Favorit F1SS Evoluce

Přidat foto

Už je to nějaký ten rok co jsem se pokusil o lehoučkýho Favorita.

Jak jde čas, kolo se pořád vyvíjí. Z původního Favorita toho moc nezbylo.

Letos došlo i na výměnu rámu a vidlice. Tak jsem se rozhodl ho zde opět vystavit.

Je mi jasné, že ne každému půjde toto zpracování veterána pod nos.

Beru to jako takový tuning kola pro svižnou jízdu.

Rám – sehnal jsem parádní rám F1SS s pěknou hmotností a použil zde. Rám je sice napaden kutilem, ovšem pro mé ne zcela dobově věrné nápady to vlastně vyhovuje. Každopádně zajímavé jsou odlehčené mufny například pod sedlem či středem.

Vidlice – ta k rámu nebyla, takže jsem prošel mé krabice a hle..... našla se pěkná se správným sloupkem. Vypiloval jsem mufny. odvrtal sloupek a byla z ní F1 vidlice :-)

Hlávko – palcové složení s parádní hmotností a ještě lepším zpracováním. Vyrábí se pouze v černém eloxu. Takže lázeň v kyselině a je to retro složení.

Kliky – bez úprav. Jak jsem koupil, tak jezdím.

Středové složení – Omni Racer poštou rovnou z USA – titan dutá osa – dural misky – karbon prachovka. Tady není co upravovat.

Smyk – pouze titan šroub

Hazka – rolny ze staré favorit hazky. Šrouby rolen AL duté.

Řadící páčky – vypilované sytiče + titan šroub.

Řetěz – 9 speed – ukecal jsem ho a funguje bezvadně.

Náboje – nyní nízké. Ovšem začínal jsem s vysokými. Logická úspora hmotnosti.

Brzdové čelisti – seřizovací šroub bowdenu AL. Titan matice. Špalky Swiss stop mají mnohem lepší brzdný účinek než originály.

Brzdové páky – odvrtané.

Ráfky – potažmo celé výplety. Zde se děli velké věci v režimu pokus omyl přes lehoučké rafky Nisi, špice DT Swiss, těžší ráfky Nisi , věčně praskající špice až po dnes pevně držící kombinace ráfků Nisi vpředu / Mavic vzadu + špice Sapim CX Ray včetně dural nyplů.

Přední výplet bez galusky a RU Tune váží 595g. Zadní výplet za stejných podmínek minus vícekolečko – 690g.

Pedály – titan osy + dural klipsny držící na dural šroubech.

Představec – dural šroub + dural rozpěrka, zbytek titan.

Sedlovka – výroba na koleni. Průměr 26.6mm.

Sedlo- celé kolo je krapet hřích, ovšem zde půjdu do pekla. Je karbonové. Stejné sedlo vozím i na jiných kolech a mé pozadí je na něj uvyklé, tak šlo aj sem.

Galusky – super hmotnost / super výkon.

Šroub sedlovky titan.

V porovnání s běžnými veterány to jede parádně s lehkostí.

Nakonec naváženo 7905g.

Ještě jsem neskončil. Stále tam vidím prostor pro odlehčování.

No ale konec vypisování…jde se jezdit!

(vloženo 8.6.25)

learita learita
Ohodnoť bajk: (3.3  / 4 hlasující)
Značka Favorit
Model F1SS
Modelový rok 1977
Velikost 60
Hmotnost 7.9 kg
Rám Favorit Fe - 1973g
Vidlice Favorit Fe - 732g
Hlavové složení Javax - 84g
Kliky Campagnolo NR -52/42 zubů - 571g včetně převodníků
Středové složení Omni Racer čtyřhran titan - 164g
Přesmykač Campagnolo SR - 93g
Měnič Campagnolo SR - 164g
Řazení Campagnolo NR - 58g
Převodník SR Sakae + Campagnolo SR
Kazeta Campagnolo dural - 13-26z - 243g
Řetěz KMC SL 9speed 246g
Náboj přední Campagnolo NR 28 děr
Náboj zadní Campagnolo NR 28 děr
Brzda přední Campagnolo NR - 158g
Brzda zadní Campagnolo NR - 156g
Brzdové páky Campagnolo NR - 216g
Ráfek přední Nisi 28 děr
Ráfek zadní Mavic 28 děr
Dráty Sapim CX Ray
Pedály Campagnolo SR dráhové titan osa - 250g oba
Řídítka 3TTT Prima 220 - 235g
Představec 3TTT Titanium 187g
Sedlovka Homemade z alu 7075 - 173g
Sedlo Čína karbon potažené koženkou
Pláště Galusky Tufo á 225g

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Další galerie z kategorie

learita 0
Mehy 3
Eplo 11
Mikikuba 19
Pi†el 12
Bafoon 9