Slevy kol tíží prodejce. Část z nich zřejmě nepřežije - business

75 nepřečtených
  • Tomcat

    https://www.idnes.cz/…konomika_ven

    Přesně, ten článek je typickým příkladem „mlácení slámy“, kdy se zcela přirozený vývoj na trhu se servíruje jako překvapivé wow zjištění. Vznik a zánik firem je v dynamickém tržním prostředí naprosto normální jev. Zzvlášť ve spotřebitelských odvětvích závislých na sezóně.

    Jak se kdysi zmínil …mu na internetu chyběl obchod pro mainstreamové cyklisty… si na sebe tou sítí obchodů upletl bič v nižší střední střídě a lowendu. Takže se v praxi se tím sami uvázali v cenové válce, kde nakonec vítězí ten, kdo má větší objem a lepší logistiku . Tedy Alza nebo Mountfield, kteří kola berou jako další položku do katalogu, ne jako srdcovou záležitost. Tam, kde kdysi býval „obchod pro mainstreamového cyklistu“, dnes je cenový automat a přehršel generických rámů s nálepkami jako třeba Sava, Rozzo a podobné.

    Pan Coufa co sem pochopil je odborník na marketing a né kola. A Mojekolo má blízko k Bejkero a Cyclology nebo jak se píšou. A pokud mě paměť neklame i s Outfindem, které spamovalo né na jednom foru a stránkách. V IT zprávách snad někde marketingově kouřilo jak snad chtějí nasazovat Ai aby byli lepší.....

    Prostě ano proto domácí žvýkání je plno.

    Osobně čekám kdy v mainstreamu přijde direct model i do téhle třídy. Tedy takové scifi kdy třeba Bikefunn přejde na direct a on-demand model čím tyhle války hnijícíma skladovýma zásobama ukončí.

    4 10
    • J1RKA  

      Problémem celého trhu tak zůstávají nereálné ceny. „Aktuální ceny kol neodpovídají realitě zdravého obchodování. Zákazník si zvykl na velké slevy a bude velmi těžké vrátit ceny do normálu. K narovnání dojde ve chvíli kdy budou mít všichni výrobci a prodejci zdravé zásoby,“ myslí si Schindler.

      ano ceny kol byly nesmyslne predrazeny, kdy se cena vpodstate ospravedlnovala cenou ramu, ktery stal nekdy vic jak cely kolo

      takze kde je tedy problem?

      5 0
      • LM  

        Problém může být v tom, že kdo chtěl kolo, si ho nerozumně během COVIDu koupil, nebo rozumně pak se slevou po COVIDu, takže teď kolo několik let kupovat nebudou :-)

        Ad ceny: po zjištění, že celopevný karbon gravel by mě vyšel i po slevě dráž než karbonový enduro full (který jsem koupil taky ve slevě), jsem objednal rámovou sadu z Ali a komponenty koupil na bazaru.

        2 0
        • Tomcat  

          Tak malá obnova vybavení není jen v kolech. Takže ano, ten segment trhu na který tyhle řetězce cílí, není zrovna ten kde každé dva roky kupujete nové kolo.

          I tady bylo mockrát kdy někdo chtel poradit nové kolo a nějak tam vyplynulo že mu má vydržet za 10–15le nebo víc let :)

          0 2
        • Markony  

          Tet je gravel ne vlně a vše ostatní jde stranou .

          0 6
        • becis  

          Souhlas, toužil jsem po S-works Epicu 8 viz. profil ale 350k jsem za kolo opravdu platit nehodlal. Nakonec se mi povedlo sehnat samotný rám, zbytek osadit z různých akcích a kolo mě vyšlo ani ne na polovinu.

          2 1
      • brtníček  

        Silniční kola na trhu stále moc nejsou. Manželka na Scotta svou velikost čeká už dva měsíce.

        0 3
    • scalar  

      Kola podobně jako auta potřebují stálý, kvalitní servis. Navíc je tu problém, že dost sezónní. Proto zatím funguje koncept, kde prodejce žije i z marže z prodeje kol, výbavy, doplňků a potřeb pro zimní sporty.

      Direct model prodeje by přesunul cyklo prodejny spojené se servisy do segmentu servisů, koncept samostatných cykloservisů bez prodeje kol, výbavy a doplňků se zatím neujal, nutně by přinesl zvýšení cen servisu.

