Po nekolika pokusech a omylech jsem se rozhod koupit neco poradnyho jak na zimu, tak i na normalni najizdeni. Nejak mam bliz k cyklokroskam nez ke gravelum (i kdyz nekolik gravelu bych si doved predstavit mit ve staji :-)) Na kolo jsem mel 3 pozadavky – karbon ram + vidle, hydraulicky kotouce a pevny osy. V neposledni rade byla taky cena, preci jen to melo plnit roli zimaka a trojky, tak abych do toho nezahucel za uplne moc. Tenhle Viner splnoval prakticky vsecko, takze nebylo co resit. Takhle jak je na fotkach ma 10 kg, dle prodejce bez pedalu a kosiku 8,7 kg, nekde tam lita cca 700 g, ale co, prostoru na odlehcovani je tam dost – az sjedu ty plaste, tak nahodim bezdusaky, casem karbon sedlovka. Mam najeto neco pres 200 km a musim rict parada, lesnich a polnich cest je kolem mraky, i narocnejsi cesticky to pobere, horsi asfaltky super. Pomalu dospivam k nazoru, ze silnicka je zbytecna – dokoupim silnicni kola a budu dle potreby prehazovat (klidne i s prevodnikem, prace na 5 minut) a silnicku pustim o dum dal.
(vloženo 14.9.18)
| Značka | Viner |
| Model | Superprestige |
| Velikost | M |
| Hmotnost | 10 |
| Rám | Karbon |
| Vidlice | Selcoff karbon |
| Hlavové složení | Selcoff |
| Kliky | Sram Rival |
| Měnič | Sram Rival |
| Řazení | Sram Rival |
| Převodník | 42T |
| Kazeta | Sram Rival |
| Náboj přední | Clement |
| Náboj zadní | Clement |
| Brzda přední | Sram Rival |
| Brzda zadní | Sram Rival |
| Brzdové páky | Sram Rival |
| Ráfek přední | Clement Ushuaia |
| Ráfek zadní | Clement Ushuaia |
| Pedály | Shimano Ultegra |
| Řídítka | Selcoff Al |
| Představec | Selcoff Al |
| Sedlovka | Selcoff Al |
| Sedlo | Selle Italia |
| Pláště | Vittoria Randonneur |
Kazeta je 11–42T, v kombinaci s tou 42T plackou vepredu je to delany do vetsich kopecku, snes bych i vetsi placku vepredu, na nejlehci jsem jel zatim tak 3×. Brzdy za sebe muzu rict, ze brzdi perfektne, uz jsem si s tim vyzkousel i na celkem pekny sjezdy a parada. Pohodli – ja to nemel s cim porovnavat, drnca to vic jak HT (prekvapive :-)) ale v pohode, jak jsem psal, az budou bezdusaky, mozna sedlovka karbonova, bude to zas jina pisnicka.
Předloni jsem o něm taky uvažoval, když jsem si pořizoval cx na ježdění do práce. Bylo to a je to krásné kolo, i po letech mi z hned padlo do oka. Jakou to má kazetu (rozsah)? Jak jsi spokojený s pohodlnosti rámu? A jak to brzdí? To byly dřív pro mě hlavní otazníky…
Sedlo – z ty fotky to vypada hrozne, v realu to az takovy neni, ale pujde pryc, nesedi mi.
S predelavanim na silnicku – taky si uplne nedokazu predstavit predelavani napr. denne nebo i tydne. Mam predstavu, ze to proste predelam a budu jezdit delsi casovy usek (3 tydny a vic) silnici, pokud mi bude chybet kros, tak to zase vratim, ale prekopavat to casteji, to by me asi pekne brzo otravilo. Navic v lete ten teren muze na sebe vzit MTB a kroska byt silnickou prakticky cely leto, ale uvidime jak to bude.
16.9.18 08:39