Velikost Tarmac/Aethos pro 187cm/91cm inseam - 58 nebo 56?

55 nepřečtených
  • jonti

    Uvažuji o nové silničce a hodně se mi líbí Tarmac SL6 a Aethos. I vzhledem k ceně a jednoduchosti se chci držet mechanického řazení a neintegrovaného kokpitu.

    Trochu váhám u velikosti – na 58 i 56 se poskládám. 56 je nízká a docela vratká i s 11cm představcem, ale je taková živější.

    Podle výrobce jsem jednoznačně na 58 a taky se k tomu přikláním.

    V současnosti vozím Canyon Endurace v L, předtím jsem měl Trek Emondu 58.

    Vozíte někdo menší velikost silničky než uvádí výrobce?

    0 0
    • milan.v  

      Mám 193 cm, inseam 91 cm = velikost 58.

      Kamarád obdobná čísla, stejné.

      Toto je dobrý odkaz, myslím si, že to odpovídá z vlastní zkušenosti realitě mnohem více, než jsem viděl doporučení velikostí od Specialized v minulosti…

      https://www.cyklo69.cz/…-size-guide/

      0 0
    • gemini  

      Já jsem vozil Emondu v 60tce – přestože Trek pro moji výšku doporučoval 62ku – a sedla mi perfektně. V Tvém případě bych se ale přikláněl spíše k 58 ( předpokládám, že porovnání s geometrií předchozích kol máš )…

      0 0
    • KRoser  

      Moc s výběrem neporadím, ale zkus se mrknout na https://www.bikegeocalc.com/ zadat si tam kolo co máš teď a tarmaca a můžeš porovnávat. Při výběru nového kola to vždy používám.

      0 0
      • milan.v  

        Těch srovnávačů geometrií je více, některé mají v databázi mraky kol a jen zadáš konkrétní model, velikost a už to sype rozměry, včetně velmi podstatného představce + řídítek, což je zásadní pro konečnou polohu pák na řídítkách… To ne všechny zohledňují a dá se tím celkem dost změnit…

        0 0
    • jmaselnik  

      vozil jsem Specialized Roubaix s podobnou geo a při výšce 186 velikost 56. Když jsem to ladil i Šírera na BG fitu, tak jsem byl úplně přesně na hraně mezi 56 a 58. Nakonec vyhrál menší rám, takže 56. Schytal jsem od pár lidí kritiku, ale odjezdil jsem na tom pár let s nájezdem přes 10k ročně a bez jakýchkoli problémů, naopak, to kolo jsem měl fakt rád.

      1 0
    • esmo  

      189/90 a Tarmac 58, na menší bych se určitě neposkládal

      0 0
    • Kubánec  

      191/90cm a vozím Aethose 61. Na 58 jsem se nebyl schopný poskládat.

      0 0
    • F1  

      Těžko radit, když neznám tvé míry. Já jsem při 182 jezdil Tarmac 58 a 10 cm představec a přišel mi docela pohodlný, jsem zvyklý na delší posed. Ale teď mám 56 s 11 cm představcem a je to lepší. Všechny Tarmacy SL4-SL7 mají ± stejné rozměry. A na Aethos myslím nejde mechanická sada.

      0 0
      • milan.v  

        Na S-Workse Aethos nejde mechanická sada…

        Jinak 58 na tebe je zbytečně velké kolo…

        0 0
      • Trainman  

        Není to sice ze spešlí rodiny, ale je to podobnej americkej rod jako SL8. :-) Aktuální Cann. SuperSix Evo na 185/inseam 88. Deset let provozuju šťastně Sculturu (1. sloupec) s 90 mm forbecem a jsem na vážkách, jestli 56 nebo zůstat u rozměrově známé 58? Jsem spíš po současné zkušenosti pro větší velikost. Znamenalo by to zase asi 90 mm forbec, ale hrozně nemám rád komín podložek u neohebných wannabe závodníků s malými koly. + velké vysunutí sedlovky – u starých kol to nepřicházelo v úvahu, ale podle všeho novým aerosedlovkám stačí zasunutí v rámu jen třeba 65 mm?, což by naopak připouštělo nově i menší 56… Fungovat bude asi obojí, jen u mě nějak nemůže převládnout rozum, ani cit. Baborad. Dík všem!

