Jelo nás přes 600, cyklistů super paráda.
Dnes světová cyklojizda se konala v Praze,bylo to pěkný.
(vloženo 1.6.25)
IPR mi je ze všech těch centrálních plánovačů odporný nejmíň… snaží se alespoň přijít s nějakou fungující koncepcí, není to jenom prvoplánová NIMBY blokace a zákazy všeho, co zrovna oni nevyužívají, typu Automatu nebo Pirátů
já bych samozřejmě taky viděl radši Prahu s míň auty a víc zelení… ale cestu k tomu nevidím přes zákazy, ale nabídnutí přinejmenším srovnatelných alternativ – kvalitní MHD s dostatečnou kapacitou i ve špičce, dostatek míst na P+R parkovištích, dostavit oba okruhy… Praha je přetížená auty kvůli dojíždění za prací ze satelitů a SČ kraje, to žádná cyklostezka nevyřeší
193. Číst to celé nebudu, ale JakeF – jak se jako hobby infrastrukturní odborník stavíš k plánům IPR, kde opravdoví architekti cyklistiku, snižování aut a výstavbu zeleně místo parkovišť dlouhodobě prosazují?
192. rbcrx9 to hned na začátku odhadl přesně – výlet dvou chovanců, co se dostali k internetu
každopádně já jsem ti dal konkrétní příklad, jak moje práce přispívá k lepšímu fungování infrastruktury…
dáš mi teda nějaký příklad, jak pomáháš zefektivnit městskou infrastrukturu ty?
tak minimálně znám jednoho architekta, co si myslí, že dopravě rozumí :))
Evidentne moc netusis, co vsechno architekt dela. Tahle diskuze nemela smysl uz vcera. Jako spravnej internetovej rozumbrada zijes v iluzi, ze rozumis vsemu, pritom vis kulovy. A hadat se budes do roztrhani tela. Koncim
psal jsi architektura, takže nic, co by indikovalo tvoje znalosti v problematice dopravy, natož veřejných financí
pm74, to ses mohl i zeptat… efektivní infrastruktura ve městě je spíš moje hobby, dělám třeba na nástroji na predikce oprav silnic http://www.roadsense.cz/
a když už to teda řešíme, co děláš pro lepší fungování měst ty?
JakeF: prokadrovat tomu rikas ty. Me jenom zajimalo tvoje odborny zazemi pro diskuzi o rozvoji mesta, kdyz si ho „zapomnel“ zminit a pochopil jsem, ze jsi fakt odbornik.
becis: ne, to neni zadna otazka. Neco si o tom precti, neni to tak slozity dohledat.
pm74, aha, podle socek už sis mě prokádroval… že mě to ale vůbec nepřekvapuje…
Ty asi moc nerozumis nadsazce, vid? Podle socek asi tusim, co jsi zac, ale tady jedes Turka.
Tak ono je taky otázka jestli v Mnichove/Kodani/Parizi chteji jezdit do prace/skoly na kole a nebo jim jenom nic jineho nezbylo, kdyz zavedli restriktivni opatreni na auta.
Furt to rikam ze motivace musi byt pozitivni a ne tim ze neco zakazem.
Hawrda: No to je prave ono – jezdeni na kole do skoly neni v Mnichove/Kodani/Parizi o „jak rad jezdim na kole prioritach“, stejne jako jim neni jezdeni MHD, nebo chozeni pesky – to je proste jedna z moznosti dopravy, stejne jako kazda jina. A tam prave vnimam zasadni rozdil v postoji v CR, kde tenhle zpusob dopravy neni bran jako rovnocenny. A je to sakra skoda, protoze v „normalni“ rodinne je to moznost pro 3 ze 4 clenu (kdy typicky otec, s konstatovanim, ze bez auta to nejde, rano odjizdi do prace; a protoze nemel kde jinde zaparkovat, zabral tim kus verejneho prostoru a rovnou tim bere moznost bezpecne a v klidku dojet/dojit do skoly sve manzelce a detem).
Jinak vetsinove se jezdi na normalnim citybiku, kosik na riditkach a nosic vzadu. Zajed si pred libovolnou skolu v Mnichove a uvidis sam.
pm74, kamaráde můj zmatenej, ty mě osočíš z fabulací a bizarních teorií a pak to následuješ takovouhle perlou :D
Morchella: ja neobhajuju partu kriklounu, jen jsem napsal, co by se melo stat aby v Praze zacala fungovat cyklodoprava a proc se to zatim nestane. Najdi mi post, kde tvrdim, ze bych to ted rad vnutil ostatnim?
