• Dear01

    Ahoj nadšenci cyklistiky, jelikož mě čeká operace křížového vazu a v nadcházejícím roce nebude prakticky jiná možnost jak sportovat, rád bych si k tomu pořídil nějaké silniční kolo. Bohužel rozpočet není příliš vysoký, ale beru to jako vstup do tohoto sportu. Rád bych se Vás zeptal má cenu kupovat přes bazar staré kolo r. 2015 např https://www.cyklobazar.cz/…rbon-shimano, byl bych rád za drobnou pomoc, měřím 182 a váha 86, nechci žádnou raketu spíš se to naučit za pár let vymyslet třeba dražšího, předem moc děkuji

    0 0
    • Vilém  

      Jako vstup si kupovat 10 roku stary Colnago?

      1 1
      • Dear01  

        to právě nevím, silničku jsem nikdy neměl, tak se ptám. Na cyklobazaru mě zaujalo, ale právě nevím jak na tom kola, která jsou cca 10 let starý mohou být.

        0 0
        • Tomcat  

          Nejde o to jen v jakém stavu . To zjistíte jen při posouzení konkrétního kusu na živo. Ale že to jsou koncepčně starý kola a odpovídají tomu jaké byly silničky před víc než čtvrt stoletím. Takže začátečník si z nich odnese leda zpětnou vazbu jak to nebrzdí, je nepohodlný, není tuhý v záběru atd…

          0 4
          • oberleutnant Weiss  

            Tenkrát to brzdilo a dneska to nebrzdí? To kolo poptává chlap, kterej zřejmě v životě silnici nejezdil a asi se hned nechystá lítat v balíku nabušenejch chrtů…

            2 1
            • skaj  

              Moje vzpominka na prvni jizdu na silnicce s rafkovyma brzdama uz navzdy zustane “Ty voe, dyt mackam brzdy a ono to vubec nebrzdi!!!”

              2 10
              • adam1  

                Pohádkaři ,totální pohádka :)))

                4 1
              • donMilan  

                Ineos jezdil s ráfkovýma brzdama ještě cca před 3 lety

                5 0
                • skaj  

                  To je mi vcelku jedno s cim a kdy jezdil INEOs. Kdyz si vzpomenu, tak porad vidim, jak rychle se ty svodidla blizej… Vsimni si, ze v prispevku vyse vubec nerikam, ze na rafkovych se jezdit neda. Ja ani nesrovnavam, nehodnotim. Jen popisuju svoji prvni vzpominku. To si jen zdejsi parta, co nechape vyznam psaneho textu v jednom kratkem souveti, do toho prispevku neco vsugeruje v hlave a snazi se vuci tomu vymezit:)

                  Btw. rafkove brzdy jezdim doted (ale soubezne i koutouce na druhem silnicnim kole). A kdyz uz bych si teda srovnavat dovolil, tak rafkove jsou ve srovnani s kotoucema proste horsi brzdy -ucinek, davkovatelnost, mokro – tam neni vubec co resit. Zvlast pro hobika, co treba doted jezdil jenom kotouce na horskem kole. Rafkove patri staromilcum a lidem, co nepotrebujou/nechte­ji z dobrych duvodu upgradovat. Ale kupovat na nich kolo, treba kvuli chimere nejake vahy, je uplna kravina…

                  2 2
                  • donMilan  

                    reagoval jsi na příspěvek o účinnosti ráfkových brzd, tak jak to mám asi jinak chápat, osobně bych šel do kotoučů ale na silničce mají ráfkové brzdy zcela dostačující účinnost, a že sis je neuměl seřídit je tvůj problém, ne brzd

                    2 1
                    • skaj  

                      Poradim, v klidu si prectes, co se tam pise a nebudes si tam v hlave vkladat neco, proti cemu se vymezit. Je to celkem snadny. rika se tomu ctenarska gramotnost a da se to i trenovat. Uvidis, ze az potrenujes, treba se podivas jeste o prispevek vyse, kde se pise:

                      Takže začátečník si z nich odnese leda zpětnou vazbu jak to nebrzdí, (coz bych presne podepsal)

                      Pak treba pochopis thready a kontext a hned se budes moct zapojovat prinosne do diskuze:)

                      0 0
                      • polo  

                        Pro tebe měl ten příspěvek jen jeden význam. Ale tím, žes tvoje vyjádření v tom příspěvku neuvedl do kontextu, může (a mělo) pro jiného čtenáře mít i jiný význam.

                        Ve spojení s tvým dalším příspěvkem už to jasný význam má.

