• Flaggis

    Ahojte,

    uvažujem o kúpe silničky.

    Viem že do 30k to nebude žiadna sláva, doteraz som jazdil na trekovom kole. Chcel som najskôr prejsť na gravel ale asi to preskočim a pôjdem rovno do silničky. Aj tak jazdím len po cestách.

    Máte nejaké nápady čo je vhodne kúpiť do tejto ceny ?

    185cm/80kg

    Vopred ďakujem za akýkoľvek prínosný komentár

    0 0
    • adam1  

      Tak to bude zřejmě bazar?:) Každý /skoro každý tak postupoval ,ale doporučení investuj ikdyby sis půjčil a kup si fajnové nové kolo 80–120k už jsou slušné stroje :)

      Silnička je super investice :) a nádherná dřina:)))

      0 2
    • Flaggis  

      https://www.mtbiker.sk/…p258998.html

      https://www.mtbiker.sk/…p151758.html

      Pozeral som niečo takéto. Ale možno existujú vhodnejší adepti do cenovky

      0 0
    • bodlak2  

      Co nový Canyon? Jasně, je to hlína, ale funglovka.

      https://www.canyon.com/…-6/3718.html?…

      2 0
    • David888  

      Ahoj, co na začátek něco takového a ještě trochu ušetřit?

      https://www.bike-discount.de/…on-r1-tiagra

      4 0
    • Azmir  

      Je pořád v akci, tak si pár týdnů počkej, až bude pod 1000 eur https://www.alza.cz/…va-vegur-2-0?…

      0 1
    • Flaggis  

      Dakujem za inšpirácie, z týchto posledných troch by sa dalo vybrať.. už len ktorý je ten NAJ"

      0 0
    • OTTO89  

      Cauves, mam 175 cm a cca 70 kg, rad bych si poridil nejakou prvni silnicku. Na silnicce uz jsem jel a sedi mi to a rad bych parkrat do tydne (prozatim) vyjel. Pokud by se mi to zalibilo, pocitam s tim, ze bych nasledne zainvestoval vice, nyni si dokazu predstavit neco kolem 25K ± par tisic.

      Koukal jsem na nejake bazarovky na karbonu a docela se mi zalibilo toto, ale nejsem schopen moc posoudit, mate prosim nejake tipy ci doporuceni? Moc diky!

      https://www.cyklobazar.cz/…4-cm-zanovni

      https://www.cyklobazar.cz/…-felt-carbon

      0 0
      • adam1  

        Ber které se ti líbí ?

        0 0
        • OTTO89  

          Spis jsem se chtel zeptat na nejaky nazor na obe kola z bazaru, zda si na neco dat pozor nebo nejake jine doporuceni :)

          0 0
          • adam1  

            Obě jsou na 105 2×11 a ta chodí bez problémů ,1× za rok zkontrolovat lanka v pákách jestli se netřepí když tak vyměníš ,felt vede lanka řazení venkem -snadnější výměna než v rámu . Ty bovdeny u felt můžou odírat hlavu tak se na to podívej jestli už není odřené -chráničku dát .

            Ten spešl má ty tlumící prvky a ne105 kliky ,felt je klasika

            Mi se líbí ten felt :))

            0 0
      • Azmir  

        Staré vykopávky na ráfkových brzdách nebrat. Za stejné prachy bývá třeba nová karbonová sava na 105. Pokud nové tak radši modernější hlínu klidně na tiagře, než tohle.

        2 5
        • OTTO89  

          Komentar chapu, ale jak jsem psal, jde mi o to se pomalu zapojit do silnicni cyklistiky, tak beru cokoliv, klidne i starsi vykopavky… Ale pokud by byly cenove nastrelene nebo se spatnymi komponenty, budu rad, kdyz mi sdelite.

          Rafkove brzdy jsou opravdu takovy problem?

          0 0
          • adam1  

            Ráfkové brzdy normálně brzdí a o špalkách /škrtání nevíš:) problém může být za deště ,ale na silničce v dešti nejezdíš:)) pouze jak tě to někde chytne.

            A na silnici se moc nebrzdí tam se jen šlape :))

            Na to co popisuješ zcela dostačující a pak uvidíš koupíš si raketu :) Stejně je to v nohách a hlavě :)

            Colnago vrátilo model na rafkových :))

            https://www.colnago.cz/…8-rim-brake/

            4 2
            • OTTO89  

              a ceny za ty kola, ktera jsem posilal jsou v poradku? neni to nastrelene?

              0 0
          • PLATYPUS3  

            Felt má hazku s krátkým ramínkem takže víc jak 28 zubů dozadu nedáš, Spešl má dlouhý takže kompenzačně do kopce ideál.

            0 0
          • Hrabex1  

            zas tak to nevadi, ale budes se toho tezko zbavovat, az se rozhodnes pro novy kolo.

            0 0
        • squalo  

          +1

          Hledal bych určitě kolo s hydraulikou https://www.decathlon.cz/…_/R-p-336600?…

          1 0
      • mart910  

        Ráfkové brzdy bych už nebral :)

        2 5
        • mira13  

          Proč ne? Je to funkční, jednoduchá a klidně i roky bezúdržbová věc.

