Truvativ Hammer Schmidt - funkce??

19 nepřečtených
  • chodec

    Už to tady padlo v galerii – ale tam jsem to moc německy nepřečetl. Vrtá mi to hlavou, jak to může fungovat. Nmá to někdo promyšlené? Mám dojem, že není pochyb o tom, že cílem je:

    1. schovat vše pohyblivé do útrob;
    2. zajistit vedení řetězu přes jediný vnější převodník (lepší možnosti udržení řetězu na místě různými napínáky apod a lepší možnosti postavení pružení, které nebude tolik závislé na tahu řetězu). 

    Nedoážu ale úplně jasně domyslet, jak to má vlastně chodit i když koukám na interaktivní schéma toho typu zpřevodování (bohužel opět v němčině, takže nevím, zda se tam někde nedá nastavit cosi, co jsem nenastavil):

    http://www.mel.tugraz.at/…/pg1/pg1.swf

    Dovedu si představit variantu, kdy jsou planetky bloklé a chová se to jako jednopřevodník. Dovedu si představit i nějaké násobení (alespoň odhaduji, že by to bylo násobení) když zablokuji středové kolo a budu nějakým křížem hejbat uložením planetek, které se na jedné straně budou odvalovat po bloklém středu a na druhé straně tím roztočí vnější převodník. Ale nějak mi uniká, kde je varianta dělení, kdy vnější prevodník bude mít menší otáčky než kliky (při uvolnění všeho a točení stredem klikama se to přepne IMHO na zpátečku ;-).

    Na podobném principu, ale pokud vím neměnitelném existují zřejmě tyto násobiče a děliče otáček:

    http://www.schlumpf.ch/…ebe_engl.htm

    Tady je to zřejmě nějak měnitelně zkombinované. Truvativ mlčí – viz http://www.magicmechanics.com/ . V angličtině nic pořádného nenacházím.

    Napadá někoho s lepší představou o možnostech podobného mechanismu, jak to může fachat?

    0 0
    • Lister  

      Jak jsem ti psal už v galerii tak po uvolnění všeho se to na zpátečku nepřepne. tedy přesně – ten převodník se bude vůči klikám posunovat lehce vzad, ale ne tak moc aby se točil úplně dozadu. Bude se točit stále dopředu, ale pomaleji něž kliky. Ten model na který si dal odkaz bude fungovat jinak protože, tam je to středové ozubené kolo větší než ty okolní „převodové“. Ten návrh od truvativu mám velikostní poměr těch kol naopak ve prospěch těch převodových a proto se to bude chovat jinak.

      0 0
    • jecnak  

      Chtelo by to preklad toho nemeckeho clanku, co vlastne tim Truvativ/Sram zamysli. Bude planetova 3 stupnova prevodovka misto presmykace a nebo jen staly prevod. Pokud by tam byla 3 stupnova prevodovka, tak by pripadalo do uvahy se zastavovanim planetek, respektive stredu a nebo vnejsi ozubnice. Takze dalsi kola navic pro nasledny prevod. Neni to urcite nic prevratneho viz. vsechna ta predvalecna kola s 3 stupnovou prevodovkou ve stredu a karanem na zadni kolo. Pripadne jeste s hollotech II klikama ;-)

      0 0
      • jecnak  

        kardanem a hollowtech

        0 0
      • Lister  

        dva stupně si dokážu představit, ale třetí mi uniká :-?

        0 0
        • pepek  

          Šak jsou tam jenom dva. Navíc dodatečné ztráty pří tom pomalejším kvaltu, které nebudou určitě „v mezích“, jak soudruzi z BRD píšou. Konec čtyřčepů to jistě nebude, jak tam soudruh poznamenal (asi je velkým příznivcem C-dalu), protože je to asi 10× složitější a 10× méně blbuvzdornější (Trotlfest und Idiotensicher). Prostě další slepá ulička, která ovšem jistě najde svoje zákazníky.

          0 0
        • jecnak  

          Jsou tam dva, pardon.

          0 0
          • Lister  

            ufff…už jsem se lekl, že mi mozek zakrněl tak moc, že nezvládám ani takto jednoduché modely :-D

            0 0
            • jecnak  

              Nejak jsem se zamotal s tim pribrzdovanim planetek u vic prevodovek v kupe a uz sem byl zamotanej uplne :-/

              0 0
          • chodec  

            teoreticky by tam mohly být tři.

            1. Planetky volně v oběhu – převod do pomala
            2. Planetky se zablokovaným otáčením – převod 1:1
            3. Odpojené středové ozubené kolo od klik a zablokované a kliky ženou přes nějaký kříž uložení planetek a ty pak opírajíc se o strední bloklé kolo ženou do rychla vnější kolo – viz také to interaktivní schéma kde je verze s křížem ženoucím planetky a bloklým středem vidět (ten unašeč nicméně na tom schématu k tomu článku vidět není, takže asi se nekoná).

            Samozřejmě neumím posoudit, nakolik by bylo složité udělat nezbytné přepínání náhonu z klik střídavě na střední kolo a nějaký vedle něj běžící unašeč a zda by to už nevážilo jak buldozer, ale teoreticky si to umím představit

            0 0
        • pepek  

          A ejhle: překvapivě to napsal soudruh Denk – bývalý konstruktér Scottu  (těm teda ten Spešl leží v žaludku :-)

          0 0
    • fluider  

      Pokúsim sa preložiť komentár pána Petera Denka, konštruktéra Scottu:

      To je rozsudok smrti pre všetky 4-čapy. S tým bude konečne skutočne možné postaviť 1-čap nezávislý na pohone. Senzačné.

      Zaujímavé, ako si tie firmy navzájom pomáhajú, aby nám natlačili do hlavy, že potrebujeme ich revolučné riešenie. Zrejme sa môžme tešiť na masívny a nenápadný marketing, ktorý američanom ide tak dobre.

      0 0
      • fluider  

        Pokus o preklad pána Jana Talavaseka, inžiniera Specialized:

        Je to kľúč k optimálnemu odpruženému biku. Povedie to k tomu, že budeme musieť nanovo premyslieť tému kinematika.

        Pán Lutz Scheffer od Canyonu má torchu triezvejší odkaz:

        Pohonná jednotka od SRAMu vyšperkuje funkciu EN a FR bikov.

        0 0
        • Lister  

          no prostě cesta napůl (pokud vůbec) mezi klasikou a integrovanou převodovkou :-)

          0 0
    • fluider  

      Napadlo mi, že by to mohli spojiť s radiacim nábojom SRAM iMOTION9, ktorý je 9-rýchlostný a možno ho už upravili aj na XC použitie. Takým polovičatým riešením by možno chceli súperiť s Rohloffom. Ale asi skôr nie, podľa mňa by vyšli na smiech.

      0 0
    • pajasimi  

      zdravím, mám za sebou sezónu s hamrama AM, tušíte jestli je potřebná/vhodná nějaká posezónní údržba? navíc se mi zdá, že když jedu těžší převod, občas v tom něco jak kdyby ani ne lupne, ale dojde k jakýmusi mikropohybu s mikrozvukem, kterej jsem dřív asi nějak neregistroval­..jinak funguje skvěle, jen si všímám toho minivaklu nebo co to je, proto mě napadá, jestli to nebude chtít nějakej posezónní servis? kdo to dělá?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.