JakeF neargumentuje, jen fabuluje a vytvari bizarni teorie o vysokych kopcich. Klause ma rad a na podzim bude volit Filipa.
Skaj_ já nerikam, ze to nedá, jen uz má teď trochu jiné priority, nez jezdit na bajku s kosikem do skoly.
Na kole se mnou jezdi jinak vsude mozne.
Navíc říkám, ze chodi do skoly pesky.
Dokonce chapu , ze někde v Kodani jsou na tohle zvykli .
I když by mě docela zajímalo, a nechám se podat, s čím jezdi děti v Mnichově či té slavné Kodani děti do skoly, ze jim staci kosik na riditkach.
Zřejmě jiný system školství.
Hele, kluci, dejte si pauzu jako já, je to pohoda .
Cimicky haj:)
pm74, u tebe si s tím koněm na dálnici ani nejsem jistej, že si děláš srandu… nechceš najít pár dalších koňáků, že byste třeba nějakou dálnici zablokovali a dožadovali se separátní koňodálnice?
pm74: co je svobodného na tom, neustále ustupovat minoritám, nebo největším křiklounům? Kromě svobody máme i demokracii a tak když bude 66% lidí pro zavření ulic jako v Paříži, tak je pro auta zavřem a šmytec. Mě by se to líbilo.
A jen proto , že Jakef argumentuje fakty, nemusíš hned vyskakovat, natož sem tahat Klause a tu jeho vypráskanou partičku :-)
JakeF, zeptej se ho kolik mu za tech komousu bylo, ze má takovou hlubokou zkušenost:)
Hawrda: Ja ti dam priklad doslova milionu lidi, co takhle denne k plne spokojenosti jezdi. Tvuj pokus o argument – moje 14 leta dcera to neda s kosikem na riditkach, a neni kam dat kola a obleceni, a proto to nejde?!:)
jakef: na zapad od nas jsem nejspise zil dele nez ty (nedelam si zasluhy, jsem proste jenom starsi), a to dokonce i v tom Mnichove:) A prave pro to jsem ten rozvoj infrastruktury pozoroval za ta leta na vlastni kuzi, vcetne drive nemyslitelneho hromadeni kol pred kancelari, lidi v oblecich, co zacali jezdit… Dtto Pariz, moje druha destinace. Ta se zmenila k nepoznani behem peti let za doslova par drobnych… Takze to jde, jen je treba chtit a neco si o tom zjistit misto pokusu to uhrat lhanim…
Chtel bych jezdit na koni po dalnici, ale zly stat mi to zakazuje, takze komunismus. Tvl. Fakt Vavra
ne, myslím tím svobodu nechat lidi používat dopravní prostředky, které preferují…
a když už se má do něčeho investovat z daní, ať to odpovídá zájmům společnosti, ne malé hlasité skupiny, co s oblibou blokuje dopravu ostatním ve jménu „veřejného prospěchu“, který je zrovna náhodou i jejich prospěch…
Nelezi, vazim si toho, ze ziju ve svobodny zemi, protoze narozdil od tebe vim, co byl skutecny komunismus. Ale taky vim, ze individualni svoboda ma mit sve hranice. Tvuj guru Klaus (Vavra, Turek?) je krasnym prikladem toho, ze muzes mluvit dokola o svobode a pritom ji mit totalne u ******. Svobodou mysli jen svobodu pro sebe a svoje nakynuty ego, predevsim svobodu lhat a fabulovat.
A jeste dulezita vec. Mestska cyklodoprava neni volnocasova aktivita, ale regulerni druh dopravy. Neprekvapuje me, ze to nechapes.
JakeF: jako cechacek pusobis spis ty s tim svym legracnim Klausovskym pojetim „svobody“. :D Vetsina civilizovane Evropy to nastesti vidi jinak.
Jo téma zdanění naší volnočasové aktivity, za mě klidně, stejně jako ať si kuřáci a alkáči a další závisláci platí ze svého léčení. Obdobně si myslím, že poplatky za vlastnictví psů neodráží skutečné náklady atd..
