Vyber 24 nebo 28 dratu pro silnicni zapletena kola

13 nepřečtených
  • Vieen

    Zdravim, zvazuji si nechat zaplest silnicni kola a zajimal by me vas nazor na pocet dratu v nabojich – 24 nebo 28. Mam aero silnicku kolem 8 kg s vybavou, ja 85 kg. Zamyslene karbonove rafky planuji s vyskou kolem 50–55 mm, vnitrni sirka 21–23 mm. Nechci tipy na rafky ani naboje, jen me zajima jaky pocet dratu zvolit.

    Drtiva vetsina tovarnich zapletu ma 24 dratu a udavanou nosnost kolem 100 kg, ale kdyz mam moznost si kola slozit, tak si je muzu udelat podle sveho, a proto mam dilema. Chapu, ze 28 dratu udela tuzsi vyplet, ktery bude odolnejsi a i o par desitek gramu tezsi, ale zajimal by me nazor vetsiny, jestli to neni na aero silnicku overkill, anebo naopak nutnost na moji vahu. Ultra gramar ani nemuzu byt, ale pokud by 24 dratu stacilo, tak proc si delat kola tezsi. Diky za nazory. Obrazek jen ilustracni.

    Anketa: Kolik dratu zvolit pro silnicni zaplety

    0 0
    • scalar  

      Jaké dráty?

      0 0
    • Lister  

      Jestli tam dáš ploché dráty tak 28 hodne poznáš na ovládání.

      Mam 45 s 24 dráty a 40 s 28 a ta druhá kombinace je v bočním větru mnohem horší.

      Nejsi těžký, dej 24.

      0 0
      • Vieen  

        Ted mam kola 45 a 28 plochych dratu a obcas je ten bocni vitr citit. Po dvou letech se vyplet ale ani nehnul, nebylo potreba na kola stahnout. Tak mi vrta hlavou, jestli by 24 dratu nestacilo.

        0 0
        • Lister  

          50–55mm ráfek sám o sobě už podrží dost.

          Na svých kolech mám CX ray. Ty 40mm jsme si nechal skládat na zimu a chtěl jsem nižší hlavně kvůli větru, ale ten vyšší počet drátů to ve výsledku úplně zazdil, takže ty vyšší s 24 dráty jsou aerodynamicky lep­ší.

          1 0
    • kubad  

      24 tě uveze, ale pokud chceš jistotu tak můžeš dát 24 dopředu a 28 dozadu :D

      3 0
    • gemini  

      Mám dost přes metrák a když jsem vozil Campa Bory, tak měly 18/21 drátů. Za 4 sezony co jsem je vozil, než jsem je prodal i s kolem, nebylo třeba je ani jednou centrovat. Další kola pak už měla vždycky 24/24 drátů a nikdy jsem neměl problém ( aktuálně 3 sezony 60mm Ultegry, předtím 2× FFWD a Bontragery ). Hodně výrobců nemá na karbony s tímto počtem drátů žádnej váhovej limit ( namátkou Bontrager, Beast a podobně ) – nebál bych se toho…

      1 0
      • Vilém  

        A to byla diskova kola?

        0 0
        • gemini  

          Bory ( galuska ) a jedny FFWD ne, zbytek ano – ty Bontragery jsem pak jezdil i na krosce v terénu ( to se přiznám, že už jsem o ně trochu strach měl:-) a taky bez problémů…Ostatně na gravelu jsem měl DT Swiss GRC a ty maj taky 24 drátů a ty jsem nešetřil vůbec a taky vydržely:-) Tím vším chci jen říct, že 24 drátů nemůže být pro 85 kg týpka absolutně problém…

          0 0
      • kedi  

        Roval Rapide CLX II má 18 a 24 drátů a limit 125 kg.

        0 0
    • Vieen  

      Pro odlehceni – doslova – netusim jaky hmotnostni limit ma Corima, ale ja bych si je jezdit netroufnul

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.