• CoE

    Zdravím všechny,

    potřeboval bych poradit s výběrem brzd na své kolo Merida Big. Trail 700. Proti aktuálním brzdám TRP Trail Evo nic moc nemám, brzdí celkem slušně, ale mám takový pocit, že rychle vadnou při nějakém delším sjezdu. Snažil jsem se dohledat, jaké mám destičky (metal / resin). Zkoušel jsem hledat i podle kotouče, ale nikde jsem nenašel, jaké destičky jsou pro kotouč TRP RC01E použitelné. Já sice nejezdím nijak náročné trasy, ale vážím 115 kg, takže i s ohledem na vlastní bezpečnost a bezpečnost okolí uvažuji o změně.

    Rozhoduji se pro Shimano XT BR-M8120 – chtěl bych si sjednotit všechny komponenty na kole a v tuto chvíli mám řazení a přehazovačku „XT“. Někde jsem četl pěkný názor, že Sram řadí a Shimano brzdí – nevím, co je na tom pravdy.

    Chtěl bych tedy poprosit o názory, jestli zvažované brzdy jsou dobrou volbou. Je mi jasné, že budu muset vyměnit i kotouče, protože ty TRP asi s těmi třmeny Shimano nebudou kompatibilní.

    A pak by mě ještě zajímalo, jestli budu moci použít redukci na přední vidlici pro 203 mm kotouč (je to originál z výroby) a jestli má případně smysl dát redukci i na zadek pro použití 203 mm kotouče (teď je 180 mm).

    Děkuji za názory a přeji hezký den.

    0 0
    • novas752  

      Jestli stačí síla tak nemá smysl měnit celý brzdy, stačí lepší destičky. Blbý destičky v XTčkách budou vadnout taky.

      1 0
    • CoE  

      Chtěl bych všem poděkovat za názory, ale to není úplně to, co jsem chtěl.

      Problémem nejsou brzdy samotné – tedy vlastně jsou, protože to jsou brzdy Tektro a v několika obchodech, kde jsem sondoval informace, mi řekli, že se svojí hmotností nechci mít na kole nic od Tektra – ať se to nazývá jakkoliv. Ale v obchodě prodavač / prodejce nakecá cokoliv, aby prodal – velmi dobře to znám.

      Na mém předchozím kole byly brzdy úplná „plíseň“. Kolo nyní má moje žena, no ta si nestěžuje na účinek brzd – ale jejích 54 kg není mých 115 kg…

      Abych to kecání zkrátil. Jsem rozhodnutý pro celkovou výměnu brzd a myslel jsem, že tu najdu tu správnou sortu lidí, kteří na kole „lítají“ po lesích, trailech, silnicích a já nevím, kde všude a podělí se o své poznatky.

      Mimochodem, k celkovému upgradu brzd mě ještě tak trochu popíchnul TENTO test z roku 2024.

      Znovu děkuji a přeji hezký den.

      0 2
      • skaj  

        Takze si potreboval jen posvetit vymenu? Neni problem, rad to pro tebe udelam. CoE vymen je, potrebujes lepsi brzdy! A navic si je urcite zaslouzis :)

        Realne jsou ty XT cos poslal super brzdy, neni ceho se na nich bat.

        1 0
      • novas752  

        To je pak těžký když to nenapíšeš rovnou – chlapi, chci nový brzdy. :-)

        O brzdách tu bylo napsáno mnoho, netřeba se opakovat,

        XT M8120 jsou supr, sám jsem je měl, Hope Tech4 V4 jsou lepší. :-)

        1 0
      • krus  

        Tady není co řešit. Tvých 115 kg + 15 kg bike…130 kg celkem potřebuješ ubrzdit a na to potřebuješ pořádné brzdy. Já mám celkem 115 kg a po vyhozených penězích v podobě lepších kotoučů a desek jsem koupil komplet nový silný brzdy. V mém případě SRAM MAVEN a jsem spokojený, brzdí to prostě skvěle. XT brzdy jsem měl na starém kole (M8120)a brzdí taky parádně, ale už celkem na hraně s celkovou hmotností 115 kg. Ruku do ohně za tvých 130 bych u XT nedal. Já šel do nových brzd naslepo a povedlo se, ale fakt bych ti doporučil nejdřív u někoho vyzkoušet, než koupíš. Protože to není úplně levná sranda.

