Foto pouze ilustrační:)
Klasické Colnago C40, ale vložka středu již titanová, takže nezlobí. Sada trochu novější, hlavně kvůli klikám.
Colnago C40 1994–2004
Spoje a trubky z uhlíkového vlákna spojené lepením, skutečná revoluce, která vytvořila hluboký předěl ve světě cyklistiky. Až tak hluboký, že lze mluvit o světě cyklistiky před a po modelu C40, jenž se stal hmatatelným důkazem toho, že kola z karbonu nejsou jen lehčí a výkonnější než ocelová, ale také odolná. Od jeho uvedení uplynuly dekády a karbon je dodnes preferovaným materiálem pro závodní rámy. Klíčovým zlomem bylo vítězství Franca Balleriniho v závodě Paříž–Roubaix v roce 1995 právě na modelu Colnago C40.
V polovině 90. let byla firma Colnago první na světě, kdo ve světě cyklistiky využil tuto technologii ke stavbě závodních rámů. Díky tomu vznikl zcela karbonový rám s výhodou individuální výroby na míru a modulární konstrukce. A to bez opuštění tradičních zásad, které jsou pro cyklistiku velmi důležité. Není náhodou, že sám Ernesto Colnago jej v článku uveřejněném v La Gazzetta dello Sport 7. května 1994 nazval „Master z karbonu“. Model C40 se vyráběl zhruba 10 let (1994–2004), než jej nahradil model C50, který oslavil 50. výročí založení firmy.
S C40 bylo možné zachovat stejnou konstrukční filozofii jako u ocelových rámů, pouze s jiným materiálem. Místo sváření se použilo lepení, a snad právě proto prošla inovace veřejností bez „šoku“, který často doprovází produkty, jež znamenají konec jedné éry a začátek nové. Písmeno C označuje Colnago, Cambiago (město sídla firmy) a karbon; číslo 40 pak 40 let zkušeností. Podoba s modelem Master je ohromující (zejména u první verze s výrazně menšími trubkami než u pozdějších variant). Tvar horní a spodní rámové trubky je prakticky identický, byť ta svislá je u C40 kulatá, zatímco u Masteru hvězdicovitá. Tento hvězdicový profil zůstal zachován záměrně – stal se symbolem značky a objevoval se i u dalších špičkových modelů.
Ačkoli rám dominoval karbon, stále se v konstrukci využívaly hliníkové prvky – například závitový insert pro středové složení (později i titanová verze), držáky a průchodky lanek či zadní patky lepené na zadní vzpěry. Když byl C40 v roce 1994 uveden, byl lehčí než jakýkoli jiný rám na trhu – u průměrné velikosti vážil kolem 1 kg.
Během deseti let výroby prošel C40 několika změnami. První verze byla snadno rozpoznatelná díky menším průměrům všech trubek a štíhlým zadním vzpěrám odděleným v místě sedlové trubky. Tento rám byl spojen s první verzí vidlice „Precisa“ s rovnými ocelovými nohami. Postupně se průměry hlavních trubek zvětšovaly kvůli měnícím se estetickým preferencím. Na přelomu 90. let a milénia Colnago nahradil ocelovou vidlici Precisa novou karbonovou – nejprve s názvem „Star“, později „Force“. Rám byl rovněž charakteristický 28mm sedlovkou – o něco větší, než byl tehdy běžný standard (27,4 mm). Závitové středové složení mělo šířku 70 mm a hlavové složení jeden palec.
K úspěchu rámu výrazně přispěly i výsledky týmů Mapei, Rabobank a Lampre, jejichž jezdci na C40 vyhrávali či dominovali v nejdůležitějších klasikách i etapových závodech Grand Tour.
(vloženo 23.7.19)
Značka | Colnago |
Model | C40 |
Modelový rok | 2002 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | 8 |
Vidlice | Star Carbon |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Campagnolo Record |
Středové složení | Campagnolo Record |
Přesmykač | Campagnolo Record |
Měnič | Campagnolo Record |
Řazení | Campagnolo Record |
Převodník | Campagnolo Record |
Kazeta | Campagnolo 10s |
Řetěz | Campagnolo |
Brzda přední | Campagnolo Record |
Brzda zadní | Campagnolo Record |
Brzdové páky | Campagnolo Record |
Ráfek přední | Campagnolo Scirocco |
Ráfek zadní | Campagnolo Scirocco |
Pedály | Campagnolo Record Pro-fit |
Řídítka | Easton |
Představec | Easton |
Sedlovka | Easton |
Sedlo | Toupe |
Pláště | Continental GP4000s II |
Tak ono by bylo fajn, kdyby sada nebyla o 5 let jinde než rám a dostalo to adekvátní kola. Úplně blbý to rozhodně není, ale žádná pecka taky ne. Je to splácaný z toho, co přišlo pod ruku a je to dost zřejmé.
Tak toto je podle mého gusta. Naprostá nádhera. Včetně barev. Pro mě jedna z nejhezčích silniček co tu byla.
Ty drobnosti (jako FSA, pneu …) bych prominul.
Ale vadí mi na tom jedna zásadní věc… NENÍ MOJE!!!
Až teď jsem si uvědomil, že všechny tvoje kola jsou foceny v nice průjezdu u Brněnského draka!