Colnago C40 2002

Přidat foto

Foto pouze ilustrační:)

Klasické Colnago C40, ale vložka středu již titanová, takže nezlobí. Sada trochu novější, hlavně kvůli klikám.

Colnago C40 1994–2004

Spoje a trubky z uhlíkového vlákna spojené lepením, skutečná revoluce, která vytvořila hluboký předěl ve světě cyklistiky. Až tak hluboký, že lze mluvit o světě cyklistiky před a po modelu C40, jenž se stal hmatatelným důkazem toho, že kola z karbonu nejsou jen lehčí a výkonnější než ocelová, ale také odolná. Od jeho uvedení uplynuly dekády a karbon je dodnes preferovaným materiálem pro závodní rámy. Klíčovým zlomem bylo vítězství Franca Balleriniho v závodě Paříž–Roubaix v roce 1995 právě na modelu Colnago C40.

V polovině 90. let byla firma Colnago první na světě, kdo ve světě cyklistiky využil tuto technologii ke stavbě závodních rámů. Díky tomu vznikl zcela karbonový rám s výhodou individuální výroby na míru a modulární konstrukce. A to bez opuštění tradičních zásad, které jsou pro cyklistiku velmi důležité. Není náhodou, že sám Ernesto Colnago jej v článku uveřejněném v La Gazzetta dello Sport 7. května 1994 nazval „Master z karbonu“. Model C40 se vyráběl zhruba 10 let (1994–2004), než jej nahradil model C50, který oslavil 50. výročí založení firmy.

S C40 bylo možné zachovat stejnou konstrukční filozofii jako u ocelových rámů, pouze s jiným materiálem. Místo sváření se použilo lepení, a snad právě proto prošla inovace veřejností bez „šoku“, který často doprovází produkty, jež znamenají konec jedné éry a začátek nové. Písmeno C označuje Colnago, Cambiago (město sídla firmy) a karbon; číslo 40 pak 40 let zkušeností. Podoba s modelem Master je ohromující (zejména u první verze s výrazně menšími trubkami než u pozdějších variant). Tvar horní a spodní rámové trubky je prakticky identický, byť ta svislá je u C40 kulatá, zatímco u Masteru hvězdicovitá. Tento hvězdicový profil zůstal zachován záměrně – stal se symbolem značky a objevoval se i u dalších špičkových modelů.

Ačkoli rám dominoval karbon, stále se v konstrukci využívaly hliníkové prvky – například závitový insert pro středové složení (později i titanová verze), držáky a průchodky lanek či zadní patky lepené na zadní vzpěry. Když byl C40 v roce 1994 uveden, byl lehčí než jakýkoli jiný rám na trhu – u průměrné velikosti vážil kolem 1 kg.

Během deseti let výroby prošel C40 několika změnami. První verze byla snadno rozpoznatelná díky menším průměrům všech trubek a štíhlým zadním vzpěrám odděleným v místě sedlové trubky. Tento rám byl spojen s první verzí vidlice „Precisa“ s rovnými ocelovými nohami. Postupně se průměry hlavních trubek zvětšovaly kvůli měnícím se estetickým preferencím. Na přelomu 90. let a milénia Colnago nahradil ocelovou vidlici Precisa novou karbonovou – nejprve s názvem „Star“, později „Force“. Rám byl rovněž charakteristický 28mm sedlovkou – o něco větší, než byl tehdy běžný standard (27,4 mm). Závitové středové složení mělo šířku 70 mm a hlavové složení jeden palec.

K úspěchu rámu výrazně přispěly i výsledky týmů Mapei, Rabobank a Lampre, jejichž jezdci na C40 vyhrávali či dominovali v nejdůležitějších klasikách i etapových závodech Grand Tour.

(vloženo 23.7.19)

edoard edoard
Ohodnoť bajk: (4.5  / 27 hlasujících)
Značka Colnago
Model C40
Modelový rok 2002
Velikost 56
Hmotnost 8
Vidlice Star Carbon
Hlavové složení FSA
Kliky Campagnolo Record
Středové složení Campagnolo Record
Přesmykač Campagnolo Record
Měnič Campagnolo Record
Řazení Campagnolo Record
Převodník Campagnolo Record
Kazeta Campagnolo 10s
Řetěz Campagnolo
Brzda přední Campagnolo Record
Brzda zadní Campagnolo Record
Brzdové páky Campagnolo Record
Ráfek přední Campagnolo Scirocco
Ráfek zadní Campagnolo Scirocco
Pedály Campagnolo Record Pro-fit
Řídítka Easton
Představec Easton
Sedlovka Easton
Sedlo Toupe
Pláště Continental GP4000s II

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Hogy
Hogy

23.7.19 23:09

Tak ono by bylo fajn, kdyby sada nebyla o 5 let jinde než rám a dostalo to adekvátní kola. Úplně blbý to rozhodně není, ale žádná pecka taky ne. Je to splácaný z toho, co přišlo pod ruku a je to dost zřejmé.

Reagovat
khonza
khonza

23.7.19 21:21

Tak toto je podle mého gusta. Naprostá nádhera. Včetně barev. Pro mě jedna z nejhezčích silniček co tu byla.

Ty drobnosti (jako FSA, pneu …) bych prominul.

Ale vadí mi na tom jedna zásadní věc… NENÍ MOJE!!!

Reagovat
Hogy
Hogy

23.7.19 21:11

Krom toho Eastonu ještě hlávko od FSA a ty šílený balóny.

Reagovat
bikerman2
bikerman2

23.7.19 20:43

Pekne len to kazí ten easton trochu

Reagovat
Radovan84
Radovan84

23.7.19 18:04

Krásný

Reagovat
vpa007
vpa007

23.7.19 17:50

@edoard: klasika klasik!

@Le Corbusier: taky mi to teď došlo… :D

Reagovat
Coural
Coural

23.7.19 15:38

Hezké. Taky jsem měl, jen o deset roků starší.

Reagovat
Le Corbusier
Le Corbusier

23.7.19 15:23

Až teď jsem si uvědomil, že všechny tvoje kola jsou foceny v nice průjezdu u Brněnského draka!

Reagovat

Další galerie z kategorie

smisekcazl 0
Trainman 13
KUBULA 16
cyborg 9
zxrider 4
mirekk 2