Sram DUB za Shimano (obojí PF92)

34 nepřečtených
  • MéďaPusík

    Ahoj, mám Scott Spark RC s komplet Sram sadou (S1000AXS 12s, UDH hazka) a chtěl bych tu sadu vyměnit za komplet 12s XT (hazka není UDH?) z Canyon Lux WC CF.

    Obě kola jsou boost s řetězovou linkou 55 mm a PF92 středem a možností UDH.

    Může mě tam čekat nějaká past/investice nebo to bude jen o práci za servis?

    Scott je nový, LUX má 300 km po asfaltu v suchu, takže berme, že komponenty jsou ve stavu nových.

    Děkuji za vaše názory.

    0 0
    • novas752  

      Dost možná nový středy, minimálně ten Shimano často nejde dostat ven bez poškození.

      1 0
    • mirorek2  

      Co tě k tomu vede?

      0 0
    • krabica  

      Má vůbec ten Scott díry a vedení na bowdeny? To XT je mechanické? Na vedení mechanického řazení skrz tu hlavovku bych se každopádně vyprd…

      1 1
      • novas752  

        To je taky pravda

        0 0
      • MéďaPusík  

        Diry tam jsou, lonsky model byl na mech. Shimanu. Proc by ses vyprdl na vedeni hlavovkou?

        0 0
        • krabica  

          Viz ChatGPT: (dpoporučuju, než se ptát na každou ptákovinu ;-)

          Vedení bowdenů a hadic skrze hlavové složení (tzv. headset routing) se dnes používá hlavně kvůli čistému designu a aerodynamice. Má to ale několik nevýhod, které často zmiňují cyklisté i servisy:

          Nevýhody:

          1. Komplikovaný servis – při výměně ložisek hlavového složení, kabeláže nebo i jen představce je nutné rozpojit hadice/lanovody. To znamená víc práce a vyšší servisní náklady.

          2. Náročnější odvzdušnění brzd – hydraulické hadice brzd při každém zásahu do kokpitu často vyžadují nové odvzdušnění.

          3. Zvýšené opotřebení ložisek – kabely/lanovody procházející těsně kolem ložisek mohou do prostoru přivádět vlhkost a špínu → ložiska pak trpí víc než u klasického vedení.

          4. Omezená kompatibilita – ne všechny představce a řídítka pasují, často je člověk vázán na konkrétní řešení výrobce rámu.

          5. Delší doba při drobných úpravách – i jednoduché věci jako výměna podložek pod představcem znamenají rozebírání kabeláže.

          6. Vyšší riziko problémů v terénu – při pádu nebo prudkém otočení řídítek hrozí větší poškození hadic/bowdenů.

          7. Hlučnost nebo tření – u některých řešení je slyšet, jak kabely pracují v hlavovém složení.

          2 2
          • krabica  

            Ještě tam chybí zvýšené opotřebení bowdenů.

            0 0
          • Slavik  

            Ještě bych se zeptal AI, jestli umí kecat.

            A kdyby se Ti ten Canyon rám už znechutil, tak bych ho možná bral. Velikost, cena, barva? ;-)

            0 0
            • krabica  

              A kecá tady? Kritizovat umí každý, ale napsat něco…

              0 2
              • Slavik  

                Tak třeba mi vysvětli bod

                2. Náročnější odvzdušnění brzd

                V čem je náročnější oproti klasice?

                Děkuji

                0 0
                • krabica  

                  Ano bod 2. je nazván blbě, ale kdo chce tak pochopí, co je myšlenkou celého bodu. Od tebe zatím nic konstruktivního nepadlo…

                  0 0
                  • Slavik  

                    3. Zvýšené opotřebení ložisek?

                    Tvl, to že 10 lidi napíše na internet blbosti a AI ti z toho udělá bláznivý výcuc, neznamená, že je to pravda. Možná by bylo vhodné u AI vyblitých výsledků použít i to co ti sedí na krku.

                    Mimochodem, tehletěch skoro 7 „extra problémů“ mi nevadí a rám bych i s tímto koupil.

                    Pro mě za mě si jezdí klidně i na loukotích. Jak často servisuješ na svém kole kokpit, 5× do měsíce?

                    0 0
                    • kubad  

                      Pochopíš až budeš muset rozebrat.

                      0 0
                    • novas752  

                      Teče tam voda a reznou. Za jízdy, když to vezeš na autě, při mytí…

                      0 0
                      • J1RKA  

                        kola lepsi vozit uvnitr auta :)

                        0 0
                      • Slavik  

                        Jakože u normálních ložisek tam voda neteče a nereznou? :-)

                        0 0
                        • kubad  

                          a nějaké zkušenosti s tím máš?

                          0 0
                          • Slavik  

                            Mám zapouzdřený, zvenku orezlý, ale vevnitř funkční, přeplněné vazelínou.

                            AI našla problémy, kde limitně nejsou, pokud tedy nerozděláváte kokpit 5× týdně.

                            0 0
                            • kubad  

                              na silničce zákazník po 1/2 roce ježdění, žádný dešť, horní vyrezlé, cena ložiska je sranda proti té jebačce s výmenou

                              0 0
                        • novas752  

                          Já mám třeba kvalitní zatěsněný hlávka CC 40 a 110, kde jsou ložiska po 6 a 3 letech celoročního ježdění neorezlý, stále krásně funkční. Ano, v tý 3 roky starý 110ce jsou nerezový. Ale v CC40 jopu obyčejný ocelový, nezrezlý.

                          Hlávka s vedenim skrz maj obvykle zatěsnění mizerný nebo žádný a ty ložiska z toho taháš rezatý klidně na rok starých kolech…

                          0 0
          • oddie  

            Zaujal mě bod 5 – výměna podložek pod představcem znamená rozebírání kabeláže?

            0 0
            • scortis  

              no jestli umíš brzdovou páku a představec procpat kroužkem pod představec tak máš asi hodně velkou sílu, nebo dobrý kladivo :D

              2 2
              • Kysky  

                Nad tím se už kdysi asi někdo zamyslel a vytvořil podložky, které jsou půlené. Aha.?

                0 0
                • scortis  

                  Ok, no já to nikdy v ruce neměl, ale co jsem to viděl tak mi to připadalo jako z jednoho kusu. Moje chyba, nicméně to nic nemění na tom že na biku mi to připadá jako nesmysl, stejně budeš mít hadici k přední brzdě venkem (pokud neprovrtáš díru do krku vidlice).

                  0 0
              • kubad  

                Většinou jsou dělené :)

                0 0
    • jonti  

      Jde to v pohodě, podobně jsem to měnil, i když u jiných kol. Měnil jsem sady mezi Canyon Lux WC a Cervelo ZFS-5.

      Neměnil jsem brzdy, Canyon měl vzadu flatmount a Cervelo normální postmount.

      Žádná past tam není, ale ta výměna je docela pracná, počítej minimálně den práce když to budeš dělat sám a máš všechno potřebné, nebo docela vysokou sumu v servisu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.