JakeF: „byl by to krásnej svět, kdyby rodiče učili děti nesrat se do životů ostatním“
Tím je doufám myšleno používání IAD, které formuje fyzicky prostor kolem a aktivně eliminuje alternativy tím, že ostatním zabere polovinu uličního profilu. :))
Jen tak z legrace jsem se zeptal AI GROK na jeho názor a myslím, že není až tak mimo.
Můj názor: Pražané mají rostoucí zájem o jízdu na kole, ale většina zatím preferuje auta nebo MHD kvůli pohodlí, kopcovitému terénu a nedostatečné infrastruktuře. Mladší generace, studenti a ekologicky smýšlející lidé jsou otevřenější, zvlášť s elektrokoly, která řeší kopce. Nicméně, kultura autem je v Česku hluboce zakořeněná, a mnoho Pražanů by kolo volilo jen při bezpečných cyklostezkách, levnějších alternativách a lepším počasí.
Dosáhnout stejného procenta cyklistů jako v Amsterdamu (kolem 40 % cest) je ambiciózní. Praha by potřebovala desetiletí – řekněme 15–20 let – masivních investic do souvislých, oddělených cyklostezek, úschoven a podpory (dotace, kampaň). Amsterdam těží z plochého terénu a desetiletí cyklistické tradice, což Praze chybí. Při razantních změnách by Praha mohla kolem roku 2040–2045 dosáhnout 30–40 %, ale jen pokud město omezí auta, změní postoje a přizpůsobí ulice. Pravděpodobnější je ale postupný růst na 15–20 % do roku 2035.
byl by to krásnej svět, kdyby rodiče učili děti nesrat se do životů ostatním… ale toho se evidentně nedočkáme, když každej čecháček má jasnou představu, co je „veřejný dobro“, protože si udělal dva výlety na západ… a že je to vždycky zrovna podpora jeho oblíbený volnočasový aktivity z daní, to je úplná náhodička
hawrda: evidentne jsi dost hrdej na to, ze tvuj obzor konci Zizkovem. Kdyby ta 14 leta holka zila v Kodani, tak si ten kosicek jeste sama vybira a tuni. Podstatu BF asi chapeme kazdy jinak. Pro nekoho obrazky, pro me zdroj uzitecnych informaci. V podstate se tu dovzdelavam v udrzbe kol a docela me to bavi. Je ale fakt, ze nemala cast lidi si mysli, ze vzdelavani skoncilo s poslednim vysvedcenim a od te doby maji patent na rozum.
A ještě ti řeknu tohle, jejich chování se s přicházející pubertou rychle mění.
Co platí ve třinácti, je o rok později úplně jinak.
Však uvidíš.
Trochu brzdi, o naší výchově víš prdlajs kamaráde.
Jezdí s námi na kole, lyžích a já nevím co ještě od mala.
I já jsem dnes jel na kole do práce, akorát vyrážím do terénu, to jen tak na okraj.
Jo, do školy chodí pěšky, je to jednoduší, než se vláčet s kolem.
Mam 13 letou. Pokud ji neumis normalne vychovat, stejne jako to jde v Nemecku, Dansku atd. mas zadelano na daleko vetsi problem… Jo, kdyby mela nejaky priklad v rodine, ono by to treba pomohlo. Pak kdyz v Nemecku vidi treba otce, predsedu predstavenstva, ci matku, doktorku na urgentni medicine, jak nevaha sednout na kolo, a ty 3km do prace dojet, pomuze to i s uvedomenim si hodnoty sama sebe. Zvlast kdyz uplne stejne jezdi i zbytek spoluzacek. Jo, pozor, to uz zas narazime na fakt, ze by se to nejdriv chtelo do toho sveta podivat a zjistit jak se tam vlastne zije, kam ty blazni davaji kola a obleceni a tak:)
skaj_ zkus poslat čtrnáctiletou holku na kole s košíčkem do školy.
Schválně, co ti řekne:-D.
pm74_kolo si klidně vyfoť, ona je to taková podstata BF, stejně jako např vložené foto bmx20.