        0 0
        • gemini  

          U 56 je reach 5 mm kratší než u 58, ve stacku je rozdíl 17 mm. Když koukám na Tvoji Meridu, tak nemáš pod představcem žádnou podložku. Myslím, že případných 15 mm podložek není žádný peklo, navíc třeba zjistíš, že jsi ještě ohebnější a můžeš jít níž než u Meridy, u které už není moc možnost laborovat s nižším posedem, když jsi na doraz. Co se týče délky posedu, tu neurčuje jen reach a představec, ale i reach řídítek ( tam může být rozdíl klidně i 3 cm ) a třeba i páky. Když se to sejde, pak se může stát, že celková délka posedu může být reálně kratší i na delším rámu. Takže si prověř rozměry kokpitu. Ideální by bylo projet obě velikosti, ale já, jak to tak vidím, bych šel do 56ky…:-)

          2 0
          • Trainman  

            Podložku mám aktuálně jednu 5 mm (na obrázku ještě není, ale chtělo to), ale vysoká je docela krytka hlávka – základna představce je v nějakých 20 mm nad hladinou hlavovky. Abych se do stejné výšky dostal u 56 Cannondale, znamenalo by to nějakých 35 – 40 mm spacerů (krytka hlávka je téměř v úrovni konce hlavovky a hned začínají spacery). I 35 mm mi přijde celkem dost, ačkoliv výrobce připouští max. 55 mm. Mohl bych se odbýt nějakým endurance kolem typu Defy / Scultura Endurance / Synapse ale přijde mi že tahle kola v posledních letech hrozně zgravelovatěla. A já cyklokrosku mám i tak. Škoda, že se obě velikosti u sebe snad nikde nevyskytují – srovnání by mě zajímalo. Inu těžký případ. Díky však za pohotový názor, beru v potaz. :-)

            0 0
            • gemini  

              „Škoda, že se obě velikosti u sebe snad nikde nevyskytují – srovnání by mě zajímalo.“ – udělej si výlet do Brna:-) 56 i 58 skladem

              2 0
              • Trainman  

                Díky, ještě že nejsem rentiér (a přítel Sramu) :-)))

                0 0
                • VojtaXY  

                  Pro zjisteni velikosti je jedno, jaka tam je sada.

                  1 0
                  • Trainman  

                    To je jasný, jen nejsem obecně rád jen zkoušečem, když vím že u nich zaručeně (kvůli ceně) nekoupím. Ale asi to tak dopadne…

                    0 0
              • Trainman  

                Oboje na moji výšku sedla, obě kola mají seriově 50 mm podložky – modré 56 by se dle současného fitu ubíralo z podložek 20 mm (zbyly by spodní 2 vysoké), bílé 58 by zbyla jedna vysoká podložka. Pocit z obou kol podobný, asi jsem zblbý současnou Sculturou. :-O

                0 0
                • gemini  

                  Co by Ti doporučili ve kšeftě? Neptal ses?

                  0 0
                  • Trainman  

                    Byli taky pro menší, bylo to ale taky i tím, že 58 měla představec 110 mm a V aero řídítka s obřím reachem.. Na 56 se 100 mm bylo fajn to, že při úchopu za vršky byl krásně zakrytý celý náboj. Takto by to asi mělo být.

                    0 0
                    • gemini  

                      Takže vítězem je? 56ka?:-)

                      0 0
                    • skytr  

                      Za mě bych taky řekl 56 lepší, ale záleží na pocitu. Doladit půjde oboje, ale 56 vypadá líp. I když co se barvy týče, líbila by se mi víc bílá…

                      0 0
                    • Trainman  

                      Tady jsem si ještě aspoň proporčně namodeloval fit jak by vypadala ta 58 na mou postavu (výška sedla, kokpitu a předozadní posuv sedla). Vizuálně jsou to samozřejmě v porovnání s 56 štafle, ale i tak mě asi (narozdíl od některých jiných velkých rámů) nepobuřuje.

