Po loňském upgradu z hliníkové silničky na karbonvou a poznání zásadního rozdílu, jsem začal mít vzadu v hlavě myšlenku na výhledové pořízení karbonového fulla. Po pěti letech na hliníkovém hardtailu, jsem už začínal od terénu trochu odbíhat, vyhýbat se většímu terénu, už mě moc nebavilo být vyklepaný při každém sjezdu.
Nehledal jsem cíleně, ani jsem vlastně ještě nechtěl kolo kupovat, ale pak jsem viděl tohle Cervelo na německém shopu s téměř 50ti procentní slevou a po týdnu odolávání jsem se nakonec ukliknul na tlačítko odeslat objednávku.
První dojmy samozřejmě fantastické, o přesednutí z HT na full se nemusíme bavit, kde jsem se dřív ve stoje klepal dneska s radostí šlapu, kde jsem se s hrůzou dřív řítil z kopce si teď říkám, že jedu nějak pomalu.
Rozmýšlel jsem se mezi variantou 120 a 100mm odpružení, bál jsem se že mi bude chybět dálkový lockout, ale vůbec nelituju, celkově jsem měl strach z pocitu že tlumení žere waty, ale krom nějakých stojek ho vůbec nemám.
Další změna je elektrické řazení, ač mám na silničce 105di2, byl jsem zvědavý na můj první Sram, musím říct, že z mého pohledu lepší než shimano, nemusím řazení probouzet klikáním, apka se připojí v mžiku a je celkově přehlednější a příjemnější. Řazení v tahu funguje skvěle a celkově elektrika, ač to není pro mě u jednoplacky nějaká nezbytnost, rychle a dobře se na to zvyká. Jediné čím mě sram naštval, bylo že když jsem na začátku řazení ladil, přeskakoval třetí pastorek, pročetl jsem po pár jízdách fórum a zjistil, že v tom nejsem zdaleka sám, pustil jsem se do zkoumání a zjistil, že jeden zub vyhazuje řetěz ven, trocha páčení šroubovákem všechno spravila a od té doby jde všechno jak má, ale u kazety za 6k mi to teda přijde dost tristní.
Jediná změna kterou jsem udělal, byla výměna spíš trailovějších plášťů Maxis Rekon za XCčkové. Časem nechám zkrátit vidlici, až ještě doladím posed a vzadu v hlavě mám zase myšlenku a to na karbonová kola, ale jen výhledově, pokud se zase neukliknu.
Zatím po měsíci a 650km nelituju vůbec ničeho, naopak si užívám každou jízdu.
(vloženo 16.4.25)
Značka | Cervelo |
Model | ZFS-5 120 GX AXS |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 12,3 s pedály |
Rám | Carbon |
Vidlice | Rockshox SID Select+, DebonAir spring, 3 position crown-adjusted Charger Race Day damper, tapered steerer, 15x110mm Maxle Stealth, 44mm offset, 120mm |
Tlumič | Rockshox SIDLuxe Select+, RL 3 position damper, 190 x 45mm |
Hlavové složení | FSA IS2 1-1/2 x 1-1/2 |
Kliky | SRAM GX Eagle, 32T, Boost 148 DUB |
Středové složení | SRAM DUB, BSA 73mm |
Řazení | SRAM GX Eagle AXS, 12 speed |
Kazeta | SRAM GX Eagle, 10-52, 12 speed |
Řetěz | SRAM GX, 12 speed |
Náboj přední | DT Swiss 370 |
Náboj zadní | DT Swiss 370 |
Brzda přední | SRAM Level Bronze Stealth 4 Piston |
Brzda zadní | SRAM Level Bronze Stealth 4 Piston |
Ráfek přední | Race Face ARC Offset 27, 27mm IW |
Ráfek zadní | Race Face ARC Offset 27, 27mm IW |
Pedály | Garmin Rally XC100 |
Řídítka | Race Face Turbine R, 35mm clamp, 780mm width, 20mm rise |
Sedlovka | OneUp V2 |
Sedlo | Prologo Dimension NDR T4.0 |
Pláště | Schwalbe Racing Ray/Ralph 2.35 |
Je to kolo který vychází z Bluru, než jsem ho kupoval, projel jsem samozřejmě všechny recenze a všechny vycházely skvěle.
Vedení hlávkem mě samozřejmě taky netěší, na druhou stranu to není věc, nad kterou bych se musel rozčilovat každý den, týden, ani měsíc, takže mě to neodradilo tak, abych nekoupil celé kolo.
Pěkný bike, takový oblízaný Blur. :-) Jen teda to vedení hlávkem je hrůza, vůbec nechápu proč, kdyby byla ta brzdová hadice celá schovaná i v řidítkách, tak se to dá pochopit, ale takhle je to úplně k prdu.
Tohle kolo na bile-boarderu byl taky jeden z adeptu, je to moc hezky bike a za ty prachy i fajn osazeni. U mne by neproslo to debilni vedeni hlavkem. Davam i tak 5*
https://www.biker-boarder.de/…3102265.html
Tohle můžeš pořád ještě koupit, dokonce ještě o nějakou stovku líp než já, jen XL už není.