Ahoj, dají se sehnat silniční (622 mm), plášťová, hliníková kola pro ráfkové brzdy,s rychloupínákem, ořech 11s,
s VNITŘNÍ šířkouráfku 20–22 mm?
Díval jsem se po e-shopech, bazarech a nic jsem nenašel nebo šířka nebyla uvedena.
Ahoj, dají se sehnat silniční (622 mm), plášťová, hliníková kola pro ráfkové brzdy,s rychloupínákem, ořech 11s,
s VNITŘNÍ šířkouráfku 20–22 mm?
Díval jsem se po e-shopech, bazarech a nic jsem nenašel nebo šířka nebyla uvedena.
Zakázková výroba?
Díky moc,
uvedena vniřní šířka 24,5 mm bude asi vnějsí šířka,
podle označení „Zapletená kola Supra RA Elite TLR 622×19 ráfková brzda“ bude vniřní š. 19 mm,
cena je super, momentálně mám ráfky 17 mm a pláště 28 mm https://www.ebay.com/…316838440073
Bude to chtít ověřit tu šířku prodejce.
nepotrebuje tazatel kolo se 130 mm osou?
Ano, zadní kolo mám s osou 130 mm
A brzdy to poberou v pohodě? Jak široké gumy tam chceš narvat? Nebo je to véčka?
Koupil jsem na bazoši toto kolo: https://sport.bazos.cz/…bon-5000.php
s ráfky 622×17C a plášti Continental US 23 mm, kola jsem přezul na nové pláště Conti GP 28 mm,
naměřil jsem šířku 29 mm, na šířku do rámu vlezou (akorát přes brzd. špalky šly hůř nasadit) ,
ale na výšku je mezi plášti a brzdami mezera jen cca 1,5 mm, za sucha to je v poho,
ale za mokra když se na plašť nalepí písek a pod., tak to dře o brzdy.
Koupil jsem 1 plášť 26 mm, naměřil 24,5 mm https://www.kupkolo.cz/…ort_z112488/?…
ten je hodně malý, vzhledově jako Conti GP 23 mm.
Myslím si, že když ty pláště Conti GP 28 mm obuju na ráfky s vniřní šířkou 20–22 mm, tak výškově budou nižší,
takže se zvěší mezera mezi plaštěm a brzdou
Tak na to bych se mohl…
Bude to o dost tezsi, dost mozna bude problem s brzdama. Pokud to neumis sam, tak vypleteni nebude zadarmo Pokud touzis po sirsich pneu, tak ses proste unahlil s koupi a prodejce mne ruce.
Je to moje první silnička.
Myslel jsem si, že 28 mm pláště vlezou na každou silničku
Mám to na kole podobně, cca 2mm mezi pláštěm a vidlicí… Nalepil jsem na vidli v místě možného kontaktu s bordelem folii a když je mokro, nejedu…
Jinak – ta Tvoje Merida je fajn kolo, pohodlné, relativně rychlé, pevné… Mám ten samý rám na CX Meridě, tam je kolem plášťů místa mraky…
O dost těžší? Jako že ty kola s širšími ráfky budou o dost těžší oproti těm co mám?
17 je víc než dost na silniční ráfkové brzdy a 28 plášť , jestli se vejde / nevejde je konstrukcí rámu, jelikož se nedávno jezdilo 25 na 15C rafkach tak to fakt není zásadní a dát tam 650g těžký treking vyšší ráfek abys měl 2400g vyplety je blbost.
To je omyl, na širším ráfku budou stejné pláště naopak vyšší.
„Myslím si, že když ty pláště Conti GP 28 mm obuju na ráfky s vniřní šířkou 20–22 mm, tak výškově budou nižší, takže se zvěší mezera mezi plaštěm a brzdou“
Výška se prakticky nezmění. V tabulce níže foukají všechny pláště na stejný tlak (100 PSI), proto jim výška narůstá. Myslím, že pokud dáš širší ráfek, a foukneš tím pádem o fous nižší tlak, výška zůstane prakticky stejná, nebo se sníží jen zcela marginálně.
Koupíš trekovej ráfek a necháš zaplést na silniční náboj.
Díky, ale chtěl bych ráfky vyšší kolem 30 mm, ať mají vyšší tuhost, ale ty se asi pro ráfkové brzdy nevyrábí
Výškou se ale tuhost dohání u hubených ráfků + se to na silnici dává kvůli aerodynamice. MTB a trekový vysoký nejsou. I hubený MTB ráfky jako topdisc/fastdisk/rockydisc/hurry mají jen lehce přes 20 mm.
Ten HIT 21 na 32 drátech rozhodně nebude mít na silnici nedostatečnou tuhost.
dej na to co se vejde ty 2mm tě nespasej, jezdi a šetři na novější kolo s kotouči a bezdušáky.
Takze chces aby te to poradne naklepalo? Tak tos mel naopak dat uzsi plaste a poradne nafoukat.
Koncem zimy to muzes zase vytahnout a treba zas par reakci pribude.
Ještě než koupíš ráfky, doporučoval bych podívat se na specifikaci použitých brzd. Mám dojem že jak na Tiagru, tak na 105 bylo maximum pláště 28C a doporučená šířka ráfku 19–24mm. Takže jestli se tam vejde od Remerxu HIT21 který má zvnějšku 26mm není vůbec jisté.