Plácat blbiny, ale samo jde i bez toho.
skaj, v Mnichově jsem žil, takže přesně vím, jak to tam vypadá… v Paříži ne, takže se k ní vyjadřovat nechci
každopádně, pokud je cíl rozdělit chodníky na pěší/kola jako v Mnichově, tak jsem 100% pro, stejně už hromada neohleduplných cyklistů po chodnících jezdí, tak aspoň to bude bezpečnější
Hawrda: V Dansku jezdi na kole do skoly cca 45% deti, v Nemecku 25% (v srvernim 50%). Mozna by stalo za to obcas vycestovat a podivat se jak to jde, misto hledani vymluv proc by to jit nemelo:) Normalne ma kolo kosik na bagl; a jede se. Ale musim rict, ze tohle si pridavam do sveho slovnicku dalsich absurdnich vymyslu:)
jakef: takze lzeme tvrde vedome dal, no neprekvapujes me:) Pariz zhruba 2× vetsi nez Praha (zalkezi na definici a co se pocita do metropolitni oblasti) rozpocet zhruba 2.6× vyssi. Takze zadny zasadni rozdil se nekona. Jeste budes placat dal?:)
Tak ne ze bys uplne pochopil pointu te ironicke vety, ale jake kopce presne mas na mysli?
Pomuze ti v pochopeni toho, co pisu, kdyz si vyfotim kolo?
Z Palačáku do Libně je celkem hafo kopců.
Ty tvoje příspěvky, to je jak kdybych poslouchal AutoMat na mítinku Pirátů.
Egoprofil mít nemusíš, je ale fajn, když máš aspoň částečně představu, kdo je na druhé straně drátu.
hawrda: uz jsem to psal, ale klidne to zopakuju. 15 lety syn chtel jezdit do skoly na kole. Z Palacaku do Libne. Poprosil jsem ho, at to prehodnoti. Nastesti nejezdi. Samozrejme, ze kvuli kopcum a tezke tasce, protoze jinak by to bylo easy. Jako podnikatel a majitel najemni nemovitosti jsem samozrejme typicky ultralevicak, mozna spis komunista. A nemam egoprofil s fotkama bajku, to je taky podezrely. :D
lidi tam proste jezdit chteji a nehledaji vymluvy
Přesně! Proč já mohu jezdit všude po Praze desítky let a jiný nesjede z cyklostezky? Loni jsem dával typ jednomu cykloaktivistovi na objízdnou trasu, aby nemusel jezdit pořád podle Vltavy a on hned kňučel, že to je přes kopec :-)
Jo a zkuste si potěžkat tašku s učivem žáka na základce. Moje dcera chodí do osmičky, tak vím, co to váží včetně třeba svačiny.
To bych jí neudělal, abych ji takto poslal na kole do školy.
Další sranda by byla, kam ty kola odložit v řádu stovek kusů a další věci okolo (oblečení, boty atd).
Né, to je fakt blbina :D.
Zrovna tedy pm74 mi přijde jako drsný levičák se vším všudy. Navíc bez profilu, to se mi nelíbí.
Morchella: misto v Praze je, ale zabiraji ho auta. Kopce fakt nejsou zasadni problem, to si mysli jen mistni Vavra. Mrkni treba na Bern.
skaj, jestli se trochu pohybujes ve verejnych financich a infrastrukturnich investicich, tak vis, ze tech zminenych par milionu eur jsou na tak velka mesta uplne smesne castky… v Mnichove to stacilo akorat na rozpuleni chodniku na pesi/cyklo a par novych semaforu, rozhodne se tim nevytvorila zadna dedikovana navazujici sit… lidi tam proste jezdit chteji a nehledaji vymluvy
pm74: já ti naprosto věřím, že ve vyjmenovaných městech to jde. Zrovna tak to jde třeba v Neratovicích, v Poděbradech, v Mostě, nebo vlastně všude tam, kde mají místo a to město leží na placce.
Morchella: peklo patri malovernym. Samozrejme, ze by to slo a jinde to je uplne bezny, viz ta jmenovana mesta, nebo treba Helsinki. Az to jednou bude, ale toho se ja, ani ty nedozijes a bude-li fungovat BF, nekdo se nad touhle diskuzi docela rad zasmeje a nekdo mozna zastydi.
