• CarlosMagnussen

    Ahoj,

    nedávno jsem si koupil moje první silniční kolo Canyon Endurace CF 7 LTD. Začalo mě to fakt bavit, takže jsem už objednal další příslušenství (computer, radar, powermetery atp.).

    Aktuální objednávka je Wahoo Kickr Core 2 (https://eu.zwift.com/…kickr-core-2https://eu.zwift.com/…kickr-core-2), abych mohl trénovat i v zimě. Plus mě láká závodění přes Zwift.

    Ale samozřejmě jsem si neudělal pořádný výzkum a teď v diskuzích čtu o tom, že bych na to asi nemusel používat relativně drahé kolo (jasně, je to jedno z nejlevnějších, co jsou jako nová v karbonu dostupná, ale furt to není úplně levná záležitost), protože ho můžu zničit (pohyby do stran, pot atp.).

    Tak mě napadlo, že mám ještě doma starý (tak 20 let) vykopávkový Madison New Orleans (takový to trekový kolo od Mountfield značky Authoru, přehazku to má asi 3×8, nejspíš je to i Shimano, nějaká ultranízká řada).

    Je to dobrej nápad, blbej nápad, naprosto nejhorší nápad, co jste tady četli, nebo jakej je to vlastně nápad? Nebo mám radši utratit nízkejch pár tisíc za nějakou bazarovou předpotopní silničku nebo třeba za takovej ten starter Van Rysel z Dekáče (stojí asi desítku)?

    0 0
    • MavasH  

      Vyzkoušej treka a uvidíš. Do lowcost silničky můžeš pak jít vždycky. První limitující věc může být variabilita úchopu (na beranech je těch možností více), ale zase vzpřímenější posed na treku je pohodlnější. Další věc je, že na treku můžou „chybět“ převody (dá se vyřešit virtuálním řezením přes Click). No a kdyby ti to jó šlo a měl bys ambice ve špurtech, tak s beranama člověk může víc zabrat :)

      0 0
    • nyq  

      Ahoj, jsem v podobne fázi jako ty a uvažoval jsem podobně.

      V hledáčku ale byl spíše Zwift Ride než nějaká stará/levná silnice. U Zwift Ridu je určitě výhoda, ze neopotrebovavas sve kolo a lze ho rychle nastavit na jiného člena domácnosti.

      Nakonec jsem to ale vyřešil Kickr Core 2 se stávající silničkou v hodnotě cca 80k a řekl jsem si, že to kolo musí něco vydržet. Sprintovat na tom nehodlám a nemyslím si, že ty pohyby do stran jsou nějak zásadně jiné oproti jízdě na silnici, spíš si myslím, že na silnici dostane kolo více zabrat. Pot řeším ručníkem.

      Je jasné, že bych se k tomu stavěl jinak, kdybych měl kolo za 300k, ale mít kolo a bát se na něm jezdit je dle mě stejně k ničemu.

      0 0
      • CarlosMagnussen  

        Předpokládám, že ty pohyby do strany jsou dost jiné v tom, že v trenažéru je to kolo uchycené k něčemu pevnému, když se s tím hýbeš na silnici, tak je to na volno.

        Jiný člen domácnosti zatím není, takže tahle výhoda je pro mě nerelevantní.

        0 0
    • tom xtr  

      Mám v trenažeru většinou taky starší trekový kolo, raději než jednici silnici. Pozice na něm je trochu vzpřímenější, ale to mi na trenažeru nevadí, spíš naopak. Takže použití staršího treka bych se nebál.

      Navíc koukám , že máš objednaný wahoo s clik a cog, takže převody na treku jsou ti celkem fuk, řadit budeš virtuálně – za mně dnes už ideál, když hlavní aplikace to už podporují všechny. Příležitostná výměna treka za silnici je když tak snadná, neřešíš kazetu, jen vyhodíš zadní kolo, nasadíš a jedeš.

      0 0
      • tom xtr  

        Ještě doplním – mám na tom trekovým kole sice rovný řidítka, ale dal jsem na ně delší rohy – tím se dá taky rozšířit možnosti úchopu.

