Už je to nějaký ten rok co jsem se pokusil o lehoučkýho Favorita.
Jak jde čas, kolo se pořád vyvíjí. Z původního Favorita toho moc nezbylo.
Letos došlo i na výměnu rámu a vidlice. Tak jsem se rozhodl ho zde opět vystavit.
Je mi jasné, že ne každému půjde toto zpracování veterána pod nos.
Beru to jako takový tuning kola pro svižnou jízdu.
Rám – sehnal jsem parádní rám F1SS s pěknou hmotností a použil zde. Rám je sice napaden kutilem, ovšem pro mé ne zcela dobově věrné nápady to vlastně vyhovuje. Každopádně zajímavé jsou odlehčené mufny například pod sedlem či středem.
Vidlice – ta k rámu nebyla, takže jsem prošel mé krabice a hle..... našla se pěkná se správným sloupkem. Vypiloval jsem mufny. odvrtal sloupek a byla z ní F1 vidlice :-)
Hlávko – palcové složení s parádní hmotností a ještě lepším zpracováním. Vyrábí se pouze v černém eloxu. Takže lázeň v kyselině a je to retro složení.
Kliky – bez úprav. Jak jsem koupil, tak jezdím.
Středové složení – Omni Racer poštou rovnou z USA – titan dutá osa – dural misky – karbon prachovka. Tady není co upravovat.
Smyk – pouze titan šroub
Hazka – rolny ze staré favorit hazky. Šrouby rolen AL duté.
Řadící páčky – vypilované sytiče + titan šroub.
Řetěz – 9 speed – ukecal jsem ho a funguje bezvadně.
Náboje – nyní nízké. Ovšem začínal jsem s vysokými. Logická úspora hmotnosti.
Brzdové čelisti – seřizovací šroub bowdenu AL. Titan matice. Špalky Swiss stop mají mnohem lepší brzdný účinek než originály.
Brzdové páky – odvrtané.
Ráfky – potažmo celé výplety. Zde se děli velké věci v režimu pokus omyl přes lehoučké rafky Nisi, špice DT Swiss, těžší ráfky Nisi , věčně praskající špice až po dnes pevně držící kombinace ráfků Nisi vpředu / Mavic vzadu + špice Sapim CX Ray včetně dural nyplů.
Přední výplet bez galusky a RU Tune váží 595g. Zadní výplet za stejných podmínek minus vícekolečko – 690g.
Pedály – titan osy + dural klipsny držící na dural šroubech.
Představec – dural šroub + dural rozpěrka, zbytek titan.
Sedlovka – výroba na koleni. Průměr 26.6mm.
Sedlo- celé kolo je krapet hřích, ovšem zde půjdu do pekla. Je karbonové. Stejné sedlo vozím i na jiných kolech a mé pozadí je na něj uvyklé, tak šlo aj sem.
Galusky – super hmotnost / super výkon.
Šroub sedlovky titan.
V porovnání s běžnými veterány to jede parádně s lehkostí.
Nakonec naváženo 7905g.
Ještě jsem neskončil. Stále tam vidím prostor pro odlehčování.
No ale konec vypisování…jde se jezdit!
(vloženo 8.6.25)
Značka | Favorit |
Model | F1SS |
Modelový rok | 1977 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 7.9 kg |
Rám | Favorit Fe - 1973g |
Vidlice | Favorit Fe - 732g |
Hlavové složení | Javax - 84g |
Kliky | Campagnolo NR -52/42 zubů - 571g včetně převodníků |
Středové složení | Omni Racer čtyřhran titan - 164g |
Přesmykač | Campagnolo SR - 93g |
Měnič | Campagnolo SR - 164g |
Řazení | Campagnolo NR - 58g |
Převodník | SR Sakae + Campagnolo SR |
Kazeta | Campagnolo dural - 13-26z - 243g |
Řetěz | KMC SL 9speed 246g |
Náboj přední | Campagnolo NR 28 děr |
Náboj zadní | Campagnolo NR 28 děr |
Brzda přední | Campagnolo NR - 158g |
Brzda zadní | Campagnolo NR - 156g |
Brzdové páky | Campagnolo NR - 216g |
Ráfek přední | Nisi 28 děr |
Ráfek zadní | Mavic 28 děr |
Dráty | Sapim CX Ray |
Pedály | Campagnolo SR dráhové titan osa - 250g oba |
Řídítka | 3TTT Prima 220 - 235g |
Představec | 3TTT Titanium 187g |
Sedlovka | Homemade z alu 7075 - 173g |
Sedlo | Čína karbon potažené koženkou |
Pláště | Galusky Tufo á 225g |