Z Ivančic k Železňáku je hned za Ivančicemi na cyklotrase 403 pěkný kotár. Po této značené cyklotrase tento úsek nikdo nejezdí, jezdí se pěšinou kolem Ptačího hotelu mezi pěšákama. Trasa je v úseku Ivančice-Železňák pro účelovou cyklopřepravu (např. dojíždění za prací, dálkové jízdy...) zcela nevhodná.
Značení cyklotrasy 403 5.7.2025 vedlo od Železňáku ke Kounicím po pravém břehu Jihlavy. U jedné chatky jsem viděla odstavené e-kolo s dětským vozíkem. Po pár set metrech jsem dojela paní s cyklohelmou, která nesla v náručí dítě. Povídala mi, že už to prostě dál nedala a pošle pro kolo s vozíkem manžela. Chudák, jela s tím z Ivančic...
Od Železňáku do Kounic je už vyasfaltovaná nová cyklostezka na levém břehu Jihlavy. Jede se po ní krásně, ale vlastně na nic není, od Železňáku se do Ivančic stejně nedá slušně jet mimo silnici 152.
Z Kounic k Ivančickému viaduktu (Železňáku) je nová cyklostezka po levém břehu Jihlavy. Bohužel končí u Železňáku vyústěním na silnici 152. Cyklotrasa 403 od Železňáku do Ivančic je pro silniční kola zcela nevhodná a je nepříjemná i pro běžné účelové dojíždění třeba za prací nebo k lékaři… Osobně do Ivančic jezdím od Moravských Bránic po silnici 152, případně jedu od Oslavan po cyklostezce kolem řeky.
(vloženo 6.7.25)
A už se tam kolem Ivančic opravují ty děrované silnice? Četl jsem oprava v roce 2025.
Zrovna z Kounic k Železňáku se dá jet dobře po cestě kolem chat. Když tam projedou auta, tak na kole to snad není problém. Dál k Ivančicím už je to horší.
Vypadl mi odkaz trasy na Královecký špičák https://mapy.com/s/nohafazazo sklon 14%
Cyklotrasa není cyklostezka, cyklotrasy vedou normálně po lesních cestách, na těch fotkách není nic dramatického. I úsek sv. Václav – Pánova věž v Broumovských stěnách je cyklotras. https://mapy.com/s/nohafazazo nebo trasa na Královecký špičák. A nedala na elektrokole fakt pobavilo.
Chápu Baruško. Je rozdíl, když si jedeš zablbnout, nebo když máš naťukanou dálkovou v mapách a tenký pneu. Když máš silniční tretry, je to peklo. S brašnama taky.
Doyle, vyústění cyklostezky u Železňáku by vedení po levém břehu odpovídalo. Ale, jak píšeš, nedovedu si představit, kam by se to vešlo, na jedné straně je vysoká skála a na druhé straně beztak docela úzké silnice teče řeka… A taky jsem slyšela, že to ani nemá být asfalt, ale jen nějaká zhutněná cesta, asi něco, jak vede kolem břehu ve městě. Ale jezdí se po té prosívce ve městě dobře, to by vůbec nevadilo.
Co jsem slyšel, tak součástí kompletní rekonstrukce silnice Ivančice – Železňák, která má snad začít za 2 roky a bude trvat 2 roky, tak má být i cyklostezka vedoucí vedle silnice po levém břehu řeky, takže by u Železňáku navázala na novou cyklostezku. Osobně si to ale zatím nedovedu představit, když moc dobře vím, jak silnice z Ivančic v současném stavu vypadá a kde by se místo vedle silnice pro cyklostezku vůbec našlo…
aqualo: Já jsem to jela na krosovém kole Author Vista s plášti 35mm Schwalbe CX komp. U plášťů výrobce píše: „Schwalbe CX Comp je již několik let nejoblíbenějším semi-slick pláštěm této značky a to díky svému vzorku, který naprosto skvěle odvaluje na asfaltových a zpevněných cestách a při průjezdu lehkým terénem poskytuje oporu při brždění a díky bočním výstupkům i při náklonu v zatáčkách.“
Volila jsem cyklotrasy po zpevněných cestách, část byla po cestách hliněných, ale za aktuálního sucha to po nich bylo příjemnější, jak po těch tvrdých šotolinách s drobným štěrkem ;-) Projela jsem toho v sobotu dost a až v těch Ivančicích /na 70.kilometru) jsem musela poprvé sesednout, ten krpál jsem prostě nedala ani s převodem 22:36.
