ahoj, jednou sem to tu už zakládal ale je to dlouho a nenašel sem to…
tudíž se ptám kolik má měřit x článků před výměnou…
dík moc
ahoj, jednou sem to tu už zakládal ale je to dlouho a nenašel sem to…
tudíž se ptám kolik má měřit x článků před výměnou…
dík moc
11 – 132,2 u nové Campy, 132,4 u Shimana
mno, tak můžu vyhodit snad všechno..
132,5 …
Jakej máš řetěz? 132,5 je dobrý, mění se až při 132,8 :-D
echt.. vzal sem v kamenym kramku z nouze ten nejlevnější sram na 9sp páč sem svůj zapoměl doma, kterej sem potom prodal :D
mno a kdy ho mám přehodit když mám Srama?
Ked mas 132,5 tak este mozes jazdit v pohode :-) tak do 132,8mm , len treba merat cistu retaz, rozdiel medzi spinavou a cistou moze byt aj 0,2mm
Kde si na to prisiel ze nove shimano ma 132,4mm??? nehnevaj sa ale bud mas zlu subleru alebo spatne informacie, shimano ma 132,2mm.
Tusim som to zle precital :-) pardon
na vymenu shimana 132,8–132,9mm
Občas se to liší kus od kusu, ale co jsem měřil, tak všechny Shimana měly ± 132,4. 132,2 jsem neměl ani jeden.
To je ozaj divne, ja som doteraz nenameral nikdy iny udaj ako 132,2mm a bavim sa stym uz peknych par rokov :-)
Je to asi celkem jedno, třeba mámo každý jinou šupleru :-) Ale když jsem měřil nový řetěz (už to dlouho nedělám, důležitý je údaj na konci životnosti, orientačně používám měrku), nejkratší měl 132,3 a to asi jen jednou. Ale schválně ho změřím, až budu měnit. Mám v šuplíku 2, tak uvidím.
JJ :-) skus si skontrolovat subleru, trebars na vrtakoch, ja mam tri :-D dve mam take divne, ani ich nepouzivam ale jednu dvojstovkovu mam presnu, co su obycajne desatinove sublery tak nemeraju moc presne, uz som sa stretol zo vselijakymi :-D
nehadaj sa predseda, lidumil ma pravdu. presne toto iste som tu pisal volade inde 2–3 tyzdne spat. ja mam subleru dobru, navyse mam volakou nahodou 2 a mierku k tomu a vsetky ukazuju to iste. navyse ked s nimi meriam cokolvek ine tak ukazuju presne tos jedine ze by nemali radi retaze. :-)
btw – jak si dosiel k tomu ze obycajne desatinove sublery tak nemeraju moc presne r4esp. co to znamena?
nehadam :-D mozne to je ze na jap. retaze treba jap. subleru :-D a na talianske taliansku :-D
tie obyc sublery-desatinove, netvrdim ze kazda je zla, ale mal som teda uz nejake sublery v ruke a boli take ze 2 desatiny ± im nerobilo problem :-)
Tak tos mel asi ty detsky plastovy, normalni suplera meri na 0,05mm
Co je to normální šuplera? Tuhle jsem koupil a vyzkoušel na koncových měrkách, které jsou na tisícinu přesné. Na 5 mm měrce naměřila šuplera 5,00, na 9 mm 9,02, na 16 mm 16,03, na 25 mm 25,05, na 50 mm 49,99, na 100 mm 99,95 a když jsem sestavil dohromady 50 mm a 100 mm, naměřil jsem 149,90. Za ty prachy mi desetinová přesnost stačí, ale jinak nic moc.
tie blbe to boli take sunty :-D, ale mam od kamarata z nastrojarne a meria na 0,02mm, ta funguje OK :-)
že by toto
Co když je to letos jinak? Je lepší se znovu zeptat, ne? ;-)
dneska je možné všechno
aha, tak to se omlouvam, blbe sem hledal.. daval sem jine nazvy…
příště Ti stačí si vzpomenout, že jsi marekmaue
Asi tomu ani sám nemůže uvěřit :D
A jak je to pokud používám měrku na řetěz? Na kolikátém zoubku měnit? (zatím mi nepropadne zkrz, ale je to na posledním zubu… (najeto asi 2200 km, řetěz tuším HG 53)
H.