      1 1
      • J1RKA  

        kamarad dela jenom servis kol a vede si dobre

        3 4
      • oddie  

        Ono to tak pravděpodobně bude, že cena servisu se bude postupně zvyšovat.

        1 0
        • J1RKA  

          no samozrejme :) lidska prace

          0 0
        • Tomcat  

          A proč by neměla?

          0 0
          • J1RKA  

            spousta servisu ma nastavenou nesmyslne nizkou hodinovou sazbu. a potom to dohaneji cenou < ND > tj cesta do pekla :)

            1 1
            • Singlespeed  

              V Praze třeba Štěrba 1200 Kč/hod, to nevypadá nesmyslně nízce :-) .

              1 0
              • J1RKA  

                nj muj servisak si bere podobny penize, odfiltrujes tim spoustu lidi, kteri se potom hadaji, zejeto drahy < celkem paradox :DDD >

                1 2
                • Tomcat  

                  Naprosto normální i v jiných odvětvích konče pronájmy bytů. Existují lidé se kterýma nechcete obchodovat a prosté otevřené odmítnutí u nich ení možné. Tak se nastřelí cena ,která to krapet odfiltruje ale né vše.

                  Nejhorší co může být je když ale na druhé straně je podvodník/zm_d který do toho právě jde stím, že to skončí hádáním .

                  Takhle sem slyšel drb odkudsi od Znojma, že tam kdosi luxoval inzeráty na auta. A zkoušel to z pozice síly, že pokud mu to neprodá za… tak že ho obviní z diskriminace :o) . Zoufalec z nějakého autobazaru to fakt nebyl. To samé sem slyšel z několika míst ČR u pronájmů bytů.

                  0 0
                  • liborg1982  

                    Ti, se kterými nechceš řešit pronájem bytu, právě výši nájmu neřeší. Co snad pomůže je kauce.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      jj protže na to nedostanou přípěvek od sociálky.

                      1 0
                      • Krov  

                        No i na kauci se dá získat příspěvek, byť ne od sociálky, ale od nadace

                        0 0
              • mikš  

                klidně hodinovku dvojnásobnou,včetně dílů,a časem se vyplatí místo servisu koupit nové kolo.Tak jako je to s elektronikou­,domácíma spotřebičema a.p.

                Dneska běžný sezoní servis celopéra přes 30 litrů,za pár let převýší cenu nového kola.

                0 0
                • jonti  

                  To trochu přeháníš, 30k za servis, co do toho počítáš? 3× malý 1× velký servis odpružení, 1× čepy, 3× brzdy, 1× komplet nový pohon, 2 karbonové ráfky + 6× centrování a 8 gum?

                  3 0
                  • Youda  

                    Asi měl na mysli cenu kola. :-/

                    0 0
                  • LM  

                    Záleží jak moc jezdíš.

                    • Já bych teď na endurku měl dělat velký servis odpružení každé 2 roky a malý každých 6 měsíců. Když jsem měl jen jedno kolo, tak jsem malý servis vidlice dělal každé 3 měsíce (po 50h jízdy) a tlumič přimazával každý půlrok :-)
                    • Na druhou stranu jsem měnil jen převodníky (AB oval), řetězy a brzdové destičky. Dvě SRAM kazety (dvoje záplety) vydržely každá 10k a pak jsem jen trochu přibrousil zuby na 4 pastorcích a jezdím dál.
                    • Nová DOTka do brzd jednou ročně. Občas trochu docentrovat kola.
                    • Ložiska jsem za 8 let ježdění měnil jednou a to ještě jenom některá. Ale v půlce nájezdu jsem reklamoval rám a dostal nový :-).

                    Teď, co mám 3 kola, tak se servisní intervaly prodloužily a na silniční plečce měním zatím jen řetězy :-)

                    1 0
                    • TK75  

                      Drahej AB oval me štve.Zkoušel jsem uz nekolikrat levnejsi kulatou klasiku, ale jsem na drahym ovalu od AB zavislej :)

                      0 0
                  • mikš  

                    velký servis vidle,tlumiče a sedlovky včetně demot.a montáže 14 litrů,14ks ložisek přepákování a práce 5000,střed a hlávko za trojku,nové bowdeny a lanka,brzdovka,des­tičky,ložiska v kolech atd.Pokud je potřeba po sezoně komplet převody,pláště,gri­py a další spotřebák tak klidně i víc než jsem psal.

