Tuhost výpletu VS tuhost zadní stavby u fulla

27 nepřečtených
  • sportovni_biker

    Mám kolo 29" Canyon Nerve 7.9 2016 ve velikosti XL. Je osazen koly Mavic Crossride a pořád bojuji s cinkáním zadního kotouče (180mm) při zatáčení nebo silnějším šlapání – něco se kroutí. Vím, že tyhle Mavicy nejsou symbolem boční tuhosti a lze to cítit i při jízdě v terénu, ale zase kotouč je blízko středové osy, kde by tuhost výpletu neměla mít takový vliv. Na druhou stranu XLkový 29" full taky v rámci dlouhé zadní stavby nebude extrémně tuhý, ale zase jsem podobnou stížnost na Canyon rámy nikde nenašel.

    Osobně se více přikláním k těm měkkým kolům, ale ještě než přikročím k výměně, tak bych rád znal nějaký další názor.

    PS: vím, že je to blbost, ale otravuje to :-)

    0 0
    • wladeq  

      Měkká stavba, tuhost výpletu nemá na kotouč vliv, žejo

      0 0
      • sportovni_biker  

        Když chytnu zadní kolo a hýbu s ním do stran, tak nemusím vyvinout velkou sílu, abych kotouč chodil od jedné destičky ke druhé a to se děje jenom v rámci tuhosti výpletu.

        0 0
        • plzakj  

          Koutouc je na naboji, ne navypletu.

          0 0
        • krabica  

          Tak to máš buď vylágrovaná ložiska, nebo málo dotaženou osu, takhle se to hýbat nesmí.

          0 0
          • kubad  

            :D

            0 0
          • sportovni_biker  

            Chceš říci, že tvoje kola jsou tak tuhý, že se ti to ani nehne?

            0 0
            • krabica  

              Samozřejmě se výplet hne, ale kotouč ne, pruží to ve výpletu, tz. špicích, když zaberu ještě víc, tak se hne celá zadní stavba…

              0 0
            • kubad  

              když chytneš zadní kolo, tak se může kvedlat do stran, je prostě měké, nedotažené apod.

              ale nehneš kotoučem, protože ten je přidělaný k náboji a celé to stahuje pevná osa

              tak se místo nabroušených reakcí zamysli kde máš vůbec problém

              0 0
            • Vilém  

              Tak naboj se ti tezko prohne. Leda by byl rozlepenej, jak se semtam u techto mavicu stavalo.

              0 0
              • mkzvk  

                Tady někdo prostě nechce slyšet že tuhost zadní stavby jeho rámu nepatří k největším…

                0 0
                • kubad  

                  nebo je prasklá :D

                  0 0
                • sportovni_biker  

                  Já to akceptuji, ale přijde mi divný, že Canyon je tady hodně rozšířený, ale nenašel jsem jedinou stížnost na sníženou tuhost zadní stavby. To se ovšem o Crossridech říci nedá, proto se ptám.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • Mr.Duck  

                  Ale tak zas já když pohnu zadním kolem na Demu nebo Banditovi, taky se kotouč dotkne desky, a nemyslím že ani jedno z těch kol je nějak měkký, spíš naopak.

                  Ale že by to jako bylo něco co registruju když na tom jezdím to ani ne.

                  0 0
                  • sportovni_biker  

                    Já bych to neregistroval a ani bych na to nepřišel, kdyby se nesnažil zjistit, co způsobuje to cinkání v zatáčkách nebo při záběru.

                    0 0
                    • Bill45  

                      zkus nafouknout pláště na vyšší tlak, taky mě to cinkalo na asfaltu v náklonu, když je hrubší dezén dokáže to kotouč rozvibrovat.

                      0 0
                  • wladeq  

                    Protoze to jsou kola na dyku, a tak nejak tam klepe vsechno, a neni cas resit pi*oviny, cinknuti kotouce je fakt asi to posledni co postrehnes. Tuhost vypletu nema na kotouc logicky zadny vliv, tu tuhost potrebujes na stavbe, vyplet je az za tou soustavou. Kotouc se trosku bude hybat vzdycky, zvlast u horsta (demo), kde je hodne spoju. Snad az na nejake kolejnice typu orange ;)

                    0 0
    • Gwaihir  

      Má ten Canyon Nerve pevné osy?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.