Zdravím,
dneska mi při dlouhém sjezdu spadl řetěz a tohle mi udelal s rámem. Je sedřený jen lak, nebo může být i narušený karbon?
Zdravím,
dneska mi při dlouhém sjezdu spadl řetěz a tohle mi udelal s rámem. Je sedřený jen lak, nebo může být i narušený karbon?
No a i kdyby to byl karbon tak z čeho máš strach? Ze ti upadne klika s prevodnike za jizdy?
:)))
Vypadá to na lak a neřešil bych to. Eventuálně lakem na nehty to zamazat.
To je jasný případ narušeného karbonu..
A teď prosím přemýšlej..opravdu se domníváš, že spadlý řetěz může narušit karbon??
Proč ne?
A proč jo?
protože to vidíš na fotkách
Já vidím na fotkách odřený rám od řetězu a nenarušený karbon
ja na fotkách vidím odřený lak a poškozenou horní pohledovou vrstvu karbonu
ondrys nebud zase agresivni xD
Jsem naprosto v klidu :D
Co kolo, slouží?
Kolo je ultra skvely. jen ja jsem kreten a brzdim ho :))
a posledni tejden nam teda neslouzi pocasi..co ty?
Taky občas brzdim :D
No..korona dovolená skončila takže už zase dělám a bylo toho teď dost ale zejtra asi už konečně vyjedu a něco plánuju na další víkend :))
Protože povrchová tvrdost je u oceli větší než u uhlíkového vlákna, resp. matrice. Už jsem viděl několik karbonových rámů, kde spadlý řetěz šel až do masa, ale ještě jsem neviděl ani jeden rám, kde by při zasukování řetězu byl poničený řetěz a karbon bez poškození. A nebo pravdu máš ty a já celý život žiju v bludu, že podobné kovové pláty se na karbonová kola dávají kvůli ochraně rámu a ono to je ve skutečnosti kvůli ochraně řetězu :D
Asi může, ale při nějakém hoblování. V tomhle případě sis jen nehezky ocejchoval rám…
takže se nemůže stát, že by to časem prasklo, nebo něco podobného? přece jen je na střed vyvíjený největší tlak
Praskne to tam, rám vyhoď!!
Než ho vyhodis, tak ti za něj dám čokoladu :)
Nebál bych se toho, navíc máš šroubovací misky, tak je možný že v tom místě bude pod carbonem hlinik
Ahoj,
bohužel se musím přidat s dotazem. Dneska po otočení kola jsem si všimnul odřeného nebo odštípnutého laku na dolní straně zadní stavby. Nevím, jak to vzniklo, protože si neuvědomuju žádnou ránu a trošku podezírám servis, protože to odpovídá poloze klíče při dotahováni levý kliky. Ale zas nevím, jestli by se lak takhle mohl odštípnout…
Každopádně jsem se chtěl zeptat na názor, jestli se jedná jen o poškození laku a nebo mohlo dojít k poškození karbonu… přece jen je to dost namáhané místo.
Diky moc
Ahoj, přijde mi odřený – uražený jen lak. Kdyby to byl karbon vypadá to jinak. Soudím podle vzhledu, když jsem měl prasklý karbon ráfek.
Černá ostruvek ve stredu odření vypadá netknutě.. Jsou na něm praskliny, otřep?
Černý ostrůvek vypadá hladce. Uvnitř ani okolo trhlinky nevidím. Podle toho, jak je ta bílá “základovka” hladká, bych se fakt přikláněl k tomu, že to dostalo tupou ránu klíčem při dotahováni nebo povolování kliky. Proto mám strach o poškození toho samotnýho karbonu
Karbon není poškozený.
Omg podívej se na YouTube jak má vypadat poškozený karbon.. až z toho polezou vlákna tak de sem vrat. A i tak to jde opravit. Pro pocit tohle natři barvičkou a jezdi dál.
Praskleho karbonu bych se vubec nebal, ale bal bych se toho servisu a to teda fest :-(
To mi povídej… a to jsem si myslel, že nedotažený hlávko byl ten největší problém
neboj se říct, který servis. ať víme, kam nejít.
To je jen barva, něčím to zatřídění ať to není vidět.
Rámu nic není.
Tohle je více ran, to není jedno šmejknutí klíče. Možná se ti dostal větší šutr mezi kliku a stavbu, celkem běžná věc.
to mě taky napadlo, ale na klice není vůbec nic…
Klidne to pri te montazi byt mohlo, mohl tam zapomenout klic pak protocit kliky.
Ale od pohledu tomu nic nebude, jen lak. Prdnul bych tam nejakou nalepku a hotovo.
to místo tomu přesně odpovídá…
Dneska šutr do rámu, folie + lak pryč. Mám tady shodou okolností opravnou bílou tužku na auto (base + clear coat). Dát tam rovnou barvu, nebo i tu základovku? Popř. tu mám ještě epoxid (https://www.alza.cz/…d5859214.htm), tím jsem lepil vrch lyže, tak jestli tam trošku nedát pro ochranu, nebo něco jinýho. Díky za rady.
Base bude pigmentovaná a clear coat je vrchní lesklý, ne?
Já bych to jenom zamaloval, tahle část kola holt chytá šutry hodně a imho nemá cenu to nějak kytovat.
Base, co si pamatuju, když jsem ti patlal hranu dveří u auta, je bezbarvá, průhledná, clear je samotná barva. Jo, tady je to hodně náchylný, ale je to první takovej zásah rámu, zatím buď šel šutr na plocho a nic se nestalo, nebo to koupily kliky a pedály…
Zvláštní, laky se kterýma pracuju já to mají naopak. Clear = čirý.
Máš pravdu, prohodil sem to. Takže dát jen base a přes to kus folie??
ja bych lak ani neresil, ale tu folii bych nahradil nejakou poradnou