Tohle povazujes za dolozeni?:) To jsi jeste vetsi kaspar, nez jsem cekal… Tak se podivejme na tvrda data jak infrastruktura ovlivni pocet cyklistu:
Mnichov
investice 1992–2010 cca 32 milionu eur, od te doby 4.5 milionu eur rocne
dopravni vykon cyklistiky narust z 5% v roce 1992 na 22% v roce 2022
Pariz
pekny priklad toho, co by slo udelat s Prahou behem par let, stejne historicke mest, stejne uzke silnice, taky ma kopce, nevybombardovana – ale nema jajinky z ODS:)
investice 150mil eur v letech 2015–2020; 250mil eur v letech 2021–2026
dopravni vykon 2019 5% vs 2023 30%
Jen pro srovnani – ta „ohromna“ investice Parize za deset let je zhruba na urovni poloviny rocniho prebytku hospodareni Prahy za 2024. Tedy plati – penize na to jsou, problem jsou voleni zastupitele.
pm74: cílem je, aby mohly po cyklostezkách dojíždět bezpečně i děti do školy. Pustil bys 13leté dítě dnes sám po Praze na kole?
Už jen to, že o tom vůbec uvažuješ je pro mě nepochopitelné, vlastně i trochu zvrácené. Dítě samo po městě může snad jezdit na kole do školy možná ještě tak na Hanspaulce, ale v centru Prahy?
Bezpečné cyklostezky pro děti, navíc oddělené od provozu v Praze nikdy vybudovat nepůjdou.
A schválně si udělejte stejnej google search na Prahu 1950 a hledejte tam cyklisty…
Amsterdam 1950…
Samozřejmě, když si kluci vyberete zrovna dobu, kdy auta výrazně zlevnily a mohl si je pořídit každý, tak v tý době se přirozeně zrovna víc jezdilo autama.
Pardon, tohle si ale dovolim oznacit jako lez jako vez a autora jako naivniho lhare vedome zamenujiciho svoje dojmy s realitou:
Samozrejme se rad omluvim, popel si na hlavu nasypu, autora teto lzi pak rad na pivo pozvu. Staci to jen dolozit:)
@Kubánec Opět jeden z přínosných a výstižných příspěvku, díky za něj! :-D
a že někdo přes 50–60 lety bojoval proti cyklostezkám v Mnichově a Amsterdamu? to sis tak trochu v zájmu třídního boje zapřeháněl, viď? :))
Nepřeháněl vůbec. Myslíš si, že podle fotky r.1971 si neťukali na čelo, když v ulici, která byla přeplněná auty chtěli ta auta zakázat? Komunisticky chtěli sebrat ulici autům, místo toho aby ji podpořili a přidali pruhy pro auta nebo parkovací místa. Bylo to to samé, čím argumentuješ ty
Viz foto: Amsterdam, Netherlands in 1971 vs 2020
Pokud bys měl pocit, že je to jen jedna „ukázková“ ulice, stačí si otevřít prohlížeč a napsat něco ve stylu:*Dutch cities streets comparison
*
@Kubánec já bych z ní udělal samostatnej stát, to by se nám tu v té Praze krásně žilo…
konečně se shodneme… absolutně nemám pochyb, že o komunismu víš víc než já :))
JakeF: tim prskanim pred 50 lety mam samozrejme na mysli odpor proti planum na regulaci aut v ulicich.
Na ten prvni odstavec ani nema smysl reagovat. Jak te brat vazne? Rozumis aspon necemu? Ne, ty proste jen vrsis dojmy, spradas teorie a fantazirujes o komunismu, o kterem nevis ani to, co jsi se mohl dozvedet v zakladni skole. Nebo spis trollis.
pm74, ty nechápeš základní věc, že v těch městech se NEJDŘÍV jezdilo na kolech a přirozeně se tomu infrastruktura přizpůsobila… proti tomu ty chceš nejdřív centrálně plánovat a až POTOM čekáš, že lidi na kolech začnou jezdit
v tom je ten rozdíl, proč jejich města jsou svobodný a tvůj přístup komunistickej…
a že někdo přes 50–60 lety bojoval proti cyklostezkám v Mnichově a Amsterdamu? to sis tak trochu v zájmu třídního boje zapřeháněl, viď? :))
becis: byl jsi nekdy delsi dobu v Kodani, Mnichove, Amsterdamu ? Radsi to nezkousej, kdysi davno tam zavedli neco podobneho a zije se tam hrozne, totalni nesvoboda a komunismus. Fakt tam nikdo nechce zit.
