruh je taky skvělý a řekl bych nezbytný pomocník. Pak se bavme o kompresoru, vývěvě, upínací lavici…a pak už jen desítky hodin práce
Tak to první je jasné, „pár korun“ za karbon a k tomu tuna času, který se těžko vyčísluje.
@grafik Zajímá tě, za kolik jsem to vyrobil nebo za kolik jsem ho ho ochotnej prodat ????
Líbí se mi. Skvělá grafika na rámu. S takovou bych asi tolik neřešil škrábance. ???? Za hand made klobouček. ????
Obdiv, že někdo umí v domácích podmínkách udělat karbonový rám, o tom žádná. Kromě povrchové úpravy mi to přijde jako běžný gravel, ale možná mi něco uniklo. Enduro mi přijde mnohem mnohem zajímavější – jak lisovaná zadní stavba, tak rozhodnutí to udělat pro pružinový tlumič, čehož se velké značky z praktických důvodů bojí.
Aduldinho: má tam teleskopku. S tou se dají tyto pedály pochopit, gravel nejspíš dostává pěkně za uši v terénu :-)