          6 0
      • Lada65  

        Tady máš dvě funglovky,je to sice hliník,ale za ty prachy.

        https://www.kupkolo.cz/…10s_z133367/

        https://www.kupkolo.cz/…11s_z133368/

        Jedno je na tiagře 4700 a druhé na 105.

        3 0
        • OTTO89  

          a je poznat velky rozdil oproti karbonu? to vubec nevypada spatne :) plus jaky je rozdil mezi tiagrou a 105? je to poznatelne?

          0 0
          • Azmir  

            Tiagra řadí jak z praku a má levnější díly, vůbec bych se jí nebál. Jestli tě to chytne, tak si pak koupíš něco na elektrice.

            3 0
            • trpaslik72  

              S tím se teda neztotožňuju. Přecházel jsem ze 4700 na 7000 a prostě co se přesnosti a jistoty řazení týče, je za mě 105 o fest dál. Vybíral bych klidně mezi ojetinama s rafkovyma brzdama, ale aspoň 7000…

              0 0
              • OTTO89  

                Tedy ty dve ojetiny se 105, na ktere jsem odkazoval, jsou ok?

                0 0
          • adam1  

            Ber to na tiagře a budeš potřebovat spd a boty atd. :)

            Ale kdyby ti slevil na 17k ten felt tak jdi do karbonu .

            0 0
          • Lada65  

            Jaký je rozdíl mezi hliníkem a karbonem Ti neřeknu jelikož jsem na karbonovém kole nejel.Mám kola focus cayo al na tiagře 4700 a stevens stelvio na shimanu 105.Na moje ježdění naprosto postačující.Obě sady tiagra i 105 jsou velice dobré,řazení perfektní.Shimano 105 je vyšší řada,ale s oběma chybu neuděláš.Já bych osobně koupil kolo na tiagře a investoval bych do lepších zapletených kol.Třeba https://www.roadbikeshop.cz/…scirocco-c17

            nebohttps://www­.roadbikeshop­.cz/zapletena-kola-campagnolo-zonda-c17.Já mám zondy a spokojenost.S koly scirocco se do 25000Kč vejdeš.Ale hlavně je to nové se zárukou.

            0 0
      • mira13  

        Poradím z vlastní zkušenosti, protože jsem taky byl před pár lety v podobné situaci. A napíšu to trochu víc obecně, protože tady někteří radí věci, co hobík u první levné silničky na vyzkoušení podle mě fakt řešit nemusí.

        Zásadní hlavně je, aby seděla velikost. Rám radši karbon, pokud by bylo na výběr. Má celkově lepší vlastnosti, když to hodně zjednoduším. Pokud to bude z druhé ruky, tak před koupí hlavně rám pečlivě zkontrolovat, aby někde nebyla schovaná prasklina. Tiagry bych se u prvního hobby kola vůbec nebál. Nic dalšího není nijak zásadní, pokud bude vše v dobrým stavu a funkční.

        A co se týká těch ráfkových brzd, tak u prvního hobby kola opět úplně zbytečné řešit. Moje zkušenost na silničkách s ráfkovýma brzdama za cca 5 let: na jednom kolem najeto 10 tis. a nemusel jsem na brzdy celou dobu sahat, teď střídám 2 kola, na každým jsem najel kolem 15 tis., na brzdy jsem taky celou dobu nesáhl a ani nevypadá, že bych v dohledné době musel. Že zmoknu tolik, abych si všiml, že to brzí o něco míň nebo se mi tam nachytá špína a chrčí to, se mi stane tak 2× do roka. A co se týká šířky plášťů, tak jsem mezi 25 mm a 32 mm nikdy nezaznamenal tak zásadní rozdíl, abych nutně potřeboval ty širší a kvůli tomu kotoučovky. Na rozbitým asfaltu je to prostě otrava vždycky na všem :)

        13 0
    • Lada65  

      Nějak se mi nezkopíroval odkaz na zondyhttps://www­.roadbikeshop­.cz/zapletena-kola-campagnolo-zonda-c17

      0 0
    • Lada65  

      Kdyby se Ti nelíbila modrá barva ,tak tady je ještě černá variantahttps://www­.kupkolo.cz/ste­vens-san-remo-stealth-black-blue-silnicni-kolo-2×10s_z132107/

      0 0
    • koko0925  

      Určitě nekupuj nic s ráfkovými brzdami, je to už neprodejný.

      2 10
      • Lada65  

        A proč by to proboha musel prodávat? Když ho ta silnička chytne,tak si pořídí lepší a to stávající na ráfkových brzdách si nechá jako záložní.Já nevím proč tady všichni tlačí kotoučovky.

        7 3
        • Tomcat  

          Protože je rok 2025 a kotoučové brzdy umožnují jezdit rychleni bez strachu že to nedobrzdí, protože to ta brzda nedá. Nebo, že čelist neomezuje širší plášť. A nebo protže se ti neopotřebovává ráfek brzděním.

          Jinak myslíš, že náhradní díly a lepší komponenty na koncepčně starší kola tu budou jak dlouho? stačí se podívat jak dopadly lepší MTB 26" .

          0 9
          • polo  

            Brzdový špalky koupíš pořád i na bike s V-brzdami. Řetězy budou taky k dostání, probrzdit ráfky na silničce, to by musel jezdit pořád v bordelu. Komponenty na silničce zdaleka tak netrpí jako na biku.

