Značka | Specilized |
Model | Epic8 |
Modelový rok | 2025 |
Velikost | L |
Rám | Epic8 karbon |
Vidlice | SID Ultimate |
Tlumič | SID Select+ |
Kliky | Sram X0 T-Type |
Středové složení | Sram DUB |
Měnič | Sram X0 T-Type |
Řazení | Sram POD Ultimate |
Převodník | Sram X0 |
Kazeta | Sram GX1275 |
Řetěz | Sram GX T-Type |
Náboj přední | DT240 |
Náboj zadní | DT240 |
Brzda přední | Hope Tech4 orange 4pistek |
Brzda zadní | Hope Tech4 orange 2pistek |
Brzdové páky | Hope |
Ráfek přední | Farsports 30 |
Ráfek zadní | Farsports 30 |
Dráty | Sapim CX Ray |
Pedály | LOOK X-Track race karbon |
Řídítka | RaceFace karbon 35 |
Představec | RaceFace 60 |
Sedlovka | X-Fusion |
Sedlo | Selle SanMarco karbon |
Pláště | Vittoria Barzo a Metzall |
Koukám, že jsem to napsal lehce zmatečně. Ano myslím dotahování zadní osy na předepsaných 15nm. Od té doby jsem si asi neškrtl ani jednou.
Pěkný Spešlík…ani mi tam nevadí oranžové doplňky. Na kolik cca foukáš zadní tlumič?
Dochazi ke kontaktu zadni gumy s horni zadni stavbou a resime dotahovani zadni osy (teda aspon myslim, ze becis mysli zadni osu :D)
Chyba vyrobce tezko rict, ono to hodne bude zaviset na stylu jizdy a vaze jezdce… Ale s tim, co se dneska jezdi na XC WC, tak tam podle me musi mit takhle odreny ty kola vsechny.
jonti: řekl bych, že čepy a když to tak čtu, tak evidentně tolerance zadní stavby je dost malá, ke kontaktu se sedlovkou by docházet nemělo, za mne vada rámu a reklamoval bych jednoznačně. Řešit nějaké olepování je jen dočasné a prasecké řešení chyby výrobce.
JakeF, becis, embi – o utahování čeho se bavíte? Osa zadního kola nebo čepy odpružení? Pokud osa zadního kola, nemůže to být problém pro některé náboje, které jsou na větší utažení citlivé, dochází k deformaci osy a poškození ložisek?
ja si nejsem jistej, ze to ten moment na 100 % vyresi… zkontroloval jsem to momentakem a vylozene malo jsem tam nemel… slusna folie a clovek ma klid, i kdyz vypada to vseljak no :D
@embi jestli čerpáš z mé zkušenosti, tak je to prosítě tím, že jsem zadní stavbu nedotahoval na předepsaných 15nm a pak se to prostě kroutilo. Od tý doby co to utahuji na 15nm, tak žádný problém není.
Díky všem za reakce, nikdy jsem tu svoje kolo nezveřejňoval, ale tenhle Epic mě dělá radost. Hezký den všem.
Kásnej Epic…Oranžový víčka vyměnit za černý a bude to top:-.)
Právě v tom jsou tyto brzdy fajnéé, barvy se dají měnit, tak třeba později. Ale dík za reakci.
To mě taky, ještě k vážení nedošlo, ale určitě to zvážím a doplním zde.
Zdravím, Tech3 jsem měl na HT Stumpjumper a byl jsem spokojen jak fungují. S tou páčkou souhlas, na TECH 3 byly lepší.
Hezké, jen nechápu volbu Tech 4 pák. XCR jsou lehčí, vypadají lépe, karbonová páčka je příjemná do ruky a výkonem naprosto stačí.
Vypada to dobre, ale ty cnc hope brzdy se mne k te karbonove rakete nehodi.
Tady chybí ještě zeenej a fialovej elox. Ta oranžová se k tomu vůbec nehodí.
Místa je tam dost, s továrníma Renegade 2.35 kolem 1 cm na každý straně, ale ta zadní stavba není zrovna nejtužší… Při jízdě bych si toho ani nevšim, ale lak už mám probroušenej od gumy.
Je tam 15 Nm, což zase není nic extra, když vezmu, že UDH má 25, T-type 35…, ale stejně mi to přijde divný, že se to při slabším dotažení tak kroutí, pokud to vyloženě není povolený, nebo tam musí být naprostý minimum místa na zadní pneu. Na předchozím Epicu dotahuju tu zadní osu tak 13–14 a když pominu pneu, která je uzší, než jezdíš ty (teď 2,35 Airtrak), tak jsem schválně zkoušel dát zadní třmen tak blízko ke straně, aby ještě neškrtal, aby tam prostě byla úplně minimální mezera – i tak při silové jízdě ze sedla destičky nezačaly škrtat. Ano, je mi jasný, že na pneumatice dál od osy otáčení se to projeví mnohem víc…
becis: ale to je uz skoro konstrukci chyba… to tam teda moc mista neni.
FYI: zadní stavbu opravdu dotahuj na těch předepsaných 16 nm. Ono se sice zdá že je to hrozně moc, ale když to dotáhnu na méně, tak si pak zadní guma škrtá o zadní stavbu a pak to chce pořádnou ochranu přesně jak píše JakeF
Dej si pořádnou ochrannou folii na horní zadní stavbu na úrovni zadní gumy.
5*