• dburton

    Zdar chci se zeptat proč, některé bajky mají zadní ‚travel‘ menší než skutečný rozsah tlumiče.

    Např YT jeffsy:

    https://www.yt-industries.com/…Category/509

    má zadní ‚travel‘ 150mm, ale tlumič má velikost 220mm

    Commencal TR v4.2

    https://www.commencal-store.co.uk/…-c2x22592797

    má zadní ‚travel‘ 130mm, ale tlumič má velikost 200mm

    Má to nějaký smysl, mít více?

    0 0
    • Pedro404  

      200/220 neni zdvih tlumiče, ale vzdálenost oko-oko. Zdvih je to druhý číslo co se u tlumiče udává.

      0 0
    • novas752  

      Zdvih tlumiče Jeffsy je 60 nebo 65mm podle verze. Delka pak 230mm.

      0 0
      • dburton  

        aha, diky za odpoved

        mohl by jsi mi prosim te vysvetlit co tedy znamenaji a jaky maji vliv jednotlive hodnoty (jeffsy 27 al comp):

        150mm (travel) – to je velikost ktera je dana ramem

        230mm (delka tlumice) – to je delka tlumice, ktera se v tomhle konkretnim pripade „smackne“ do toho mista v ramu, jaky ma vliv na jizdni vlastnosti kdyz je mensi, nebo vetsi?

        60mm (tlumic??) – asi cim vetsi, tim vetsi tlak (naraz) je schopen tlumic absorbovat?

        Proc Jeffsy 29 al comp ma hodnoty 140mm, 200, 57? Tedy proc ma vetsi kolo mensi hodnoty tlumice?

        0 0
        • Atilla  

          Tlumič je celkově dlouhý 230mm z toho má 60mm pístnice = tlumič má zdvih 60mm

          Rám má zdvih 150mm protože má přepakování (většinou 2–3×) tady vychází na 2,5 násobek délky zdvihu tlumiče.

          Tebe jediné co zajímá je zdvih rámu= tedy to o kolik se může zadní kolo posunout nahoru.

          0 0
        • novas752  

          29 Jeffsy ma 200/57 protoze je to o rok starsi ram ktery pouziva jeste palcovou radu tlumicu, Jeffsy 27 je novejsi a pouziva tlumice s metrickyma rozmerama.

          Delka tlumice je proate delka v roztazenym stavu mezi okama, ram je na takovou delku staveny. Zdvih tlumice ti urci zdvih na zaklade konkretniho prepakovani ramu – normalni J27 maji 60mm x 2,5 = 150mm, nejvyssi kodel J27 ma ale 65 × 2,5 =162,5mm (udavany 160).

          Pomer zdvihu kola a zdvihu tlumice (tedy prepakovani ramu) ti urci jakyma silama bude tlumic zatezovan a tedy to ovlivni jak moc budes urcity tlumic na svou hmotnost foukat. Vetsi zdvih tlumice taky obsahuje v tlumeni vic oleje ktery se v slouhych rozbitych sjezdech mene zahriva = ma konzistentnej­si chod.

          Ale zdvih tlumice te nakonec nemusi zajimat, vetsina kol ma ve stejne kategorii zdvihy tlumice dost podobne a rohodne bych se podle toho nerozhodoval jake kolo koupit.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Railway Group D  

      Well Said…

      Railway Group D Result

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.