Přechod z duší s galuskovým na duše s autoventilkem

142 nepřečtených
  • Baker61

    Ahoj, prosím o radu/názor. Mám MTB 29 Pellse Razzer, jsem s ním spokojen jen mě poslední dobou těžce zlobí galuskové ventilky a tak bych chtěl přejít na autoventilky. Znamená to výměnu ráfků a nebo jen zvětšení otvorů na autoventilek. Názory se různí, jedna skupina tvrdí že se převrtáním oslabí ráfek jiná tvrdí že ne. Moc děkuji za Váš názor a případné tipy co s tím.

    0 4
    • kejda  

      A co tě na nich tak zlobí? Vždyť galuskáč je nejideálnější řešení…

      5 2
    • kubad  

      stačí převrtat na AV, ale na problém s ventilkem většinou stačí, umýt si ruce :D

      6 0
      • Baker61  

        Jen blbni :O)..málo otevřený ventil při nafukování pumpou s redukcí foukáš půl dne, když ho otevřeš víc (a jak tlačíš na pumpu aby ti neutíkal vzduch) tak se deformuje a nejde pořádně zavřít…

        0 3
        • pepek  

          Vyměň vložku ventilu, některé jsou citlivé na vychýlení. (A nebo najdi tu dírku v duši. Foukám taky s redukcí a nic špatného se neděje)

          3 0
    • oddie  

      A čím že těžce zlobí? Převrtat to jde, ale jako výhru to teda nevidím.

      1 0
    • Vrci  

      Pokud zlobí poslední dobou, tak předtím nezlobily? Pokud tedy došlo ke změně, vrať se do stavu před změnou.

      1 1
    • Georrge  

      Prevrtat a galuskove ventilky zahodit co nejdal to pujde.

      1 18
    • melda  

      Převrtat 8,5mm vrtákem. Ráfek se samozřejmě oslabí (o to, co odvrtáš:-)), ale nikdy jsem neviděl poškozenej ráfek v důsledku převrtání. Ale jak píšou ostatní, tak i já vidím galuskový ventilek jako nejlepší možnost. Ideálně foukat ruční pumpou s hlavicí.

      1 0
    • skaj  

      Pro lidi co maji oser s galuskovym ventilkem je sikovny tohle. Mam par mesicu na vsech kolech a ventilkuje to super. Zena fouka, dite fouka, vsichni radostne foukaji – a nepotrebujou k tomu me!:) (a me osobne to taky vyhovuje, neni to revoluce, ale zase o krok pohodlnejsi zalezitosti – a tak to mam v udrzbe kola rad …)

      https://www.youtube.com/watch?…

      2 4
      • Slavik  

        Tvl. on si neumí poradit s pazourkem a ty mu vnutíš raketoplán… :-)

        2 1
        • skaj  

          Vzdyt blbuvzdornejsi uz to byt nemuze…

          1 1
          • Slavik  

            Nevěřil bys, ale pro některé ano. :-)))

            1 0
            • skaj  

              No vzhledem k tomu, ze jsem to kupoval prave kvuli tomu, aby to bylo pro zenu a dceru jednodusi, tak opravdu neverim. Respektive, ja nepotrebuju verit, me staci vedet:)

              0 0
              • Slavik  

                otevřeš víc ohýbá se mi osička, to už musí být umělec… :-)))

                Všimni si smajlíků.

                Ano, Tebou navrhovaný ventilek velmi jednoduchý systém, ale nenafoukneš ho všude, pokud nemáš extra redukci/pumpičku, která vůbec není rozšířená.

                0 0
                • skaj  

                  Krome toho detailu ze nafouknes je tvoje tvrzeni uplne pravdive :P

                  0 0
                • wilda81  

                  Blbost. Nafoukneš to normálně i koncovkou na galuskovy ventilek. Jen nevidíš tlak.

                  0 1
                  • marshalll  

                    Akorát ta koncovka musí být nasazovací (se zajištěním), případně možná šroubovací na tělo ventilku. Pokud se šroubuje na jádro ventilku (místo čepičky), tak bohužel…

                    0 0
                    • wilda81  

                      Doma žádnou šroubovací pumpu nemám, takže to ti nepotvrdím ani nevyvrátím. Co jsem zkoušel dvě ruční na gal. ventilek, dvě dílenské a redukci na kompresoru, tak vším jsem CLIK nafoukal.