            Ráfkový brzdy nebezpečný nejsou. 28 mm pláště tam taky půjdou, pokud by je chtěl jezdit. Širší pláště jsou potřeba jen na hodně rozbitý silnice.

            6 0
            • Lada65  

              Přesně,jak říkáš.Špalky jsou za pár korun,ještě jsem je nikdy úplně neprobrzdil,měnil jsem je když ztvrdly. A pláště 28mm se v pohodě vejdou a na silnici jsou naprosto dostačující.

              1 0
              • Vrci  

                Tak to jsi lehká váha. Já sjezdů za sezónu dvoje někdy troje špalky (Black king od swissstopu). Na karbonech mizí před očima. A zrovna láce to taky není.

                0 0
          • Lada65  

            Už mlčím,úplně jsi mě utloukl argumenty.Běžím koupit kolo s kotoučema,s ráf­kovýma brzdama už nevyjedu,co kdybych to někde nedobrzdil.

            6 0
            • Mikikuba  

              Presne:)

              0 0
            • Tomcat  

              Klidně si kupce co chcete, jde o to jestli si to kupujete pro sebe.

              Ono starší jezdci mají svoje staré kolo jako symbol svého mládí, síly a doby. To kolo není jen v tu chvilku sportovní nářadí , ale něco váže identitou se vzpomínkami.

              Pokud by někdo přiznal, že moderní technologie (kotouče, bezduše, pevné osy) jsou objektivně lepší. Znamenalo by to vlastně uznat, že jejich super oblíbené kolo a doba ze který je, je už „za zenitem“ a dnes to tak supr není. Tedy pokud někdy vůbec bylo.. To vlastně není jen o kolech. Z psychologickýho hlediska je to pro hodně lidí nepříjemný. Protože přiznávají, že už nejsou na vrcholu a ta doba pominula. A to nechtěj..

              Další věc může bejt, že často nikdy nepoznali jízdu na moderním kole. Takže nemají osobní zkušenost, která by jim umožnila ty výhody ocenit

              Je to prostě koktejl krize identity, nostalgie, obavy ze stárnutí a možná neznalosti nových technologií. Psychologie a nevědomí v tom hraje dost, není to jen o výkonu, který ale jsou počitatelný měřitelný na rozdíl, od pocitu. A chtějí aby je společnost v těch pocitech podporovala.

              I tak mají technologicky stará kola určitej romantický nádech , což u “novinek” nejde bože s elektronikou zatím není. Jenže tohle není o nákupu stylového ocelového Colnaga na ježdění do kavárny….

              4 11
              • oberleutnant Weiss  

                Děkujeme za podrobný psychologický rozbor nás nešťastných stárnoucích zoufalců, co si dovedou kdovíproč vychutnant jízdu i na starší silničce s ráfkovými brzdami (a kupodivu mi na jedné z nich řadí i ta elektrika)… :-)

                15 0
              • adam1  

                :)) co to je moderní kolo ???

                Přiznávám se nejsem na vrcholu :)))

                Nejlepší kolo je aby fajn jelo , nebyl jsi zralý na vozík po švihu ,nebolela tě prdel a aby to v kopci letělo :)

                S tvým pohledem na "svět " nesouhlasím:)

                3 0
                • Lada65  

                  Moderní kolo je sice hezké,ale stejně to má pedály jako to podle Tomcata „zastaralé“.

                  3 0
              • jan.pernik  

                Hele, ty budeš prodejce nebo servisák.

                0 0
              • Daf  

                Tady jde o to, že za 30k si můžeš koupit v Dekáči novou moderní 9.5 kg silničku s hliníkovým rámem na Tiagře s kotoučema nebo nebo v bazaru závodní o dvě kila lehčí karbonovou silničku třeba na Ultegře akorát bude mít ty brzdy co podle tebe vůbec nebrzdí ;)

                7 1
                • jan.pernik  

                  Ano a i ta 9.5 kg silnička pojede líp, než starý favorit nebo současný horák. Soused tak koupil gravel a byl nadšený dokud jsem mu neujel, protože tlusté gravel pláště.

                  A tak si koupil plnotučnou moderní karbonovou silničku někde kolem 100k a je ještě více nadšený a až tam koupí i slušný plášť tak si bude ucvrkávat.

                  0 0
              • bara2  

                Když mohly ráfkové brzdy stačit současnému nejlepšímu silničnímu jezdci při jeho prvním vítězství na Tour de France, tak opravdu není důvod, proč by o čtyři roky později nemohl na ráfkovejch brzdách jezdit hobík v Česku. Myslím, že Pogi jel s ráfkovejma brzdama ještě i při 2. vítězství horské etapy, při třetím už možná ne, ale jistá si nejsem.

                12 0
                • camillio  

                  https://dmcx.com/…-start-list/

                  Podle tohohle vlákna by člověk hádal, že ti, co jeli s ráfkovými, musejí být přinejmenším po smrti :-D

                  3 0
                  • Mikikuba  

                    Sjizdela jsem na nich v noci v bource Glockner treti noc beze spanku. A svete div se ziju:D

                    4 0
                • Hrabex1  

                  podobne nekonecne diskuse se vedly asi pred 20 lety, kdyz se resily kotouce na MTB. Tem, kteri kotouce nemely nechybely, a ti, kteri zkusili, uz nechteli jinak. A dnes si vecka nebo cantilevery nikdo neumi ani predstavit. Tak to bude za par let i se silnicnima kolama.