                      0 0
                • ra.ma1  

                  Moc pekna kola, kurde ale jedna vec…clearance „jen“ 30 mm..jinak mensi=hezci…ten bily, to uz je takova kapku kobyla..

                  0 0
                  • skytr  

                    Bohatě se vejdou větší. Vzadu, kde je méně místa než vepředu jsem měl Conti GP5000 30mm, reálně na širokém ráfku cca 32,5mm a místa stále dost (řekl bych 34 by se vešlo). Nyní tam mám Tufo 28ky, reálná šířka cca 30,5mm, to me na takový typ kola přijde akorát, pláště jsou krásně v zákrytu s širokým ráfkem.

                    2 0
                • ra.ma1  

                  Zde Supersix za myslim dobrou kasu a je v 56

                  https://www.biker-boarder.de/…3078880.html

                  0 0
            • gemini  

              Ony ty aero podložky nevypadají tak strašně, tak jak kulatý:-) Nicméně fakt je, že když kupovat nový kolo, tak ideálně s geometrií bez kompromisu…En­durance kolo by jinak bylo moje doporučení, ale jak říkáš, dost se to posunulo k takovýmu tomu allroad typu kol s velkou prostupností plášťů a těžším odolným rámem…Mrkni ještě třeba na Orbeu Orcu – ty mají i u race řady relativně volnější geometrii. Případně Trek a jejich 1,5 H geometrie je na pomezí race a endurance – vybrat se pořád dá…

              0 0
              • Trainman  

                Přesně tak, plná shoda. Orcou to celé původně začalo, ale taky skončilo na na pár barevně mdlých kombinacích a nebo luxusním individuálním designu, ale s přestřelenou cenou – kolo na Ultegře Di2 s jejich karbonovými ráfky s obyč. řídítky bez wattmetru za 145.000 je pro mě už moc, u srovnatelného SuperSixe jsem na 125.000 za hotové katalogové kolo, anebo 115.000 v nějaké krkolomné stavbě s nějakými kompromisními komponenty.

                0 0
                • gemini  

                  Kde se dá sehnat Supersix na di2 a karbon kolama? Kámoš řeší kolo ± kolem kila, tak třeba by ho to zaujalo…:-)

                  0 0
                  • Trainman  

                    Bike24 má oranžový na mechanickej 105 za ca 58, za 35 se dá u nás sehnat elektrická UlDi2 a pak už jen ty kola – počítáno třeba na EIE tady od Tomáše. S prodanou sadou 105 je to třeba 110 tisíc.

                    Případně mají kompletní modrý Supersix EVO 2 s obyčejnějšími Hollowgramy za 126 v 56.

                    0 0
                    • gemini  

                      Někdo jsem nedávno zahlídl rámovku Cervelo Calendonia za nějakých 55t, ale nějak si nemůžu vzpomenout kde. To by se už možná vyplatilo postavit celý od základu, když vidím, co všechno hodláš měnit:-)

                      0 0
                      • Trainman  

                        No, jsem i s touhle variantou smířen. Bohužel obvyklá cena těch rámovek bývá zpravidla pro celý projekt takto cenově senzitivního kola likvidační…

                        0 0
                    • skytr  

                      Stejnou cestou přestavby jsem šel taky a doporučuji. SuperSix je skvělé kolo. Po rozprodeji mi přestavba vyšla lehce přes 100tis. Akorát jsem většinu musel koupit ve slevách, kolo i sadu v BF v Německu. Váha jak je na fotce cca 7,8kg (bez příslušenství).

                      Jinak velikost je to 54 na výšku 180/85cm. Dřív jsem míval vždycky 56 s kratším představcem. Chce to vyzkoušet, ale u té 58 bych se bál, že bude velká, SuperSix má oproti jiným „race“ silničkám dost vysoký stack. Jinak oproti fotce jezdím nakonec o 1 podložku pod představcem méně.