To je jasný, když Bára nevidí bílou čáru, tak neví jak se na tom jezdí:)
@bara2
Ano cyklotrasy nejsou pro nadupané kolíky. Lidi pro které jsou cyklotrasy, jedou většinou na horských kolech, tréningových kolech nebo gravelech.
Je dobře, že není vše vyasfaltováno.
Široké gumy jsou pohodlnější a na nedokonalých površích reálného prostředí jedou lépe.
Zkus někdy vyhlédnout ze svého světa drncání se na Favoritu :)
Baruš, mopeda už mám, ale to s odporem k asfaltu vůbec nesouvisí. Prostě mám rád lesní cesty, na silnici jsem jezdil zamlada a vůbec mě to neláká. Gravel byl fajn, ale prostě to moc drncá a člověk pak musí lépe vybírat trasu, aby se vyhnul tebou zmíněným úsekům nebo to někde kvůli bahnu otáčel :-)
Ta cesta vlevo, tebou postovaná, je náhodou luxusní, jak praví klasik Kotwík „gravel ideál“.
Koubo, ještě si počkej tak patnáct dvacet let a pak uvidíš, jak se ti bude na těžkém kole s těžkýma gumama jezdit. Pak si koupíš elektrokolo a stejně zjistíš, že po takovýchto nesjízdných cestách se s tím těžkým strojem jede blbě. Ne náhodou začíná být plno úrazů lidí ve vyšším věku na kole porůznu v lese.
S těma žlutýma cedulkama souhlas a podle mě je to tak dobře. Se zvoleným profilem „silniční kolo“ tě to tudy stopro nepovede, zvolíš-li MTB, tak to bude pak zas jistojistě trasa přírodou s místy, kde je těžký i tlačit, natož jet :-) Ale všechno má svoje kouzlo, sterilní asfaltový dálnice určitě pro někoho taky.
Je potřeba plánovat trasy pro silničku, no, každodenní dojíždění do práce si každej nepředstavuje jako cestu se svačinou v košíku na řídítkách. Trend je označit kdejakou lesní pěšinu a nazvat jí cyklotrasou, nebo naopak běžnou silnici, kde se člověk potkává s autobusy, proto je potřeba dobře volit typ stroje. Sportovní areály se mi veskrze příčí, takováhle zábava mě úplně míjí, ostatně jako všechny podobný umělotiny. Pěkný pojezd po lese třeba jen po vyšlapaných cestách, to je prostě top. Každej to máme samozřejmě jinak.
Omlouvám se za použitý výraz, ale slovesa se prostě jinak stupňovat nedají, vyšší stupeń odpovídající úrovně od „nazlobit se“ neznám. Každopádně mi přijde jako výsměch, označovat žlutýma cedulkama zcela nesjízdné kotáry. Ty cedulky zadarmo nejsou a evidentně jsou v terénu umístěny jen proto, aby si někdo někde odškrtl úkol. Často na žlutou cedulku narazím na zcela rovné cestě, široko daleko žádná odbočka, ale na rozcestí většinou není. Zrovna včera to bylo na dvou místech. Když jsem následně kontrolovala svou trasu s mapama, viděla jsem, že cyklotrasa vedla po zarostlé cestě, kterou jsem na rozcestí zavrhla, zatímco já jsem jela po pěkné upravené cestě jinam. jednak to bylo tady a druhak" tady":https://mapy.com/s/cojamavule.
Koubo, cyklotrasy nejsou pro sportující nadupané kolíky, to je dopravní trasa pro běžné cyklisty. Kdo si chce zařádit na celopéru terénem, ať si zajede do příslušného sportovního areálu. Ale potkat takovouto cestu uprostřed civilizované země při cykloputování po Evropě akorát nasere. Nemluvě o tom, že pro dopravu do zaměstnání, za nákupem, rodinou či k lékaři je to pro běžné lidi naprosto nevyhovující infrastruktura. A jediná alternativa je tam poměrně frekventovaná silnice druhé třídy 152, navíc v havarijním stavu.
Takový krásný cesty, ale to né, jak to není asfalt, tak vám to nevoní :-) Tady prostě špatně naplánováno, i když přes mapy.com to není nic divnýho, ty trasy jsou většinou samý překvapení :-) Poslední dobou už plánuju trasy jen v režimu pro pěší a to je teprve adrenalin, ani o tlačení není nouze :-D