Ted vazne. Vtipny je, ze podobny hlasy se tam pred temi 50–60 lety objevovali taky, To je jako s kourenim v restauracich. To bylo „bojovniku za svobodu“ a kdo si dnes vzpomene…
už tak se centrum vylidňuje a cena za parkování je i tak dost vysoká, zvlášť u druhého auta
To je právě to, co je cílem. Aby lidé nestáli v centru města s dvěma autama, které tam stojí a zabírají místo. Vlastnit dvě auta je naprosto v pořádku, ale ideální by bylo, abys měl v tom centru města auto max. jedno a to druhé můžeš mít někde na okraji města. Pokud má auto 10 m2 a svoje druhé auto tam má takhle zaparkováno deset lidí, přesunutím těchto aut máš hned 100 m2.
upravit pravidla provozu cyklodoprava vs auta
s jízdou v protisměru souhlas
+abych při jízdě po cyklostezce souběžné s hlavní silnicí měl přednost před vozidly vyjíždějícími z vedlejší
+aby konec cyklostezky nekončil obrubníkem
ulic máme dost a po všech se dá jezdit na kole
cílem je, aby mohly po cyklostezkách dojíždět bezpečně i děti do školy. Pustil bys 13leté dítě dnes sám po Praze na kole?
radikalne navysit pravidelnou udrzbu verejneho prostoru a cyklostezek
souhlsím, že to je společně s přesvědčením politiků největší problém
no to jsem samozřejmě poznal, že narážíš na mě…
ale kámo, zamysli se trochu… bez nadsázky zníš jak normalizační soudruh, co by chtěl centrálně plánovat a bojovat proti podvratným živlům…
Zapomnel jsi citovat tu druhou, taky dulezitou cast: „a velka cast z nich zamenuje egoismus za svobodu, nebo „pravicovost“, viz jeden exemplarni priklad zde“
A ano, poznal jsi se dobre.
Klasická diskuse kdy si každý stojí za svým názorem a není ochotný o kousek uhnout. :)
Tak se taky připojím:
Cyklistika v Praze to není jen cyklostezka podél vody, mám velmi dobře zmapovanou severovýchodní část a dojíždět do práce se dá a dojíždí se.
Rozhodně si nemyslím, že kopce jsou neřešitelný problém, z Troji, Holešovic se dá dostat na kopec tramvají nebo metrem. Z Vysočan na Prosek vás autobus asi nevezme, ale tak se to dá kolem bobovky nebo ulicí Ke Klíčovu.
Při dojíždění do práce nenecháváte svá kola někde u sloupu, ale civilizované firmy mají kolárny, sprchy atd.. Takže u nás dojíždějí i kolegyně na klech za 50tis.
Na druhou stranu, manželku nepřesvědčím, aby jezdila do práce 3km a to má plné skříně cyklistického oblečení pro každé počasí.
Co mě tady překvapuje jsou dohady mezi závodníky a dojížděči co je ta správná cyklistika. Nestačí, že vadíme všem, na silnici překážíme autům na chodníku zase ohrožujeme všechny ostatní. Žádné čisté cyklostezky nejsou, všude musíš dávat pozor na lidi, děti, bruslaře, psy, kočky, hady, tady sesedni, tady veď kolo, pozor tady jede závodník.
becis, kamo, ty pujdes taky ke zdi… moc drahy kolo a jak te tak znam, tak jsi taky specificky typ lidi bez verejnyho zajmu a pracujes pro imperialisty…
@pm74 no tak to jsem upřímně rád, že se nic z toho co píšeš v budoucnu naštěstí nestane :)
omezit individualni dopravu / zpoplatnit vjezd aut do centra
– to je asi jediné možné řešení, které mi nevadí
posilit hromadnou dopravu na jeji ukor
zvednout cenu parkovani v ulicich pro rezidenty
upravit pravidla provozu cyklodoprava vs auta
dobudovat cyklistickou infrastrukturou, rozsirit trasy a pohodlne a bezpecne propojit stavajici
radikalne navysit pravidelnou udrzbu verejneho prostoru a cyklostezek
‚Praha, jako ekonomicke centrum statu logicky pritahuje specificky omezeny typ lidi, jejichz cilem uplne neni „verejny prospech“‘
ty jsi fakt neuvěřitelně sebestřednej fouňa, ten spasitelskej komplex z toho vyloženě stříká…
Nez se tu zacnou objevovat radobypravicovy blaboly o „komunismu a nesvobode“, tak podobna opatreni udelali kdysi davno v Holandsku, Dansku, nebo Nemecku proste typickych komunistickych statech, kde se lidem zije opravdu zle. Kodan, Mnichov, Amsterdam – horsi mista pro zivot fakt nejsou.