                  7 0
                  • camillio  

                    Bude. Ale tady se řeší člověk s malým budgetem, ne budoucnost cyklistiky.

                    6 0
                    • Hrabex1  

                      ja nereaguju na potreby jednotlivce, ale na to, kam se rozvinula diskuse.

                      0 0
                      • Lada65  

                        Diskuze se zvrtla ,protože tazatel dostal jako jednu z prvních odpovědí,že kolo s ráfkovými brzdami nebrat.

                        6 0
                        • bara2  

                          Navíc formulavané, jako vykopávka sto let stará, se kterou se snad ani nedá bezpečně jet.

                          1 0
                  • gerrard  

                    To je zase srovnávání jabek s hruškama. Vidím naprosto zásadní rozdíl v nutnosti mít hydraulické kotoučovky na silničce a na horákovi. Ještě když na tom MTB jezdíš nějaké techničtější věci.

                    Na MTB ráfkové brzdy nikdo nechce a už nikdy chtít nebude a nikdy nikomu nikdo nedoporučí MTB na ráfkových brzdách.

                    Na silničce to v budoucnosti taky nejspíš nebude, ale zatím jdou koupit obě varianty a ceny top kol na ráfkovkách jsou natolik příjemné, že pořád stojí za doporučení.

                    Tak jak mně dřív připadlo, že na MTB ráfkovky versus kotoučovky preferovaly ráfkovky ti co na kotoučovkách nikdy nejeli, tak v té samé diskusi se silničkama mám zas pocit, že do toho kecají nejvíc lidi co nikdy na silničce s ráfkovkama nejeli a vůbec netuší, jak to vlastně brzdí a něco si myslí na základě zkušeností z MTB, která je ale nepřenosná.

                    7 1
                  • donMilan  

                    na MTB a gravelu si ráfky už opravdu neumím představit, na silnici je jezdím bez problému,

                    ale nakonec je to jen o penězích, mít neomezené prostředky tak si koupím to nejmodernější, žádná nostalgie se nekoná

                    6 0
          • camillio  

            Já ti nevím, ale na ráfkovkových brzdách jsem řešil (za sucha) s nedobržděním stejný problém, jako na kotoučovkách: kolo je ve smyku, ale jede se dál, protože toho tření na pláštích 25–28 tolik není. A je pravda, že nejsem závodník, ale probržděných ráfků jsem za život moc neviděl…

            5 0
    • Ali.1982  

      také bych se přiklonil k názoru koupit raději karbonovou silničku na kotoučových brzdách. Třeba" tohle":https://www.cyklobazar.cz/…tmetr-stages by mohlo zaujmout (pokud bude vyhovovat prostupnost plášťu, která by měla být 28mm – osobně na Radon Spire vozím pláště, které mají na ráfku 30mm a v pohodě se vlezou)

      2 0
    • jan.pernik  

      Jen se blbě zeptám. Všichni tady tlačí kotoučové brzdy. Proč? Klasické ráfkofky jsou o víc jak půl kila lehčí. Servis je snadnější. A nevím, jak vy, ale já tedy moc nebrzdím. Špalky měním, když ztvrdnou, nikdy jsem je nesjel.

      6 0
      • adam1  

        On chce zkusit silnici aby zjistil co a jak a borci kotouče kotouče :))) nové kolo neřeknu dnes už jiné než kotouče ani není :)

        A jak píšeš váha a o špalkách nevíš nic neřešíš u kotoučů min.2× do roka desky a olej/kapalina taky musíš měnit + někdy se to zavzdušní -nedávno jsem force odvzdušňoval a šlo to jak po másle :)))naštěstí :)

        Na seznámení ,ale klidně i na později jako zimáček jsou rafkové ok ,o brzdách na silnici to fakt není :))

        7 0
        • camillio  

          Když jsem přesedal z ráfkových na kotouče, tak jsem zázrak taky nezaznamenal. Výrazně lépe to brzdí v mokru, o tom žádná, ale v takových podmínkách moc lidí nejezdí. Dcerce jsem teď kupoval první (ze zbytků poskládanou) silnici a ráfkové tam má.

          Ohradil bych se ale k tomu zavzdušnění a deskám min. 2× ročně. Ultegra se mi zatím nezavzdušnila a desky už vozím rok ty samé. Pravda, nejezdím do Dolomit, abych jim dal pokouřit.