                      Každopádně zase se hledá problém kde není. Pokud si někdo pořídí tenhle druh ventilku, tak nevidím důvod, proč si nepořídit i odpovídající pumpu/koncovku/re­dukci.

                      2 0
      • jecnak  

        Nebylo by lepší přejít rovnou na Regina ventilky?

        0 0
    • RttB  

      Mám doma galuskáče na pěti kolech vč. dětského 20" kola (všude mám duše vč. DH kola) a po dobu mnoho let a nikdy (tím myslím ani jednou) jsem neměl problém s ventilkem. Takže to bude spíš rukama. Něco musíš dělat hodně špatně. Já osobně (někdo mě to v mládí tak naučil) ten ventilek ani neutahuji – jen zašroubuji lehce na konec závitu a je to (musí to těsnit i povolený). Nedorváváš to moc, čímž ho poškodíš?

      7 0
      • Georrge  

        Asi to nebude tak vzácný problém, když na to dělal video i Berm

        Celý svět používá autoventil pro nejrůznější účely, pouze teploušům na silničkách připadal moc tlustý, tak přišli s galuskáčem. A tenčí ventilek by sám o sobě nebyl tak špatný nápad, kdyby jeho konstrukci takhle nedojebali. Nikde jinde se ten ventilek neujal a dnes se jeho chyby snaží vyřešit rovnou několik výrobců. Bohužel místo toho, aby ten ventilek zmizel v propadlišti dějin, tak se rozšířil i do MTB…

        3 15
        • kubad  

          :(

          2 0
          • Georrge  

            Hele já tě chápu. Pádné argumenty proti autoventilku neexistují, naopak dnes neexistuje jediný rozumný důvod, proč vozit galuskové ventilky, takže jinou reakci ani vyplodit nemůžeš.

            Kdo honí gramy, pro toho tu je alu verze autoventilku, která je lehčí než klasický presta a zároveň je odolnější, než alu verze presta (fotek prasklých alu presta se tu za ty roky objevilo několik, ale abych nebyl zaujatý, objevily se zde fotky i prasklých alu autoventilků a standardních presta). A ani původní důvod s úzkými ráfky dnes není relevantní, protože móda ultra úzkých pneu a ráfků je pryč.

            Takže galuskovému ventilku zůstaly jen nerozumné důvody. Ten hlavní je iluze, že profi supr čupr kola musí mít galuskový ventil a autoventil si můžou dovolit jen laciné šroty. I dnes je plno lidí, kteří kolům nerozumí a tak rozlišují drahá kola od levných jen podle toho, jaké ventilky mají. Galuskáč je tu s námi přes sto let, takže všichni jak tu jsme, tak jsme vyrůstali s tím, že na drahá kola se dává presta a hotovo. Prostě masírka a málokdo se pozastaví nad tím, jestli to vůbec dává smysl.

            A bohužel důkazů, že mám pravdu je dost. Jednak jsou to témata podobná tomuto, která se čas od času objeví. Pak je to již zmíněný fakt, že se dnes několik velkých výrobců snaží napravit chyby presta ventilků. Dále, že výrobci, kteří nehrají na image ale primárně na funkci a každodenní používání, používají autoventil. A co se týče té iluze, podívej se, kolik lidí zde obhajuje galuskový ventil stylem „umyj si ruce“ i přesto, že existuje alternativa, která je více user friendly. A jediný důvod, proč ten galuskový ventil obhajují je proto, „protože to na kolo přece patří né“.

            1 13
            • novas752  

              Jde obtížněji odfukovat než galuskový – prstem to neuděláš, je nutná čepička aby do něj nepadal bordel (narozdíl od galuskovýho), výběr např. bezdušových ventilků, bombičkových nafukovačů atd. je podstatně menší. Jediný negativum co časem v podstatě vymizelo je větší oslabení ráfku – extra úzký ráfky už jsou minulostí.

              Fotky prasklých autoventilků nejsou proto, že jich je 99,999% ocelových nebo mosazných, ne hliníkových.

              Svoje hliníkový galuskový ventilky používám (foukám, kontroluju tlak nebo ufukuju) téměř každodenně zcela bez problému, jednou za rok vyměnim jadýrka protože mlíko.

