Nový crmo Šírer rám kompatibilita

52 nepřečtených
  • Crouch14

    Ahoj, mám dotaz chtěl bych koupit ocelovy rám Šírer – viz. obrázek. Chtěl bych tam nechat přeskládat komponenty ze starší silničky, kliky 50/34 Shimano Tiagra, páky ShimanoSora + další věci. Je v tom nějaký háček? Nebo to půjde bez problémů? Ty kliky na obrázku bych samozřejmě nepoužil. Ještě otázka, bylo to původně předeláno na bezdrátové řazení, zda to ma nějaký vliv. Děkuji všem za jakékoliv vyjádření.

    0 0
    • černápole  

      Rámu chybí body k vední lanek přesmyku a přehazce, což znesnadňuje klasické řešení-)

      0 0
    • kubad  

      Kliky problem nebude. Bohužel rám nemá vedeni na bovdeny řazeni a to je dost problém. Musel bys to k přehazovačce vest v kuse a na rám nějak uchytit. Smyk ještě větší problém.

      Takže pokud chceš zůstat u bezdrátového Sramu.

      0 0
      • Crouch14  

        Ne, bezdrátový SRAM by tam nebyl. To je fotka předchozího majitele a teď prodává rám, jak je na obrázku rozložený s těmi komponenty. Jde mi o to, že mám sen mít CRMO silničku a tohle je přesně, jak geometrií, tak barvou. Tak potřebuji zjistit, zda to půjde přehodit s komponenty z mého kola. Přiložim foto stávajícího kola pro představu.

        0 0
        • tigermoth  

          Osobně bych někde vyčíhal dobrou cenu a dal tam bezdrát. Druhá trochu smysluplná varianta by za mě byla nechat vedení dodělat někoho z rámařů, jestli se do toho někdo pustí. Ale když započteš všechny práce včetně trochu kvalitního laku a čekání, obávám se, že elektrika vyjde vlastně levně.

          0 0
        • kubad  

          Bez drastických úprav rámu to nepůjde.

          Ve finále je ten bezdrátový Sram nejlevnější a nejjednodušší ře­šen.

          0 0
    • Crouch14  

      Nebo se mám podívat úplně po něčem jiném ocelovém ?

      1 0
    • Jáchym 1  

      https://data.kupkolo.cz/…hoto.desktop?…

      Nebo to teda pěkný,ale Bowden se do toho dá opřít.

      0 0
    • černápole  

      Ta sedlová trubka tam má promáčklinu, aby se vlezlo zadní kolo do rámu?-)

      0 0
    • Crouch14  

      Tak vzhledem k úskalí rámu ( uchycení bowdenů) jsem se rozhodl dál hledat jiný rám. Něco jsem našel, ale kdyby někdo věděl o něčem, co by šlo jednoduše přeskládat z kola na obrázku budu rád za tipy. Dík moc všem, kdo jsou ochotni poradit a sdělit svůj názor.

      0 0
    • Crouch14  

      Co toto ?

      0 0
      • Jakobo  

        To je tak stavet retro, o kterem jsme snili na zacatku 90' let. Zavitove hlavove, pravdepodovne 1", kde je omezeny vyber predstavcu – delka, uhel, nizka tuhost… Na dnesni dobu zcela odlisna geometrie.

        Ja si myslim, ze ses z emocnich duvodu nadchnul pro ocel. To je kratkodoba zalezitost na par mesicu a par projizdek nez zjistis, ze kolo ma o 3–4 kila vic, nez nejlevnejsi Alu kolo z Decathlonu a jako bonus se pri slapani krouti. Na oceli jako takove neni nic spatne, ale je tam nekolik uskali a rozdilu oproti modernim ramum.

        Ty nuzky se budou dal rozevirat s nekompatibilitou soucasnych sad, u starych silnic jako ten Fort cekej prapodivne rozmery sedlovek, budes rad, kdyz vubec koupis tezkou hlinikovou, podobne riditka (1" hlavove = riditka 25.4 nebo 26 mm), uchyt kol na standard 9 a 10 mm 100 a 130 mm osy. Plaste o moc vic jak 23 do ramu nedostanes.

