Pouziva nekdo ze stavecu kol toto zarizeni? Nebo vypletate od oka a podle citu??
Pouziva nekdo ze stavecu kol toto zarizeni? Nebo vypletate od oka a podle citu??
Podle me to maji akorat v Botticu, protoze to je docela draha sranda.
To me docela prekvapuje!! Je to docela podstatna hracka..... Pokud je napeti kazdyho dratu jiny, muzes kolo centrovat kazdej mesic!! Kdyz jsem teda u toho – videl nekdy nekdo v tyhle zemi kolo s letovanejma krizenima dratu??
Jo. Ale byly to vysoky kola- kostitrasy. Tam je to jak jsem pochopil standardni postup, pokud maj krizenej vyplet. Ale hned ten clovek dodal ze to asi nema vyznam. Ale to te asi nezajimalo…
Jo, dokonce to dělám.
tak na to ako si skuseny si mohol zistit ze je to takmer zbytocna vec, jedine pred cim to chrani je ze ked praskne spica tak ostane na mieste a neohrozi jazdu – preto sa to pouzivalo aj na kostitrase, pretoze tam merali spajdle tusim okolo 60cm a ked praskli boli nebezpecne.
Treba tady
:-))
Ty si myslis, ze se meri kazdy drat? A co kdyz bude kolo idealne vycentrovane a nektery bude vice napnuty? Co pak?
to se může stát, ale jsou určité tolerance, do kterých se napnutí musí vejít. pokud se nevejde, pak je něco špatně: Vadný drát (nejčastěji nesprávná délka), nebo vadný ráfek (spadl, pnutí od výroby) a pak se musí vadná věc vyměnit. Proto je ten tensometr, aby odhalil zradu.
Jo a neměří se každý drát, ale namátkově z každé strany a každého směru několik.
Divil by ses kde všude ho mají :-)) Kastar – Mavic. Hape V Brně a jinde sem se neptal,
Ale v dnešní době pevných špic to nemá smysl, navíc se dělají kola s větším počtem děr, navíc je to pracné.
Co jako?? Mereni napeti dratu je zbytecny????
Sry, to bylo k letování.
můžete mi někdo vysvětlit,na jakém principu to funguje? Nějak mě nic nenapadá…
kukni do prilohy
a este kukni sem, tento ma jeden moj znamy
www.parktool.com/…s/detail.asp?… www.parktool.com/…28_45722.pdf www.parktool.com/…912_4301.pdf www.parktool.com/…28_84698.pdf
Zdravim ozivim tohle vlakno abych nezakladal další.
řeším zase napětí dratu a nejsem si zase tak uplne jisty postupem…
konkretni sestava ZTR Arch rafky + pilar 1422 draty
nasel jsem si v tabulce ze max napeti pro ztr je 95kg coz je všechno zatim jasne.
Nejsem si vsak jisty na ktere strane a ktere draty merit, jestli ta naplejsi strane nesmi predahnout danou mez nebo jestli je to nejaky vicemene prumer…
u predniho kola to mam tedka dotazene na cca 90–100kg na stane kotouce a ta druha strana je tak na 50–60kg, zadni jeste nemam hotove… zajimalo by me teda jestli by prumer napeti mel davat tech max 95kg nebo jestli by nemela ani jedna vypletu strana presahovat to napeti 95kg ( coz mi prijde divne bezne se zadek napina tak na 80/130 ale radeji se zeptam )
Dekuju a omlouvam se zase za asi stupidni dotaz ale od toho tady BF prece je :)
Samozrejme je to max kterehokoli dratu. To ze mas na strane dal od pastorku nebo od kotouce nizsi napeti je veci vystredeni rafku, respektive prirub naby.
to samozrejme chapu ze je to veci vystredeni rafku… ale pocitove se mi to zda malo, protoze u tech dratu na strane kotouce u zad kole to bude fakt „malo“…
ono ale pocit je jedna vec… extra moc zkusenosti s plochyma dratama nemam tak se radeji ptam… diky :)
HMM A TYS JAKO BYL NA ŠKOLENÍ V MAVICU?
zapoj mozek a přijdeš na to sám je to jednoduché
nebyl jsem tam…
nekdy je zapinani mozku fajn, nekdy clovek ale premysli tak dlouho az vymysli jeste vetsi kravinu, tak proto se ptam :)
a nebud na me zly ano prosim :)