přestavba na těžší převody

62 nepřečtených
  • griphit

    Ahoj všem,,

    dokázali by jste mne nějak navést jakým směrem se vydat respektive co si vybrat? Mám úplně obyč. horské kolo, jezdím spíše na sílu těžké převody kvůli silovému rozvoji, a přemýšlím o tom že bych (pokud lze?) vyměnil kliky. (vzadu mám nějaké 10 kolečko) XT přehazovačku. A vpředu mám 3 ozubené kola, s tím že to malé vůbec nepoužívám, středové výjimečně spíše omylem, (a to i v horším terénu) a všechno odjíždím na tom „velkém“ co má myslím že něco kolem 36 zubů… Koukal jsem po jiných velkých klikách a našel jsem… ULTEGRA FC R8000 / 8100 které mají kolem 52/36z. Doporučili by jste mi jak se přiblížit mé plánu na realizaci mnohem těžších převodů? Protože z 36 na třeba těch 52 to je docela skok, ale čekám na něj už dlouho, protože 36 je pro mne fakt málo. Počítám že i přesmykač měnit, ale možná bude muset i ten zadek doznat změn…

    0 0
    • skaj  

      Doporucil bych silovy rozvoj resit jinak. Kolo na to vhodne moc neni… Budou trpet minimalne kolena a spise si ublizis nez pomuzes.

      Ale jinak, kdyz uz to musi byt, bych zacal tim, ze si nebudes myslet, ale budes vedet kolik zubu mas. Jak vpredu tak vzadu. Od toho se odrazis pro vyber.

      3 0
    • va-bo  

      Opravdu máš vpředu trojtalíř s největším 36 zubů? Nebude to spíš 42?

      0 0
    • griphit  

      Jj oba máte pravdu, silový rozvoj úplně ne, ale potřebuji těžší převody .

      A zubů je tam asi fakt 42 (zítra budu u sebe takže vše mohu spočítat) je to staré kolo tak už nemůžu najít specifikaci, ale našel jsem odkaz se specifikací někde v Polsku tak by to mělo sedět:

      https://katalog.bikeworld.pl/…3/impact_6_0

      Je ještě něco určujícího, nebo něco co chybí v té specifikaci, aby se dalo určit? Já se v tom tolik nevyznám, takže neumím vyčíst pokud je potřeba zaměnit třeba středové složení a jaké, jestli to bude kompatibilní se stávajícími komponenty apod..

      0 0
    • kubad  

      Sorry ale to je zase perla, něco chceš a neumíš ani spočítat zuby co tam máš?

      Až doplníš počty zubů na kazetě a na převodnících tak se dá o něčem bavit, ale může to znamenat větší upgrade než myslíš,

      0 0
    • scalar  

      Je to snadné, k těm Ultegra klikám dokoupíš silniční rám. Pak to bude chtít k tomu rámu jiné náboje nebo záplety a pár drobností…

      2 0
      • MavasH  

        Přesně tak. A když to bude nějaký s větší průchodností, bude možné tam dát širší gumy a nebýt limitován jen dobrým povrchem (přepodkládám, že ten aktuální terén nebude až tak hrozný, když se v něm jezdit na placku se 42 zuby) :)

        0 0
    • Vrci  

      Řešením je jednoprevodnik a kazeta 10–

      4 0
      • Esi  

        Ty převodníky na tech kozách to je šílenost, uz jen čekám kdy na pravé straně nebude klika a pedál bude zašroubován rovnou do prevodniku ktery bude mit 90 zubů :-)

        1 0
        • skaj  

          Nastesti se spise nedockas, UCI realne uvazuje o omezeni velikosti:)

          0 0
          • krabica  

            Neomezují velikost, jen celkový nejtěžší převod myslím, takže se správnou kazetou můžou použít i 90z tác… :-)

            0 0
            • skaj  

              Jj, to je aktualni novinka, v budoucnu se chystaji pridat i omezeni na max velikost prevodniku. Je to motivovane prave temahle hruzama, co se vozi v casovkach.

