• josef.s.40

    Zdarec :-),

    zajímalo by mě prosím, jestli je technicky možný, když mám převody 2×10 s převodníkem 38~24 zubů a kazetou 11~42 zubů, tak dát převodník 40~26 zubů. Případně kdyby byla kazeta 9~i kolečko s nejmenším 10 zubů. V jednom servisu mi řekli, že to nejde. A v druhým, že by převodník šel změnit, ale že možná bude potřeba větší přesmykač.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Alojs01  

      Vim, ze na 2×10 funguje 39/24 na 11/36.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • A2735  

      Vitejte mezi cykloturisty.

      0 0
    • 0ndra  

      Jasně, že to jde :-) Vozím to na 29" už rok. Vzadu rd-m6000 GS a kazeta 11–42, vepředu jsem to zbastlil z obyč 3×9 Deore přesmyku, ale jednodušší je na bazoši koupit nějaký na 2×10. Jen teda hodně štěstí se sháněním 40z převodníku, to byl boj.

      0 0
    • pocestny  

      z 38/24 na 40/26 a posuneš přesmyk o pár mm výše, kde může být problém? co kontakt převodníku s rámem?

      jaký máš typ klik?

      0 0
      • novas752  

        Například že přesmykač nemusí jít výše posunout nebo se mu větší převodníky nevlezou do rámu. Pokud to nenastane, tak by neměl být problém s ničim, možná bude potřeba o 2 články delší řetěz.

        0 0
      • josef.s.40  

        Typ klik? Tak to se ptáš toho nepravýho :-). Pokusím se přidat foto :-).

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • pocestny  

          Typ je napsaný obvykle na vnitřní straně klik, ale toto je pravdědpodobně klasika BCD 104. Taky tam nevidím problém posunout přesmyk výše, jak jsem zmínil.

          Ověř si to na googlu, zkontroluj si, že se ti tam vejde o 2 zuby navíc, aby malý převodník nedřel o rám, pak si kup převodníky, co ti vyhovujou (nechci rozporovat tu potřebu větších převodníků ani tvůj způsob jízdy, to je tvoje věc). Na sundání klik ti bude při troše šikovnosti stačit 5mm imbus a tenhle klíč můžeš MOŽNÁ nahradit třeba příborovým nožem. Přesmyk posuň do správné výšky podle některého návodu (takových návodů je na internetu plno)

          0 0
          • pocestny  

            …ačkoliv, ten přesmyk, z té rozmazané fotky si můžu leda tipovat… vypadá že má 38 zubů max, tak to bychom mohli mít celé téma 40z převodníku vyřešené.

            vypadá jako FD-M617 nebo zde

            0 0
        • foosi  

          Z té fotky mi připadá, že tam o moc větší placku nedostaneš. Jestli moc toužíš to zkusit, tak bych 40z pro bcd104 měl.

          0 0
    • hans75  

      Hele zkus to. Uvidíš. Jinak to asi nezjistíš. Asi máš stejný kliky. Zase taková pálka, za převodníky, to není. Budu technicky stručný, víc komentovat nebudu, protože bike-policii a kadenci mám u zadele a závodím max. sám se sebou.

      Při zimním servisu jsem měnil samotné převodníky (původně 38/24), už dost ojeté. Koupil jsem právě větší – 40 a nový 24. Vzápětí jsem zjistil, že po zimním běhání mi hned na jaře těch 24 přijde strašně lehký a nepoužitelný, tak jsem vyměnil za 26. To už je OK. 40/11 využiju, při silničních/cy­klostezkových přesunech, úplně s přehledem.

      Větší převodník může vadit se zadní stavbou. Pak by se musela dát jedině podložka navíc a posune se linka. Dál je třeba posunout a přeštelovat přesmyk. Taky přehození z 40 na 26 je větší „rána“, než z 38. Ale to celkem ničemu nevadí. Řadí to bez problémů. Trochu hůř se daří vyladit maximální využitelnost převodů a řetězová linka, protože při kombinaci malá placka/malé pastorky může řetěz dřív cinkat o velkou placku. S převodníkama 40/26 jsem velmi spokojený, ale faktem je s 38/24 se mi dařilo naštelovat využití pro větší rozsah – křížení teď neřeším.

      0 0
      • hans75  

        P.S. faktem je, že já mám přesmyk FD-M785, který 40 umí.

        0 0
    • Tom-T45  

      Jen bych podotknul, že změnou převodníku z 38 na 40 zubů bude nejtěžší převod rychlejší o cca 5%. Prakticky to znamená, že pokud na stávajícím převodu 38/11 jedeš rychlostí 30 km/h, na novém při stejné frekvenci pojedeš rychlostí cca 31,5 km/h. Je otázka, jestli to bude ta očekávaná změna. Osobně bych asi taky začal těmi lepšími pedály a s nimi ta vyšší frekvence šlapání možná přijde sama…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • josef.s.40  

        I tak to bude pro mě očekávaná změna s obyčejnýma pedálama :-).

