• Superior

    Vzdycky sem vozil na kole rohy a dost je i vyuzival, takze sem si jizdu bez nich ani neumel prestavit. Ted sem si je na par vyjizdek zkusil sundat a prekvapilo me, ze mi skoro nechybi. Naopak mam takovej zivejsi pocit z jizdy a vic me to bavi. Nevim, jestli je to spis placebo nebo treba i malinko sirisi uchop hraje roli, ale zatim budu urcite pokracovat bez nich.

    Anketa: Co Vy - s nebo bez?

    s
    45x
    41%
    bez
    64x
    59%
    0 0
    • ClAyD  

      Taky jsem na předminulém kole měl rohy a nedal jsem na ně dopustit, ale jak jsem si koupil kolo bez nich, tak už je spátky nechci, prostě mi zavazí, na 785mm vlajdách vypadají divně a vadí mi, jak se o ně při normálním úchopu opírám.

      0 0
    • winter78  

      Je to tak ako píšeš…ak ich máš, využitie si nájdu, ak ich zhodíš, tak nechýbajú.

      0 0
    • fíha  

      Za tuto inovativnu anketu ta tu niekto urcite pochvali.

      Jazsim s.

      0 0
      • Superior  

        sem si toho vedom, spis sem chtel ukazat, ze ikdyz je clovek pravidelne pouziva, neznamena to, ze to bez nich nejde …

        0 0
    • nooski  

      Bez rohů ani ránu – zvyk ze silnice. Rohy mi suplují silniční páky, zvláště při jízdě ze sedla.

      0 0
      • winter78  

        Presne tak. Na MTB zimáku, ktorý používam ako jesenno-zimno-jarný „cesťák“, mám tiež rohy takmer vodorovne a tiež ten úchop používam ako náhradu za dualy. Aj dnes som pri cca 48km výjazde myslel presne na toto :-)). Len riadítka mám dosť široké, takže to trochu kazí dojem z jazdy na cesťáku ;-). Užšie nemôžem dať, nemal by som potom na nich dostatok miesta na blbosti ako tachometer a hlavne na dva svetlá.

        0 0
    • Nerez  

      Já jezdím s, na silnici je používám téměř vždy a v terénu jen občas

      0 0
    • jIrI___  

      Mám vlaštovky, takže rohy nevozím. Chtěl bych je vozit, ale mám strach, že bych potkal někoho z místní módní policie.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • se-se  

        mé rohy jsou obráceně (myslím že to už všichni viděli) a modní policie by dostala žaludeční křeče.

        0 0
        • MarekF  

          K čemu je tak vozíš? Už jsem tu fotku viděl a pořádně mě to zarazilo, vždy´t si na tom musíš zolmit zápěstí?!

          Nerýpu, fakt mě to zajímá-

          0 0
          • se-se  

            už jsem to vysvětloval – já tak z poloviny jezdím v naprosto vzpřímeném posedu – mám na to i specielní model sedla. Ty rohy mám nejen obráceně ale i zaměněný pravý a levý. Mám vždy (tak to mám na všech kolech) model rohů, které jsou delší a na konci vyhnuté do strany (konce jsou pak vytočené ven). Výsledek je ten, že ruce na rohy položím shora – pžedstav si jak bys uchopil velmi široká a vysoko položená řidítka jejichž konce jsou k tobě ohnuté o 45°. To je naprosto přirozený a ten nejpohodlnější úchop. Každý, když to skusí, tak je překvapený, jak je to pohodlné. Zkus si to – natáhni ruce před sebe, pěsti mírně sevřené, vzdálené od sebe 80 cm, mírně okrčené lokty, pěsti ve výšce pupku, zápěstí nikam nevytáčej, jen je drž přirozeně – tak to je to tolikrát diskutované moje držení

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • shark.jd  

              Ač by pro mě ježdění na tvém kole byl asi boží trest, smekám před tím, že se nebojíš experimentovat a jak si vše dokážeš udělat přesně na míru! :)

              0 0
              • se-se  

                No nejnovější projekt je vlastní sklo zrcátka. To co tam teď pár dní mám je dost velký (to jsem chtěl) ale má plochý sklo. To co jsem měl doteď má sklo zas moc klenutý a je malý. Protoře jsem dost dlouho měl za zákazníka výrobce autoskel, tak vím jak se to dělá – jde to tvarovat v kalicí peci. Tak tzo zkousím. Zrcadlový střídro se prý ve spreji dělá.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • Algheroteam  

      Potvrzuji co již tady zaznělo. Definitivně jsem rohy shodil až v průběhu letošní sezony a vše ok. Já už se k ním jen tak nevrátím.