          0 0
          • adam1  

            Jo v poho , já mám sram force a zadní páka se mi prostě „propadla“ a už to nebrzdilo

            Měl jsem ze sram hrůzu ,ale šlo to fakt dobře a zas jsem „chytřejší“ :)) ty desky se sjíždí no aspoň mi a to se snažím nebrzdit:)

            0 0
            • camillio  

              Něco podobného jsem zažil kdysi s Avid Juicy na bajku. Jednou jsem to pověsil ve vlaku a bylo po legraci. V ČB v Kanovnické mi borci řekli, že to neumějí, že je na to „taková mašinka“, tak jsem si koupil dvě stříkačky a udělal to raději sám :-D

              Ad desky: na silničce se nebrzdí, na silničce se šlape :-D

              4 0
      • Ali.1982  

        Nebudu objektivní, silnici jsem pořádně ochutnal až s kotouči- když nepočítám silniční kolo v 90-tých letech (ale to jsem jezdil jako děcko)

        • prostě brzdí za jakýchkoliv podminek
        • při karbonových kolech se nijak neopotřebovávají ráfky
        • prostupnost širších plášťů

        Ona zmiňovaná servisní náročnost, s tím nemohu souhlasit mám na brzdách (shimano 105/Ultegra) najeto kolem 80-ti tisíc a krom výměny kotoučů a desek jsem nic neřešil, výměnu kapaliny dělá servis.

        Ano váha je vyšší.

        Musí si každý posoudit co je pro něj lepší a výhodnější.

        Trend je ovšem jasný…

        1 3
        • adam1  

          Ale to nikdo nerozporuje :) Borec má /většinou omezený rozpočet a neví co ho čeká na silnici tak chce zkusit co a jak a rafkové nejsou omezení pro tento účel .

          4 0
          • Ali.1982  

            V hodnotě kolem 25–30tisíc se dá koupit obojí…

            Samozřejmě je na kupujícím co vybere.

            0 0
          • OTTO89  

            Jo, to je přesně můj účel a po této diskuzi upřímně nevím, zda to mám nějak víc řešit :-D

            0 0
            • adam1  

              Každý /většina tak začínala ,že si koupila něco levnějšího :) a jak tě to chytne tak je s tebou konec :)))A silnice je sakra nakažlivá :)) a první silnice ti zůstane jako zimáček/dvojka do horšího počasí kde se ti budou hodit i blatníčky :) které se líp uchycují zas na hlínu ?

              Zkoušel jsi volat tomu s Felt ? Jestli ti to dá za 17–18k tak ber karbon

              4 0
        • jan.pernik  

          Tak servis si dělám sám. Beru kolo jako věc, která musí fungovat za každé situace a musí se dát opravit kladivem.

          V současné době mám spíš problém, že bych potřeboval nové nohy.

          Lepší kolo beru spíše jako pro lepší pocit a radost. Je to spíše v hlavě než, že by to jelo řádově líp.

          3 0
          • camillio  

            Je otázka, co je definice „lepšího kola“, ale když manželka osedlala lehoučkýho Fénixe, tak mi skončilo kroužení kopec hore-kopec dole. Dtto dcerka. I proto v nižší cenové fandím spíš rozumně ojetým raketám, než novým žebřiňákům.

            0 0
            • jan.pernik  

              Tak jasně lehčí kolo udělá strašně moc. U holek tuplovaně. Tuhost rámu a kol u lepších strojů je neoddiskutovatelná. A hlavně u holek a mladých kluků je to o tom: hlavně neodradit, což ten žebřiňák udělá na 100%.

              Což i strašně pomůže i někomu, kdo začíná, že to jede a je to paráda. Prostě ten vítr ve vlasech motivuje.

              Já od doby, co jsem pořídil watmetter, tak jezdím nikoliv na rychlost, ale na watty a sleduju výkon spíše podle toho a podle tepu a korelace.

              0 0
      • Peslezedirou  

        To poznáš ve chvíli, kdy se projedeš a půjdeš na brzdy. Myslel jsem si, že kotouče na silničce nepotřebuju, ale po první jízdě jsem zjistil, že je to prostě příjemnější, navzdory některým věcem, které nejsou nakonec tak důležité :-) dávkování, pocit na páce, nástup brzd, to bylo co mě přesvědčilo.

        1 2
        • jan.pernik  

          Aha, u nás na rovině používám brzdy jen při výjezdu od baráku, když dávám přednost při nájezdu na hlavní a pak už to nepoužiju.

          4 0
        • donMilan  

          nesouhlasím ale pokud je na to rozpočet, určitě bych šel do kotoučů

          0 0
        • adam1  

          V sobotu jsem zmoknul /hodně zmoknul i kroupy byly:( :)))

          A taky šlo na kotoučích poznat ,že ten účinek není ok :(

          Ale zas lepší než rafkové ikdyž ty moje jagu s covaltovou ploškou brzdí i za mokra :)

          0 0
    • Daf  

      Za tyhle peníze se dá koupit nějaká starší top sinička. Bude mít karbonový rám, ráfkové brzdy a váhu lehce přes 7kg. Lidé se jich zbavují, ale ty kola furt jezdí parádně. Podle mě je to lepší, než nějaký low-end na kotoučích a 30mm pláštích s váhou 9kg. Sám jsem na takové starší silničce donedávna jezdil a to kolo jezdilo perfektně. Letos mám novou aero silničku, ano je rychlejší, ale penězi musí člověk dost přitlačit aby koupil něco o poznání rychlejšího ;)

      10 0
      • camillio  

        Souhlas. Moje milá jezdí starší Ridley Fénix na campě, nic to neváží a pořád je to raketa. A vizuálně, co si budeme, je to nádherný kolo. Při nájezdech v nižších jednotkách tisíc ročně bych taky preferoval starší top kolo pro radost. Ale je to individuální, to si musí každý rozmyslet sám.