              3 1
              • Vilém  

                Ze nejde odfouknout autoventilek? Sice jeho pristup vidim stejne jako kubad, tak zrovna tento argument dost kulha :)

                3 0
                • Janes  

                  Přesně, stačí imbus, sebraný klacík, nebo delší nehet. Ale stejně mám raději galuskový ventilek.

                  0 0
                  • novas752  

                    Však já nepíšu že nejde, jen je to složitější než galuskovej.

                    0 3
                    • Vilém  

                      OK.

                      0 0
                    • Tomstasa  

                      Napsal jsi docela jasně „prstem to neuděláš“. A já říkám, že uděláš. V pohodě nehtem.

                      2 2
                      • Lišák  

                        Ne vždy. U některých je „čudlík“ hodně „utopený“. Nevím, proč to tak je. Někdy je téměř s hranou ventilku, někdy dost pod.

                        1 0
              • Georrge  

                Ano, jde odfouknout snadněji, to uznám. Bohužel toho rádi využívají milovníci kanadských žertíků…

                Čepička se hodí nejen proti bordelu, ale i jako sekundární utěsnění ventilku, takže se hodí vždy (únik přes ventilek umí postihnout presta i autoventil).

                Výběr bezdušových ventilků a dalšího příslušenství je dán marketingovou masírkou okolo presta, nic jiného za tím není. Ale nějaký výběr je, takže seženeš co potřebuješ. Na cestách máš mnohem větší šanci dofouknout autoventil, protože drtivá většina všemožných zdrojů tlakového vzduchu je dělaná na autoventil, na prestu jsou dělané jen a pouze cyklo věci (a ještě ne všechny).

                Fotku prasklého alu ventilku jsem viděl, ale ano, 99% je jich ocelových nebo mosazných a jsou velmi odolné, můžeš do nich v lese bušit pumpičkou a neurveš ho. Alu presta bych si na MTB nedal, v terénu ho dokáže urvat zatoulaný kámen nebo klacek.

                0 7
                • kejda  

                  Pokud máš redukci za cca 20 Kč, tak galuskový nafoukneš kdekoli na světě.

                  Zbytečný argument…

                  6 0
                • gersa  

                  Jakou marketingovou masírku máš na mysli? Mohl bych ji vidět?

                  0 0
            • kubad  

              nemám nic proti AV, ale taky nic pro za ty roky co se kolem kol motám, pokud to chce převrtat a používat, ať to udělá. Osobně nevidím důvod, neumyté ruce jsou občas problém u všeho a i AV umí zazlobit, u silničky moc použít nejde, u širších MTB bez problémů

              0 0
            • kejda  

              A co bezduše?

              1 0
              • kubad  

                Existují bezdušové AV :D

                0 0
                • kejda  

                  A jde mlíko nalít přes ten av ventilek, tzn. jde vyndat vložka?

                  1 0
                  • Vilém  

                    Vysroubovat AV je problem?

                    0 0
                  • oddie  

                    No jestli je to jako u aut, tak jde a snadno :)

                    0 0
                    • kejda  

                      To jasně, vozím s sebou, ani nevím proč, :) ten kovový baznek, čím se dá vnitřek vyšroubovat. Myslel jsem to spíš, že jsem už narazil na duše s galuskáčem, kde nebyla výměnná vložka, tak jestli se nedělají duše i s auto ventilkem, který nejde rozebrat…

                      0 0
                      • TomasTTT  

                        k čemu je rozebíratelný ventilek na duši? Kolem mě to už nikdo nechce, mají pumpy na závit, který se šroubují za tu vložku a už několikrát si po dlouhý pumpovací pakárně na cestě při vyšroubování hadičky vytočili i vložku a ta radost je nepopsatelná.

                        Já sám nevím, k čemu by mi ta vyndávací vložka byla. Já jí vyndávací samozřejmě na bezduších mám, ale k čemu na duši? Když by mi už odešel ventilek, tak duše je už stejně tak stará a polepená, že ji prostě vyhodím.

                        Ano, s troškou pečlivosti jde hadička vytočit i bez jádra ventilku, ale proč se s tím babrat, když není potřeba?

                        0 0
                        • novas752  

                          Když se poškodí dá se vyměnit jen jadýrko místo celý duše.

                          Stačí závit nebo okroužek na hlavici pumpičky maličko namastit vazelínou a je po problému. Ale proč na to radši nenadávat žejo…

                          2 0
                          • TomasTTT  

                            Právě marně přemýšlím, kdy jsem zničil jadýrko ventilku a už vůbec za krátkou dobu, aby mě mrzelo případně duši vyhodit.