      0 0
    • terkad  

      četla jsem „s NOHAMA nebo bez“ a trochu mě ten dotaz zaskočil :D

      Nicméně bez, nikdy jsem je neměla, snad jen na starým měšťáku, kde jsem je nepoužívala a prodlužovat si úchop na už tak dost dlouhým rámu nehodlám

      0 0
    • JakeF  

      Kdyby někdo chtěl, tak jedny tyhle mi doma přebývaj úplně nový v krabičce, nechám levně. Sám rohy nevozím už pár let, prostě jsem je jednou sundal a nechybí mi, do tý doby jsem taky myslel, jak by to bez nich nešlo.

      0 0
    •  

      určitě s – zvyk ze silnice, možnost variabilnějšího úchopu, lepší ergonomie. bez rohů ani omylem.

      0 0
    • nikeid  

      mam MTB HT

      daleko víc se mi líbí riditka bez rohu .. ale jezdim s rohama celej zivot (6 let? :D ) a nedovedu si to bez nich predstavit .. absolutne ne .. hlavne v kopcich pri sezeni v sedle … jakozto i na dlouhych trasach na silnici … do kopce jsem uz i parkrat zkousel na ne „zapomenout“ a jet jen na riditka a prislo mi ze jsem hned vyfluslej … a zas pri dlouhych cestach na silnici mi to vyhovuje ze si otacim ruce, ze tolik neboli …

      0 0
      • JakeF  

        Tak je schválně zkus na týden sundat, co řekneš po tom týdnu ;-). Vrátit je můžeš vždycky, žejo…

        0 0
        • nikeid  

          jojo, v létě se na to právě chystám :) koupím nový madla a tak rovnou zůstanu na nějakou dobu bez rohů :)

          0 0
    • mastihuba  

      na dlouhy nudny svihy je silnice, z kopce jich v lese netreba a do kopce se to da vytlacit i bez rohu. Usetreny gramy a penize lze investovat jinam. :)

      0 0
      • o.1  

        … napriklad do nakupu rozbiteho radenia , tachaca a brzd po pade, co by nebolo potrebne keby tam tie rohy boli:-)

        0 0
        • mastihuba  

          chapu ze si pouzivani rohu potrebujes nejak zduvodnit. :) ale toto jsou zatim nejslabsi argumenty z celyho vlakna.

          0 0
    • siafu  

      mám rovná řidítka 580 mm a rohy mi k tomu přijdou OK – hlavně při jízdě ze sedla – když už na to dojde, pro změnu úchopu se spíš držím tak z kraje řidítek a rohů, proto mi rohy stačí nějaké krátké – asi něco jako Woodman Chupa

      0 0
    • Superior  

      Jeste me napadlo pri ceste do prace dneska, kdyz sem videl jednoho cyklistu anketu inovovat na: „Se zpetnym zrcatkem ci bez?“

      0 0
    • budíček  

      rohy též používám, ale spíše k zafixování rukou ze stran, když držím řídítka.

      0 0
      • Seky  

        A to je zrovna jedna ze dvou věcí co mě na rohách strašně sere. Nějak nemůžu překousnout to, že mi to omezuje pohyb do stran. Ta druhá věc co mě sere je vzhled, ale to bych asi časem kousnul.

        0 0
        •  

          si kup širši rodidla :)

          0 0
          • Seky  

            V tom bych problém neviděl. Momentálně mám 72 cm široký.

            0 0
    • Milvus888  

      samozřejmě že s :)

      0 0
    • Jamin  

      Bez! Rohy jsou pro toho co neumí držet řidítka jako člověk

      0 0
      •  

        když si dáš ruce volně, jaká je jejich přirozená poloha? jako s rohama nebo bez rohů? :)

        0 0
    • budíček  

      jo a pak čistě teoreticky, rohy mohou fungovat jako hák, pokud člověk pojede nějákým lesíkem, tak se snadno zahákne o větev či něco podobného, ale to jen tak na okraj.

      0 0
      • Lada,s  

        zrovna tohle bych řekl že je urban legend :-) nebo aspoň mě osobně se to nikdy nestalo

        0 0
        • skvedo  

          V lese jsem s tím problém nikdy neměl, ale projet mezi řádky kukuřice to je lahoda.

          0 0
        • pitos  

          Jeli jsem s manželkou vedle sebe po nějaké boční cestě, povídáme si a najednou jsme se rohy do sebe zahákly.Lekla se, cukla a oba jse se váleli po zemi…po příjezdu domů jsem ten nesmysl z kola sundal.

          0 0
          • Lada,s  

            koukám taky slušnej oddíl :-)

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Loner  

            ? registrované partnertství ?