                    0 1
                    • orm  

                      Tvl co s tim kolem delas, ze musis kazdy rok menit stred, hlavko a loziska v kolech?

                      7 0
                      • embi  

                        jezdis:-) Kolik hodin najedes za rok?

                        0 0
                        • mikš  

                          okolo 15 000km na dvou kolech,a to enduro hoří

                          0 0
                        • Azmir  

                          Za posledních 15 let jsem ani jednou neměnil střed, hlávko ani nedělal velký servis vidle/tlumiče. Možná proto si neustále kupuju kola „nová“ a tohle nechávám na jiných. Když vidím ty ceny výše, vyjde to i značně levněji a furt máte nové stroje, zkuste to taky! ;-)

                          4 0
                        • orm  

                          Vsechno co vypsal ± chapu, ale tyhle tri veci menit kazdy rok ne. Drive jsem jezdil kolem 500h/rok. Ani na zimakovi, ktery jezdi ve snehu v solne brecce jsem nemenil stred kazdy rok nebo hlavko.

                          0 0
                    • Azmir  

                      Tak už aspon vím, z koho ty servisy žijou. Já tam přijdu jednou za rok, že nemůžu něco povolit a furt jsem si říkal, kdo je živí…

                      4 0
                    • TK75  

                      Střed to chce shimano…vydrží víc než rok

                      0 0
                      • LM  

                        No já doufám, že mi Shimano XT vydrží výrazně více.

                        • SRAM GXP mi vydržel 8 let celoročního ježdění na trailech, stačilo to tak jednou za rok rozebrat, vyčistit a přimáznout ložisko, kde kterému jsem se dostal. Druhé bylo tak zakrytované, že jsem ho nechal být.
                        • Teď na Shimanu mi TOKEN střed zdechnul po jedné zimě (pravé ložisko KO). A to jsem jezdil po lese v zimě méně než když jsem měl jen to jedno kolo 8 let.
                        0 0
            • Tomcat  

              Nejen v tom obecně náklady rostou a právě se mění poměr ceny zboží vs cena práce.

              To není cesta úplně do pekla , nebo tedy tam jestě ani západ nedošel. Mnozí místní by se třba z cen servisu v Londýně pos…

              Trochu škodolibě si říkám že některé elektrikáře a aktivisty by to v ČR odstavilo . Protože cyklistika by pak nebyla rozhodně nízkoprahová a inkluzivní jako teď. Levný servis by byl založen pouze na klientelizmu.

              0 0
              • orm  

                Zas na kole si vetsinu veci udelas doma v obyvaku a staci ti k tomu naradi za par korun.

                3 0
                • Tomcat  

                  Ano my ano a ta většina obyvatel ČR, která na žádném B-F není ?

                  Nejsem takový optimista .

                  4 0
                  • orm  

                    Treba v Brne existuji komunitni cyklodilny. Mas tam naradi. Lidi ti pomuzou kdyz si s necim nevis rady. Neni to zamerene na zajmovou cyklistiku, ale na dopravni. To bude fungovat i jinde. Kolo je levny dopravni prostredek a na drahe naradi na to nepotrebujes. Kdyz si odmyslis pruzeni, hydraulice brzdy, tak na vetsinu veci si vystacis s imbusem a klestema.

                    0 0
                    • jonti  

                      Ani sportovni nacini nemusi byt drahe. Svagr jezdi hodne do prace i zavodi na starsim HT Canyon Grand Canyon na XT 2×11, vyreklamoval jednou ram, jednou vymenil zadni kolo, servis si dela sam. Je na nas kolik do toho nasypeme.

                      2 0
                    • Tomcat  

                      v Brne existuji komunitni cyklodilny… …to postihuje reálně kolik lidí? Když vezmu že Brno 0,5mil obyvatel a ráno jedna linka metra přepraví v Praze celé Brno?