                            Za poslední 4 roky a asi 60.000 km na 4 kolech, co jsou doma na bezduších (takže se foukají často), jsem vyměnil jádra ventilku asi jen u dvou kusů, kdy se mi zalepily mlíkem, a byl jsem líný to v tu chvíli vyčistit.

                            Duše stojí 150kč, jádro asi 30kč. Nevím, i kdybych to jádro za rok zničil, tak mě to asi netrápí a důvod vyšroubovatelného jádra v tom nevidím.

                            0 0
                            • novas752  

                              No jo, jenže lidi s neumytejma rukama vršek ventilku ohnou nebo zlomí a pak brblaj že si musej koupit celou novou duši a ptaj se po takový, kde se dá to jádro vyměnit. Kde je poptávka je i nabídka.

                              Navíc naopak z píchlý duše na vyhození se dá to jadýrko vyndat a znovu použít

                              0 0
                        • kubad  

                          a k čemu je duše?

                          5 1
                  • kubad  

                    ano AV má vyndávací vložku NoTubes

                    0 1
            • Baker61  

              Ahoj, moc děkuji za Tvoje reakce a informace. Přiznám se že jsem netušil kolik hlouposti a agrese dokáže tento dotaz vygenerovat. Zhlédl jsem video která jsi poslal a víc netřeba říkat. Už jsem si objednal duše s AV a jdu vrtat. Jen jeden postřeh pro pány kteří mají rádi hygienu rukou… pokud nafukuji duši s FV doma kde mám kompresor s nástavcem skutečně to není problém. Pokud měníš duši v terénu kde používáš ruční pumpičku tak to dopadne viz titulní snímek z Tvého videa. Argumenty že ventilek mám víc nebo míň utáhnout, stejně jako že ne všechny těla FV špatně snášejí ruční pumpičku jsou pro mě více než úsměvná…A poslední věc, kola jsem nafouknul měsíc před použitím. Před jízdou jsem kontroloval tlak a vše bylo ok. Pokud po 40 km duše uteče ačkoliv jsem nepíchnul není k tomu co dodat. Přeji Ti mnoho fajn zážitků z jízdy a moc děkuji za pragmatické info. Měj se dobře ..

              2 8
              • oddie  

                To je nějaký zvláštní druh humoru, že jo? Nebo jste si jen přišli potrollit a zaprovokovat? Jiné vysvětlení mě nějak nenapadá… ne že bych tedy galuskový ventilek považoval za nějakou modlu či výkřik techniky, ale mám jej tu na zhruba 20 různých kolech a dofukovat přes něj či měnit v terénu duši se vcelku bez problémů naučily i 10-leté děti. Ale přiznám se, také jsem zpočátku naletěl a chvilku přemýšlel, v čem může být problém. Nachytali jste mě.

                6 1
              • kejda  

                Teda jako, docela jsem snažil, ale musím uznat, že v těch rukách nebudeš mít nakakáno, ale přímo nasráno

                7 0
              • pepek  

                Pokud po 40 km duše uteče ačkoliv jsem nepíchnul – takže jsi píchnul. Najdi tu dírku a budeš happy.

                8 1
              • hustolez  

                No hele, jestli nezvládneš manipulaci s galuskovým ventilkem, doporučil bych to vrtání do ráfku svěřit nějakému odborníkovi.

                9 0
              • RttB  

                … jo. pro tebe je každá rada úsměvná, ale pro 90% lidí tady kteří mají na několika kolech FV po dobu mnoha let a běžně s ním pracují úsměvné zase tvé neumětelství :D A to si buď jistý, že téměř každý z nás foukal už někdy (několikrát) ty duše v terénu s minipumpičkou… Tak hezky vrtej a neboj se toho i v době, až budeš mít karbonové ráfky.

                0 0
              • Barak  

                Tady nikdo nepřizná, že se šlahounkem od pumpy vyšrouboval i ventilek a nadával potom jako pes. Nebo že se mu podařilo při utahování zlomit ohnutou osičku. Nebo, že mu třeba se zmrzlými prsty nešel ventilek povolit. Prostě galuskový ventilek je super vynález.:-)

                1 2
                • J1RKA  

                  no jestli to nebude tim, ze vetsina jezdi bezduse, a tam to dofukovani v terenu vpodstate neresis :)

                  0 0
                  • BB  

                    musím se přiznat, že jezdím bezduše a v terénu jsem dofukoval mnohokrát

                    1 0
                    • Barak  

                      Tak to se brzy dozvíš, že děláš něco blbě.