              Ostatne ona i spousta zmen v minulosti byla motivovana tim, aby to kolo proste porad vypadalo jako kolo a bylo pekne. Za bezpecnost se to schovava hodne v posledni dobe.

              0 0
    • griphit  

      Ok, zítra večer spočítám zuby kazety, vše, případně i nafotim. Dnes takhle vzdáleně lepší specifikaci než ten odkaz na kolo, nemám. Zítra píšu, děkuji

      0 1
    • griphit  

      Takže ověřeno:

      Vše Shimano

      přední trojtalíř: nese označení 40 / 30 /22 AN (a nápis HG X řetěz)

      vzadu přehazovačka XT

      a 10kazeta CS HG50–10

      a jednotlivé kolečka mají označení 36t-11t

      Jaké komponenty by mělo být rozumně možné osadit pro těžší převody? klidně záměna za dvojtalíř co má největší rozměr 48 – 52..

      0 1
      • squalo  

        Řešíš nesmysl. Celé je to o tom, že neumíš šlapat, jezdíš stylem „noha mohu mine“.

        Ty převody jsou už teď velmi těžké.

        Jediná rozumná rada je: nauč se šlapat! Kolena ti poděkují.

        6 0
      • Vilém  

        40/11 na 29 kolech je prevod tezkej az az. Spis se nauc slapat.

        0 0
        • skaj  

          Vy tady delate, jak kdyby se na silnicnich kolech nejezdili o dost tezsi prevody nez ma ted… Takze pokud to tazatel pouziva jako silnicku, tedy jezdi s tim 30+ po rovinach, tak chapu, ze mu obcas prevod nestaci.

          1 1
          • kubad  

            ale běž 30 jede při kadenci 60

            0 0
          • Singlespeed  

            Ty těžké převody na silničce jsou tam hlavně proto, abys mohl z mírného kopce prijebať na 50–60 km/h a kamarádi-prestižáci ti neujeli, ne kvůli 30–35 km/h po rovině, to točím na stará kolena i s 38 zuby vepředu na 26-er kole :-) .

            1 0
      • MavasH  

        Když ses tak upnul na ty velké převodníky, tak si napřed ověř, že ti větší převodník nebude dřít o rám – MTB rámy mají širší zadní stavbu, takže se podívej, kolik máš místa mezi rámem a největším převodníkem a počítej s tím, že převodník 52z bude mít o cca 10mm větší poloměr. Plus je potřeba počítat s tím, že silniční kliky mají užší řetězovou linku, takže velký převodník na silničních klikách s 2 převodníky bude blíž rámu, než největší převodník na MTB klikách se třemi převodníky (vychází to nejspíš někde mezi 2. a 3. převodník).

        0 0
      • kubad  

        nauč se šlapat, na horské kolo máš dost rychlé převody

        na MTB kolo silniční kliky nedáš, a MTB s větším převodníkem moc nejsou

        0 0
    • mech1  

      Byly i kliky na trekkingová kola 48–36–26

      1 0
      • bara2  

        Pořád jsou. Mívala jsem 48–38–28. 40:11 je pro silniční ježdění pro chlapa málo, to si s kopce nepřišlápne.

        0 0
        • Esi  

          Tak při převodu 40:11 se určitě dá šlapat do 50km/h. Ve sjezdu prošlapávat do 40km/h na převodu 34:10.

          Evidentně používá kolo v jinem prostředí než na které je určeno, místo výměny převodu bych vyměnil horské za gravel, tam problém s převody nebude a lehký terén to zvladne

          0 0
          • Lišák  

            Tohle je velice rozumné řešení, ovšem mám takový pocit, že to tazatel asi nechtěl slyšet / číst. :-)

            0 0
          • kubad  

            jj už sem to sem dával

            0 0
    • psbiker  

      Cyklistika se na rozvoj síly moc nehodí. Pomůžou sprinty do kopce na těžší převody a na to ty převody stačí.