        6 0
        • adam1  

          Synátor C60 a ta je pořád nádherná a ikdyž zkoušel v4r na kotoučích tak to vyhodnotil , že zůstane nějaký čas ještě u své milenky :)) A já mu to schvaluji :)

          8 0
          • jan.pernik  

            Krásný stroj. A bude dalších 20 let dokud budou náhradní díly.

            2 0
          • Mikikuba  

            Mam naprosto stejne. Scott Adict na rafkovejch a Chorusu. A absolutne netozim menit. Je to raketa.

            5 0
          • Mikikuba  

            Mam naprosto stejne. Scott Adict na rafkovejch a Chorusu. A absolutne netouzim menit. Je to raketa. Na silnicce se nebrzdi ale pribrzduje a vyhejba…

            1 0
    • skaj  

      Hele zaznivaji tu strasny argumentacni nesmysly Pogacarem a „ja to tak vzdycky jezdil a uzil si to“ atd. Nikdo z nas tu neni Pogy a ani se mu neblizi. Proc bychom tedy meli jezdit na tom, co jezdil on nebo jini profici? Mame uplne jine priority, jiny skill – i kdyz mistni oldschool parta to vidi jinak. Ani nejlepsi z nas realne nepotrebuje resit pul kila na vaze (kdysi Mikikuba). Staci si spocitat, co tech pul kila dela na case v kopci… To je jak kdybych tady argumentoval zavodnima lyzema a zkousel na ne postavit zacatecnika.

      Realne ti nikdo nerika, ze se na rafkovych jezdit neda. Stejne tak nikdo nerika, ze se na plastich 28mm jezdit neda (jak to rada prevraci mistni parta „mam silnicku, do ktere se vejdou 25 plaste a me to staci takze to bude stacit vsem“). Ale proc to delat, v roce 2025, proc? Technologie uz je davno jinde.

      Takze pokud to rozpocet dovoli, kup si silnici na kotoucich, s poradnou pruchodnosti na plaste. Tech 28mm uz dneska nejezdi ani lehoucti profici na super silnicich, natozpak aby to vozil hobik. Vyhodou navic bude, ze to lip pojede a bude pohodlnejsi. Stejne tak kotouce – rafkovymi kolo taky zablokujes, ale kouzlo kotoucu je v davkovani, sile potrebne k brzdeni a fungovani i za mokra (navic muzes mit normalni plaste, tedy 30+. Tady je ztratou casu premyslet o necem uzsim.

      A ted se podivej, kolik z tech, co nikdy na sirsim plasti nesedelo se tu slitlo a zacalo vykrikovat. Dtto borcu s rafkovymi brzdami. Pochopit, ze i na jejich kolech si to jde uzit (a ze jsem si to taky uzival), ale ze na modernejsim materialu to jde jeste lepe, a tedy neni to na ne zadny utok, vetsinou nejsou schopni:)

      6 5
      • jan.pernik  

        Hele, argumentovat profíkama je úplný nesmysl. Jak jednou říkal Padrnos – ti jezdí, co jim dají. Pokud by jim tým dal Ukrajiny, tak pojedou na tom a budou říkat, jak je to super – jsou za to placení. A za mne širší pláště jsou jen další obchodní trik, jak ukecat zákazníky, aby nakoupili něco nového. A hele do mého kola se to nevejde, takže si kup nové kolo, abys tam mohl dát moderní široké pláště.

        Je potřeba se na to dívat tak, že je to obchod. Reálným pohledem nepotřebuji kotoučové brzdy, nepotřebuji pláště 32mm, nepotřebuji elektronické řazení.

        Co opravdu potřebuji, je jezdit.

        8 0
        • skaj  

          Ano, proto by me jimi vubec nenapadlo argumentovat:) Realnym pohledem to urcite nepotrebujes. Ale realnym pohledem, cisly podlozenym, neni duvod je nemit (krome „me se to do soucasneho ramu nevejde“). Jedou o neco lepe (coz je pro hobika spise sumak), a jsou o nekolik trid pohodlnejsi – coz uz hobikovi jedno neni, navic maji vyrazne lepsi jizdni vlastnosti. Zadny trik vyrobcu to neni, tohle je proste vyvoj k lepsimu a dava smysl.

          4 0
      • adam1  

        Musíš to brát ale k zadání tazatele :) omezený buget do 30k . Musí si to sám rozhodnout co a jak v podstatě výhody a nevýhody všech variant má popsány .

        Za 72k by měl fajn silnic na začátek bez kompromisů ,které mu nádherně poslouží x let a nové :)

        https://www.cyklobazar.cz/…9-model-2024

        V M ho má k dispozici :)

        Jinak na zippech 303 mám 28mm které se roztáhnou na 31mm mám je měnit ?:))))

        1 0
        • skaj  

          Beru to k zadani tazatele. Tady mu pulka lidi radi, jako uplnemu zacatecnikovi, at koupi na bazaru nejakou ostrou 10–15 let starou silnici v karbonu s pruchodnosti pro plaste 25mm. Takze nejspis:

          1. se k tomu poradne neohne, protoze brutal drop
          2. bude muset foukat jak magor na 7–8baru, vyklepe ho to
          3. stara sada bude radit uplne stejne jako soucasna Tiagra
          4. ze zkusenosti z MTB s kotouci bude prekvapenej, ze to vlastne moc nebrzdi
          5. nahradnich dilu na to bude spise ubyvat, zvlast pokud to bude provozovat treba pet let
          6. a jako bonus, az se toho bude chtit zbavit, bude dost tratit