        0 3
        • RttB  

          Ruku do ohně by si za XT 8120 + pořádný rotor nedal? Hele jako co lepšího nabízí Shimano? Jedině Sainty a i ty mají stejně velké pístky, „jen“ jsou masivnější kvůli teplotě a tuhosti. Pokud utavíš i to, pak je problém hlavně v uživateli.

          0 0
          • krus  

            nedám, protože tolik nevážím:-) Jen jsem z nich měl pocit, že je to tak na hraně. Byly tam teda základní kotouče 203mm. Ty XT icetech věřim že budou brzdit lépe. Jen píšu, že s takovou hmotností bych doporučil to na nějakém biku testnout, než koupit na slepo. Ale dole vita-xc s podobnou váhou píše, že ho to spolehlivě ubrzdí a od něj je to relevantnější názor než ode mě.

            0 3
            • vaclaw  

              XT jsou na tu váhu úplně v pohodě, zvlášť pokud jezdí nějaký běžný XC. Pokud by chtěl ušetřit, tak SLX za lepší peníze udělá prakticky úplně stejnou službu.

              1 0
            • kondor  

              Kotouče XT icetech (203/180) jsem mile rád vyměnil za Sram HS2. Každou chvíli jsem je musel brát šmirglem, páč kňučely a nebrzdily. Po této proceduře byly vždy nejakou dobu v pohodě, ale pak to zase nebrzdilo. Třmeny mám v pořádku a mastnota tam také nebyla. Jen jsem vyměnil Kotouče za HS2 tak je pokoj a brzdí to také úplně jinak. Mám SLX brzdy s origo chlazenýma sintrama.

              0 1
          • norco29  

            zdar měl jsem na kole slx dvoupístky.. 1.upgrade –vyměnil jsem přední třmen za saint .

            2.upgrade – ice-tech kotouč + chlazené desky..

            3.up… redukce ze 180 na 203 +nový kotouč.

            4..... koupě zadní komplet brzdy saint..

            5.....zadní redukce na 203 + ice-tech kotouč + chlazené desky…

            takže přední brzda saint třmen + páka slx 203 kotouč ice-tech a sintr desky s chladičem..

            (slx je taky super a hodně blízko k saintu..

            nebudu rozebírat borci zdejší určitě ví co jí chybí oproti saintu :-))..

            zadní brzda komplet saint 203 kot. ice tech+ stejné desky co vepředu..

            na zimu si dávám organické desky dopředu..

            jinak jsem vyzkoušel různé brzdy a hodně značek. kromě houpů…stímto sem spokojen.. čtyři roky sem neviděl nutnost dalších změn co se týká výkonu.

            jak bylo řečeno výše SRAM –řadí a shimano –BRZDÍ MYSLIM SI ,ze mi to taky vyhovuje… :-))

            mějte se fajn..

            0 1
            • RttB  

              Jaký pekla jezdíš, že potřebuješ (chceš) Sainty + chlazený kotouče a chlazený desky? To je setup minimálně na Alpský sjezdy – teda pokud nemáš metrák a více…

              Jinak k bastlu Saint / SLX raději bez komentáře – to je prostě vražda :D

              0 1
              • Vilém  

                V cem je ta kombinace vrazda?

                0 0
                • Markony  

                  Mam pak ZEE třmeny SLX vpředu 4 pístek a vzadu 2 pístek a žádná vražda .

                  0 0
              • novas752  

                No vzhledem k tomu že ty páky jsou v podstatě stejný – akorát jinak vypadaj – je to celkem jedno.

                2 0
              • norco29  

                traily .park… hlavně vim že můžu letět kudlu a na brzdy se mužu spolehnout..

                muj názor je, pro těžšího jezdce jsou čtyř-pístky správná volba..

                1 0
                • RttB  

                  … o tom žádná! Já jsem pro čtyřpíst i pro lehkého jezdce. Sám mám 75 kg.