                      0 1
                      • J1RKA  

                        tak hoto asi baviiii :D

                        no popravde, tlak kontroluju jednou tydne, dva stouchy velkou, v terenu jenom kdyz to dobnu, a chvili trva nez seto zalepi samo, to vetsinou i trochu umyslne upustim

                        0 0
                        • Barak  

                          Hele a neděláš něco blbě, když musíš týden co týden dofukovat a nedrží ti to delší dobu tlak?;-)

                          0 1
                          • J1RKA  

                            ne nedelam, protoze jezdim opravdu nizky tlaky, tak je potreba ta kontrola casto :D

                            0 0
                      • ladys  

                        To asi něco špatně dělá, minimálně tři roky jsem v terénu nedofukoval a předtím jen dvakrát. Pokud někdo jezdí s ucházející duši, špatným ventilkem nebo pořád defekti, tak je to jeho chyba…

                        0 0
                        • BB  

                          tak to máš kliku, já několikrát prořízl bok, takže nezabraly ani konty, tak jsem dával duši, a mnohokrát dával knoty po větším průrazu ostrým kamenem, kdy to nevzalo samotné mléko. Po knotech vždy dofouknutí pumpou. Asi tak, záleží hodně kde jezdíš, kde jsou ostré šutry, tak tam jsou potřeba knoty a pak pumpa. Přeji mnoho dalších kilometrů bez dofukování :-)

                          0 0
                          • ladys  

                            Kolik vážíš? Ostré šutry jsou skoro všude, to i pláště typu S-Works v běhounu v klidu přeji. Bok je chyba jezdce a ve sjezdu to nemusí dobře skončit. Na to nemusí být šutr ostrý. Loni jsem jezdil po vapenci, břidlici a jiném bordelu bez defektu.

                            0 0
                          • BB  

                            s bezdušákama jsem začal někdy těsně po roce 2000 s UST systémem, takže je vozím přes 20let, takže to se bez knotů a párkrát i duše přežít nedalo a fakt neznám nikoho, kdo by za tu dobu aspoň knoty nepoužil. Takže jsme foukali všichni, co znám. A vážím na svůj věk a výšku docela přiměřeně.

                            1 0
                            • ladys  

                              Přiměřeně je dost široký pojem. To může být rozdíl i 30kg. Dnes jsem potkal pár ostrých kamenů a nic. Akátů je v okolí také dost. Knoty jsem nepoužil a i s riznutou bočnici jsem dojel 60km domů. To bylo ještě na 26 s UST. Nepadlo mne ,že mám knoty, tak jsem použil dvakrát bombičku. Pokud vím, že pojedu nějakou chujovinu,dávám čerstvé mléko a mám ho i sebou.

                              0 0
                • bara2  

                  Já se hrdě přiznám, dokázala jsem obojí, jak ten ventilek ohnout, tak i vyšroubovat :-D Ale od FV ventilku mě to neodradilo :-) AV se mi prostě malou pumpičkou nějak hůř hustí, jako by kladl větší odpor…

                  2 0
                  • cibi  

                    jo, u autoventilku musíš při huštění promáčknout pružinu. Pokud nemáš koncovku se zpětným ventilkem a čudlíkem co to udělá za tebe lze u staršího provedení autoventilků změkčit pružinu.- vyžíhat.

                    0 0
        • RttB  

          No, tak to si mi to vysvětlil :D

          Ono to, že se na auta a motorky (apod.) používá především AV má důvod – je silnější, pevnější a díky většímu průměru má větší průtok vzduchu. A ono zeslabení ráfku je věc druhá – každá desetina mm má vliv.

          Já se nezastávám galuskáčů, mě je jedno co na kole mám, protože nejsem poleno a umím v pohodě pracovat s oběma a oboje mi bez problémů funguje ať už na kole, motorce, autě, dodávce i dětském kočárku.....

          Toť vše k témata ty drsnej heteráči na horáku.