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • pocestny  

      Tak ještě jednou:

      • před koupí převodníků si ověř, že nedojde ke kontaktu s rámem a podle typu klik, jestli se jedná o BCD 104
      • tvůj přesmykač, pokud se jedná o model FD-M617, je dělaný jen do 38z max., takže je určitá pravděpodobnost, že to s 40z nebude optimálně řadit, i přesto, že nastavíš správnou výšku přesmykače.
      0 0
      • gersa  

        Tohle měl zakladatel vzít v potaz hned na úvod a bylo by vyřešeno, zbytek je tady jen zbytečné tlachání

        0 0
      • josef.s.40  

        V dalším servisu, zde doporučeným v jiný debatě, mi řekli, že by to mělo jít, tak uvidím jak si s tím poradí :-).

        0 0
        • Honzis  

          když bude místo v rámu, tak to asi fungovat bude, otázka zda se za vynaložené peníze dostaví kýžený efekt. Rozdíl 40/38 není nijak zásadní. Spíš jde o to, že trend v MTB je poslední roky nějaký, ovšem lidé, co na těch kolech pak v reálu jezdí se nepohybují po tratích jako Nino Schurter, ani nemají výkonnost eliťáků. Na cyklostezky a šotky existuje pořád cross a některé i s 48z 3plackou.

          0 0
          • Vilém  

            Rozdil neni prakticky zadny. Ale nekterym lidem to nevysvetlis. Kamosovi jsem kvuli dvoum zubum taky musel menit kliky, byl skalopevne presvedcen, ze ty 2z jsou nejaky rozdil. Kdyz jsem mu to rekl v cislech, tak taky beze smyslu. Po vymene klik (XT 42 za XT 44z) rekl, ze ted je to konecne to prave a spokojene to jezdi dodnes.

            0 0
            • babkanakole  

              Ty vůbec nechápeš, že placebo funguje i u kol ;) Navíc některým se líp jezdí i na kole, co se liší jen a pouze barvou, což takové 2 zuby na klikách. Než se s někým dohadovat, pravděpodobně už to dávno budeš mít hotové.

              U kámoše máš smůlu, že by pravděpodobně poznal, kdybys mu ty kliky nevyměnil. Znám ale dost lidí, kde by naprosto stačilo ty původní kliky umýt, pokud už tedy nebyly po smrti, a jen hrdě zahlásit „hotovo“. Než by dotyčné napadlo si to zkontrolovat, klidně (a spokojeně) by na tom jezdili celé léto.

              0 0
              • Jáchym 1  

                Tak placebo jsem si ověřil i na sobě,když jsem jel kopec,kterej pravidelně jezdím .

                Myslel jsem si,že jedu svůj obvyklý převod a až nahoře jsem zjistil,že jedu o jeden pastorek těžši šajbu.

                Hlava je mocná zbraň.

                0 0
    • josef.s.40  

      Díky všem za cenné rady :-).

      0 0
    • josef.s.40  

      P.S.: Přesmykač se posunul výš asi o 5 mm a funguje to :-).

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • šlapatko  

      Na 29er se hodí převody 22–36. V Beskydech je to normální převod. Znám borce co po pořízení eaglu chodí pěšky věci, které normálně jezdili. Převod 32–50.Naopak po cestě zpět mají problém valit po stezce 35km/h +. Po pár kopcích v Beskydech ztuhnou nohy a člověk ocení větší převodník. Vozím 2×10, převodníky 22–36 a kazeta 11–36. Do lehka ok, na rovině pár převodů chybí. Na štěrkoletu jezdím compact kliky 34–50 a na těžké převody si nestěžuju. Po hodinách jízdy tahám těžší převody než když jsem čerstvý. Přehození na lehčí, znamená zpomalení. Toš tak, jsou to jen postřehy s praxe. Zakladateli rozumím. Mám za sebou pár let v servisu a většina lidí odpálí nejmenší dva pastorky.

      0 0
    • Venda  

      Poridil jsem teď nově Trance x, v základu ma 30 zubů. Ze bych u nej zustal jsem vubec neuvazoval, jelikoz bydlim u Hradce Králové, větší prevodnik je naprosta nutnost. A zvazoval jsem 32 nebo 34 a na prodejne me prekecali na 34 ovál, tak uvidim, jestli jsem neudelal chybu a trochu to neprehnal. Ale v nejhorším poridim tu 32-ku, co se muze stat horšího…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • drahos  

      Ahoj, chtěl bych vyměnit současný 34T převodník za převodník 42T, nejsem si ale jistý, jestli by mi neškrtal o rám, jde to vyřešit nějakými podložkami, abych převodník oddálil od rámu a vešel se mi tam? Díky za rady :)

      0 0
    • Lišák  

      Když ho oddálíš od rámu, tak budeš mít špatnou řetězovou linku a může ti padat řetěz na velkých pastorcích. Většinou při šlápnutí dozadu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.