                        Také proto bych se hned neoháněl chápáním a gramotností.

                        0 1
                        • skaj  

                          A ten kontext toho threadu, kde jsi teda evidentne nedosel pri cteni v hloubce o vic nez jeden prispevek, je asi co?:)

                          0 0
                          • polo  

                            Tak i ten kontext dává víc možností výkladu. Až pozdějším příspěvkem jsi to upřesnil. To už ale píšu v předchozím příspěvku.

                            A vlákno jsem si prošel.

                            0 0
                  • gerrard  

                    Takže z těch brzd máš velmi osobní strachuplný zážitek, který tě evidentně poznamenal natolik, že si to přenášíš neustále v sobě a posíláš dál. Nesmíš být takový posera, tak ses prostě jednou trochu víc rozjels no. :) Vzhledem k tomu, že dál píšeš, tak to dobře dopadlo a nikomu se nic nestalo. :)

                    1 0
                    • skaj  

                      Mozna te to prekvapi, ale kdybys dokazal docist vic nez pet vet, tak bys vedel, ze je jezdim do ted:)

                      Primarne teda jezdim celozivotne dolekopcom v lese, ale par top 10 a jeden KOM smerem dolu jsem v okoli Gardy na silnici mival (ted koukam, ze uz nemam). Ten KOM na rafkovych. To jen k tomu „poserovi“ a „trochu se rozjel“ a nechapani, jak ty rafkove jsou super…:)

                      0 0
                      • gerrard  

                        :) To snad dá rozum, že na ráfkových si dole rychleji když nebrzdí, protože kdo brzdí ten prohrává. Tak snad už si je seřídil, aby se ty svodidla neblížila tak strašně rychle. ;)

                        3 0
                  • adam1  

                    Rafkové problém za mokra /hodně mokra ,ale že bych si z těch kotoučů sedl na zadek to teda ne :)))

                    1 0
                    • raw 4  

                      Mno ještě kombinace větší kopec, déšť, rafkovy brzdy a karbon ráfek taky není úplně ideální.

                      0 0
                      • adam1  

                        Souhlas ,ale to jsou vyjímečné situace :) co mám karbon kola jagu na dvojce tak tam je kobaltová ploška a brzdí to i za mokra ,jsem je půjčil manželce:)

                        3 0
          • donMilan  

            zase to nepřeháněj, před čtvrt stoletím byly běžný ocelový rámy a řazení páčkama na spodní rámové trubce

            0 1
            • Tomcat  

              Sportovní – závodní kola s páčkama na rámu byla v roce 2000 určitě k vidění, ale ne jako „běžný standard“. Šlo starších kola pro nenáročné jezdce a konzervativní jezdce. Takové kolo je koncepčně staré 30–40 let , odpovídá totiž přelomu 80–90let max začátek devadesátých let.

              0 2
              • donMilan  

                nenáročný jezdec v roce 1993 na Tour de France

                6 1
                • Hrabex1  

                  ale taky vypada pekne uricene

                  1 0
                • Cavendish  

                  tpč :D :D :D

                  1 0
                • Tomcat  

                  před čtvrt stoletím není rok 199× :-*

                  0 0
                  • donMilan  

                    taky to není běžný cyklista ale top jezdec s nejmodernější technikou, takže v r. 2000 už profi peloton určitě nejezdil s páčkama ale normální lidi jo, to se samozřejmě netýká osazenstva bike-fora, ti mají vždy jen to nejlepší

                    0 1
                    • Jáchym 1  

                      Jen to ,,přilepíím,,k To­bě.

                      Tady se šlo na váhu.

                      Na šaltr DC,přesmyk – páčka na rámu.

                      1 0
              • Tomcat  
                • páčky na rámu 50tá léta
                • páčky na rámu s indexací 80léta
                • plášťové ráfky mainstream 90tá léta
                • dual pivot ráfkové brzdy 1991
                • Shimano páky STI 1991
                • Bezduše cca 2006/7, mainstream (tubeless) cca 2015–2018
                • Kotouče cca 2010, mainstream 2018(UCI ?)
                • Pevné osy korelace s kotouči
                0 0
                • donMilan  

                  doplnil bych elektrické řazení Mavic – 90tá léta (jen to ještě neměli vychytaný a tehdy se to nerozšířilo)

                  0 0
              • Hrabex1  

                tak razeni na na riditkach prislo na Dure v 1990.

                https://www.siroko.com/…-prvni-cast/

                Ale je pravda, ze presun do nizsich rad probihal velmi pomalu.