        Neinvestuj vic jak par 1000 kc. Nebo investuj s tim, ze chces ocel pro radost a pozerstvi, obcas se projet, pak kup ramovou sadu soucasnych standardu, pocitej klidne ke 100 000 Kc (hodne ocelovych ramu je dostupnych v Anglii).

        Mam par ocelacu. Jedno mam na kazdodenni dojizdeni do prace s vicerychlostni nabou, tam to ma smysl, to kolo je nezmar. Krome dalsich pak treba prave i silnici na oceli Gara s 11 r sadou 5800 – to byl nesmysl, za cenu stavby jsem mohl rovnou koupit nejaky Gaint TCR Advanced ve vyprodeji.

        2 2
        • Crouch14  

          Je vidět, že tomu opravdu rozumíš a děkuji za zpětnou vazbu.

          0 0
          • kamaro  

            Ale on má pravdu… Vypíchnul v podstatě ty největší úskalí, na které narazíš. Asi nejvíce limitující je 1" vidlice a průchodnost plášťů. Šířka zadní osy bude 130mm, přesně jak píše.

            Co se týče výroby na zakázku, tam o využití komponent z Meridy ani nepočítej, rovnou počítej s novými díly. Jinak si pořídíš drahý rám, který je z hlediska standardů 20 let zpět.

            3 0
    • Crouch14  

      Co mi tedy doporučuješ za rám ? Ano, nadchnul jsem se pro ocel. Chtěl bych to prostě přeskládat že stávající Meridy, jsou tam rychloupínáky + takový low cost doplňky. Samozřejmě je možnost, nechat si rám udělat na zakázku, ale zase je to finančně o dost náročnější.

      0 0
      • Jakobo  

        Ono je skutecne obtizne rozumne poradit tak, aby se nedalo rici radit je snadne. Neznam uplne tvoje naroky, nevim presne ani duvod prestavby.

        Ale ja bych na to sel takhle. S tou Meridou pokud je ram v poradku bych nedelal nic, rozhodne nechat jak je a zvlast, jestli ti vyhovuje geometrie (dobry posed udela vic nez hmotnost). Ta bude pri trose pravidelne udrzby vysoce spolehliva a hlinikova silnice asi nesmrtelna. Tyto ramy vydrzi dost. Pokud je impulsem pro prestavbu spatna funkce neceho, tak udelej beznou udrzbu. Ziskas tim vic a porad mas jistotu, ze mas funkcni kolo i po dobu stavby neceho noveho. Mozna vymenit probrzdene rafky, mozna cele nove zaplety, nevim, kazetu, spalky, plaste, retez, seridit razeni, nova omotavka… To je bohuzel bezny spotrebak, bude to drahe, ale ja toto beru tak, ze zakladni udrzovani kola je nutne, zatimco hodnota kola se nenavysuje, nic netratim ani neziskam. Kdo nema prachy na beznou udrzbu, at chodi pesky, asi tak. Co uz pak nema smysl by byl upgrade na novejsi sadu Ultegry, kotouce…

        Prehazovat na jiny ram podle me neni rozumne. Zacni na cistem listu. Nastav si cenovy limit, rozmysli si, co od toho cekas – bez urazky spousta z nas stavi kola pro frajerinu, ale za me pozerstvi je uplne v poradku, radost k zivotu patri. Dale zvaz, co ocekavas technicky – chces moderni funkce (siroke plaste, pevne osy, kotoucove brzdy)? Pak zapomen na nejakou starou silnici, ale podivej se na ramy, ktere toto maji uz v zaklade. Mozna (skoro s jistotou) vyjde levneji koupit hotove kolo, nekde ve vyprodeji, asi spis mimo CR. Ocelaky jsou buhvi proc v obrovske oblibe v Anglii, vzdycky, kdyz tam jedu pracovne tak cumim jak puk.