      0 0
    • RttB  

      https://www.welovecycling.com/…-je-idealni/

      "Čím lépe cyklista umí šlapat, respektive točit pedály, tím dále dojede. Protože vytvořit určitý výkon pro člověka s dokonalou technikou šlapání vyžaduje výrazně nižší energetický výdej ve srovnání s cyklistou, který v sedle poskakuje, používá brutálně těžké převody nebo jej jeho kadence šlapání naopak nepřiměřeně lehká.“

      0 0
      • ms82  

        Nerad bych jim to rozporoval, ale bohuzel ucinnost (tj vynalozena energie vs vykon) se prilis nelisi mezi necyklisty a elitnimi cyklisty. Neni to beh.

        1 0
    • griphit  

      Přijímám těch pár pozitivních komentářů a pak i ty rozumné negativní komentáře.

      Co si z výše uvedeného odnáším a pokusím se to usměrnit, a prosím zkuste se zaměřit na následující pokud můžete pomoci:

      Mám MTB kolo, jezdím s ním, ale jako na trekovém (né opravdu nechci mít 6 jiných bicyklů jen to jedno konkrétní co mám) nemůžu si úplně vybírat a zkrátka 40% cest mám silnice a tam je talíř 40 pro mě málo (srovnejte s treky co mají talíř cca až 44–48 zubů).

      ** Upouštím od silničních klik.**

      Ale jaké nejvhodnější „trekové“ trojtalíře (evenuálně dvojtalíře) s vyšším počtem zubů než tam mám, můžu použít k záměně? Už jsem vypsal co tam konkrétně mám,, je tedy ´varianta, kdy bych vyměnil jen ty kliky, střed a řetěz? Případně přesmykač? Nebo i zadní kazeta¨? přehazovačka? Samozřejmě bych preferoval úpravu takovou abych nemusel měnit úplně všechno.

      0 1
      • oddie  

        Klidně jde použít 22–32–44 z 9sp, větší bych nedával. Resp. bych nedával žádný větší, 40/11 je na 29" až až, ale to jsme zase u toho (ne)umění šlapat.

        1 1
      • Daf  

        Zkus sehnat po bazarech kliky 44/32/22 býval to standard na devítikolečko. S desítkou to podle mě chodit bude. Tohle možná pobere i stávající přesmykač, ale pro perfektní funkci budeš nejspíš muset koupit i odpovídající přesmykač tvarovaný na tyto kliky. K tomu si můžeš pořídit silniční kazetu, dělá se tuším 11–27. Řešení jsou i samostatné převodníky, ale to může vyjít dráž, než celé kliky a zase to nepobere přesmykač.

        0 0
        • gersa  

          Silniční kazeta nic nevyřeší, pořád bude mít jen 44×11 převod a jako bonus nebude mít lehké převody

          Myslím, že odstupnovani je mu úplně šumák

          0 0
      • mech1  

        Nevěděl jsem jestli se ještě dělají, v katalogu Shimano 2024 jsou kliky XT FC-T8000 a Deore FC-T6010, což jsou trekkingové kliky 48–36–26 určené pro 10sp. Oboje s osou HT2.

        2 0
      • Baroninakolech  

        Jen tak pro zajímavost. Jakou rychlostí to vlastně po těch rovinkách jezdíš, že ti nestačí převod 40×11? A kola máš 29 nebo 26"?

        0 0
        • kubad  

          podle odkazu nahoře 29"

          0 0
          • griphit  

            Málo 35+ ale na 40 se nedostanu

            0 0
            • griphit  

              Ale určitě to v mém případě nechci řešit jen zvýšením kadence. Myslím že to ani není univerzální pro všechny typy muskulatur…

              0 0
              • gersa  

                Je. Muskulatura s tím nemá nic společného. A jestli chceš kolem nabrat objem, budeš muset začít chodit do posilovny, není lepší řešení

                1 0
              • kubad  

                Při kadenci 80 pojedeš 40km/h to by mrlo byt bez problému realizovatelné

                1 0
              • skaj  

                To si myslis velmi spatne, dojebes si tim totiz treba upony… Pokud to chces delat jako silovy trenink, vybral jsi naprosto nevhodny pohyb. S tim bych se smiril, nez si odjebes nenavratne zdravi… Podival bych se treba na sprintery na draze, jak vypadaji a pritom jakou kadenci pouzivaji (napoveda narachany, kadence jak blazen a jeste jen velmi kratky cas). Ale kazdy sveho stesti strujcem, varovani jsi dostal spoustu.

