• GGW

    Jelikož sem založil celkem úspěšně vlákno BMC Twostroke, tak zakládám vlákno i Elementu. Ten bajk je můj oblíbenej a vím, že ho tady pár lidí jezdí, ale moc informací tu není. Určitě by stálo za to sdílet nějaké poznatky z reálného světa, protože ta platforma je celkem široká a umožnuje to šoupat různě mezi XC až trail/all-mountain nastavením.

    1 0
    • GGW  

      Jelikož se to tady moc neujalo, tak dám pár tipů za sebe, speciálně ohledně tlumiče a jeho nastavením.

      • Flip chip v pozici 2+4 má nejvíc zdvihu – cca 125–128mm, ostatní (1+6) mají okolo 117–119mm.
      • Pozice 4 (nejvíc steep) drží tlumič víc okolo sagu i nepropadá si při šlapaní tolik zdvihem jak v jinejch pozicích.
      • Progresivita padá od 1 směrem ke 4. Dobře je to vidět na tabulce dole.

      Dost lidí se trápí s nastavením, já sem u DPSka vyhazoval jeden token z negativky, abych foukal na větší psi a vyhazoval pak tokeny z pozitivky. Předtím sem řešil nevyužítí celého zadního zvihu a zároveň narážel na stěnu progrese, jakokdyby tlumič šel na doraz, ale přitom do něj dost velkej kus chyběl.

      Vzadu se hodí určitě větší tlumič než SidLux nebo Float SL. Dle Rockyho je to dělané na FLOAT a nebo RS Deluxe.

      Momentálně mám RS Deluxe (verze 2025+) a kompletně bez tokenů, flip chip v pozici 4 a přední vidle ve 140mm zdvihu. To je i dle spousty lidi na fórech asi ta nejlepší varianta z těch možných kombinací.

      0 0
    • GGW  

      Daval sem tam 225 RS Reverb, updatovana nova verze. Vleze se tam dost na klid, je tam jeste misto a neni problem celej teleskop zasunout az uplne k zamku. To znamena ze je tam cca 311mm misto v sedlovce u bezdratu na zasunuti. Avizovano na webu je oficialne 290mm.

      0 0
      • scret  

        Tys mel pred tim XL a ted Lko? Kolik meris? Diky

        0 0
        • GGW  

          Měl sem XL jo, pak sem šel zpátky do Lka. Mám 185cm, řekl bych že delší nohy a kratší trup. Stack na Reverbu je 285mm (od nejnižšího místa té jejich objímky k lyžinám) a je tam cca 1.5–2cm ještě prostor k zámku sedlovky. Takže 300mm lyže zámek sedlovky.

          XLko se dalo jezdit, ale přišlo mi dost natažený při pozici v sedě a šoupal sem se dopředu k představci při dupání a měl tendenci zkracovat vzdálenost sedlo-představec. U Lka tohle nemám…

          0 0
          • scret  

            Vycerpavajici…

            Element je krasnej ram, cisty linie… Kdyz bych stavel kolo ted, tak by to byl asi jeden z favoritu…

            0 0
            • GGW  

              Je to nadherny kolo, bez blbosti a funguje fakt pekne. Sjede to celkem dost a neuškodily mu ani flex-stays. Pořád je tam mrda gripu a je to na poměry té kategorie i celkem pohodlné.

              Vždycky mne sem tam chytne chuť zase zkusit Hightower, ale upřímne je to pro mne overkill. Tady dám dva bidony a pohoda :)

              2 0
              • scret  

                Ja osobne bych ho stavel vic do XC/DC.. Jako mam Revela…

                0 0
                • GGW  

                  Tohle je taková daň té platformy, že se z toho dá dělat i něco, co to úplně nemá bejt :))

                  Pláště furt ladím, ale teď primárně jezdím věci okolo baráku do hodiny a dlouhý přesuny vubec neřeším. Sjíždím na tom prudší ilegály a tak je ten grip z pláštů docela přínos a že to nejede mne až tak nesere – chtěl sem je vyzkoušet a půjdou pak na Hightower.

                  Teď to budu předělávat, takže na to příjde FOX 36 SL nebo PIKE. Lyrik je fajn, ale už je tam dost znát rozdíl v tuhosti té vidlice vs rám. Dopředu Purgatory T7 a vzadu GC T7. Shodím kotouče na 180 (teď je 200/180) a mohlo by to bejt trochu víc DC :))

                  1 0
                  • scret  

                    Jak je to pocitove s tuhosti ramu, napr. oproti BMC?

                    0 0
                    • GGW  

                      To už mne dost tlačíš do pocitova, protože sem tam měl celkem časovej gap mezi BMC a tímhle :)) Tenhle Element je určitě tužší než ta varianta s pivotem na zadní stavbě – nekroutí se to až tak moc jako dřív, hlavně když se začne trochu tlačit do pedálů.

                      Mne přišlo možná BMC o něco tužší vzadu, ten rám byl docela těžkej a zadní stavba fakt masivní a kompletně propojená. Podle mne i tím, že na tom byl SID, tak ta měkčí tuhost (oproti pořádnej trail rámům) z toho nebyla až tak patrná jako tady, když se na to dá pořádná vidle typu Lyrik.

                      Osobně bych hádal že přední část je trochu tužší na Elementu, zadní byla BMC.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.