            0 0
          • Dubys  

            Presne to se nam stalo s kamosem, na cyklostezce a v docela velky rychlosti, proti nam holka taky na kole, jeli s me ji primo do cesty, nastesti sme se nejak tenkrat na posledni chvili vyhakli, ale jinak to hodne smrdelo, ty spojeny kola prakticky nejdou ovladat, od ty doby si na to davam bacha …

            0 0
            • jonti  

              Taky se nam to stalo, rychly sjezd po asfaltu na nejtezsi prevod, rychlost pres 50, ale az na zlomeny roh, ohly riditka, roztrhane obleceni a odreniny v poradku.

              0 0
          • zdsamct  

            jednou jsem se coural pod hrebenem v lomu hady a hledal lamacentrum… potkal jsem to co je na fotce … zacnu zavoru objizdet a rikam si – ty vole, bacha na ten plot a rohy … povedlo se, roh do plotu zajel a jak se to otocilo tak primo

            holeni na zavoru … dira jak malicek, i kost byla videt, srostlo to … rohy tam budou porad

            0 0
        • pepek  

          Asi jezdíš jen po širokých cestách?

          0 0
          • Lada,s  

            …„pepkovi“ pešinky do neznáma pravda nejezdím ;-)

            Rohem už jsem si teda škrtnul hodněkrát, ale že bych se vyložene zaháknul se mě ještě nestalo

            0 0
      • jonti  

        Podobne fungujou i 695mm riditka, experimentalne overeno na nocnim XC Tocna.

        0 0
        • ClAyD  

          A co pak teprve 785mm!

          0 0
          • JakeF  

            By mě zajímalo, kde s těmahle šílenostma jezdíte… Já mám singly, kde to je občas natěsno i se 62kama. Příští rok budu mít 680ky a uvidím, jestli to nebude potřeba krátit… Znám kluka, co se zbavil Schmolke řidítek, aby si tam dal s velkou slávou široký a pak to za pár dní museli před závodem řezat, protože se na XC trati do jednoho místa prostě nevešel :D.

            0 0
            • ClAyD  

              Pravda, občas je to natěsno a občas si i lehce škrtnu, ale za ten luxus mi to stojí.

              0 0
              • ClAyD  

                Ve videu (začíná v 1:21) je vidět, že někdy je mezera fakt malá (viz 2:36).

                0 0
                • JakeF  

                  Pěkná XCčková trať :). Přesně podobný mezery jsem měl na mysli, i když mě napadá pár případů, kde to je na hřebenu a s širšíma rodlama už bych měl velkej problém se vůbec udržet na cestě. Osobně mi to za to nestojí, s ovladatelností problém nemám, člověk si na to zvykne… I když na 29er o něco širší chtít budu, tak těch 680 vidím jako naprostý maximum…

                  0 0
                  • ClAyD  

                    Já zase jako naprostý minimum :), u nás jsou stejně většinou širší a hodně rozbitý cesty, kdy nemáš do čeho narazit, naopak potřebuješ široký řídítka, abys to líp ukočíroval.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Nestačilo by to třeba trochu víc posilovat ruce? Pak bys nepotřeboval na ukočírování takovou šílenost :D.

                      0 0
                      • ClAyD  

                        Jenže nejde jen o to ovládání, ale i o komfort, kdy se prostě s širšíma řídítkama cítím na kole daleko líp. A i kdybych posiloval ruce, tak by to bylo pořád s širšíma řídítkama lepší.

                        0 0
      • Memphis22  

        Urban legend? Kéž by… :D Letos jsem se takhle smotal na Okoloústí, chytla mě mokrá tráva u cesty.

        0 0
    • Rubi  

      zatim s, chrani esi gripy proti roztrzeni, no neberte to! :D

      0 0
    • xshreck  

      ať si každej vozí, co chce :) za mě bez rohů, když je potřeba tak s rohama. Easy .)

      0 0
    • Coffin Corner  

      Když jsem dostal před dvaceti lety svýho prvního horáka a o nějakých rozích jsem neměl ani ponětí, tak jsem si při výjezdech představoval, jak by se ty rodla perfektně držely, kdybych měl na jejich bocích nějaký kolmý úchyty… :)

      Dnes si bez nich nedovedu představit delší vyjížďky.

      Ono taky záleží, jaký rohy…

      0 0
    • iron.hide  

      urcite radsej s rohami. stacia celkom male, napr aj 6–7 cm

      ony totiz predlzuju posed, ked ich uchopis. posed sa tak stava viac zavodnickym (co sa da dosiahnut samozrejme aj posunom alebo zdvihnutim sedla).

      aspon u mna to plati na 100% – ked presuniem ruky na rohy, tak idem rychlejsie. nie je to placebo, proste posed aj dychanie su lepsie ;)

      0 0
    • king-bike  

      rohy nebrat

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Carlos.f  

      Krátké rohy mám i na AM/EN kole. Vypadá do sice hůře než bez nich. Ale hodí se při přesunech a ve stojkách, kdy se kolo nahne dozadu. Můžu pak vozit kratší představec než bych potřeboval, kdybych tam rohy neměl.

