první jízda
180mm kliky používané 20 let
2x10 mi stačí, nemám důvod měnit
přehazka půjde pryč
sedlo od bráchy na testování
ano, ty bidony jsou opravdu prázdné :-)
Ronin SL a Finna
Chtěl jsem zkusit karbon a dlouho jsem pokukoval na Finnu až jsem si jí objednal a přehodil věci z Ronina SL. Rozdíl mezi rámy musí být každému jasný, tuhost je někde úplně jinde, Ronin je ale živější, má přeci jen kratší geometrii. Co se týče pohodlí, tak Finna má karbonovou sedlovku, takže tam se trochu ulila, ale je pod zadkem o něco pohodlnější než Ronin.
Rám je samozřejmě vyrobený v Číně.
(vloženo 6.7.25)
Značka | Finna |
Model | Taroko |
Modelový rok | 2025 |
Velikost | 59cm |
Hmotnost | 10,35 tak jak je na fotce |
Rám | Finna Taroko, gravel, cesťák |
Vidlice | Finna, karbon |
Hlavové složení | dodané výrobcem (Neco) |
Kliky | Deore XT 180mm FC-M760 |
Středové složení | Deore HT II |
Přesmykač | GRX 400 |
Měnič | zatím Tiagra |
Řazení | Tiagra 2x10 |
Převodník | 44/28 (Deore/XT) oba Alu |
Kazeta | Deore XT 11-34 10s |
Řetěz | Sram PC 1051 |
Náboj přední | DT Swiss 370 |
Náboj zadní | DT Swiss 370 |
Brzda přední | TRP Spyre FM |
Brzda zadní | TRP Spyre FM |
Brzdové páky | Tiagra 2x10 |
Ráfek přední | DT Swiss G1800 |
Ráfek zadní | DT Swiss G1800 |
Dráty | DT přímé ploché 24ks |
Pedály | PD-M520 |
Řídítka | Ritchey Butano 46cm |
Představec | Deda Zero 120mm |
Sedlovka | zatím půjčená postarší karbonová Pells |
Sedlo | zatím půjčený Fizik 3D tisk na test |
Pláště | Hutchinson Overide 40x622 |
Roupík: ano, přední na patkách i na korunce, zadní na nosič a pak na horní i dolní vidlici.
Ta blikačka je jen nouzovka, hlavní práci odvádí Varia, ale kdyby bylo nejhůř, blikačku dám samozřejmě výš na sedlovku.
Na tu blikačku jsem taky koukal, je trošku schovaná za pláštěm. Asi bych jí dal spíš nahoru na ližiny sedla, kde bude lépe vidět.
Aduldinho: Ty bys jí musel nějak „naroubouvat“ na brašničku :-)
Zaujalo mě ještě umístění blikačky na sedlové trubce, mně to asi takhle u Yoeléčka neklapne! :-(
Mě to právě taky nepřipadá úplně vychytaný, ale zase na druhou stranu dneska většina rámu tahá všechno skrz hlávko a to opravdu nechci
Ze všeho nejvíc se mi líbí barevně vyladěné čudlíky na bidonech! Možná by to chtělo i čepičky na ventilky v této barvě ;-) Krásné kolečko to je a stříbrné kliky Fifině sluší.
Hovado_cz: chápu :-)
Orm: to co vyšlo bez stříhání není potřeba opatřovat koncovkou :-D
Roupík: řazení zleva, brzda je nahoře na spodní rámovce, nejsem fanda tohoto řešení.
Po tehle ramovce jsem taky koukal, ale pak sel do oceli kvuli staromilske preferenci barendu a v-brake. Verim, ze jezdi paradne!
Roude, místa je tam dost. Výrobce uvádí průchodnost plášťů 50mm, na fotce jsou Overidy šíře 42mm (změřeno).
Aduldinho: nevidím důvod inovovat komponenty, ale chápu (trendy velí elektriku/hydrauliku/1×13) ;-)
Wakizashi: určitě by byl levnější, ale jde koupit i dráž, třeba jako DeRosa :-)
Gersa: díky za věcný příspěvek :-D
Parádní strojovnu, ta už by si zasloužila trošku modernější osazení, ale když ti to tak vyhovuje a slouží, tak není o čem, tu máš pět a ať dělá stroj radost! ;-)
Kliky tomu vzhledově dávají dost na prdel, ale chápu, že slouží a 180 mm se shání blbě.
Mas to hezky, ale nevyslo by levnejsi, kdybys to treba vzal rovnou pres Carbonda?
Taky jsem měl a přesně tuhle barevnou kombinaci jsem měl vyhlídlou, ale v mé velikosti byla pouze v barvě Navy Coral. Velice příjemné kolo na kterém se pohodlně hltaly kilometry.
Rámovka Super ostatní bych stavěl jinak ale každý podle svojich preferencí :)
Svezl jsem se a moc příjemné to bylo! Žehlí vibrace, tuhá v záběru, stabilní dlouhý rozvor. Ideál na polykání kilometrů. Lituji, že jsem si neměl před měsícem v Německu (mé TCX s lehkými brašnami mělo tendence kmitat ve sjezdech).
LM: ochrana je už objednaná ;-) a šaltr také
Káňa: přechod z Ronina v barvě asfaltu na takového kanárka je fakt nezvyk!