          3 1
        • DaD  

          Tvl, jako teploušký silničář jsem moc rád, že mi z úzkého ráfku s výškou 60mm netrčí komín v podobě autoventilku, který žádné výhody pro mě nenabízí. Proč jsou vlastně silničáři teplouši? Nějaká zkušenost? Mě po.ser, voe:(

          5 1
          • ladys  

            Máš elastaky, jsi teplouš :D

            2 1
            • DaD  

              Já tyhle vyblitky prostě nedávám. Každý, kdo jezdí na výkon, ať už silničář, či jezdec XC, vozí elasťáky, protože to je naprosto funkční věc. Snad každý z těchto „teploušů“ dá na výkon ty opravdové tvrďáky ve volných hadrech, co jsou rádi, když přejedou dálniční nadjezd a to navíc s jednou nohou přivázanou k rámu. Myslím hobíky a ne skutečné jezdce, kteří jezdí gravity a mají trochu přehled. Ti by takovouhle kravinu nikdy neřekli.

              3 3
              • va-bo  

                Ale no tak, ať ťi neprasne cévka:-)

                4 2
              • kejda  

                Oholení pokud možno všude, i na nártu… Co kdyby náhodou 1× za 15 let spadli, prý se oholená odřenina hojí rychleji :))

                1 0
                • DaD  

                  Kdyby jsi při závodě v balíku lehnul, což je bohužel dost běžné, tak si asi dost rád, že máš ten nárt oholený. Obrazně řečeno, neboj:) Ty plošné silniční lišeje nejdou opravdu nic, co by si chtěl léčit, byť jen o jediný den navíc. A, ano, ty oholené haksny to hojení opravdu velmi usnadňuje. Chlupy do strupů nazarůstají a strup při následném tréninku nepraská a nedostává se do něj bordel. Každý silničář, co to myslí jen trochu vážně, si ty haksny prostě oholí, aby měl případně klid. Bu.zny si možná holí i pr.del, ale to já se naštěstí nikdy nedozvím:)

                  1 0
              • ladys  

                Jezdím v tom i na XC a tyhle věci vůbec neřeším :) Jen se mi zdálo, že jsi nepochopil co si myslí někdo jiný. Byl tam i smajlík.

                3 0
                • DaD  

                  Já to pochopil moc dobře, neboj. Proto tam máš ode mne like;)

                  1 0
                  • ladys  

                    OK, jsi to napsal tak, že jsem nevěděl jestli je to na mne nebo obecně. Palečky jsem neřešil ;)

                    1 0
          • Georrge  

            To já nevím, proč jsou silničáři teplouši. Prostě to k nim tak nějak patří už spousty let, stejně jako galuskový ventilek. Možná je tam i určitá spojitost…

            0 6
            • DaD  

              Zkus nad tím popřemýšlet. A zkus i použít vlastní mozek. Třeba to dobře dopadne a zbavíš se nějakého hloupého klišé, lycra=teplouš. Popřemýšlej i té spojitosti s ventilky, pokud mohu poprosit. Až to vymyslíš, tak dej vědět. Díky za snahu.

              4 1
            • Vrci  

              Někdo je teplouš kvůli elasťákům někdo d'bil, kvůli tomu, co říká nebo píše. Tomu prvnímu stačí, aby se převlékl nebo svlékl, ten druhý zlepší zanechaný dojem, jen když bude zticha.

              11 0
          • RttB  

            To nevím proč, to se musíš ptát Georrge co Vás tak nazval, proč je podle něho každej žiletkář i gay…

            Možná ty elasťáky, oholené nohy a silná lítka. Nebo mu někdo takovej jen přefik ženu…

            3 0
    • Daf  

      Čím to foukáš? Galuskáče trochu trpí na foukání pomocí minipumpiček, kdy se během dofukování občas ohne ten konec ventilku. Dostatečně šikovný člověk to dokáže i ulomit :) Chce to nožní pumpu, pak je to bezproblémové řešení.

      2 0
      • novas752  

        Jediný co to chce jsou umytý ruce.

        1 1
      • bara2  

        Mě pomohla pumpička AirBone, ta se šroubuje na ventilek a nic se neulomí ani neohne. S takovou tou nacvakávací jsem FV zvládla akorát několikrát ohnout, napumpovat ani jednou. Než jsem objevila AirBone, vozila jsem pumpičku se šroubovacím šlauškem :-D

        0 0
        • jIrI___  

          S tímto typem pumpičky hodně lidí dokáže zlomit celý ventilek, zvlášť pokud jsou gramaři a mají ventilky hliníkové :). Šroubovací šlaušek, jako mají třeba Lezyne, je z méhoo pohledu výrazně blbuvzdornější řešení.