      0 0
    • honzour  

      Na prvním biku jsem je vozil a dost využíval, na Cannona bych je dávat nechtěl a po pár vyjížďkách zjišťuju, že to bez nich asi i půjde.

      0 0
    • Dav...1  

      Tak predevsim jsou to gramy navic :-) Jak to tady kazdy resi, divim se, ze to vubec jeste nekdo na kole ma.

      Jinak me osobne to pri jizde spis zavazi.

      0 0
    • nobody  

      kdysi s rohama, potom bez a teď zas s rohama (Ergony). S rohama je možnost větší variability úchopu.

      0 0
    • Ralan  

      Teď si tak říkám že je tam mám jen proto, abych měl vždy co odřít když kolo opřu o zeď :-) Na jaře budou širší řidítka, tak zkusím bez rohů.

      0 0
    • marco  

      Na Crossovém kole kde mám 580 mm řídítka rohy mám na novém kole se standardním rozměrem 680 mm u 29" kol rohy nemám. No jsou situace kdy bych i rohy uvítal. Stále mám tendenci dávat ruce na konce řidítek jako by tam ty rohy byli, nebo což je častější na rovině posouvat ruce víc ke středu.

      0 0
      • nobody  

        já taky jezdil bez rohů a podvědomě držel řidítka za konce (jakoby za rohy) až jsem zpět namontoval rohy :)

        0 0
    • rj72  

      Používám rohy s plochou na dlaně a hlavní výhodu spatřuji v technice jízdy, kdy přenáším váhu na ruce a propínám nohy. Hlavně na dlouhých trasách v dlouhých a táhlých stoupáních je to pak hodně znát. Stabilita s vhodnýma rohama je pak o dost lepší…

      0 0
      • JakeF  

        Neznamená to spíš, že máš blbě nastavenej základní posed? ;-) (Tipoval bych především moc vzadu sedlo, podle toho, jak to popisuješ)

        0 0
        • rj72  

          …dík za tip asi to někde prověřím…trochu to souvisí i se zádama..všude se tu píše jak na 29 by měl být negativní sklon a potřeboval bych spíše výrazně pozitivní (vyhovuje mi vyšší posez)

          .. ta výhoda je i v tom, že i když člověk do kopce tahá a odchází mu síly, tak si pak pomůže jednak tím, že se sníží valivý odpor na zadním kole (rozloží se rovnoměrněji váha) a dále tím, že při propínání ve stoje snesou nohy vyšší zátěž, a tak i když se jede ve stoje vyjde to pak lépe, protože na nohách je o dost nižší zátež, než když by se váha dopředu na ruce nepřenesla.

          0 0
          • JakeF  

            S tím se pouštíš na hodně tenký led :).

            Co se týče posedu, tak kašli na to, co se říká, hlavně ti to musí sedět. Ono takový ty rady, o kolik by mělo být sedlo výš, než řidítka, jsou kravina. Každej má trochu jiný tělesný poměry, ohebnost a nároky vůbec. Navíc to hodně ovlivňuje i délka rámu, zvlášť pokud máš delší rám, tak není důvod moc tlačit řidítka dolů.

            Co se týče snížení valivýho odporu, tam bych tohle téma radši vůbec nezačínal. Většina lidí vozí vepředu nižší tlak a pláště s lepším gripem → často vyšším valivým odporem, navíc zvyšuješ váhu na vidlici, takže větší ztráty v odpružení. Rozhodně bych si neodvážil tvrdit, že přenesení váhy na předek je přínos.

            Co se týče jízdy ve stoje, tak sice snesou vyšší zátěž, ale dlouhodobě je to neefektivní, protože dochází k daleko většímu zvýšení tepový frekvence. Na krátkodobý sprinty a protažení se to není problém ani u míň trénovanýho jezdce, ale zvládnout tak jezdit dlouhodobě chce to mít natrénovaný a hlavně zvládnutou techniku kruhovýho šlapání i ve stoje, což většina lidí nezvládá ani v sedě :).

            0 0
            • rj72  

              Souhlas. Napsal jsi to přesně. V závodním režimu na běžné trati by to bylo spíše na protažení,dle potřeby.(nutnosti) V rekreačním na dlouhý trasy je to o něčem jiném. Podobně i tlaky v pláštích jsou o prioritách(kom­promisu) a posez taky. Tady se spíše řídím tím, že v případě nutnosti(něčeho hodně náročného, nebo dlouhého,kdy se to vyplatí) upustit a nebo snížit posez můžu vždy…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.