• vsn

    Ahoj,

    jak je to s odstoupením od Kupní smlouvy pokud konkrétně:

    koupím Garmina Edge800 komplet a rozbije se mi hrudní pás který pošlu samostatně na reklamaci.

    jenže zítra to bude 31 dní od odeslání (tzn. 30 dní to mají oni zítra) jak se pak řeší odstoupení od kupní smlouvy pokud mám zbytek doma? doposláním zbytku? aby se na tom nemohli otočit že jsem to neposlal komplet … na druhou stranu to závada nevyžaduje.

    díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • JakeF  

      Není náhodou v zákoně, že ty jim musíš dát „s dostatečným předstihem“ vědět o svým úmyslu odstoupit od smlouvy?

      0 0
      • vsn  

        to není.

        0 0
      • Frostty  

        Není.

        0 0
      • caesius  

        Něco podobného v zákoně je, a to v § 437 odst. 5 obchodního zákoníku, ale to se však výše uvedeného dotazu vůbec netýká.

        0 0
        • JakeF  

          Tak to je možný, že se to týkalo něčeho jinýho, na 3h přednáškách z práva v pondělí ráno jsem často měl problém udržet otevřený oči, natož vnímat :).

          0 0
      • mr.nikdo  

        Melo by tam byt neco o tom, ze prodavajici ma 30 dnu na vyrizeni…

        0 0
    • Bafoon  

      přes mall.cz jsem reklamoval sedlo. Poslali mi ho asi 35.den zpátky. Tím, že jsem to převzal od přepravky jsem automaticky souhlasil s prodloužením reklamace. To mě potěšilo :-) S paní jsem si vyměnil pár mailů. Reklamace byla nicméně zamítnuta od výrobce(asi v půlce rekl.lhůty), jen se jim to tam tuším nějakých 14dní válelo – nejsou povinni tě informovat.

      0 0
    • syrtis  

      Mám právnické vzdělání a jen malou snad užitečnou poznámku k reklamaci, 30ti denní lhůtě a právu spotřebitele odspupit od smlouvy:

      K „vyřízení reklamace“ ve ltůhtě 30ti dní podle nové judikatury Nejvyššího soudu (rozh. sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) dojde ze strany prodávajícího až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele VYROZUMÍ (ať už písemně nebo osobně – ale stačí i telefonát, smska, email) o tom, „jakým způsobem“ byla nebo bude reklamace vyřízena, bez ohledu na to, zda byl nebo bude spotřebitel s reklamací úspěšný či nikoli. A to i přes to, že povinnost prodávajícího v zákonné lhůtě vyrozumět s potřebitele není v zákoně výslovně stanovena!

      V praxi to vypadá takto: Zašlu vadné zboží s průvodním dopisem (doporučuju s doručenkou). Ode dne následujícího po dni doručení zboží běží prodávajícímu 30ti denní lhůta pro „vyřízení reklamace“. Analogicky tomu bude i při osobním uplatnění reklamace (zajdu se zbožím na prodejnu). Pokud mě v 30ti denní lhůtě prodávající nevyrozumí o tom, jak naloží s reklamací, typicky např. o tom, že opravený výrobek je k vyzvednutí na prodejně, tak se bude postupovat jako při nedodržení lhůty, tzn. vznikne právní fikce neodstranitelnosti vady a já mám nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny.

      Málo se o tom, ví, ale od roku 2011 je to v judikatuře a dá se tím argumentovat.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • vsn  

      tak to v pátek nedorazilo… tzn. jestli počítám dobře a 20.3.12 jim to dorazilo (podle sledování zásilek na ČP) tak i kdyby to posílali v pátek = dorazilo by mi to v pondělí tak už je pozdě a balík bych neměl převzít…

      je to tak?

      0 0
      • newbie  

        :D se potřebuješ ujistit… jojo, pokud to dostali 20.3., museli by to odeslat zpátky nejpozději 19.4… jak jsem psal někde výš, už včera jsi jim mohl poslat odstoupení (nanejvýš by bylo neplatné, kdyby to do toho čtvrtku stihli poslat)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.