Ale muzete byt v klidu, nic z toho se v dohledne dobe nestane, protoze jsme porad divoky vychod, postkomunisticka zeme, ale to nekteri tady nechteji slyset. Praha, jako ekonomicke centrum statu logicky pritahuje specificky omezeny typ lidi, jejichz cilem uplne neni „verejny prospech“ a velka cast z nich zamenuje egoismus za svobodu, nebo „pravicovost“, viz jeden exemplarni priklad zde.
@pm74 tak to je mi jasné, ale to nic nemění na tom, že mi na to nikdo nikdy neodpověděl ničím jiným než „musí se stát celá řada kroků“, což je odpověď které neobjasňuje vůbec nic.
To také můžu říci, že se musí stát celá řada kroků, než se budeme moci na místo určení teleportovat a pak je vlastně celá tato diskuze bezpředmětná, protože nebude třeba aut, MHD ani cyklostezek :)
becis: klasicka otazka, ktera neomrzi. Uz jsem ji slysel v tolika variantach a pokazde pobavi. Nejlepsi je v podobe „a kde budete nabijet vsechna ta elektroauta?“
Nejde jen o ruseni parkovacich mist, musela by se stat cela skala kroku. A i kdyby se s opatrenimi zacalo hned, budou se zavadet postupne, bude to trvat roky a lidi budou mit dost casu se prizpusobit. Jestli si to „ruseni“ predstavujes tak, ze se v patek vyhlasi a v pondeli zacne vymahat, tak te muzu uklidnit.
sem myslel že tu bmx20 chválíte fotky a vy se místo toho zase hádáte o hovně, klasicky :D
@skalv jasně tribana by nebyl problém pořídit, ale už doma fakt nemám kam dát páté kolo a navíc ani nechce jezdit na kole za 20k, když jsem zvyklej na lepší.
Btw. pořád jste mi nikdo nevysvětlil kam přesunete ty auta, až se postaví cyklopruh na parkovacích místech :)
Ukrutony, jidlo bude jist i ridic… prumernej ridic s nadvahou dost mozna i vic, nez prumernej cyklista
Argument supersportama je nesmysl, situace tykajici se naprosto marginalniho poctu aut na silnici… A navic zrovna oni zaplati na ty spotrebni dani celkem raketu na najetek kilometr… A zadarmo na ulici to taky moc casto parkovat nenechas…
jestli nekdo mate realny data, tak me opravte, ale ja bych se klidne vsadil o slusnou flasku, ze cyklostezky budou v pomeru na najete clovekokilometry radove drazsi, nez silnice pro auta… a sponzorovat to budou ridici
„U mě ani není popravdě ten hlavní důvod, že jsou v Praze kopce, ale prostě nenechám před sámoškou, prací, kinem (doplň si sám) zaparkovaný kolo za čtvrt mega chycený řetězem k lampě. Toho tam za 30 minut na 99% nebudu mít.“
Pokud bys chtěl dojíždět na kole pravidelně, tak si pravděpodobně časem pořídíš vhodnější kolo. Pokud máš kolo za čtvrt mega, tak zaplatit nějaký Triban nebude problém. Ale spíš to u tebe vidím jako hledání důvodu proč to nejde. Pokud nemáš doma místo na druhé kolo, tak je tento argument relativně legitimní.
Mmch nevím jestli si nepleteš sportovní cyklistiku a commuting. Vtipně vysvětleno zde:
@JakeF: argumentovat D6 je trochu divočina. To je jako říct, že kdyby v Praze byly jenom cyklostezky, tak nikdo autem nejezdí…
@ Becis :
„U mě ani není popravdě ten hlavní důvod, že jsou v Praze kopce, ale prostě nenechám před sámoškou, prací, kinem (doplň si sám) zaparkovaný kolo za čtvrt mega chycený řetězem k lampě. Toho tam za 30 minut na 99% nebudu mít.“
Nevím, na co 99procentního, ale na na 99,9 % ho tam mít budeš. Osobní dlouholetá zkušenost.