          3 0
          • J1RKA  

            delaji ji i se slauskem :) < Tail Mini ZT-509 >

            0 1
          • Barak  

            Přesně tuhle pumpu mám i s bonusem vyšroubování ventilku čas od času.:-)

            0 0
    • va-bo  

      https://www.kupkolo.cz/…sazna_z1335/

      Nestačilo by použít redukci?

      0 0
    • černápole  

      Já měl jistou slabost pro dunlop ventilek, což asi neřeší tento problém-)

      1 0
    • MavasH  

      Existuje AV v délce 60 nebo 80mm, pokud má někdo vysoký karbonový ráfky? Nebo něco jako „prodloužení“, co se dá použít na galuskovým ventilku?

      2 0
      • Vrci  

        Doplním: existuje prodloužení, přez které je možné dolít mléko skrz prodlužovaný ventilek?

        0 0
        • novas752  

          To tam přeci frkneš nezávisle na dýlce ventilku.

          1 0
          • Vrci  

            Když budeš mít v 60 mm vysokým ráfku 20 mm vysoký ventilek s vložkou a na něm nějaké prodloužení, tak jak skrz to budeš lít mléko? Nebo jak pak, co to mléko naleješ, budeš uvnitř ráfku šroubovat vložku aniž bys před tím absolvoval dva semestry z endoskopie nebo gynekologie na lékařské fakultě?

            0 2
            • novas752  

              Vyšroubuješ jadérko z prodloužení, naliješ dírou tmel, našroubuješ jadérko do prodloužení. Neni důvod to mít opačně. Navíc v dnešní době bezduší je to úplně nesmyslná otázka, použiješ ventilek dostatečný dýlky.

              0 1
              • Slash  

                Já jsem tak letmo proběhl pár eshopů a v žádném jsem nenašel bezdušový AV ventilek, natož abych si mohl vybrat délku, nedejbože barvu …

                0 0
                  • kejda  

                    Jo, jenže někteří lidi prostě alika nechtějí, tak se koukají po eshopech…

                    0 0
                    • oddie  

                      …kde sice dostanou úplně to samý, zato dráž a s menším výběrem. Ale jinak jo, chápu :)

                      1 0
                      • Slash  

                        Já obecně proti Ali nic nemám …

                        Nakupuju tam snad až nezdravě hodně a často :D

                        Pokud tady ale někdo argumentuje tím, jak není problém tohle a tamto, ale zároveň to nejde koupit v žádném zavedeném evropském eshopu, nevyrábí to (neprodává to) pořádně žádná zavedená značka a jde to koupit jen na alíku v pochybné kvalitě ( klidně dostačující, ale třeba ne vždy stejné) , tak to prostě není relevantní.

                        Vím, že bezdušové AV ventilky má minoritně i Joe's a Stan's, ale kdyby to bylo tak super, tak je to snad výrazně rozšířenější ne?

                        BTW: vy by jste si dali na S-Works nebo nějaky Pinarello bezdušovej AV ventilek z Ali?

                        1 0
              • Vrci  

                Jenže u AV je jádro v původním ventilku a prodloužení je šroubované na ventilek místo čepičky.

                0 0
    • couffy  

      Jak převrtat karbonové ráfky? :D

      2 0
      • Hlavis  

        Urcite, kdyz je platek do pilky na karbon, tak bude i vrtak na karbon :D

        0 0
    • marshalll  

      Co výměna vnitřku (pokud má teda duše vyjímatelné – Schwalbe to tuším mají) za Clikvalve systém? Za mě nejlepší upgrade za poslední dobu. Hlavně teda na bezduše, ale dával jsem to aj na TPU duši z čajny.

      https://www.kupkolo.cz/…lik_z134355/

      EDIT: koukám, že už to tu je ;)

      0 1
    • RttB  

      Zajímavá diskuze. Takového vědění obsahuje – něco jako Alexandrijská knihovna. Pojďme si to shrnout.

      Dozvěděli jsme se, že Baker61 je úplně levej, že Georrge je úplně tupej, že galuskáč je vždy a všude úplně k ho*nu, že každej silničář a automaticky gay, že někomu jde ufukovat AV nehtem a jinému ne a na závěr asi to nejdůležitější – že si máme mít ruce.

      12 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.