          A to vsechno proto, ze bude moc jako chimeru hodit nejakou vahu. Ktera mu bude dobra leda tak na machrovani pred hospodou:) Takovej stroj je pro nekoho, kdo moc dobre vi co chce. Ne pro nekoho kdo zacina. Ja si totiz jeste porad pamatuju, jak jsem zacinal a nechal se podobne ukecat od starych psu. Jeste ze jsem si tenkrat nezkusil jen jedno kolo…

          Btw. jezdim na silnicce soubezne jak rafkove, tak kotouce, jak 32, tak 28 plaste, takze si troufnu trochu porovnat:)

          5 2
          • camillio  

            10–15 let jsem tu nezaznamenal, ale možná to někdo psal. Ráfkové brzdy byly běžně k vidění ještě v 2020 a do jisté míry 2021. Nabouchaná raketa stará 5 let bude podle mě větší terno, než dnešní žebřiňák.

            Celá potíž je 30 litrů v rozpočtu. Tohle bude vždycky o těžkém kompromisu a nové kolo za 30 nebude švihat, ať bude jakékoliv. Už před 20 lety jsem coby hobík kupoval kolo skoro za padesát, nebyla to špička, a to byly ceny úplně jinde. Vezmu-li to podle sebe – kdybych musel u svého stávajícího kola z něčeho nutně slevit, nebyla by to lehká aero kola, karbec rám, nebyla by to ani elektrická ultegra, ani waťák, byly by to hydry. Protože z těch neplyne ani pohodlí, ani efektivní přenos výkonu v záběru, ani přehled jak moc šlapu. Ty prostě jen brzdí. Sice lépe než ráfkovky, ale ne tak dramaticky, abych místo nich obětoval něco jiného. Když to OP bude bavit, bude na tom jezdit dlouhodobě. Když ho to bude bavit moc, stejně si koupí něco výrazně lepšího. A když vůbec, tak to postaví do kouta, nebo střelí.

            7 0
            • skaj  

              Jenomze moderni kolo, i treba bez hyder, je na hony vzdalene tomu, co koupi na bazaru za 25k. To se ani nepriblizuje 5 let stare rakete. Naopak, ta „raketa“ bude starej ram, se starou sadou (nahradni dily potiz), blbyma prevodama pro zacatecnika (a nejspis kratkym raminkem, takze vetsi kazetu neda), s pruchodnosti na 25 plaste max. Navic nejspis to zasadni – uplne nevhodna geo pro zacatecnika, protoze drop jak krava. A to by si jeste sam, bez znalosti veci, mel vybrat u bazaroveho kola, zda tam neciha prekvapeni… Takze ta uvaha je pekna a pravdiva, ale mimo. Srovnavas dve nesrovnatelna kola.

              Kazdopadne ten zebrinak z Decathlonu postovany vyse, mu udela daleko lepsi sluzbu i do budoucna. A az ho to chyti, tak se bude i prodavat s relativne malou ztratou.

              2 4
              • raw 4  

                Nevím…taky přemýšlím nad novým…nicméně mojeho Eddieho mám stále rád.. nehustim na 7–8…mám tam 34 vzadu a myslím si ,že kdybych ji prodával za 25, tak novackum stále poslouží a dostane je k silnici.

                2 0
              • donMilan  

                oba máte spoustu pravdy, mám levnou silničku z Cyklobazaru která měla převody i goe naprd, i tak mě na ní bavilo jezdit a když nadešel čas tak jsem převody upravil, obrátil představec, vyměnil řidítka a užívám si to ještě víc, a když jsem zatoužil po gravelu, koupil jsem Head na Tiagře lehce přes 20k, 3500km za rok a užil jsem si každý šlápnutí, k tomu 2000km na silničce, toho gravela jsem stejně proháněl hlavně na silnici a neměl jsem pocit že by to nejelo, navíc mě bavilo že kdykoliv můžu odbočit na šotolinu, a na těch rozbitých silnicích, kterých máme plno jsem byl taky rád za ty pláště 40mm

                0 0
              • jan.pernik  

                Hele, mám silničku na Campě skoro 20 let, furt to jezdí a náhradní díly jsou bez problému. Co bych potřeboval nové, tak jsou plíce a nohy.

                6 0
      • Peslezedirou  

        Aleluja…krásně jsi to napsal.

        0 0
      • polo  

        Profíci jezdí 28 mm pláště, výjimkou jsou pouze závody na špatném povrchu, na Roubaix měla většina 32 mm, někteří 30 a jeden jezdec tam měl 35 mm pláště.

        Takže šířka pláště se řídí hlavně kvalitou povrchu a podle toho by ji každý měl zvážit.

        Nějaký test , že i na pěkném povrchu jedou pláště nad 30 mm líp, jsem neviděl.