        1 0
      • kedi  

        Asi je to cenou mimo tvoje preference, ale je to klasika a je na rychloupínáky, s tím že se vejdou pláště 30 mm

        https://www.bike24.com/p2867303.html

        0 0
    • šlapatko  

      https://www.mtbiker.cz/…p351707.html

      Vezmi modernu. Popřípadě starší rám s palcovou hlavovou trubkou. Rám s pevnými osami bude tužší. Gravel ti nabídne větší prostor pro pneu.

      0 0
      • Crouch14  

        Gravel mám, jako druhé kolo. Takže tudy cesta nepovede, ale díky.

        0 0
    • šlapatko  

      Popřípadě Qayron. Mám od nich mtb model Ram a jsem spokojený. Se staršími rámy má Jakobo pravdu. Oceláky se ve velikosti 60 kroutí. Nemusí to být pravidlem, ale většinou to tak je. Nedostupnost představců se řeší reedukcí. Samozřejmě to není nic hezkého. Podobnou přestavbu jsem dělal zesvého authoru a 55. Jízda na oceli je návyková:-)

      https://qayron.com/…crmo-limetal

      0 0
      • jecnak  

        Jen se opatrně zeptám, v čem je s kroucením u oceláků nebo rámů obecně problém? Pořád tu žije utkvělá představa, že čím víc tuhý rám, tím líp? Ona to totiž není pravda. Ideální je vhodně tuhý rám pro dané použití. No a za kroucením jsou často málo tuhá (nedostatečně napnutá či dimenzovaná) kola než samotný rám.

        0 0
        • nooski  

          Ocelový Fort byl fakt měkkota, obyčejný Favorit pak naprosté bláto. Na zimáka fajn, pokud člověk nikam nežene, tak asi taky, ale osobně mám raději trochu mrštnější kola.

          0 0
        • Jakobo  

          Nejen kola, ale treba i stred.

          S nastupem hlinikovych ramu jsme si najednou zvykli na vysokou tuhost kola ve vsech smerech – kdyz slapu, tak se ram nekrouti, to je dobre, ale take nepohodli s rovnou vidlici, ktera nic neodpruzi, moc nepobere ani ram samotny. Potom se to pohodli kompenzovalo ruznyma vopicarnama jako karbonova hokejka, S tvary zadnich savli, gumove silenbloky apod.

          Dnes dobre karbonove ramy maji cilenou anizotropii v ruznych smerech, lozenim vlaken (mozna jeste dalsi, smes, zas az tak nevim). Toto vsechno ty vis lip.

          U te oceli je to trochu podobne karbonu. Podle pouzitych trubek byl ram tuhy jenom v nejakem smeru. Ale u oceli tam bylo tak velke mnozstvi vyrobcu trubek, geometrii a druhu spojeni. Nektere jsou tuhe jak hlina, jine se fakt krouti ve stredu pri slapani a je to neprijemne. Pak take kazdemu vyhovuje torchu neco jineho.

          0 0
        • šlapatko  

          Popsal bych to následovně. Kroucení rámu u středu. Vadí mi to při jízdě ve stoje. U moderního rámu s pevnými osami to nepozoruji. Pohodlí oceli zůstává. Proto mám ocel rád.

          0 0
    • jan.pernik  

      Hele, ty staré rámy měly jinou rozteč zadní stavby. A roztažení není tak snadné, úplně se posere řetězová linka.

      0 0
    • brizak  

      Nebo hledej něco, jako mám já Mutanta. Univega z 93, má to silniční geometrii, ale prodávali to jako treking. Zadní stavbu už to má 135mm a když na to přijde, nacpou se tam i 40mm pláště. Má to sice navářky na véčka, nicméně dají se tam dát i ráfkový, jen v tom případě bych asi zaflexil a poslal ty navářky směr sběrný dvůr. A pokud budeš chtít nějaký současný představec, proště tam koupíš za kilopade adaptér. Mám ho na dvou záviťácích a není problém.