                      Komunitní cokoliv je takový vlhký sen některých lidí, ale není to plošné řešení. Suveréni z Letné co třeba mají řešení na všechny bolesti světa si neumění ani dát obraz na zeď a platí za to xxx,– a výměna duše je problém.

                      Proto se na západě po městech válí tolik cykloodpadu oprava je moc drahá až se nevyplatí.

                      0 1
                      • orm  

                        Kdo chce, ma moznost. Kdo nechce, tak plati. Ps: praha ma 1.4m lidi, linky metra jsou tri (mozna ctyri). Cela praha jezdi metrem?

                        0 1
                        • Tomcat  

                          Omlouvám se za popletení 500k není jedna linka ale všechny. Při přičtení celého PID je to opravdu moc.

                          https://www.dpp.cz/…i-dodavateli

                          Komunitní dílny, zahrádky a třeba kuchyně často operují na základě nepsaných dohod, stylu chování, kulturní a politických preferencí.

                          Není to záměrně exkluzivní, ale člověk, který není součástí stejného kulturního okruhu to nebude působit dobře. Takový argument „kdo chce, má možnost“ idealistický předpokládá, že motivace a schopnosti a zdroje jsou rovnoměrně rozložené. Jenže někdo má podporu z rodiny, know-how z dětství, síť kontaktů, sebevědomí ze školy, volný čas, klid v hlavě. Jiný ne. A tyhle faktory rozhodují víc než samotná “svobodná” vůle.

                          Tyhle projekty deklarují otevřenost(in­kluzivní a nízkoprahové), ale zároveň operují s třídním systémem a přijde někdo mimo bublinu, je host nebo rovnou třídní nepřítel. Většinou okolí se dá popsat jako “bílé ghetto střední třídy a bují gentrifikace jako prase.

                          V Praze samo MHD používá víc lidí než tam papírově bydlí. V officech na Pankráci, Chodově , Karlíně atd… jezdí většina pomocí lidí MHD. Protože kdyby byly pravdivé hysterické scénáře, jak tam každý jezdí autem podle Autůmmat. Tak by někde tam muselo být odstaveno tisíce až desetitisíce aut jenže nejsou.

                          Hysterické scénáře o „záplavě aut“ jsou o zjednodušením reality a slouží spíš ideologickému tla­ku.

                          Konkurentem městské cyklistiky není auto ale MHD

                          1 4
                          • Aww  

                            Pardon za rozvíjení této větve mimo téma, ale „bílé ghetto střední třídy podporující gentrifikaci“ je spíš takové to vnímání cyklistiky jako sportu, na který je fajn si dojet autem s kolem po práci v kanclu na Chodově. :))

                            Zatímco dílna, kde ti dobrovolnictvo technicky poradí a při odchodu můžeš zaplatit dobrovolný příspěvek na provoz je alternativou, která, když chceš po městě jezdit na plečce, ten provoz, náklady na nářadí a prostor spíš zpřístupňuje. Ano, musíš mít čas přijít a nebát se vstoupit, což je pro některé práh, nicméně dílna na inkluzivitě pracuje – ale ano, vždy to bude pochopitelnější lidem, co dobrovolnictví a nějaké recyklační hodnoty nepovažují za sci-fi.

                            Mám pocit, že zase aktivně fabuluješ z nějaké anekdotické zkušenosti, případně vůbec žádné – možná bych spíš ocenil, jaké kroky by podle tebe vedly k větší inkluzivitě a nízkoprahovosti, když k tomu máš podněty.

                            4 2
                            • Tomcat  

                              Tak já si s argumentem “komunitních dílen” jako reakcí na nic moc domácí trh nezačal.

                              Pravděpodobně ti nedochází co je skutečný termín nízkoprahovost a inkluzivita. Když tam přijde někdo s životním minimem, který balí někde krabice ve skladu, domluví se? Ne on tam totiž nepřijde, protože takový aktivistický luxus si nemůže dovolit.

                              To není o nějakém poplatku, ale v tom jak manuálně pracující chodí do pevné práce, nebo mají i noční. To pro digitální nomády z Letné, Karlína a podobně je dost nepředstavitelná perspektiva. Případně že se neshodnou v jiných socioekonomických tématek . Pro ně to není téma ekologie, udržitelnosti, ale dopravní prostředek protože auto nebo MHD je moc drahý.