        3 0
        • adam1  

          Hodně dělají i bezduše ,ty moje 28 na zippech reál 31mm a 4atm jsou pohodlné ,širší tam nechci rvát aby z toho nebyl zas gravel:))

          1 0
        • skaj  

          Jeste pred par lety bys mel pravdu, ted uz ne. Nesrovnanej profiky, pohybujici se prumernyma rychlostma celou etapu, kterych dosahuje hobik jen ve sjezdu (a proto resi sirku kvuli aero). Ale kdyz uz, tak ten Tadej loni na Tour byl dobrej, kdyz to dokazal vyhrat i s hendikepem hure jedoucich plastu:

          …vůbec ty nejširší pneumatiky ze všech měl vítěz závodu, Tadej Pogačar. Na jeho silnici byla použita sada pneumatik Continental GP5000 S TR 30c na ráfcích ENVE SES 4,5. Když v depu změřili šířku tohohle obutí, dostali 32,5 mm vzadu a neuvěřitelných 33,3 mm vpředu. cesky zdroj

          Pro uplnost dodam, ze v horskych etapach (ke kterym se parametry kopcu v CR ani nepriblizime, zejo; natozpak jeho vykonem) vozi obcas neco jineho.

          Jinak testu na netu, ze sirsi maji nizsi valivy odpor je spousta. Zacit muzes treba u Rene Herse cycles, dal uz jsem linej googlit. V posledni dobe se s tim roztrhl pytel, staci to sledovat. Jen dodam, ze si porad myslim, ze pro hobika (a zacinajiciho zvlast) je nejaky rozdil ve valivem odporu uplne marginalni a netreba ho resit. Zasadni prinos je pohodli a lepsi jizdni vlastnosti.

          1 0
          • polo  

            René Herse byl zajímavej, dokud jsem nezjistil na jakém povrchu testuje. Pak je logické, že dostává takové vysledky, jaké prezentuje.

            0 0
          • polo  

            Ty údaje o šířce plášťů na Roubaix jsou z letoška. Jsou to samozřejmě nominální rozměry, ne naměřené šířky na ráfku, které jsou jsou různé podle šířky ráfku.

            0 0
            • skaj  

              Takze kdyz blechy na ParisRoubaix optimalizuji plastem az 35mm, tak pro ceskeho hobika o kus tezsiho, nehoniciho cas, dava smysl mit plast uzsi nebo sirsi?:)

              Jinak sirka rafku je zasadni, zejo. Ostatne kvuli tomu uz zacinaji vyrobci svoje plaste i preznacivat, aby to trochu odpovidalo.

              1 0
              • polo  

                Tak rozhodující je kvalita povrchu. Pokud český hobik jezdí podobně rozbitý povrch jako na kostky na Roubaix, pak by měl volit šířku co největší. To ale asi nejezdi. A hlavně bude jezdit vyšší tlak při stejné šířce pláště než ten lehčí profík.

                35 mm plášť jel na Roubaix jeden jezdec.

                0 0
      • ladys  

        Váží 70kg, tak moc neocení pláště 30+, pokud nejezdí po tankodromu. I do mé staré silničky 2012 DI2 se vejdou 28mm, i 30mm by se tam vešli. Loni jsem na ní jel pod 200W průměr přes 33km/h na 100km. Koupil jsem jí k biku na trénink při nástupu koučovek, váží pod 7kg s pedály.

        Mám i moderní super kotoučové kolo, zázrak se nekoná.

        Většina zisků je je v rychlostech nad 30km/h a s rychlostí to narůstá. Co myslíš pomohlo k tomu, aby jsem jel 600km průměr přes 30km/h?

        Pokud chce někdo jet a užít si to, tak asi těžko na 9kg sráči.

        2 2
        • skaj  

          Proc zas tak vulgarne a neco sproste shazujes? Pomohlo ti to, ze mas dobry nohy. Zrejme ti i pomohlo, ze ses vyjezdenej. Takovej typickej zacatecnik, co se tu pta:)

          Realne na 9kg kole neni vubec nic spatnyho, s tvyma nohama bys zajel casy na 100km v max desitkach sekund jine. (Coz je extra dulezite pro profika, pro hobika uplne sumak) Vaha je nejprecenovanejsi vec na kole. K tomu zas pomaha znalost fyziky – ostatne co taky cekat pri zmene hmotnosti o 2% …

          Jinak pohodli na plasti 33 a 28 je uplne jine, dtto jizdni vlastnosti.

          3 0
          • ladys  

            Nic vulgárně neshazuji a a na rozdíl od tebe nikomu nic necpu. Můj příspěvek jsi ani nečetl.

            Na 9kg kole by jsem vůbec nejezdil, to váží horší HT

            Pokud chceš porovnávat fyziku, šířku tak napiš. Dáme nějakou jízdu?

            0 2
            • nomecz  

              „Na 9kg kole by jsem vůbec nejezdil, to váží horší HT“

              Mozna si ty precti poradne nazev vlakna a co autor chce, pak ti mozna dojde ze ses v trosku jine „socialni bubline“ a hlavne tematu

              0 0
            • skaj  

              Mas uplnou pravdu, dneska jsem si to na Tenno a Passo del Durone na tom (asi, presne to nevim) 8.5kg kole vubec neuzil – mimochodem zhruba vaha kola, na kterem pirat vyhral kdysi Tour. Nechapu, ze me na tom kdy bavilo jezdit:)

              Jako takhle povysene namachrovaneho vocasa jsem dlouho nepotkal:)

              4 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.