Dokud nepoiznáváš nějaký změny v chování kola, záběru atd. Tak řetěz neřeš.Já mám nálítáno na novým řetězu 1000 a je už na hraně. Kolem 133–134 něco mezi. Ale nechám to tak do 2000 pak budu měnit. Nejsem milionář, abych měnil jako osel řetěž. Jednou jsem řetěz neměnil, ani po 7 letech a přetrhnutí:)
Prostě to moc nehroť a jezdi:)
jj pak vyměníš i kazetu a převodníky, to se vyplatí
To víš, že jo… Takovýhle herečky mám nejradši, co mění řetěz po 100 km, protože jim Standa Dolínek řek, že totak prostě má být. Když máš řetěz o něco dělší, řekněme o 1mm víc,tak se prostě nic neděje. A nemel mi tady, jak vše budeš muset měnit a bla, bla.. Pokud najedeš 15 000 ročně, tak pak ano. Chápu, že to musíš měnit. Ale striktně dodržovat hranice 1000–1500 km na řetěz je podle mě kravina.
kravina je to co píšeš – ale užívej si své víry, časem pochopíš co to znamená 133 mm :-)
Hranice jsou na nic, staci jej merit. To co tu tvrdis je blbost, a Kubad ma pravdu. Kdyz uz to chce clovek nedodrzovat, tak leda jezdit co to jde a pak vymenit cely pohon.
Dodržovat „kilometrážní“ hranice JE hovadina. Dodržovat hranici na základě „vytahanosti“ řetězu hovadina není :)
Tak jak to tedy je? Tedy spíš má být. Nikdy jsem řetěž moc nehrotil, ale pokud je potřeba se o něj pořádně starat, tak začnu.
Naměřil jsem 133. Berte to zaokrouhleně, protože jsem to měřil asi fakt špatně…
jak tu padlo řetěz je potřeba řešit podle vytažení, né podle kilometáže, pokud ho nevyměníš na hranici cca těch 133mm pak se vymačká kazeta a převodníky a nový řetěz bude střílet, pak je jediná možnost dojezdit starý a vše do smrti a pak vyměnit kompletně
Prosím Tě, kolik stojí slušnej řetěz? Nechci dát nějakej totál šmejd a high end na deore kazetu a vše okolo taky nepotřebuju. Stačí asi nějaký to základní deore..
Maslím celkově třeba i s prací v servise:) Jen tak orientačně. Jsem zvědav.
je na tom spina:-) Takze mam potom zamazany ruce
a latexové rukavice za 2Kč ti nic neříkaj co ?:) podle šupléry to mám tak na 2/3 a podle servisu na polovině :D tak fakt nevim..
1000km a vytahanej na 133–134? Řekl bych, že je něco špatně. A ještě hůř je, že ty tomuhle říkáš „na hraně“ a ještě na tom chceš ujet jednou tolik kilometrů:) Každopádně se ozvi, až hodíš novej řetěz ;-)
Pánové, co si budem povídat. Něco tam špatně bude. Šuplerou to nebude, nejspíš volšovýma rukama a blbým pocčítám.
Ale zrovna tady na fóru jsem četl, že někdo mění řetez při 138, jeden dokonce 142, další 135. Je to celkem různorodý, ale nikdo si nestěžoval, takže beru 1mm jako zanedbatelnou hodnotu.
Blbost :-) vsetci nad tebou maju pravdu: kubad, vilem, blade, 133 je max. hranica, a ci najazdis do tejto hranice 500–1000–3000km na to maju vplyv rozne okolnosti
ale ked sa ti zda za novu retaz 200–250 korun vela(nie si predsa milionar), jazdi na tej jednej kolko chces a potom investuj do pohonu 10× tolko :-D alebo az do roztrhnutia a slapat pesi 10–20km :-D
ale je to kazdeho osobna vec, snazia sa ti ln poradit, zariad sa ako chces ty :-)
Dobře. Nechám ho vyměnit. Připouštím svou chybu
:-) ok
aha..t ak to jsi trochu jinde než kubad :) :D to snad nemyslíš ani vážně:d to je děs.. zkus si vymnenit pohon co tam ma kubad :D tak kdyz by to dělal každej (i já) tak kam dojedem…
:-) ok, ked jazdis na takom, tak fajn
ked tam mas trebars len xt, tak je to „trosku“ viac :-D zalezi na com jazdis, ake mas naroky
takový hnusný těžký kliky bude vozit za trest každej, kdo si nebude hlídat prodloužení :D
:-DDD dobreee