                0 0
              • Dekaen  

                na svém kole RB RR 1300 mam páčky na rámu.v RB mi to tak vyrobili, neměli s tím problém. bez problému to funguje. a já s tím.

                0 0
    • Ali.1982  

      35 by už mohlo stačit na bazarovou carbon silničku s hydraulikama na shimanu 105.

      To Colnago za mne určitě ne

      5 0
    • RichP  

      Asi bych trochu přitlačil/zkusil něco ukecat a šel do něčeho s kotoučovkama.

      Namátkou https://www.cyklobazar.cz/…ce-cf-sl-8-0

      nebo

      https://www.cyklobazar.cz/…y-advanced-2

      1 0
    • sserpx  

      A co uplne nove z Alzy za 25k?

      Sava

      3 1
    • Tomcat  

      Tyhle kola s ráfkovými brzdami, omezením na úzké dušové pláště, nebo galusky v roce 2025 jako začátek opravdu ne. Začátečníka by to mohlo spíš odradit.

      0 2
    • hustolez  

      Jestli budeš po operaci, tak se dá předpokládat, že asi nebudeš začínat s nějakou velkou zátěží, je dobrý se podívat taky na převody, který jsou na těch starých kolech dost těžké, oproti třeba nové 105ce. Aby se první rehabilitační projížďka v prvním kopci neproměnila v boj o zdraví.

      2 0
    • snas89  

      Pred nejakym casem jsem prodaval karbonovy rubecko v zakladu za necelych 40. A myslim, ze to byl o dost lepsi kauf, nez tohle stary colnago.

      Obecne bych sel:

      Karbonovy ram

      105

      Koukal bych spis po endurance ramech – i kvuli vetsi propustnosti plastu

      2 2
    • gerrard  

      Podívej za 35 000,– můžeš mít v dnešní době v podstatě tři druhy kol:

      • nové kvalitně osazené kolo, ale základní model. Určitě na hliníku, při troše štěstí ve výprodeji nějaký karbon. Nové kolo už jedině na hydraulických kotoučovkách.
      • v bazaru Top model na ráfkových brzdách včetně karbonových kol. Tady už to chce se trochu orientovat, ať nekoupíš starou vránu ve špatném stavu nebo na nějakých osekaných převodech bez lehkých převodů. Neřeš některé místní odborníky co na silničce nikdy neseděli a mají o nich scestné představy. Takové kolo pěkně jede a relativně za pár korun máš kolo co nadělá spoustu radosti. Otázka je pak následná prodejnost.
      • v bazaru nějaký model na hydraulických kotoučovkách, to co se tu zatím objevilo řadím až na jednu vyjímku do olítaných vran, zase platí, že se musíš aspoň trochu orientovat. Lidi pořád zkouší prodat kola za nesmysl ceny, protože za covidu to šlo.

      Na co bych si dal pozor:

      • lehké převody: dnes není problém mít na kole lehké převody, po operaci se můžou hodit. V předu 50/34 vzadu 11–32 nebo 11–34. Popřípadě šáhnout po nějakém gravelu, kde můžou být ještě lehčí.
      • při nákupu z bazaru jak kolo vypadá. Rovnou vyřaď kola špinavé a zaprášené nebo podřené, když nestálo majiteli za to dát ho dohromady na prodej, tak se oněho moc nestaral. Odřené a ošahané páky taky nejsou dobré znamení, že je to kolo fresh.
      • na silničce se ti musí opravdu dobře sedět, tak nekupuj nic co ti neodpovídá velikostně s tím se pak špatně něco dělá
      3 0
      • Elektronik743  

        Souhlas s bodem 2. Když někdy vidím na bazaru kola typu SuperSix, Tarmac, Madone/emonda/do­mane, karbon rám, ráfkové brzdy, Shimano 2×11 (ta první 11ka), v krásném stavu s cenou okolo 30, tak mě svrbí šrajtofle. :-)

        Pokrok šel u silniček sice tím správným směrem, ale v tomhle jsou vzpomínky jak to jelo, fungovalo a přitom to bylo krásně jednoduché.

        Jediná věc mi už tehdy vadila, že na málokteré z těchto kol šly dát 28–32mm pláště.

        4 0
    • Dear01  

      Moc Vám Všem děkuji za podnětné rady, už to musím nějak rozseknout a něco vymyslet, ještě zkusím doma poprosit o navýšení rozpočtu a uvidíme co najdu :)

      2 0
    • Shrek1973  

      Dobrá cena kompletní karbon

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.