                              A pokujsou tyhle prostory závislé na právě darech a dobrovolnictví tak není to plošně životaschopný koncept.

                              Ale buďme průkopníky splepých uliček a zkoušejme co nefungovalo znovu a znovu protože příště….

                              0 3
                              • orm  

                                Zacal jsem s tim ja jako reakci na to, ze opravovat kolo je financne drahe a bude hur, ze si to nikdo nebude moci dovolit a z kola se stane zabava bohatych. Jinak spousta sluzeb je zalozena na darech a dobrovolnictvi a funguji dobre a dlouhodobe.

                                Co se tyka tech komunitcnich dilen, tak ti musim dat za pravdu, ze mne to treba take nesedlo. Byl jsem parkrat v bikekitchen v Brne a byla to komunita se kterou jsem si nemel co rici. ale ani jsem nepotreboval nic resit. Kazdopadne delali workshopy a dalsi veci, takze pokud bych opravdu potreboval neco zaridit, treba jako student, tak ta moznost byla a je.

                                0 0
                                • Tomcat  

                                  Ano bude to finančně drahé, aby to nebylo bude se muset by se zastavit vývoj kola byt všechny jak silničky do roku 1990 . Všechno odpružení pokročilé řazení se opotřebovává a stojí dost. Proto jak sem psal Paříž ale i Amsterdam a jiné agitačně vyzdvihované města plná vraků kol.

                                  U nás je problém v tom, že prostě kupní síla je nizká a cena práce je vysoká. Až tu budeme mít levnou pracovní sílu jako kdysi tomu bylo v GB nebo DE to bude jiná. Stačí téma televizní a rozhlasový poplatek… …slampoetry a ochotnictví v nedaleké kavárně to opravdu neřeší. :)

                                  To „dobře a dlouhodobě“, závislé na darech nebo dobrovolnictví, je pěkně zavádějící. Dlouhodobá existence neznamená nutně udržitelný , nebo zdravý systém. Když je to trvale závislé na vnější podpoře. Spíš to ukazuje jak to je slabý než silný. To můžeme tvrdit že člověk na JIPce taky „funguje dobře“ ne ? Může tam být taky roky… …jen díky intenzivní a nepřirozené podpoře. Podobně je to s některýma službami sou myslěný dobře, jen pokud nejsou soběstačný, nelze je bez dalšího označit za dobře fungující systém.

                                  1 2
                                  • orm  

                                    Bavime se o dopravni cyklistice. Tam opravdu klidne 100 let stare kolo staci. Fakt nepotrebujes kotoucovky, odrpuzeni a dalsi blbosti.

                                    Jak ma byt podle tebe dobrovolnicka organizace dlouhodobe udrzitelna, kdyz nema byt postavena na dobrovolnicke praci? To je preci jeji definice.

                                    0 1
                                    • oddie  

                                      Taky bych chtěl být jednou tak bohatý, abych nemusel chodit do práce vydělávat, ale jen tak si něco takhle dobrovolně čudlat…

                                      0 1
                                      • orm  

                                        Tak se musis vice snazit. Nevim co chces slyset.

                                        2 0
                                        • oddie  

                                          Jasně, víc se snažit běhat v krysím kolečku, abych si vydělal na to, abych mohl dobrovolničit. Good idea, fakt :D

                                          0 0
                                          • vaclaw  

                                            Osobně nevím, protože to takhle sám nemám, ale měl jsem vždycky za to, že ten mindset je spíš míň toho potřebovat, aby mi stačilo míň vydělávat a mohl jsem dělat věci, co mě reálně baví.

                                            8 0
                                            • LM  

                                              Jj, to je cesta. Od roku 2013 jsem měl jen 80% úvazek (pátky volné, tj. 3 denní víkendy). Teď rok už jen 50% úvazek :-)

                                              Ale v pohodě vyžít z těchto zkrácených úvazků se dá nejspíš jen v IT na seniornější pozici :-/

                                              0 0
                                              • oddie  

                                                Jo, volné pátky jsou fajn, taky už je nějaký pátek mám. Další level asi až budou děti velký. Nebo si možná střihnu nějaké prázdniny, uvidíme. Ale holt si člověk musí srovnat priority. Nehodlám se „víc snažit“ třeba kvůli novému autu, radši budu mít plečku a vic volna.