                1 0
    • griphit  

      A nové? : tyhle nejsou vhodné?

      přesmykač bych klidně vyměnil..

      https://www.koloshop.cz/…-zubu/150387?…

      https://www.vseprokolo.cz/…-zubu-385351

      https://www.koloshop.cz/…-zubu/150409

      1 0
      • MJ24  

        nestačilo by vyměnit převodníky? Pokud jezdíš roviny, tak tam nechat jen jeden nepadací velký převodník bez přesmyku? Nevím co jezdíš jen se ptám? Bylo by to jen o převodníku a možná novém " delším řetězu"

        0 0
    • griphit  

      To ne, nižší potřebuju, nejezdím jen rovinky… Z těch klik co jsem postoval, jestli bude fungovat? (střed je Hollowtech.. je to i na deseti kolečko…)

      0 0
      • duk  

        Je to sice za mě celé 3.14čovina, ale jestli na tom fakt trváš, sehnal bych ty FC-T6010 48–36–26, jak někdo radí výše. Delší řetěz a nic jiného neměnil, max časem přesmykač, kdyby nešel kloudně seřídit, ale řekl bych že něják to půjde. Jen bych se vizuálně přesvědčil, že máš u aktuálních klik dost velkou rezervu mezi převodníky a rámem.

        0 0
        • kubad  

          Nepůjde, poloměr smyku nesedí s převodníkem je to moc rozdíl to kloudně neseřídíš.

          2 0
    • griphit  

      případně trojtalíř kde bych teoreticky nemusel toho tolik měnit..

      https://www.vseprokolo.cz/…36-26-388211

      0 0
      • MJ24  

        tak kup 44z velkou pilu a udělej z toho dvojplacku 44–30 a pokud to nepožere přesmyk tak to bude chtít ještě přesmyk. 44–29 jsem vozil na 26" s kazetou 11–34 a nebyla to špatná kombinace. Dnes už bych to v kopcích nedal.

        0 0
      • MavasH  

        I tady u těch klik se může stát, že ti ten velký převodník nazarí do rámu. Podívej se, kolik máš teď místa mezi zadní stavbou a převodníkama…

        1 0
      • Cabasekxxx  

        Největší problém bude otázka zda se ti vejdou do rámu. Na MTB se snad tyhle převodníky nedávaly. Byl to standart pro 3×9 nebo 3×10 na krosových kolech. Některá krosová kola měla z výroby naopak menší převodníky 44×32×22. Což si myslím je naprosto dostačující. V kombinaci s 11–34 kazetou bych to považoval za nejlepší řešení.

        0 0
      • griphit  

        Změřil jsem a prostor by byl i pro sestavu 48 36 26

        0 0
    • Vrci  

      Pokud vše funguje (kliky, střed i řazení) tak koupit je rozumně větší převodník od Gebhardta, tak aby zůstal zachován rozdíl největší a nejmenší převodník, tak aby přehazovačka zvládla řetěz napnout.

      0 0
      • tompca  

        .

        0 0
      • Vrci  

        … koupit jen rozumně větší převodníky…

        0 0
      • griphit  

        Musím stejně vyměnit celé kliky, už mám ty zuby dost opotřebované, a jen část noveho se starými by nemuselo fungovat…

        0 4
        • Vrci  

          Ty máš zuby na klikách? Mám doma několik kol, ale všechny mají zuby jen na převodníku, případně převodnících a na pastorkách v kazetě.

          1 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.