        0 0
    • Lister  

      Jen taková poznámka.

      Jelikož na tom nebudeš řadit brzdit ani zatáčet tak by sis klidne i na toho treka mohl dat oblouky. Stačí pak splašit jakékoliv páky, aby ses za ně mohl držet a máš hotovo. Pravděpodobně budeš potřebovat mnohem kratší predstavec něž na silnici.

      Sundavat a zase instalovat kolo do trenazeru je opruz.

      PS- ale na začátku bych tam tu silnicku dal, na trenazeru v kontrolovanych podmínkách si totiž můžeš vyzkoušet různá nastavení posedu a zjistit, co ti opravdu vyhovuje.

      1 0
    • Chlebovnik  

      Jestli tam ten Canyon bude upnutý přes celou zimu, tak není problém. Neustále nandavat a sundavat kolo do trenažéru bych však nechtěl, a to ani plečku. Kolo s rovnými řidítky si na trenažéru osobně nedokážu představit. Ergonomie silničních řidítek je pro statickou jízdu úplně jinde. Venku jezdím všechny disciplíny, ale tam je ta jízda na MTB dynamičtější, tak tam mi to tolik nevadí.

      Jinak gratuluji k opravdu VÝSTIŽNĚ zvolenému názvu vlákna. To už vyžaduje opravdu nemalou dávku umění něco takového vymyslet.

      0 0
      • CarlosMagnussen  

        Uznávám, že název vlákna mohl být výstižnější.

        Kolo má rohy, což by aspoň částečně mohlo ergonomii beranů nahradit (a oproti horskému má relativně malou šířku řidítek – ale furt samozřejmě velkou v porovnání se silničkou).

        0 0
    • wego1991  

      Pokud je místo, tak za mě koupit např. Zwift ride. Mám skoro stejne drahý trenažér od Wahoo jako ten Zwift Ride a teď si rvu vlasy, že jsem nešel rovnou do něj. Dávat a vyndávat kolo je otrava.

      0 0
      • Lister  

        Nemá náhodou Zwift ride jen jednu délku klik?

        Třeba v naší rodině tu, kterou nikdo nevozi.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Ta novější verze už má variabilní délku. Případně se ty kliky nové dají dokoupit jako upgrade kit.

          1 0
    • Zdendulak  

      Hm, taky jsem si pořídil nově Kickr Core, ale kolo mám jedno, a to takový entry-level karbon gravel. Tahle diskuse se mi nelíbí – skoro to vypadá, jako kdyby to byla škoda dávat lepší kolo na Wahoo… Nicméně na druhou stranu si říkám, že když mám fajn kolo po bikefittingu, tak na tom zase bude optimální posed. To máte všichni na trenažeru starší plečky? :)

      1 0
      • Lister  

        Na trenažéru je úplně jedno co pod tebou je. Nastavit staticky stojici kolo podle kola, kde byl udělaný fiting, snad zvládne každý jouda ne?

        Ano mám na trenažeru starou plecku. Pro me je důležitější ze je pod ním rockerplate. Když tam dam jedničku tak je to ve vysledku úplně stejne.

        0 1
      • jIrI___  

        Lepší kolo sice nemám, ale v direct trenažéru karbonový tam používám dva roky (a budu používat i nadále) a nic se rámu nestalo ani s mým metráčkem hmotnosti.

        0 0
    • CarlosMagnussen  

      Ještě mě napadá dost zásadní věc, kterou jsem z nějakého důvodu zapomněl zmínit, když jsem zakládal vlákno – to trekové kolo má přední odpružení. Nikterak velké, ale má. To by asi mohl být pro trenažér docela problém, ne? Leda by se to dalo nějak locknout (což ale téměř jistě defaultně nepůjde)…

      0 0
      • jIrI___  

        Přední odpružení je pro trenažér problém nulový. Vlastně si ani nedokážu představit, čemu by to vadilo.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse


VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Využij do 23.11. na mtbiker.cz