Zareagoval bych namátkou na pár maličkostí:
„Na světovou cyklojízdu se v 1,5m praze sejde 600 cyklistů“. Slovy poslíčka z knihy „Vyhoření“ (přečtěte si) – „Proč chodit manifestovat, já manifestuju každý den“ :D Tedy – počet účastníků této manifestace IMHO nijak nekoreluje s počtem lidí, kteří tam reálně mají gule jezdit denně. Co by se táhali na krasojízdu bez provozu… to pro ně musí být nuda :)
K jakovi a jeho argumentaci o zdanění vozidel bych poznamenal:
„…náklady na infrastrukturu se mají platit, auta je platí primárně spotřební daní z PHM“. – To možná, ale infrastruktura a zábor veřejného prostoru jsou různé věci. Můžeš mít dvě stejná auta, která stejně najezdí a zaplatí stejně za PHM, akorát jedno z nich stojí ve vesnici u prahy v průjezdu a druhé trčí celé dny na ulici ve městě. To za mě není stejná situace a PHM by to nemělo končit.
„ale reálně, když řidiči platí spotřební daň, ze který se infrastruktura pro auta financuje, neměla by se ekvivalentně financovat cykloinfrastruktura z daní od cyklistů?“ – Jestli máš na mysli stále jen daň z PHM, tak kolo jezdí podle tebe na co? Na žrádlo cyklisty? A to zdaněné není? :) A trochu ad absurdum – vytáhneme-li z kapsy zdanění při nákupu auto/kolo, kolik miliard proteče nákupy supersportů „na firmu“ ve srovnání s koly? Oni na tom chlapci s autama zas asi nejsou tak špatně jak to podáváš :D Placení daně z PHM fakt není dobrodiní ze strany vlastníků vozidel.
tak necekam, ze bychom se shodli…
ale realne si myslim, ze to vidim spravne… ty bojujes za svy zajmy jako nadsenej cyklista a odmitas akceptovat, ze jsi holt v mensine… vetsina lidi bude jezdit na kole jen za slusnyho pocasi a po rovine
nekdy se schvalne rozhlidni v MHD, kolik lidi je starejch, kolik tlustejch, kolik by nejelo na kole kvuli dress codu nebo makeupu… pak vyrad lidi, co jedou dlouhy trasy typu z Jizaku nebo Letnan do centra… zbydou ti nizsi jednotky % potencialnich cyklistu…
skútry jsou mimochodem podle mě ještě víc nebezpečný než kola, zrovna dneska jsem na magistrále viděl týpka na skútru, jak si dal loktovačku se Škodovkou Citigo, naštěstí to ustál…
neměly by skútry taky dostat komplet oddělenou infrastrukturu? argument vyšší bezpečnosti platí úplně stejně a jejich využitelnost je násobně vyšší pro výrazně větší % populace, než je tomu u kol…
Jezdím na kole fakt hodně, ale když se pohybuju po Praze, tak opravdu nevidím jedinej důvod proč bych k tomu měl použít kolo, když můžu vzít skůtr, auto nebo MHD.
U mě ani není popravdě ten hlavní důvod, že jsou v Praze kopce, ale prostě nenechám před sámoškou, prací, kinem (doplň si sám) zaparkovaný kolo za čtvrt mega chycený řetězem k lampě. Toho tam za 30 minut na 99% nebudu mít.
Navíc kamkoliv bych potřeboval jet na kole, dojedu smradlavej a spocenej.
Já jen doufám že tu místní zastánci rušení parkovacích míst, mají taky ten geniální nápad kam ty auta zaparkovat jinam? Plánujete se zrušením parkovacích míst a výstavbou cyklopruhu, výstavbu také parkovacícho domu? :)
kdyz uz jsi vytahnul ten priklad dalnic, koukni na rozestavenou Karlovarskou D6… sice nenavazuje, ale jeji casti jsou vytizeny, protoze tam lidi CHTEJI jezdit
oproti tomu prazsky cyklostezky jsou nevyuzity, protoze krome par podivinu na nich lidi jezdit NECHTEJI… kdyby navazovaly, tak jich urcite bude jezdit trochu vic, ale porad to bude v Praze naprosto marginalni zpusob dopravy
mas to zkresleny tim, ze se ve svy bubline a na BF bavis s nadsenymi cyklisty, ale prumernej obcan Prahy na mestskym kole by tlacil i “kopec” z Mustku na Muzeum