      1 0
    • tigermoth  

      Koukni ke mně do profilu na Retu feeling. Obešel jsem jednopalcový krk 1–1.8 redukcí a měl jsem tam tedy normální představec a tím i řídítka. Rety se semtam na bazaru objevujou. Žádné prémiové roury, ale neurazí.

      1 0
    • černápole  

      Ernesto nebude, nebo to má být výhradně retro budget stavba?-)

      0 0
    • šlapatko  

      Už třetí vidlice. První jsem ohnul, druhou taky, tahle v závitu. Dva dny mi drhlo hlávko :-) Začíná mi ta palcová vidlice vadit. Dá se sehnat kvalitnější?

      0 0
      • psbiker  

        To je nemilé, odkud byly? Novější s válcovaným závitem by to neměly dělat.

        0 0
        • šlapatko  

          První nevím co byla zač. Poslední dvě Force. Jedna praskla v závitu. Druhá se ohla u korunky. Dojížděl jsem s kopáním do předního kola.

          0 0
          • Jakobo  

            No tak to vysvetluje vse. Pre par lety jsem koupil CrMo vidlici 1 1/8 ahead, kde zase byly navarky na Vcka navarene sejdrem. Taky nejaky Taiwan. Nejlip senat vidlice ze stareho treka (pokud je to CX a ma cepy), nebo pouzit vidlici ze stare silnice, na bazaru je toho porad hodne a levne.

            0 0
      • Jakobo  

        Cekam, ze predstavec koncil nad zlomem uprostred zavitu. Podle me je to nezvladnuta aftermarket vyroba. Vidlice je sice v zasade jednoducha, ale i tady jsou nutne zkusenosti, ktere dnesni novy vyrobce proste nema. Cilem je nizka hmotnost, takze slaba stena, tvrda a krehka trubka a pak rezany zavit je vzdycky spatne. Hlavne ale proc je ten zavit pres polovinu delky sloupku, to je na tom asi nejvic.

        Nevim. Koupit od stejneho vyrobcea dovnitr namlatit kus trubky. Ted vazne. treba vidlici Tange, 1" vidlice bez korunky se jeste v 90. letech davaly na kdejake trekove kolo, treba Nishiki Hybrid 301, musej toho byt plne bazary.

        Ja jsem kdysi na svem cestovnim trakari take s 1" vidlici na severu Korziky vletel do nejake jamy, byla uz tma a v tom severnim cipu jsou cesty jak reseto. Byl jsem dost priposrany, kolo bylo nalozene brasnami. Doma jsem pak vidlici dlouho prohlizel a meril, ale nastesti to ustala. Byla to ocel Tange, take bez korunky, savle varene primo.

        0 0
    • Aww  

      Trochu to ještě oživím, totiž zaznělo tu dost, s čím souhlasit a pár neúplných informací.

      Jedna věc je průchodnost plášťů, stávající kolo je na mini-V brzdách a předpokládám třeba 33 nebo 35mm pláštích. To se do staré ocelové silnice nevejde nikam, dá se podívat po cyklokros rámu, anebo hledat – občas se objeví něco s průchodností na 28 nebo třeba až 30mm, ale nebude to devadesátkový Šírer nebo Fort. Tam se bojím spíš 23 nebo 25mm max, což je velký rozdíl.

      Ad představce a hlava, ano, 1" závitová je problematická, ale kdyby se nehledělo na peníze, tak se dá sehnat 1" závitový představec na široký průměr řídítek a tím tam dostat modernější tvar.

      Ad kroucení rámu, mám zkušenost jen s menšími (58 sedlová) rámy, ale trochu předpokládám, že se tomu dá předejít rámem z něčeho jako SP/SPX. Není to problém, co by nikdo nezkoušel vyřešit. Viz i ta obliba oceli v některých jiných zemích, současnější ocelové silnice typu Genesis Volare (z 931) budou jinde, než Fort ze Sanka a dělají se i v obrovských velikostech. Tedy principielně bych to nezahazoval.

      0 0
      • kubad  

        určitě železo v principu nezatracovat, ale tady je to hodně o ceně rámu, tuhost nemusí být problém, ale chce to lepší/dražší materiál

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.