                  1 1
        • novas752  

          Když mu dosud docela stačily ty TRPčka, tak s výkonem XT rozhodně nebude mít problém. Otázkou je to přehřívání, jak píšeš sám – utavit se dá cokoliv, a s originalníma organickýma deskama to v tomhle ohledu nebude o nic lepší než ty TRP.

          0 0
      • RttB  

        Takže jen chceš požehnání? Inu dobrá – máš ho mít. Kup si set třeba Mavenů, Gustavů, nebo Saintů dle stavu účtu. Traily jezdím a na sjezďáku mám 4písty XT 8020 + 203 mm Magury 2mm + zelené Galfery desky a ty brzdy na mě mají rezervu (vážím 75kg + 19kg kolo).

        ALE (to je důležité!) pokud pojedeš jako pako a budeš pořád brzdit celý sjezd, tak s tvojí vahou utavíš cokoli. Technika brzdění a jezdit sjezdy přiměřené dovednostem je základ.

        4 0
        • vaclaw  

          Mám 110 kg bez kola a slx 7120 co se síly týče úplně v pohodě i na prudkých trailech nebo skalkách. Ale je to o tom, co píšeš. Na dlouhým a prudkým sjezdu dostanou zabrat, na běžným flow trailu se ani moc nezahřejou. Jinak pokud by mi v servisu tvrdili, že žádný Tektro brzdy mi nebudou stačit, tak asi změním servis.

          0 0
          • RttB  

            Zrovna Tekrta jsem měl v dvoupístku a s 203 kotoučem a jejich červenýma deskama to brzdilo neuvěřitelně jako prase!

            A ty nové kotouče Tekrto vypadají taky dobře (navíc mají verzi s 2mm) – ty sem dával juniorovi na kolo a vypadá to lépe, než leckterý Shimano.

            0 0
        • J1RKA  

          kucii jezdi cerveny galfery < zeleny > mam na XCku :)

          0 0
          • RttB  

            … červený jsou do mokra, zelený jsou verze Race. Takže tvoje řešení mi moc smysl nedává :D

            0 0
            • J1RKA  

              aha, a jaky reseni smysl dava?

              diky

              0 0
              • RttB  

                psal jsem, že MĚ to smysl nedává, protože za deště jezdím minimálně a převážně jezdím, když je hezky :D

                Pokud pro tebe to smysl má, pak není co řešit. Jen ty sám víš nejlépe co ti vyhovuje.

                Já se jen ze zvědavosti zeptám, zda ty červený Galfery dělají za mokra hluk? Já mám na pevňáku zlatý Magury (race verze) a to je po namočení zvuk, jako když jede vlak smykem :D

                edit: nebo jsem to s těmi červenými jen špatně pochopil a ty jezdíš zelené?

                0 0
                • J1RKA  

                  no, mi zeleny Galfery na TLM brzdach nervou, orig desky, s nima jsem dokazal udelat zvuk hasicskyho auta :D

                  kluci jezdi ty cerveny, ale ted si nejsem jistej, jestli to nejsou ty, jak jsi psal – uplne ne vzdy davam dobrej pozor :)

                  < Zrovna Tekrta jsem měl v dvoupístku a s 203 kotoučem a jejich červenýma deskama to brzdilo neuvěřitelně jako prase! >

                  0 1
    • vita-xc  

      Mám 110 kg a používám Shimano XT BR-M8120 na třech kolech. V kombinaci s XT kotouči (RT-MT800) a metalickými destičkami jsem spokojený. Průměr kotouče dle zaměření kola, XC hardtail 180/160 a na trail 203/203. Účinnost dostatečná a zatím jsem s nimi neměl jediný problém.

      0 0
    • krus  

      k redukci: určitě použij tu co tam je originál. Jen tam nahoď nový třmen. U zadku bych si radši přeměřil, jestli se ti tam s redukcí nový třmen vejde. Mám stejně řešené usazení zadní brzdy a 203mm kotouč s třmenem (maven) se tam vleze tak s 1mm rezervou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.