                                                9 1
                              • Aww  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                0 3
    • Sigina  

      Teda nevím, scháním teď novou silničku – carbon / 105 di2 a ve velikostech 60 / 62 nic moc skladem není o slevách taky není. Dokonce nejsou ani ty nová kola možnost objednat

      0 0
      • Pikaču  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        1 0
      • 4daš  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Tomcat  

      Když prodej nového je neudrží a lidé nechtějí jako platit za servis. Ikdyž řemeslníkům velice podivné kvality platí.

      Co by prodejce vytrhlo .

      Něco jako operativní leasing ?

      Servisní programy na celý rok ? Zmizelo by jarní servisní peklo ?

      Zmíněné služby jako bike servisní workshopy s prodejem nařadí a servisní „chemie“?

      Originální refurbished programy jako Apple a jiní ? Tedy vykoupit, repasovat, nabídnout levněji?

      0 0
    • Elektronik743  

      Posledních pár let kupuji kolo, komponenty, nebo věci na kolo v podstatě jen na bazaru, nejčastěji v DE… Je s tím trochu práce, hledání navíc, mírný risk, ale mám pak nové věci za poloviční až dvoutřetinové ceny oproti eshopům :)

      Holt si člověk sice zvyknul na hezké věci, ale cenovky i finanční priority jsou dnes jinde.

      Servis je jiná, tam jsem ochotný dobrému servisákovi pustit chlup, za to že se s tím nebudu patlat na bytě v obýváku.

      2 0
    • jan.pernik  

      Klid, clickbajtový titulek.

      2 0
      • Tomcat  

        Tak do určitý míry jo. Zahraniční nedávné příklady Ghost, Sintesi nejsou zrovna příkladem že by to byl jen plané slova do větru. V česku to RB taky zamávalo. A bratrstvo silničního lišeje taky ví že velká italská jména mají Evropské jen topmodely a nákupy kolo na 20let neplatí ani uklízečku.. A BikeFunn se houpe již delší dobu.

        Společnosti Bikero, Cycology a Outfindo byly v posledních letech pravidelně zmiňovány v českých médiích a vycházely z tiskových zpráv. Nebo spíš to byly tiskový zprávy. Odhad , že Bikero, Cycology a Outfindo bylo za posledních 5let zmíněný v českých médiích přibližně 15 až 20krát. Tyto zmínky často souvisely s tiskovými zprávami, marketingovými kampaněmi .

        a to idnes,Hospodářský noviny, MediaGuru, Finmag ale třeba i Lupa.cz

        Pokud firma nebo tady skupina firem, náhle začne být mediálně velmi aktivní. Objevují se tiskové zprávy, PR články, „success stories“, informace o růstu, expanzi nebo technologickém pokroku, jako Ai u Outfinda.Může to být součást záměrné snahy zvýšit její tržní atraktivitu před prodejem,

        A tyhle zdánlivě „neutrální“ články nebo rady pro obyčejný lid, obsahují ale formulace vhodné spíše do PR než nezávislé žurnalistiky a opakovaná přítomnost stejných osobností jako zakladatele s pečlivě vybraným mediálním příběhem. Mno ok. myslíme to upřímně že ?

        2 2
        • DDDD  

          S těma tiskovýma zprávama je to přesný. Když vidim, jak si náš korporát sám napíše článek a ten pak jen ostatní převezmou, tak si nedělám iluzi, že to jinde je jinak

          0 0
        • DDDD  

          S těma tiskovýma zprávama je to přesný. Když vidim, jak si náš korporát sám napíše článek a ten pak jen ostatní převezmou, tak si nedělám iluzi, že to jinde je jinak

          0 0
    • Morchella  

      Jak ten nadpis věští zánik prodejců, tak se mi vybavilo, kolik prodejen jsem dokola ometal (nebyl internet) v centru Prahy v půlce devadesátek a kolik jich je v centru nyní. Holt na jedné straně je zánik a na té druhé zase něco nového vzniká, to je život :-)

      Jestli jsem v mapě na některé zapomněl, tak budu rád za připomenutí.

      3 0
      • DDDD  

        V centru se prodej kol těžko vyplatí. To je přirozený vývoj

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.