                      2 0
                      • Trainman  

                        Krásné nářadí! Děkuji za zkušenost.

                        1 0
                        • skytr  

                          Jinak kola od Tomáše taky doporučuji, jsou to 50ky 30 široké, akorát bych dneska asi risknul a vzal lehčí náby EIE, já to mám na DT350.

                          2 0
    • jonti  

      Nakonec jsem skoncil na BMC teammachine vel 56. Tam je to o trochu vetsi a delsi 56 nez u speslu a sedi mi vyborne.

      0 0
    • rotik  

      Ahojte, přidám svoji zkušenost, protože s velikostmi u Spešlu to není jednoduché. Kupoval jsem si teď S-works Tarmac SL7 rámovou sadu na stavbu nového kola a z těch velikostí jsem byl taky zmatený. Měřím 184 cm, inseam 85 cm.

      Doposud jezdím na Allez Comp Race (rok 2015), vel. 58, což je samozřejmě jiný a starší typ kola. Tabulkově mě Spešl vyhazoval na většině stránek pro Tarmac SL7 vel. 58, ale několik lidí mi tvrdilo, že bych měl jít do 56 a taky tento jediný odkaz – https://www.cyklo69.cz/…-size-guide/. Všechny ostatní zdroje Specialized uvádí pro mou výšku pro rám Tarmac SL7 velikost 58.

      Protože jsem chtěl mít jistotu, šel jsem tedy do obchodu, kde mě laskavě nechali vyzkoušet Tarmac SL7 ve velikosti 56 i 58. Pocitově jasně vyhrála velikost 56 a tu jsem nakonec i koupil. Nicméně, pokud bych to měl řešit podle tabulek, i těch porovnávačů geometrie, byla by to 58. Když porovnám geometrie mého současného kola ve vel. 58 a Tarmac SL7 vel. 56 je to docela brutál rozdíl (stack se liší o 50mm) Prostě teorie a praxe jsou dvě různé věci.

      Tak snad nebudu litovat, každopádně na prodejně ta 56 mi seděla pocitově určitě lépe a i vysunutí sedlovky bylo ok (sedlo power)

      0 0
      • keymaker  

        Koukam, ze to mam doma spravne. CruX mam 56 a Tarmac 54. U obou jsem daval kratsi predstavec. CX 2cm a Tarmac 1cm

        0 0
      • David888  

        Vybral si správně.

        1 0
      • milan.v  

        Ano, 56 je velikost pro tebe, 58 by ti bylo velké…

        0 0
      • shimmik  

        A jakej představec na tento setup? Klasika k 56 100mm?

        0 0
        • rotik  

          Nechal jsem tam těch 100mm a je to úplně v pohodě. V kombinaci s aerofly řidítky, která sama o sobě mají geometrii do v, takže páky jsou oproti ose představce zhruba o těch 10 mm víc předu, než u klasických beranů, které nejsou do V, ale rovné. Obecně před koupí bych ten představec automaticky neřešil, doku nevyzkoušíš posed.

          0 0
        • Lister  

          Těch proměnný je tam tolik, že se asi nedá říct. Ve výsledku můžeš mít se 100mm představcem klidně delší posed než se 110mm.

          Mnohem větší roli mají řidítka, jejich tvar, reach a hloubka + preference v nastavení pak. A pak taky jak jsi usazený na sedle.

          Dlouho jsem na 54 vozil 90mm představec a pořád jsem nebyl schopný se na to poskládat.

          Vyměnil jsem původní 40cm rodla za 38 (stejný model, jiná šířka a s tím současné i jiný reach a hloubka) a tahle změna mi hodně pomohla. Současně jsem zkrátil kliky, což mi umožnilo se na kole mnohem víc uvolnit, toleruju teď agresivnější posed.

          Teď je kolo pro mne mnohem pohodlnější, mohl jsem ubrat jednu podložku a dokonce uvažuju, že bych představec prodloužil.

          2 0
          • rotik  

            Souhlasím. Já mám teď klasická řídítka 420mm s představcem a plánuji kokpit, ten už ale bude v šířce 400mm

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.